Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Jatketaan taas kyselyä.

    Ihan vain mielenkiinnosta kyselen. Omistan 600:n ja en ole koskaan havainnut, että flekti olisi pyörinyt. Ei edes pidemmän ja vähän rankemman ajon jälkeen. Netistä löysin yhden sivuston, jossa mainittiin, että tuuletinta ohjaava, jäähdyttimessä kiinni oleva anturi menee ajan myötä rikki. Kokeilin sivuston ohjeen mukaisesti irrottaa anturin johdon ja vetää se runkoon...kas kummaa...tuuletin pyöri. Eli mahdollisesti anturissa olisi sanomista.
    Nyt kyselen, että pitäisikö tuulettimen pyöriä kuin helposti? Riittääkö kuumana päivänä valoissa seisominen pistämään flektiin eloa vai tarvitaanko armotonta burnista, ennen kuin lisäjäähdytystä ilmaantuu?
  2. #2
    Kyllä sen flektin pitäisi ihan valoissakin lähteä pyörimään. Flektin pitäisi lähteä pyörimään ihan paikallaan ollessa ja tyhjäkäynnillä n.20 minuutin sisällä.
    Tarkasta myös termostaatti, että se toimii ja päästää veden kiertämään.
  3. #3
    Sen verran olen kokeillut, että jäähdytin on selvästi lämmin ajon jälkeen, joten en tiedä onko siinä vikaa.
    Onkohan kuin ilkeä homma valuttaa nesteet pois ja irrottaa anturi? Sitten vaikka kokeilisi vedessä lämmittää ja testata anturia.
  4. #4
    Asia kannattaa tarkistaa korjauskirjasta. Ihan varmaksi en uskalla mennä sanomaan, minkälainen operaatio kokonaisuudessaan on.
    Clymeriltä löytyi ainakin selkeä ja monipuolinen kirja 1100 Sabre/ Shadowiin.
    Jossain täällä foorumilla oli linkki, josta sai aika moneen malliin korjausoppaan imuroitua.
    Tuo vesikikka on kyllä pätevä, mutta kannattaa myös samalla mitata että anturi antaa myös signaalin flektille oikeassa lämpötilassa.
  5.  
  6. #5
    Haynesin korjauskirja on ollut tilauksessa nyt parisen viikkoa, että siellä toivottavasti lukee millä lämpötilalla pitäisi anturin johtaa sähköä.
    Olen joitain korjausoppaita löytänyt netistä, mutta ei vielä oikein ole tarttunut silmään, jossa kyseistä operaatiota kuvattaisiin.