Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Enkä tarkoita nyt tällä otsikolla näitä alinopeus merkkien poistamista , vaan näitä traktoreita joissa on se "helvetinkone" , joka niittää ojanpohjat pitkistä heinistä... Tuli tänään ajelulla eteeni mutkan jälkeen tällainen "yhdistelmä" jonka vauhti vastaa kävelyä, nopeusrajoitus kyseisellä tiellä on 80km/h. Kerkesin kyllä reagoimaan ja väistämään kyseisen laitteen mutta mitä jos tuollainen tuleekin vastaan keskellä mutkaa, tilanne voi olla aivan toinen Onko todellakin näin että jos maantietä hoidetaan tuollaisella laitteella ei tarvitse laittaa mitään ennakkovaroitusta kyseisen tien päihin jotta muut liikkujat osaisivat varautua todella hitaasti liikkuvaan ajokkiin. Kerran olen nähnyt kun kupla ajoi päin tälläistä yhdistelmää, koska vastaan tuli autoja ei voinut väistää ja jarrutus ei riittänyt...Näky ei ollut kaunis. Tiet kuitenkin hoidetaan varmaan järjestelmällisesti joten tuommoisen väliaikaisen varoituskyltin tiputtaminen tienvarteen tuskin hirveätä vaivaa maksaisi?
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  2. #2
    Asiaa
    Moottoriteillä on jo 100km/h plakaati vilkkuineen ja suoralla tiellä näkyy kauas.
    Pienemmillä teillä ei ole väistämismahdollisuuksia yleensä, joten sinnekin villkkuplakaatiajoneuvoyhdistelmät varoittamaan.
    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
  3. #3
    Jotkut niittourakoitsijat laittavat asianmukaisesti varoitusmerkit jopa aivan suorille tieosuuksille. Kaikki eivät vain taida olla yhtä huolellisia, mikä on ihan p:stä.

    Kannattaisi ilmoittaa varoitusmerkkien puuttumisesta tiehallinnon palvelukeskukseen. Ne voivat sitten vaatia urakoitsijaa laittamaan merkit. Voihan siitä tietenkin ilmoittaa poliisillekin, sillä kaikkien tietöiden kohdalla pitäisi kyllä käsittääkseni olla varoitusmerkit.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  4. #4
    Eikös noi nyt ole aika selvästi erotettavissa normaali traktoreista?

