Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Viime kesänä saksan baanalla ajaessani totesin ettei tolla vehkeellä oikein lujaa uskalla ajaakaan. joten varateräimmeiset,onko korjausvaihtoehtoja muuta kuin vaihtaa pyörä?
    Äimistelijä
  2. #2
    Lainaa (aju @ Huhti. 18 2009,18:17) kirjoitti
    Viime kesänä saksan baanalla ajaessani totesin ettei tolla vehkeellä oikein lujaa uskalla ajaakaan. joten varateräimmeiset,onko korjausvaihtoehtoja muuta kuin vaihtaa pyörä?
    öö tuota.. miten se "vetkuili", miten lujaa ajoit ja oliko kuormaa päällä?
    Varadero tuskin on kotonaan Saksan autobaanoilla kovilla nopeuksilla noin yleensäkkään, kuten mikään matkaenduro...
    Matkapyörät ja sportit ovat sitä varten.

    Siis.. jos määränpään nopea saavuttaminen on se ultimate tavoite, varre on tuskin se oikea pyörä tähän..
    Ajuri ei sääennusteita kattele!
  3. #3
    Mitenkäs jousituksen säädöt?
    Oliko suomalaiselle muhkuraiselle (hiekka)tielle sopivissa säädöissä?

    Omassa papattimessa saa ihan suosiolla vaimennuksia tiukentaa jos edessä on ripeämpää asfalttisiirtymää.
    Muuten alkaa tanko vispaamaan häiritsevästi jo ihan sallituissa nopeuksissa.
    Ei tosin ole honda, eikä varmaankaan kulje aloittajan tarkoittamia nopeuksia *

    Kaverilla oli pyörästä (950a) iskarit (etu & taka) ollu huollossa...
    Soitti huolestuneena koeajolenkiltä tienpäältä, heikko kenttä ja puhelin pätki...
    Alkoi kuulemma kauhea woblaus seitsemässäkympissä hiekkatiellä...
    Hetken pähkäilyn ihmettelyn jälkeen älysin kysyä että kummassa seitsemässäkympissä *
    Vaimennuksia pikkuhiljaa testaillen tiukemmalle ja vaiva hävisi *



  4. #4
    Kyllähän siihen ainakin tuuli ottaa korkea kun on. Kuten tuossa
    edellä kerrottiin, jousitusta vain jäykemmälle. Oliko siinä muuten
    etupään säätöjä? Näissä vehkeissä se 130 km/h lastattuna on
    se normivauhti ja ei siinä pitäisi rungonkaan kauhean letku olla.
    Periaatteessa matkaenska on nimensä veroinen.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  5. #5
    Oliko takaboksi paikallaan? Kokemuksesta tiedän että se aiheuttaa aika ikävän tuntuista vetkutusta kovemmissa vauhdeissa.
    -08 Kawasaki ZX-6R
    -07 Honda Hornet 600 (ex)
    -99 Suzuki GS 500 (ex)
  6. #6
    Lainaa (Seikkailu_R @ Huhti. 18 2009,20:18) kirjoitti
    Mitenkäs jousituksen säädöt?
    Oliko suomalaiselle muhkuraiselle (hiekka)tielle sopivissa säädöissä?

    Omassa papattimessa saa ihan suosiolla vaimennuksia tiukentaa jos edessä on ripeämpää asfalttisiirtymää.
    Muuten alkaa tanko vispaamaan häiritsevästi jo ihan sallituissa nopeuksissa.
    Ei tosin ole honda, eikä varmaankaan kulje aloittajan tarkoittamia nopeuksia *

