Minä pujottelen aina, varsinkin jos tien pinnassa on väh. kolme ryhmittymismerkkiä. Jos ajaa esim. Oulusta Pietarsaareen pitkiä matkoja viivoittimella piirrettyä 8-tietä (kuten minä eilen Jänkhältä Porvooseen hieman mutkan kautta palatessani tein) niin nuo itse tehdyt mutkat ovat ainoat jotka vastaan tulee.(painaja @ Elo. 11 2009,17:48) kirjoitti
Eikä minua a) kiinnosta pätkääkään jos se jonkin byrokraatin mielestä on turvatonta sekä b) jos se huonontaa (tai jopa parantaa) näkyvyyttäni risteyksessä. Eli huvin vuoksi mutkittelen, jos tie muuten on suora. Jos joku sittenkin asiasta joskus jotain haluaa sönkätä niin sanon vaikka että "harjoittelin poron/hirven väistöä".
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Juu vähän kans ihmetyttää. Ensin puhutaan siitä, että kiemurtelu lisää näkyvyyttä, jota kaikki kannattavat, ja sit joku seuraavaksi haukkuu turvaliiviä käyttävät *(sportster2 @ Elo. 17 2009,20:42) kirjoitti

Kaikki värikkäät nahkapuvut kieltoon heti, xenonit v...uun, ja pyörät yksvärisiksi! Yrittäkää jo jumaliste päättää, mikä on oikein jos haluu näkyä tai vaihtakaa lääkitystä! V...u mitä skitsoja, .org = suomi24.
Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
Opinions are like assholes, everybody got one.
Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
Aivan ja siinä pisteessä se vika onkin. Tarinan pitäisi jatkua pisteen jälkeen aivan eri tavalla. Väistämisvelvollisuuden noudattamatta jättäminen on nimittäin yksi kolmesta törkeän liikenteen vaarantamisen esimerkkitapauksesta, maksimirangaistuksena pari vuotta vankeutta.(moukku @ Elo. 11 2009,20:40) kirjoitti
Tämän lisäksi se on onnettomuustilastojen mukaan kaikkein tyypillisin vakavan risteyskolarin syntytapa. Kolmiotötöilyjen puolittaminenkin parantaisi liikenneturvallisuutta enemmän kuin liikennevalorikkomusten täydellinen poistaminen, joten itse kuvittelisin että näihin törkeisiin liikenteen vaarantamisiin olisi varaa puuttua riittävällä vakavuudella eikä vain pelkällä sakolla.
Näin ollen ihmetyttää, että kun niistä kahdesta muusta erikseen mainitusta saa säännöllisesti kuukausitolkulla ajokieltoa ja ISOT sakot (ja mielestäni aivan oikeutetusti), niin miten ihmeessä tämä yksi lainkohta jää noin huonolle hoidolle että siitä pitää asteikkoa lieventää?
Jos nyt ei aivan linnaan heitetä, niin ISO sakko ja kortti pois heti ja parin kuukauden kuluttua katsotaan milloin sopisi oikeuden kokoontua päättämään kuinka paljon jo kärsittyä ajokieltoa on vielä tarpeen jatkaa.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Omalla kaistalla pujottelua väistelin samalla vesilätäköitä onneksi tällä kertaa rajoitusten mukaan. Poliisi auto ilmesty jostain taakseni käänty perään pillit päälle. Sieltä kaveri reippain askelin rivi pillejä kädessä pilli suuhun ja reipas puhallus. Nollaa näytti :-)
Ja kuten joku jo kertoikin, siitä huolimatta että ylinopeuden kieltävän lain rikkominen vakavaa vaaraa aiheuttavalla tavalla on täsmälleen samassa pykälässä täsmälleen yhtä kiellettyä ja täsmälleen yhtä vakavasti sanktioitua kuin vakavan vaaran aiheuttaminen väistämisvelvollisuus laiminlyömällä. Ja todellisen elämän onnettomuustilastojen mukaan molemmilla tavoilla aiheutetaan paljon vakavia onnettomuuksia.(sportster2 @ Elo. 17 2009,14:58) kirjoitti
Käytännössä vaan rangaistukset ovat jostain syystä aivan eri tasolla.
Täsmennän aiempaa lausuntoani, joka sekin oli aivan tosi. Tilanne vaan oli vielä vakavampi kuin muistinkaan.(Hannu59 @ Elo. 17 2009,21:26) kirjoitti
Kolmion takaa päälle ajaen aiheutettujen kuolemien puolittaminen olisi viime vuonna vähentänyt liikennekuolemia enemmän kuin kaikkien liikennevaloristeyskolarien + stop-risteyskolarien + tasa-arvoisissa risteyksissä ajettujen kolarien täydellinen poistaminen yhteensä.
Lainsäätäjä tietää kuinka vaarallista väistämisvelvollisuuden laiminlyönti on.
Miksi ihmeessä tuota meidän kaikkien turvaksi tarpeellista lakia ei noudateta?
samoin,tuntuu et mun vanha masurkka hajoo niihin,aina uusia ääniä(EdTotal @ Elo. 12 2009,15:42) kirjoitti

"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
itse tulee kyllä kokoajan "heiteltyä" kaistaa reunasta reunaan jos vähänkin joutuu suoria teitä ajamaan ja ihan vaan siitä syystä että mopolla ei vaan kuulu ajaa suoraan ja se jos joku on turhauttavaa hommaa!
eipä ole tullu mieleenkään että posliinisedät siitä nyt jotain sanois kuhan nyt pahimmat puolelta toiselle "heittelyt" jättää väliin ja rauhottuu jos sattuu olemaan lamppuauto näköpiirissä!
itseäänhän siinä harjottaa samalla ku mopon hallinta paranee nopeissa puolen vaihdoissa + oppii väistelemään esteitä nopeammin kun sitä aina tekee (kaivonkannet, tiemaalaukset, roskat jne...)
GSXR-1000 Limited