    OT:Eikös nopeuden pitäisi olla sellainen, että saa kulkuneuvon pysähtymään ennen estettä? Nyt viimeaikoina on ollut todella paljon hiekkaa kurveissa, kun Destia? täyttää noita sisäkurvin puolia. On siitä vittumainen, että sora on saman väristä kuin kuiva asvaltti, joten sen huomaa todella myöhään....
  5. #5
    Lainaa (Kane @ Elo. 09 2009,23:21) kirjoitti
    Nyt viimeaikoina on ollut todella paljon hiekkaa kurveissa, kun Destia? täyttää noita sisäkurvin puolia. On siitä vittumainen, että sora on saman väristä kuin kuiva asvaltti, joten sen huomaa todella myöhään....
    Huomasin saman myös tänään kun ajelin Laviantietä, olivat tehneet reunatäyttöjä sisäkaarteisiin ja irtokiviä päällysteellä kurveissa, joten olkaahan varovaisia
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  6. #6
    Lainaa (mico @ Elo. 09 2009,23:26) kirjoitti
    Lainaa (Kane @ Elo. 09 2009,23:21) kirjoitti
    Nyt viimeaikoina on ollut todella paljon hiekkaa kurveissa, kun Destia? täyttää noita sisäkurvin puolia. On siitä vittumainen, että sora on saman väristä kuin kuiva asvaltti, joten sen huomaa todella myöhään....
    Huomasin saman myös tänään kun ajelin Laviantietä, olivat tehneet reunatäyttöjä sisäkaarteisiin ja irtokiviä päällysteellä kurveissa, joten olkaahan varovaisia *
    Sora on tosiaan levinnyt tielle noista reunatäytöistä, esim. tiellä no. 210 välillä Yläne-Loimaa oli soraa eilen sisäkurveissa.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  7. #7
    Lainaa (räme @ Elo. 10 2009,00:03) kirjoitti
    Lainaa (mico @ Elo. 09 2009,23:26) kirjoitti
    Lainaa (Kane @ Elo. 09 2009,23:21) kirjoitti
    Nyt viimeaikoina on ollut todella paljon hiekkaa kurveissa, kun Destia? täyttää noita sisäkurvin puolia. On siitä vittumainen, että sora on saman väristä kuin kuiva asvaltti, joten sen huomaa todella myöhään....
    Huomasin saman myös tänään kun ajelin Laviantietä, olivat tehneet reunatäyttöjä sisäkaarteisiin ja irtokiviä päällysteellä kurveissa, joten olkaahan varovaisia *
    Sora on tosiaan levinnyt tielle noista reunatäytöistä, esim. tiellä no. 210 välillä Yläne-Loimaa oli soraa eilen sisäkurveissa.
    Kieltämättä niittokone oli heittänyt "roskaa" aika kiitettäviä määriä. Sama vika oli myös hinnerjoki-vaaljoki-laajoki-karjala akselilla. Pysähdyin niittokoneen viereeen, kun kuski oli putsaamassa / tauolla siinä ja lupasi laittaa viestiä, että harjaisivat tien kuntoon. Tiedä sitten tekivätkö oikeasti jotain, mutta asia selviää tarkistamalla tieosuus.
  8. #8
    Lainaa (Kane @ Elo. 09 2009,23:21) kirjoitti
    Eikös noi nyt ole aika selvästi erotettavissa normaali traktoreista?

    OT:Eikös nopeuden pitäisi olla sellainen, että saa kulkuneuvon pysähtymään ennen estettä? Nyt viimeaikoina on ollut todella paljon hiekkaa kurveissa, kun Destia? täyttää noita sisäkurvin puolia. On siitä vittumainen, että sora on saman väristä kuin kuiva asvaltti, joten sen huomaa todella myöhään....
    Juu eroaa, siinä on se lisälaite... Mutta tuollaisilla teillä se on v... lysti miltä se näyttää kun vauhti on noin hidas jos se tulee jossain mutkassa eteen... Kenenkään semmoseen ole maantiellä varauduttava taikka liikenteestä ei tule yhtään mitään, sitä varten on LIIKENNEMERKIT jotta osataan varautua normaalista poikkeavaan.
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  9. #9
    Lainaa (pepper @ Elo. 10 2009,05:16) kirjoitti
    Lainaa (Kane @ Elo. 09 2009,23:21) kirjoitti
    Eikös noi nyt ole aika selvästi erotettavissa normaali traktoreista?

    OT:Eikös nopeuden pitäisi olla sellainen, että saa kulkuneuvon pysähtymään ennen estettä? Nyt viimeaikoina on ollut todella paljon hiekkaa kurveissa, kun Destia? täyttää noita sisäkurvin puolia. On siitä vittumainen, että sora on saman väristä kuin kuiva asvaltti, joten sen huomaa todella myöhään....
    Juu eroaa, siinä on se lisälaite... Mutta tuollaisilla teillä se on v... lysti miltä se näyttää kun vauhti on noin hidas jos se tulee jossain mutkassa eteen... Kenenkään semmoseen ole maantiellä varauduttava taikka liikenteestä ei tule yhtään mitään, sitä varten on LIIKENNEMERKIT jotta osataan varautua normaalista poikkeavaan.
    Kuullostaa ehkä jeesustelulta, kaikkeen pitää liikenteessä varautua.
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  10. #10
    Olin aikoinaan tielaboratoriossa töissä jossa analysoitiin asfalttinäytteitä. (Niitä pyöreitä reikiä tiessä jos ootte joskus huomannut). Meillä oli selkeä määräys, että pora-auton takana pitää olla riittävän ajoissa selkeä varoitus. Se hoidettiin peräkärryllä, jossa nopeusrajoitus kyltti ja vilkkuvalot jotka nuolella ilmoittivat kummalta puolelta tulee mennä. Muuten toimi, mutta harva hiljensi.