    Kaverilla oli pyörästä (950a) iskarit (etu & taka) ollu huollossa...
    Soitti huolestuneena koeajolenkiltä tienpäältä, heikko kenttä ja puhelin pätki...
    Alkoi kuulemma kauhea woblaus seitsemässäkympissä hiekkatiellä...
    Hetken pähkäilyn ihmettelyn jälkeen älysin kysyä että kummassa seitsemässäkympissä *
    Vaimennuksia pikkuhiljaa testaillen tiukemmalle ja vaiva hävisi *
    Juu takapään säädöd olivat tiukimmillaan, tosin lastiakin hiukan oli puttgardenista ku lähettiin, mutta huomasin myöhemmin kesällä ku vyöruusu oli kyydissä niin ongelma poistui. Sivulaukut taitaa olla se suurin pulma, arvelin että voisko asiaa korjata takaiskarin vaiholla noin tonni...ege
    Äimistelijä
  7. #7
    Lainaa (Eddie @ Huhti. 18 2009,19:42) kirjoitti
    Lainaa (aju @ Huhti. 18 2009,18:17) kirjoitti
    Viime kesänä saksan baanalla ajaessani totesin ettei tolla vehkeellä oikein lujaa uskalla ajaakaan. joten varateräimmeiset,onko korjausvaihtoehtoja muuta kuin vaihtaa pyörä?
    öö tuota.. miten se "vetkuili", miten lujaa ajoit ja oliko kuormaa päällä?
    Varadero tuskin on kotonaan Saksan autobaanoilla kovilla nopeuksilla noin yleensäkkään, kuten mikään matkaenduro...
    Matkapyörät ja sportit ovat sitä varten. *

    Siis.. jos määränpään nopea saavuttaminen on se ultimate tavoite, varre on tuskin se oikea pyörä tähän..
    No, vauhti oli sen mukainen ku Asseniin menossa, noin 150 oli ehdoton max ja sen jälkeen tuntui että pyörä voblasi siihen malliin että heitti jököttämästä. Olen ajanut enskalla noin 200 oman mittarin mukaan (ilman sivulaukkuja) ja ei ollut muuta pulmaa ku ettei kulukenu kovempaa sivulaukutko?
    Äimistelijä
  8. #8
    Tosiaankin, pelkkä kuski, takalaukku ja siihen väliin jäävä rako, ovat kovassa vauhdissa tappava yhdistelmä. Ei siihen iskaritkaan auta.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  9. #9
    Lainaa (aj@ @ Huhti. 18 2009,20:57) kirjoitti
    Tosiaankin, pelkkä kuski, takalaukku ja siihen väliin jäävä rako, ovat kovassa vauhdissa tappava yhdistelmä. Ei siihen iskaritkaan auta.
    Takalaukku oli paikallaan, parhhaat ajo-ominaisuudet olivat juuri näin, eli ilman vyöruusua ja sivulaukkuja.
    Äimistelijä
  10. #10
    Täydellinen noviisi olen Varaneron kanssa. Tänään ajoin pakkasessa ja perkeleenmoisessa tuulessa moisen Tampereelta uuteen kotiin Espooseen.

    Eli pyörä suoraan kaupan rivistä. Rengaspaineita, jousituksia tai muitakaan en tarkastanut. Laukkuina 2*Hondan omat sivulaukut ja Givin 48l takalaukku.

    Kulki kuin perkele veturi konsanaan motaria puuskatuulessa. Vauhtia 120 - 1x5kmh. Tuli mielessäni verrattua Älteehen ja mietin jo hetken, jotta tämän vuoksiko nuo GS-hemmot on niin täynnä tuota Gessuliaan.... Hyvin kulkee myös maantiellä reippaammassa maantiemarssissa!

    Tuon kovempia vauhteja en viitsinyt kokeillakaan koska se tietty on kovin laitonta ja koska minulla ei ollut hajua aiemmin mainitsemistani rengaspaineista, jousituksen säädöstä ja pyörä oli minulle muutenkin uusi.

    Oli muuten mielenkiintoista ajella viimeyön lumisateen jälkiä kun kaikki sillan alukset ja rampit olivat umpijäässä! Oppihan keventämään kaasua kun sillan alle sukelsi. Muuten vempautti "hauskasti"...
    <p>2002-2014</p>
  11. #11
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 18 2009,21:06) kirjoitti
    Täydellinen noviisi olen Varaneron kanssa. Tänään ajoin pakkasessa ja perkeleenmoisessa tuulessa moisen Tampereelta uuteen kotiin Espooseen.

    Eli pyörä suoraan kaupan rivistä. Rengaspaineita, jousituksia tai muitakaan en tarkastanut. Laukkuina 2*Hondan omat sivulaukut ja Givin 48l takalaukku.

