Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
    Lainaa (Athene @ Elo. 16 2009,10:02) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Elo. 15 2009,09:38) kirjoitti
    Lainaa (Peltsi2323 @ Elo. 15 2009,07:06) kirjoitti
    Oma mielipiteeni on että hinta romahtaa kun pyörä maalataan jollakin muilla kuin pyörän omilla väreillä, varsinkin uuden pyörän.
    Itse aina ostajana pyrin tarkistamaan ettei fillaria (tai sen koomin autoakaan) ole missään vaiheessa maalattu uusiksi. Maalaus kun niin kovin usein tarkoittaa esim. kolarihistoriaa tms.
    + 1. Kovasti maalattu/tuunattu pyörä herättää aina epäilyn pahasta kolarista/lipoista.
    Juu varmasti herättää epäilystä. Mutta mitäs perskutin väliä sillä on onko sitä pyörää pyöritelty ympäri jos se on korjattu kunnolla. Toki niitä kusettajaikin tänne maan päälle sopii. Itselle ei kyllä tulisi mieleenkään jättää kyseistä asiaa ostajalle kertomatta.

Kyllä vaan aika hankalaa on autostakaan löytää kolaroinnista merkkejä jos hommat on kunnolla tehty. Väittäisin että taviksilta jää nämä melko varmasti huomaamatta.

No mitäs näitä vänkämään tämän enempää. Kuten jo aiemmin sanoin niin jokainen teke omat ratkaisunsa. Itse olen tykästynyt tuohon AVK:n kauppaan, koska itselle tuo ruuvaaminen on varmaankin enemmän kuin 50% koko harrastuksesta. Nykyinen mopo palvelee vielä pitkään meidän taloudessa, jos tuon vaimon saa ensi kesänä ajamaan kortin. Hommaan sitten ensi syksynä uuden raadon avk:lta, jonka edesottamukista saatte sitten taas nauttia tai olla nauttimatta. *
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
    Lainaa (jarno73 @ Elo. 15 2009,09:58) kirjoitti
    aina laskee,itse en koskaan osta pyörää joka on uudelleen maalattu!
    Ei todellakaan aina. Eräskin rakentaja maalasi vielä kaiken osien ja rungon väsäämisen lisäksi pyöränsä yli ja vakuutti käytetyn maalatun pyöränsä 35 k€ joten vanhalle ratsulle tuli aikamoinen hinnan nousu.

Eräskin teki pyöräänsä osien muutoksi noin 15 k€ + maalasi pyöränsä. Arvaa laskiko hinta?
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (jarno73 @ Elo. 16 2009,00:59) kirjoitti
    Lainaa (Pave. @ Elo. 15 2009,22:11) kirjoitti
    Lainaa (jarno73 @ Elo. 15 2009,09:58) kirjoitti
    aina laskee,itse en koskaan osta pyörää joka on uudelleen maalattu!
    Ilmeisesti sitten ostat aina uuden pyörän ja siitäkin vielä varmistat, ettei kuljetuksen aikaisia naarmuja ole maalattu uudestaan?
    Jos pyörä maalataan kunnolla uudelleen niin sitä ei erota tahtaan maalauksesta muuten kuin maalikerroksen vahvuuden osoittavalla mittarilla, koska ruiskulla ei saa tehtyä niin ohutta pintaa mitä robotit tekee tehtaalla........

Ja alkuperäiseen kysymykseensen verran, että riippuu ihan tapauksesta nostaako vai laskeeko se maalaus pyörän arvoa - kunnolla maalattu nostaa, spraypullolla maalattu laskee......
    miksi vitussa pitäisi ostaa kipattu pyörä,kun maailma on täynnä ei kipattuja laitteita
    Miksi vitussa pitäisi ostaa käytetty kun maailma on täynnä uusia... *