    Ps. Porareikien paikkaus kuului urakoitsijalle.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  11. #11
    Joo, varmaan vielä vaaditaan kolmenkympin nopeusrajoitusta ja tulette saamaan sen. Ihan samanlailla siellä mutkassa voi olla hirvi tai mutkia oikova vastaan tuleva auto. Pitää ennakoida ja jos taidot eivät riitä ko. esteitten väistämiseen niin vauhtia on enemmän kuin taitoa. Paitsi jos vastaantuleva auto vie kaikki ajolinjat niin silloin pitää olla onni matkassa nimimerkillä. onnimatkassa.
    Kun viime kesänä ajelin sellaista kuulalaakeri soratietä niin mutkassa tuli vastaan joku pojankossi seatilla kahva edellä vastaan ja sen vähän minkä ehdin väistää niin se riitti minulle, mutta sen päivän ajo fiilikset menivät kun auton perä hipoen meni ohi.
  12. #12
    Lainaa (pepper @ Elo. 10 2009,05:16) kirjoitti
    Lainaa (Kane @ Elo. 09 2009,23:21) kirjoitti
    Eikös noi nyt ole aika selvästi erotettavissa normaali traktoreista?

    OT:Eikös nopeuden pitäisi olla sellainen, että saa kulkuneuvon pysähtymään ennen estettä? Nyt viimeaikoina on ollut todella paljon hiekkaa kurveissa, kun Destia? täyttää noita sisäkurvin puolia. On siitä vittumainen, että sora on saman väristä kuin kuiva asvaltti, joten sen huomaa todella myöhään....
    Juu eroaa, siinä on se lisälaite... Mutta tuollaisilla teillä se on v... lysti miltä se näyttää kun vauhti on noin hidas jos se tulee jossain mutkassa eteen... Kenenkään semmoseen ole maantiellä varauduttava taikka liikenteestä ei tule yhtään mitään, sitä varten on LIIKENNEMERKIT jotta osataan varautua normaalista poikkeavaan.
    Mitenkä puusilmämotoristit huomaisivat varoittavat liikenenmerkit kun eivät näe nopeusrajoitusmerkkejäkään :-)
    Taivas saa odottaa
  13. #13
    Kortti pois kuskilta joka ei tuon kokoista laitosta havaitse niin että ehtisi jarruttamaan.

    Voi siellä mutkan takana olla paljon muutakin, vaikka sitten niitä kävelijöitä tai tien poskeen hajonnut kuorma-auto tai vaikka ambulassi joka on irrtoittamassa puuhun ajanutta moottoripyöräiljää. Tai tien poikki kaatunut puu, kuten eräällä tutulla. Tuloksena murtuneet ranteet kun ajoi päin.

    Ja hiukan epäilen että jos varoitusmerkki oli 10 km aikaisemmin, niin tuskin moni kuski enää jaksaa varoa.

    Hereillä oleva täysipäinen kuski voisi varmaan huomata tuoreet niittojäljet ja niiden perusteella suorittaa vaikean loogisen päättelytehtävän siitä mitä edessä saattaa olla.
  14. #14
    Lainaa (terkale @ Elo. 10 2009,10:21) kirjoitti
    Kortti pois kuskilta joka ei tuon kokoista laitosta havaitse niin että ehtisi jarruttamaan.

    Voi siellä mutkan takana olla paljon muutakin, vaikka sitten niitä kävelijöitä tai tien poskeen hajonnut kuorma-auto tai vaikka ambulassi joka on irrtoittamassa puuhun ajanutta moottoripyöräiljää. Tai tien poikki kaatunut puu, kuten eräällä tutulla. Tuloksena murtuneet ranteet kun ajoi päin.

    Ja hiukan epäilen että jos varoitusmerkki oli 10 km aikaisemmin, niin tuskin moni kuski enää jaksaa varoa.