    Kulki kuin perkele veturi konsanaan motaria puuskatuulessa. Vauhtia 120 - 1x5kmh. Tuli mielessäni verrattua Älteehen ja mietin jo hetken, jotta tämän vuoksiko nuo GS-hemmot on niin täynnä tuota Gessuliaan.... Hyvin kulkee myös maantiellä reippaammassa maantiemarssissa!

    Tuon kovempia vauhteja en viitsinyt kokeillakaan koska se tietty on kovin laitonta ja koska minulla ei ollut hajua aiemmin mainitsemistani rengaspaineista, jousituksen säädöstä ja pyörä oli minulle muutenkin uusi.

    Oli muuten mielenkiintoista ajella viimeyön lumisateen jälkiä kun kaikki sillan alukset ja rampit olivat umpijäässä! Oppihan keventämään kaasua kun sillan alle sukelsi. Muuten vempautti "hauskasti"...
    No niin, -05 mallin kampe on mulla ja sen ajoin silloin Espoosta Kuopion kautta vappuna Juujärvelle. Pudasjärven seudulla tyrkkäs lunta 10 cm tielle, kyllä mie vähän hiljensin. Kotiin oli vielä pari sataa kilsaa, mutta ehjänä päästiin perille lämpimään saunaan. Tuhannen kilometrin huollon sai tehdä pari päivää myöhemmin. Hyvä peli
    Äimistelijä
  12. #12
    Nuo takaiskarithan noisa on ihan surkeat. Ei auta kiristykset ihmeemmin. Mulla on tosin 68tkm mittarissa. Moniin niihin kuuluu olevan pumppu uusittu jo tuohon mennesä.

    Eihän siihen oo ihan pakko tonnia panna siihen iskariin. Wilbers on varmaan hyvä vaihtoehto. Tuola ulkomaisemisa ne näyttää suosivan tuota Hagoniaki. Saahan siihen myös noin satasella uuden kovemman jousen siihen iskariin.

    Itelläki on niin uus tuttavuus että en oo vielä lujaa ajanu. Soralla koitin jotain veto nelosella ja mittari näytti noin180. Hyvin meni, ei kiemurrellu oletettua enemmän.
  13. #13
    Lainaa (Peltsi @ Huhti. 19 2009,12:11) kirjoitti
    Nuo takaiskarithan noisa on ihan surkeat. Ei auta kiristykset ihmeemmin. Mulla on tosin 68tkm mittarissa. Moniin niihin kuuluu olevan pumppu uusittu jo tuohon mennesä.

    Eihän siihen oo ihan pakko tonnia panna siihen iskariin. Wilbers on varmaan hyvä vaihtoehto. Tuola ulkomaisemisa ne näyttää suosivan tuota Hagoniaki. Saahan siihen myös noin satasella uuden kovemman jousen siihen iskariin.

    Itelläki on niin uus tuttavuus että en oo vielä lujaa ajanu. Soralla koitin jotain veto nelosella ja mittari näytti noin180. Hyvin meni, ei kiemurrellu oletettua enemmän.
    Oisko kellään kokemusta tämän merkkisistä iskareista, tonni iskarista on todella paljon, kysymys on tietenkin WP mutta jos nåmä olisivat hintansa väärtejä niin mikä ettei.
    Äimistelijä
  14. #14
    Wp:stä löytyy kokemusta.Pyörä muuttui kuin uudeksi.Ei uskoisi että ajaa samalla pyörällä kuin aiemmin.Varsinkin kaksi päällä ero kuin yöllä ja päivällä.Alkuperäinen oli aivan finaalissa,ajettu n. 65tkm.Rahallahan saa säätöjä lisää,mutta olen tyytyväinen aivan perusmalliin.Tosin mielessä on käynyt PA-säätimen laitto,olisi helpompi säätää jäykkyyttä.Se hyvä puoli näissä on ,että näitä voihuoltaa kun alkup. ei.Ai niin malli oli WP *4014 Emulsion.Kuorman mukaan laittoivat jousen.
    http://www.totaltek.fi/mp_iskunvaimentimet.htm



  15. #15
    Kyllä varmaan ainaki Wilberssi on toimiva ratkasu. Ja jotain kaks tai kolme sataa halvempi kun WP, ehkä enemmän.

