Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Kuka tekee vahinkoilmoituksen, jos yksityisen omistama pyörä kaatuu ostattelijan koeajossa? Tekeekö sen Matti joka omistaa pyörän, Mikko joka on pyörän haltija ja vakuutuksenottaja, vai Pekka joka tuli nettimoton ilmoituksen perusteella katsomaan pyörää ja kaatui sen?

Entä jos Pekka törmäsi koeajolla Sirkun Corollaan 10km päässä koeajon lähtöpaikasta, jossa Mikko kuumeisesti pyörää odottaa takaisin? Pekalla jäi kännykkä kotiin, ja Sirkku ei poliiseja paikalle halua. Pekka ja Sirkku kuitenkin molemmat ovat yksimielisiä, että Pekka on syyllinen.

Voiko koeajolla oleva kuljettaja, joka ei ole vakuutuksenottaja, täyttää ja allekirjoittaa vakuutuksenottajan tietämättä vahinkoilmoituksen? Vai pitääkö vakuutuksenottajan allekirjoittaa vahinkoilmoitus, vaikkei sitä vahinkoa ole aiheuttanutkaan?
    Lainaa (tekijä @ Elo. 13 2009,20:02) kirjoitti
    Voiko koeajolla oleva kuljettaja, joka ei ole vakuutuksenottaja, täyttää ja allekirjoittaa vakuutuksenottajan tietämättä vahinkoilmoituksen? Vai pitääkö vakuutuksenottajan allekirjoittaa vahinkoilmoitus, vaikkei sitä vahinkoa ole aiheuttanutkaan?
    Ilmoituksessahan on lopussa vakuutuksenottajan allekirjoitus. Jos siinä pyydetään vakuutuksenottajan allekirjoitusta, niin tuskin siihen Pekan allekirjoitus kelpaa - vai hä?
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    OK, mutta tarvitaanko vahingon aiheuttajan allekirjoitusta? Eli voiko pelkästään vakuutuksenottaja tehdä vahinkoilmoituksen, vaikka ei ole nähnyt tapausta eikä tiedä siitä muuta kuin kuulopuheiden perusteella?
    Ensinnäkin lähtisin siitä että kaato/yhteenajo on ostopäätös täydellä pyyntihinnalla muuten pyörää ei luovuteta kuljettajalle ajoon * . Vakuutuksenottaja täyttänee vahinkoilmoitukseen kuljettajan kanssa kun siihenhän tulee kaikkien tiedot ja kuljettajallahan on varmaan paremmin tietoa tapahtuneesta. https://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/Julkkar....tus.pdf
    Honda CBR 954RR -03
    Siinä vahinkoilmoituksessa on kohta, johon tulee kuljettajan allekirjoitus ja kuten edellä mainittu kohta, johon tulee vakuutuksenottajan allekirjoitus.

Nimim. Täytin sellaisen juuri äsken, kun vaimo ruttasi autoni.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
    Juuri näin! Ei sitten muuta kuin nimmareita paperiin niin homma etenee!
    kylläpä vain, mutta itse kyllä sanoisin jos joku kaataisi oman pyörän jos nyt sitä myisit, että rahat kouraan ja saat sitten ne vakuutus rahat siltä osin mitä bonusalennukset yms menee.
    koska muuten kärsisin itse siinä tilanteessa kun minun ottamasta vakuutuksesta se kuitenkin menisi se vahinko jos koeajaja on syyllinen, toki ne poliisit paikalle sinne onnettomuuteen.
    VFR800 -98
  8.  
    Nuo ovat aina vähän kinkkisiä juuri bonusmenetysten yms. johdosta. Itse lähtisin kuten joissain kaupoissakin näkee "Avattu pakkaus on ostopäätös" tms. linjalta. Kärsiköön se koeajaja vakuutusmenetyksensä, tapelkoon vak.yhtiön kanssa paljonko korvausta tulee, lunariinko menee, ottaako kertakorvauksena jne.

Tosin tuossa juuri poijjaan 50cc moposta saatiin vak.päätökset kun hän itse sen kippasi hiekkaisella asfaltilla, niin kertakorvaus näppiin vs. lunastushinta ero oli "huimat" 200e Ja nyt näyttää siltä että tuo raato menee jopa kaupaksi, ilman että sille on mitään tehty, about samaan hintaan mitä sai kertakorvauksena näppiin => omavastuiden yms. jälkeen poijjaalle jää mopostaan 100e enempi kuin mitä siitä itse aikanaan maksoi. Ei hassummin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08