    Hereillä oleva täysipäinen kuski voisi varmaan huomata tuoreet niittojäljet ja niiden perusteella suorittaa vaikean loogisen päättelytehtävän siitä mitä edessä saattaa olla.
    Samoin pelkästään kalenterista katsomalla selviää että kohta on se aika vuodesta kun savea ilmestyy paakkuina maajussien töitten seurauksena tielle. Ja niitä kymmensiipisiä kolme metriä pitkiä kyntöauroja jotka kääntyessään pellolle / pellolta tukkivat koko tien. Ja niitä leikkuupuimureita jotka ovat varsinaisia helvetinkoneita kun kääntyvät renkaat ovat takapäässä. Kääntymisliike on yllättävän laaja ja nopea.

    Joten hereillä saa olla kaiken aikaa.

    PS. Tuleehan se talvikin joka vuosi, mutta AINA autoilijoille yllätyksenä.
  15. #15
    Tuleekos useinkin ajeltua mutkiin siten, ettei ehdi tehdä mitään, jos omalla kaistalla on joku este? Jos tulee, niin tulee mieleen, että vauhtia saattaa silloin olla pikkuisen liikaa. Ajoneuvohan pitäisi voida pysäyttää tien näkyvällä osalla.

    Sekään ei ihan aina riitä, koska se ´estehän´ voi myös olla väärää kaistaa vastaan tuleva toinen ajoneuvo. Yleensä onneksi vain hieman ´lainaavat´ sinun kaistaasi, joten kaistan oikeaan reunaan sijoittuminen voi auttaa säilyttämään sen ainokaisen, prätkä kun on onneksi aika kapea. Mutta siinäkään ei ainakaan yhtään helpota reagoimista/toimintaa, mikäli ajaa itse ylikovaa kurviin.

    Liikenteen kehitysmaissa se onkin ihan tuiki tavallista, että mutkan takana voi olla (tai sieltä voi tulla) aivan mitä tahansa vastaan, vaikkapa kuorma-autoa ohittava bussi, jolloin onkin varsin kiire löytää tien ulkopuolelta paikka, minne väistää. Toki paljon harvinaisempaa Suomessa, mutta ei siitä ole täälläkään takeita, mitä sitä mutkan takaa oikein löytää.

    Radalle ajelemaan mutkiin sellaista vauhtia, että ne on ´sokeita´, kadulla sama kostautuu ennemmin kuin myöhemmin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  16. #16
    Lainaa (pecha @ Elo. 10 2009,10:42) kirjoitti
    Tuleekos useinkin ajeltua mutkiin siten, ettei ehdi tehdä mitään, jos omalla kaistalla on joku este? Jos tulee, niin tulee mieleen, että vauhtia saattaa silloin olla pikkuisen liikaa. Ajoneuvohan pitäisi voida pysäyttää tien näkyvällä osalla.

    Sekään ei ihan aina riitä, koska se ´estehän´ voi myös olla väärää kaistaa vastaan tuleva toinen ajoneuvo. Yleensä onneksi vain hieman ´lainaavat´ sinun kaistaasi, joten kaistan oikeaan reunaan sijoittuminen voi auttaa säilyttämään sen ainokaisen, prätkä kun on onneksi aika kapea. Mutta siinäkään ei ainakaan yhtään helpota reagoimista/toimintaa, mikäli ajaa itse ylikovaa kurviin.

    Liikenteen kehitysmaissa se onkin ihan tuiki tavallista, että mutkan takana voi olla (tai sieltä voi tulla) aivan mitä tahansa vastaan, vaikkapa kuorma-autoa ohittava bussi, jolloin onkin varsin kiire löytää tien ulkopuolelta paikka, minne väistää. Toki paljon harvinaisempaa Suomessa, mutta ei siitä ole täälläkään takeita, mitä sitä mutkan takaa oikein löytää.

