No, tämä meni sentään puolittain oikein. Tarkennettakoon että setähän sääteli siinä remmiahtimen hihnapyörien välitystä vesjkelille sopivaksi.(parjan_fin @ Loka. 26 2009,14:47) kirjoitti
Itse asiaan liittyen, kyllä täytynee sanoa, että on tuo Stoner kyllä stongamiehiä ajokunnossa ollessaan. Hayden (ja Kallio) vetelee samalla fillarilla juuri ja juuri kuuden sakkiin kun Casey-poika se työntää vesikelillä "vaikeasti ajettavalla Ducatilla" kaikkia muita turpaan niin että soi.
Tohtorillekin luonnollisesti rispektiä yhdeksännestä mestaruudesta.
Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
koettaa ruuvata sitä ajopukua löysemmälle. ennen kisaa voi kaivella käsin mutta kisassa ei kerkeä kädellä kurkottelemaan(TPM @ Loka. 26 2009,14:16) kirjoitti
![]()
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
No kieltämättä se oli aikamoinen esitys tuolla kelillä, ei siitä pääse mihinkään.(Oka @ Loka. 26 2009,15:24) kirjoitti
Sitten taas toisaalta, hyvähän se on sysätä, kun ei ole yhtään minkään valtakunnan paineita mistään tuloksista. Rossi ja Lorenzo ajoivat samassa kisassa maailmanmestaruudesta.
Rossi ajoi siitä samasta mestaruudesta myös Australiassa, kun varjosti Stoneria koko kisan. Ihan takuuvarmasti olisi tullut ainakin muutama tiukka ohitus, jos ei näin olisi ollut. En silti väitä, että Rossi olisi välttämättä pystynyt voittamaan, mutta pointsien kotiin tuominen oli sinä päivänä (Rossille) tärkeämpää. Stonerille ei niinkään.
Stoner on kyllä erittäin vahva silloin, kun pääsee lataamaan esteettömästi kärjessä. Laguna Secassa -08 Rossi tarjoili vähän koiratappelumeininkiä, ja pääsi hänen päänuppinsa sisään -> Stoner kaatui siinä kisassa, sekä myös kahdessa seuraavassa, mikä käytännössä ratkaisikin mestaruuden sinä vuonna. Stonerilla on vissiin vielä oppimista tuon taktiikkapuolen suhteen - siis silloin, kun pelkkä raaka nopeus ei riitäkään.
´Ihmenelosista´ (Rossi-Lorenzo-Stoner-Pedrosa) juuri Rossi onkin osoittanut kerta toisensa jälkeen olevansa kilvanajajana täydellisin paketti, josta löytyy sopivassa balanssissa sekä nopeutta että taktista silmää, ja myös jääkylmää päättäväisyyttä tehdä vaikka riskaabeleita ratkaisuja tiukoissa paikoissa (ja pysyä silti yleensä pystyssä). Sikäli meni pokaali täysin oikeaan osoitteeseen.
Haastajatkin tietysti saavat koko ajan lisää kokemusta, ja varmaan pääsevät vuosi vuodelta lähemmäs...
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Joo kyllä hattua täytyy Rossille nostaa vaikka jotenkin tuntuu että viimeisenä parina vuotena on ollut hänkin herkempi virheille kuin aikaisemmin. Omakohtaisesti pääsi todistamaan keväällä Le Mansissa missä taktinen silmä petti totaalisesti.(pecha @ Loka. 28 2009,19:21) kirjoitti
Hienosti oli muuten Mika huomioitu vuoden "rookiena".
MotoGP com
no joo, mutta anteeksi vaan nämä epäsinivalkoiset lasini, tämän vuoden rookiekuskin tittelin haltijaksi on kylläkin päässyt paljon vähäisemmillä esityksillä kuin esimerkiksi viime vuonna (Lorenzo) taikka varsinkin ensi vuonna (kun ehdokkaina mm. Simoncelli, Bautista, Spies, Aoyama, jne).(xs2jammu @ Loka. 28 2009,20:41) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Johtuisikohan virheet siitä että, vastus on koventunut (stoner, lorenzo, ja pedrosa) ja juotunut ajamaan enemmän ns.limiitillä..ennen näiden heppujen tuloahan rossi dominoi koko sarjaa mitä nyt sete gibernau laittoi kamopoihin.. No hayden voitti yhden mestaruuden, mutta yamaha ei ollut silloin kilp.kykyinen hondaa vastaan... voi olla että, puhun ihan palturia mut tällänen kuva mulle jäänyt..(xs2jammu @ Loka. 28 2009,20:37) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
On vastus nyt eri luokkaa kuin esim. silloin, kun Rossi ajoi vielä Hondalla. Toisaalta jos olisi pysynyt vaan Hondalla, kuka tietää miten ylivoimainen hän olisi ollut vielä 1000cc aikakauden lopussa ja 800cc aikakauden alussa . Rossihan aikalailla moppasi lattioita muilla (ainakin silloin, kun ajoi 4T-Hondalla). Rossin pyöränkehitystaito on kiistaton, ja Hondahan tippui aika pahasti hänen lähdettyään, kausi 2006 ehkä poislukien.