Ja kysymykseen. Itse en ole tavannut kovinkaan montaa erikoismaalausta, joka nostaisi silmissäni pyörän arvoa tai olisi edes millään lailla hyvän näköinen. Varsinkin jos maalaukseen on tehty jotain kuvia, eikä vain muunneltu pyörän väritystä. Oli sitten tekijänä kuka tahansa. Mielestäni taulut pistetään seinille ja pyörillä ajetaan. Joitain hyvännäköisiä rakenneltuja esim. bomber-pyöriä olen nähnyt, mutta orkkiskuntoisen pyörän maalausta en ymmärrä, enkä itse sellaista haluaisi.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
    Mites se muuten tuolla suuressa maailmassa, onkaan kun siellä ymmärretään tuon rakentelun merkitys ja maalauksen Kyllä esim. USA osaa.
    Minusta muutenkin hyvin pidetty Mp, on puoli voittoa kun sellainen mille ei tehdä mitään..muuta kuin ajeta. Maalaus tuo enemmänkin sitä, et poikkeaa massasta.
    Lainaa (jaska_73 @ Elo. 15 2009,17:48) kirjoitti
    Kertokaahan hyvät ihmiset mikä siitä kaadutusta pyörästä tekee niin paskan että sitä ei voi eikä uskalla ostaa??
    Sama juttu naisten kanssa. Kaadettu mikä kaadettu. Teknisesti pelit ja vehkeet toimii ihan täpöllä, joten menee psykologian puolelle kykeneekö sen kanssa elämään vai ei.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Ei varmaan tyylikkäästi toteutettu maalaus arvoa laske mutta iteteipattu ja kilikalipullolla maalattu kotka tankissa saattaa hieman laskeakin - vaikka olisi 15 kerrosta hienostivalunutta lakkaa päällä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Pikkasen hävettäs ajaa pyörällä joka on auringonpolttama, pesunaarmuinen ja rispaantuneilla tarroilla ja silti olisi 4tonnin ajokamat päällä....ja näitä näkee paljo.

Väriä maailmaan.
    Jotta löytäisi parkkipaikalta.
    Dark Garage Performance r.y (DG-Performance)
    Lainaa (NOx @ Elo. 17 2009,11:47) kirjoitti
    Lainaa (jaska_73 @ Elo. 15 2009,17:48) kirjoitti
    Kertokaahan hyvät ihmiset mikä siitä kaadutusta pyörästä tekee niin paskan että sitä ei voi eikä uskalla ostaa??
    Sama juttu naisten kanssa. Kaadettu mikä kaadettu. Teknisesti pelit ja vehkeet toimii ihan täpöllä, joten menee psykologian puolelle kykeneekö sen kanssa elämään vai ei. *
    Tää oli just hyvin sanottu. *

Harvallahan se aviopuoliso taitaa olla jota on ensimmäisenä pääsyt * Tarkoitan nyt tällä sitten ihan kumpaa tahansa sukupuolta, joten toivon ettei tule kellenkään nenään turhia tukkeita.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
    Lainaa (vilkku72 @ Elo. 15 2009,02:52) kirjoitti
    Olisin tiedustellut nostaako pyörän arvoa hyvä "kuvio" maalaus. Esim:jos pyörä on melkein uusi vai laskeeko kuin härän häntä?
    Riippuu, kuka maalaa ja miksi maalaa..
    Maalaus nostaa harvoin pyörän hintaa ainakaan niin paljon kuin työn hinta, paitsi ehkä joissain entisöintiprojekteissa. Itse en maksaisi ylimääräistä, mutta en toisaalta antaisi sen haitatakaan, jos työ on laadukkaasti tehty.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  11.  
    Lainaa (vilkku72 @ Elo. 15 2009,02:52) kirjoitti
    Olisin tiedustellut nostaako pyörän arvoa hyvä "kuvio" maalaus. Esim:jos pyörä on melkein uusi vai laskeeko kuin härän häntä?
    Paljonko arvoa laitat sille että voit elvistellä mageen näkösellä fillarilla kun kaveri joutuu tyytymään pappamallin bladeen?

Myytäessä hankaluutena makukysymykset, välttämättä ei löydy ostajaa jolla sama maku joten extraa hankala pyytää. Suomalaiset haluvat ajaa corollalla.

Ja rakentelijat eivät anna lisäarvoa koska joka tapauksessa maalaavat / maalauttavat pyörän. Jos pyörässä on jonkun toisen teettämä maalaus niin eihän pyörä silloin tunnu omalta.

Homman järkevyys kulminoituukin siihen teetkö pyörää itselle mahdollisesti pitopeliksi vai onko jo näköpiirissä että myyt sen?
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12