    Radalle ajelemaan mutkiin sellaista vauhtia, että ne on ´sokeita´, kadulla sama kostautuu ennemmin kuin myöhemmin.
    "prätkä kun on onneksi aika kapea"

    On, pystyssä. Mutta kun laitetaankin se kallelleen niin leveyttä alkaa olla eri tavalla. Ja se ulommainen osa tien keskiviivaan päin onkin kuskin pää eikä ohjaustangonpainon nuppi.
  17. #17
    Totta toisaalta. Mutta juuri mm. tuon takia vauhdinpito tulisikin olla mitoitettu siten, että on varaa tehdä ajolinjamuutos koukaten aivan asfaltin reunaan, ja nostaa pyörä samanaikaisesti ainakin melko pystyyn juuri sillä hetkellä, kun kohdataan väärää kaistaa vastaantuleva ajoneuvo. Unohtamatta tietenkään myöskään sitä, että pito voi tien reunassa olla aika huono...

    Yllämainittu voi toki olla paljonkin helpommin sanottu kuin tehty, koska äkkitilanteessa ei ole aikaa mietiskellä mitä tekisi. Ja jos niin kehnosti sattuu, että ei kertakaikkiaan enää mahdu mistään, niin silloin tieltä ulos ajaminen kuulostaa aavistuksen houkuttelevammalta kuin vastaantulijaa päin törmääminen.

    Joten tässäpä jälleen pari hyvää lisäsyytä jättää itselleen sopivasti pelivaraa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #18
    Lainaa (terkale @ Elo. 10 2009,10:21) kirjoitti
    Kortti pois kuskilta joka ei tuon kokoista laitosta havaitse niin että ehtisi jarruttamaan.

    Voi siellä mutkan takana olla paljon muutakin, vaikka sitten niitä kävelijöitä tai tien poskeen hajonnut kuorma-auto tai vaikka ambulassi joka on irrtoittamassa puuhun ajanutta moottoripyöräiljää. Tai tien poikki kaatunut puu, kuten eräällä tutulla. Tuloksena murtuneet ranteet kun ajoi päin.

    Ja hiukan epäilen että jos varoitusmerkki oli 10 km aikaisemmin, niin tuskin moni kuski enää jaksaa varoa.

    Hereillä oleva täysipäinen kuski voisi varmaan huomata tuoreet niittojäljet ja niiden perusteella suorittaa vaikean loogisen päättelytehtävän siitä mitä edessä saattaa olla.
    Pitkän päälle just samaa mieltä.

    Nim:
    Vittu, Tampere tuli yht-äkkiä ihan kesken 9-tietä vastaan!
    Murjaanien kuningas!
  19. #19
    Lainaa (trj @ Elo. 10 2009,14:14) kirjoitti
    Lainaa (terkale @ Elo. 10 2009,10:21) kirjoitti
    Kortti pois kuskilta joka ei tuon kokoista laitosta havaitse niin että ehtisi jarruttamaan.

    Voi siellä mutkan takana olla paljon muutakin, vaikka sitten niitä kävelijöitä tai tien poskeen hajonnut kuorma-auto tai vaikka ambulassi joka on irrtoittamassa puuhun ajanutta moottoripyöräiljää. Tai tien poikki kaatunut puu, kuten eräällä tutulla. Tuloksena murtuneet ranteet kun ajoi päin.

    Ja hiukan epäilen että jos varoitusmerkki oli 10 km aikaisemmin, niin tuskin moni kuski enää jaksaa varoa.

    Hereillä oleva täysipäinen kuski voisi varmaan huomata tuoreet niittojäljet ja niiden perusteella suorittaa vaikean loogisen päättelytehtävän siitä mitä edessä saattaa olla.
    Pitkän päälle just samaa mieltä.