    Tai on sielä vieläki halvempia mutta mutta. Mää aikoilin koittaa Bituboa, mutta saa nähä tuleeko laitettua.
  16. #16
    Itselläni on enemminkin se löysähkö etuvaimennus ärsytyskynnyksen ylittävä mutta ei kyllä takajousitus, ei vaikka kuinka on ollut matkustaja ja tavarat päällä.
    Se mikä omassa 06 Varaderossa aiheuttaa vatkausta on se takaboxi yksin ajaessa yli 130 nopeudessa. Viime kesänä kruisailtiin ärrä-pyörä hemmojen kanssa ja pyörällä vauhtia kaikki mitä mittarista irtoaa eikä sivulaukkujen kanssa ollut ongelmia.
    F800GSA
  17. #17
    Etupäähän on halpa ja helppo tehdä pieni päivitys. Satasella saa uudet jouset ja semmosesta hommasta selviää jopa meikämandoliino ite. Tuloksia siittä ei oo vielä testattu.
  18. #18
    Lainaa (Peltsi @ Huhti. 21 2009,20:36) kirjoitti
    Etupäähän on halpa ja helppo tehdä pieni päivitys. Satasella saa uudet jouset ja semmosesta hommasta selviää jopa meikämandoliino ite. Tuloksia siittä ei oo vielä testattu.
    Asensin tuommoiset Wilberssin jäykemmät etujouset ja pykälää paksummat öljyt (10W->15W) talven aikana lähipiiristä löytyvään Varaderoon. Kuski on ainakin kevään ensimmäisillä ajoilla kehuskellut "tuntuman" parantuneen.

    Hinta/laatu-suhde ja asennuksen helppous ainakin kohdallaan...

    -Jay
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  19. #19
    No siittähän tuli varmaan jo tosi jäykkä keula kun Wilberssi suosittelee omien jousien kans käytettäväksi 7,5w ööliä. No eipä sillä väliä jos omistaja on tyytyväinen.
  20. #20
    Vielä siitä vemputuksesta, jostain muistelen kuulleeni, että jos on moottorin kiinnitys pultit löysällä niin ei oikein suoraan mene.
  21. #21
    Lainaa (Hyyde @ Huhti. 22 2009,12:49) kirjoitti
    Vielä siitä vemputuksesta, jostain muistelen kuulleeni, että jos on moottorin kiinnitys pultit löysällä niin ei oikein suoraan mene.
    Toi on kyllä hyvä huomio, aikaisemmassa prätkässä oli pulttien kiristämisen paikka aika-ajoin mutta tässä on jotain muuta, ajattelin vaihtaa keulan jouset/öljyt ja keskittyä sitten takapään säätöihin, ajattelin wp-iskaria vaikka se vähän hintava onkin.
    Äimistelijä
  22. #22
    Hyviä havaintoja. Etupään kiristys on näköjään omaan peliin edessä.

    Yksin ajettaessa laukuilla tai ilman semmoinen 140-150 on vielä ok. Kakspäällä voi ajaa sitten 150-170 aika mukavasti. Matkustaja kun toimii hyvänä ilmanohjaimena muuten niin aerodynaamisten laukkujen ;) lisäksi. Molemmissa tapauksissa takaiskari on tiukimmillaan.
    --- Transalp XL600V / 87 -> XL1000V/99 -> XL1000V/07 ---
    ---- IBA & IBAF Member ----
  23.  
  24. #23
    Tulipa itekki koitettua ilman perälaukkua ajoa. Aivan mahottoman vakaa ajaa. No tosin on mulla tuo keula jousitettu uusiksi ja takana uus iskari. Ei tullut huippunopeutta koitettua mutta tuommonen jotaki 180 menee tosi tasasesti. Kaks päällä perälaukun ja suht kovan kuorman kans tuli testailtua semmosta 160 ja se toimi hyvin.

    En tiiä, pitääkö ottaa tuo perälaukku pois ja panna sivulaukut kiinni.