Virheitä sattuu kaikille, jopa Rossille. Toisaalta Lorenzo mokaili tänä vuonna vielä enemmän.
Toivon, että Lorenzo menee Ducatille, olisi hauska nähdä jotain hänen pyöränkehitystaidoistaan. Se on jo nähty, että osaa ajaa ripeäksi kehitettyä pyörää.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Stoner oli aika vakuuttava, taas. Voi olla kisassa jopa ylivoimainen. Veteli muuten aika-ajossa pari sladia ihan älyttömillä kallistuskulmilla
Spies veteli ihan hyvät MotoGP-debyytin aika-ajojen osalta ja mahtui top-10:iin. Kallio jäi ruutuun 11.
Huomenna viimeinen 250cc kisaAika-ajoissa oli ainakin tiukkaa, toivottavasti nähdään kunnon skaba huomenna ja hienolle luokalle arvonsa mukainen päätös.
Eikös Spies ole ajanut jo kaudella 2008 kolme kisaa Suzukin puikoissa? ;)(Turder @ Marras. 07 2009,17:08) kirjoitti
"Hidas mutta kankee"
Ainiin![]()
Mutta ihan älytöntä ne Stonerin sladit siinä kallistuskulmassa. Luulisi ettei niin kyljellään uskalla edes kaasuun koskea. On paikkansa ansainnut.![]()
![]()
![]()
Ei elämästä selviä hengissä
Mut ei ne ihmisiä olekkaan. Lehdistötilaisuudessakin näkyi kun Lorenzon puvun alla vilkkui kaikenmaailman ledejä... Robootti saatana![]()
Ei elämästä selviä hengissä
Kallio oli aamun lämmittelyn kahdeksas 1,089s kärjestä.
Dixi et animam levavi
Sijat 3-9 oli 0.3s sisällä toisistaan, melko tasaista.(ek@ @ Marras. 08 2009,11:03) kirjoitti
1. ja 4. sektoreissa Mika oli koko joukon 3., mutta 2. ja 3. sektorit ei kulje vieläkään samassa vauhdissa.
Onko noissa keskiosissa enemmän kaarteita, joissa se Mika ei oo saanu Ducatia kääntymään kunnolla?
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Ekalla (heh) ja viimeisellä sektorilla on maalisuoraa ja siinä aika-ajoissa Mika veteli parhaita huippuja, varmaan osaltaan vaikuttaa tuohon.(Havis @ Marras. 08 2009,12:15) kirjoitti
Ehkä Valencian Ricardo Tormo on vähän liian mikkihiirirata MotoGP-pyörille (toki kaikille sama mutta näin yleisenä huomiona).
Kovasti on netissä huhua, että 2012 tulisi 1000cc koneet kuninkuusluokkaan. Ilmeisesti sääntöjä ei voida muuttaa jonkun valmistajien ja järjestävän organisaation sopparin perusteella kesken sopimuskauden, mutta tuo sopimus päättyy 2011-kauden loppuun ja näin kaudelle 2012 voisi tulla isommat koneet.
YES, Aoyama varmistin kakspuolikkaiden mestaruuden.
Tekipä "huippunimet" virheitä.
Stoner vetäs ässän hihasta lämmittelykierroksella *. Mitähän siinä tapahtu, kun jäi itteltä näkemättä
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Eivät näyttäneet kyllä kunnolla hidastusta siitä Stonerin peliliikkeestä. Aika ihme homma kyllä. Spies esitti pelimiehen elkeitä - saattaa olla kova sälli ens vuonna noissa karkeloissa, jos talli pystyy tarjoamaan kilpailukykyisen kaluston alle. Sopia toivois samaa myös Mikalle...
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Onboardissa näkyi vain osittain se tilanne. Kiihdytti siis lämmittelykierroksella mutkasta ulos -> highsideri ja sitten mopo katon kautta ympäri ja ukko lähti kuin leppäkeihäs.(Flippo @ Marras. 08 2009,15:49) kirjoitti
Oliko Mikalla jotain ongelmia Melandrin kanssa kun ajoivat ensin sijasta kahdeksan? Mika menee viimeisen mutkan jarruissa ohi eli on kahdeksas. Mainoskatkon jälkeen sama porukka kuvaan ja molemmat ovat jossain sijan 12 kieppeillä. Välillä Mikan vauhti näytti hyvältä ja sitten pari kiekkaa myöhemmin oli tippunut oman letkan hännille, oisko siellä tullut virheitä tai jotain muuta tilannetta ollut?
Stoner olisi varmaan voittanut. Olipa todella ällistyttävä ja erikoinen kämmi, kun ei edes ollut märkä rata.