    Nim:
    Vittu, Tampere tuli yht-äkkiä ihan kesken 9-tietä vastaan!
    Siitä Tampereesta on kyllä varoitettu ennakkoon liikennemerkein!
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

    VTR SP-1
  20. #20
    Näkyypä varmaan yhtä paljon sellaisiakin viikatemiehiä, jotka laittavat rajoitusmerkin tien alkuun ja jättävät sen varmuuden vuoksi myös viikonlopuiksi paikoilleen. Näitä vaaranpaikkoja sitten maantierosvot valvovat yön pimeydessä..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #21
    Nyt ei ollut kyse ettenkö kerennyt väistämään, hirvistä(niistäkin on muuten liikennemerkki) vaan siittä että eikö tuollaisista töistä pitäisi olla ennakkovaroitus.(tämä siis teille aivottomille jotka sitä ette käsittäneet) Kyllä autokin voi oikoa mutkissa ja hirvikin voi hypätä eteen mutta pitääkö näitä ns."vaaranpaikkoja" laittaa lisää sinne teille ilman varoituksia. Toki jotkut älykääpiöt varmaankin "nussii" noita maanteitä alinopeuksilla peläten koko ajan henkensä puolesta mut se on ihan teidän henkilökohtainen helvetti jos olette tien tukkeina ja aiheutatte ruuhkia... Tuoreet niittojäljet, kerroppa mulle mistä erottaa tänään tai kaksi päivää sitten niitetyt... Jos et muuta osaa kuin paskaa kirjoittaa niin ole kirjoittamatta...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  22. #22
    Lainaa (pepper @ Elo. 10 2009,15:53) kirjoitti
    Tuoreet niittojäljet, kerroppa mulle mistä erottaa tänään tai kaksi päivää sitten niitetyt... Jos et muuta osaa kuin paskaa kirjoittaa niin ole kirjoittamatta...
    Asiaa; varsinkin tuo viimeinen lause...

    Tuoreesta niitosta tahtoo tulla sitä tavaraa aina vähän tiellekin, parissa päivässä niitetyt heinät jo nuupahtaa silminnähtävästi ja tietysti vastaleikatun heinän tuoksusta, jonka kypärän sisään helposti huomaa
  23. #23
    Lainaa (nipo @ Elo. 10 2009,16:05) kirjoitti
    Lainaa (pepper @ Elo. 10 2009,15:53) kirjoitti
    Tuoreet niittojäljet, kerroppa mulle mistä erottaa tänään tai kaksi päivää sitten niitetyt... Jos et muuta osaa kuin paskaa kirjoittaa niin ole kirjoittamatta...
    Asiaa; varsinkin tuo viimeinen lause...

    Tuoreesta niitosta tahtoo tulla sitä tavaraa aina vähän tiellekin, parissa päivässä niitetyt heinät jo nuupahtaa silminnähtävästi ja tietysti vastaleikatun heinän tuoksusta, jonka kypärän sisään helposti huomaa
    Tuohon hajuun huomion kiinnitinkin mutta haju voi tulla muualtakin, heinää ei ollut tiellä eikä muutakaan paskaa mutta päällepäin ei eilen ja tänään leikattua heinää erota Tai sitten tarvii olla joku todellinen ituhippi
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  24. #24
    Työtään se niittomieskin tekee ja sitä pitää mun mielestä kunnioittaa.

    Jos siirtelisi varoituskylttiä niin tiheään että siitä olisi apua(vaikka 500m koneesta) niin konkurssi tulis.

    Vilkkuvalojen pitäisi riittää varoitukseksi muille tiellä liikkujille.Tien päässä oleva kyltti tuskin auttaa.
    Honda CB 750 C -83
    Honda CBR 1000 F -98
    Suzuki GSX 1300 R -06
    Yamaha FZ 1 S -07------------>>>>
  25. #25
    Parivuotta sitten ohikulkutiellä raisiossa yks jannu paukautti tollasta päin. Alueella on 100km rajoitus. Henkihän siinä lähti.

    En mitenkään puolustele etteikö nähnyt mutta noi tulee vastaan aika nopiaan vaikka sen huomaiskin niin jotenkin itellä ainakin tuntuu olevan ongelmana sisäistää että ne liikkuvat _todella_ hitaasti ja ovat eturenkaan edessä paljon aikaisemmin ku luulis.

    Mutta työtähän ne tekee että ei siinä mitään. Tulipahan vaan mieleen tällanenkin tarina.
    Buell XB12S -08

    Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
  26. #26
    Lainaa (Vee-äM @ Elo. 10 2009,16:33) kirjoitti
    Työtään se niittomieskin tekee ja sitä pitää mun mielestä kunnioittaa.

    Jos siirtelisi varoituskylttiä niin tiheään että siitä olisi apua(vaikka 500m koneesta) niin konkurssi tulis.

    Vilkkuvalojen pitäisi riittää varoitukseksi muille tiellä liikkujille.Tien päässä oleva kyltti tuskin auttaa.
    Työtään tekee, en sitä kieltänytkään. Niin tekevät monet muutkin tienhoitotyötä ja varoitukset löytyvät... Pieni homma se kyltti olisi tienvarteen laittaa, eikä sitä 500m välein tarvitsisi siirtää Se on ammatinvalinta kysymys jos työssään ei pärjää
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  27. #27
    Lainaa (pepper @ Elo. 10 2009,15:53) kirjoitti
    Nyt ei ollut kyse ettenkö kerennyt väistämään, hirvistä(niistäkin on muuten liikennemerkki) vaan siittä että eikö tuollaisista töistä pitäisi olla ennakkovaroitus.
    Saattaisihan tuossakin pärjätä aika pitkälle jos olisi vaikka muu vaara ja 10 km vesakoiden raivaus.

    Kunhan sitten edes illalla käy ottamassa sitten sen kyltin veke ja aamulla uuteen paikkaan.

    Koska potentiaalisesta vaarasta on mahdollista varoittaa, niin miksipä jättää se tekemättä.

    Se ei poista sitä että tuntematonta liikennettä voi tulla pimeän kaarteen takaa pensasaidan välistä tielle - vaan sitä pitää varoa ennakolta niin kuin aina.

    Lisäksi jos tuo on sellainen mikä heittää myös jonkin verran lastua, hiekkaa ja heinää ajoradalle, niin kyllä sinne sellaisen irtokivimerkinkin voisi laittaa.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  28. #28
    Lainaa (pepper @ Elo. 10 2009,16:39) kirjoitti
    Lainaa (Vee-äM @ Elo. 10 2009,16:33) kirjoitti
    Työtään se niittomieskin tekee ja sitä pitää mun mielestä kunnioittaa.

    Jos siirtelisi varoituskylttiä niin tiheään että siitä olisi apua(vaikka 500m koneesta) niin konkurssi tulis.

    Vilkkuvalojen pitäisi riittää varoitukseksi muille tiellä liikkujille.Tien päässä oleva kyltti tuskin auttaa.
    Työtään tekee, en sitä kieltänytkään. Niin tekevät monet muutkin tienhoitotyötä ja varoitukset löytyvät... Pieni homma se kyltti olisi tienvarteen laittaa, eikä sitä 500m välein tarvitsisi siirtää * Se on ammatinvalinta kysymys jos työssään ei pärjää *
    Siinä olis muuten hyvä kesätyöpaikka koululaiselle liikenneturvan vastuullisissa tehtävissä. Palkkauksena tienaa tonni (kesässä) ja työn kuvaan kuuluisi varoituskyltin siirtäminen ja tien harjaus puhtaaksi.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  29.  
  30. #29
    öööö

    mites se nyt menee.
    pitäskös aura-automiehenkin laittaa tietyömerkki?

    kyllä mie ymmärrän jos sitä remppaa tehdään kaistalla ja paikoillaan että siinä pitää olla joku varoitusmerkki.
    tuollainen niittotraktori kuitenkin liikkuu jotain 30km/h ja ajaa melkoisen matkan päivän aikana. kaivinkoneeseen liitetty murskain on sitten jo vähän rajatapaus. se kun monesti kylvää roipetta myös tielle.

    sensijaan olis paikallinen tienpitäjä voinu laittaa varoituksen irtokivistä ennen kun alkoi täyttämään tien reunaa ja piennarta karkealla soralla.