Rossi on muuten ilmoittanut, että saavatkin Jampulla sitten valita, jatkavatko hänen vai Lorenzon kanssa 2011! Eli vähän turhan ripeä talli-"kaveri"... vaan onhan se toisaalta niinkin, että pyörä on enimmäkseen Rossin tiimin kehittämä, ja näin lienee asianlaita myös ensi vuonna. Sitäpaitsi jos on liian tasaväkiset kuskit ajamassa mestaruudesta, se pytty voi vielä lipsahtaa jollekin kolmannelle.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Eiköhän nää Ducatin henkilövaihdokset petaa paikkaa Rossille vielä sinne. Ducatilla ja Italiassa nähtäisiin mielellään Rossin ajavan heidän väreissään.(pecha @ Marras. 08 2009,17:17) kirjoitti
Spies voi olla kovaluu ensi vuonna kun vielä tottuu pyörään.
Superbike-tiimipäällikön lähtö tuskin kuuluu tähän mitenkään. Ja oikeutettua tai ei, Suppo puolestaan sai todennäköisesti lähteä siksi, kun antoi huhumyllyn pyöriä Stonerin sairasloman ympärillä.
Voin olla väärässä, mutta jos Stoner jatkaa 2011 Ducatilla, niin luulen että tulee olemaan pikkuisen hankalaa pestata sen enempää Rossia kuin Lorenzoakaan siihen rinnalle. Nämä kaikki varmaankin neuvotteluissaan haluavat selkeän ykköskuskin ja pyöränkehittäjän aseman tallissaan. Hiukan helpompi jopa uskoa, että Lorenzo ajaisi Stonerin tallikaverina, kuin että Rossi.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
varaa maksaa rossille tukevampaa liksaa kun tallikaverina joku pienempipalkkainen![]()
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Olisko asianharrastajilla ehdotuksia mikä niitä Kallion eturenkaita kuluttaa enemmän kuin muiden. Voi tietysti olla vaan jonkinlainen selitys miksi ei pärjää loppukierroksilla. Luulis lähtöpaikkojenkin olevan korkeammalla jos vaan olis eturenkaasta kiinni.
cb350 * fz6s * cbf1000
Olis voinu Mikaki vetää sen ässän hihasta ja hinaa ensikaudeksi jonku muun kuin Ducatin alleen.
Jeppistä
Kyllä varmasti tulee sekoittamaan sijoja 5-10 todella kovasti...(xs2jammu @ Marras. 08 2009,17:25) kirjoitti
Kärkeen ei ole asiaa.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Oli managerinsa mukaan virityksiä mm. Tech-3:lle, mutta kun viimein päättivät Spiesin tuoda (jahkailivat tuota aikansa Jammun puolella), niin meni sekin viritys siinä.(vegelius @ Marras. 09 2009,09:41) kirjoitti
- P
gpweek-nettilehdessä oli selostus Stonerin virheestä.
Sen mukaan Hayden tykkää ajaa ihan ekan varikolta lähtökierroksen varapyörällään, jolloin lämmittää takarengasta minkä pystyy, tuo sen varikolle, hyppää ykköspyörän selkään, jolla ajaa vielä toisen kierroksen, nyt hitaasti (=säästäen bensaa), ja tiimi sitten irrottaa lämpimän takarenkaan, joka kiikutetaan gridiin, jossa se vielä vaihdetaan ykköspyörään ennen warm-up kierrokselle lähtöä.
Stoner taasen ei vaihtele takagummia enää gridissä, vaan ajaa hitaan ekan kierroksen, ja warm-up kierroksen alkaessa jättäytyy joukon taakse, tullen sitten tuulispäänä ja bensoja miettimättä, saapuen gridiin mahdollisimman myöhään, jotta renkaat on mahdollisimman lämpimät itse starttia varten.
Eilen sitten radan lämpötila taisi olla hitusen liian alhainen tuota strategiaa varten, ja kylmä takarengas lähti alta. Elikkä varmaan aika sopiva hetki tuumia tuota taktiikkaa hieman uusiksi.
Stonerin onni, että menetti mestaruusmahkunsa jo sairaslomalle lähtiessään. Olisi meinaan ihan hyvin voinut vielä kamppailla siitä Rossin kanssa Valenciassa, ellei olisi huilaillut, ja olisi siinä kyllä variksetkin nauraneet, jos homma noin olisi ratkennut!
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mikalla on ollut hyvä vauhti ekana testipäivänä Valenciassa.
1 Casey Stoner Ducati Marlboro Team 1:32.660 - - 32 Runden
2 Jorge Lorenzo Fiat Yamaha Team 1:32.685 +0.025 45
3 Valentino Rossi Fiat Yamaha Team 1:32.826 +0.166 37
4 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1:33.088 +0.428 31
5 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 1:33.358 +0.698 58
6 Ben Spies Monster Yamaha Tech 3 1:33.496 +0.836 50
7 Andrea Dovicioso Repsol Honda Team 1:33.675 +1.015 51
8 Mika Kallio Pramac Racing 1:33.726 +1.066 52
9 Randy De Puniet LCR Honda MotoGP 1:33.775 +1.115 61
10 Marco Melandri San Carlo Honda Gresini 1:33.839 +1.179 59