Heitetään kyselyä julkisesti, kun jonkun verran kyselyä on tullut.
Eli olisiko kiinnostusta naisten rata-ajopäivälle, jossa mukana myös koulutusosio?
Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että n. sadan pitää ilmaista kiinnostus ja into, jotta paikalle saadaan kymmenen, mutta kysymys on nyt laitettu. Ratana Ahvenisto ja ajankohta kesä- tai heinäkuu tulevaa kautta.
Kynnys tulla radalle treenailemaan laskisi varmaankin hieman. Kiinnostuksensa voi ilmaista laittamalla tähän ketjuun kommentin tai lähettämällä allekirjoittaneelle sähköpostia osoitteeseen jukka.relander(ät)pp.inet.fi
Jukka Relander
Toiminnanjohtaja
Moottoripyöräilyn tuki ry
Vastataan emännän puolesta, että kiinnostaa jos ratana on Alastaro...
![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Kerran Lady Dayn kokeneena; kiinnostaa ja paljon. Osallistumismahdollisuus riippuu sitten tietenkin paikasta ja ajankohdasta.
Yöllä syöminen on kai yhtä harmitonta kuin unissakäveleminen?
Reissunainen & SV1000S
Kiinnostaa kyllä jos tuo järjestetään viikonloppuna.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Joo kyllä tulisin melko varmasti.
Honda CBR 1000, Magna 1100 Kawa ZR7s, BT1100, XJR1300,Triumph Speedmaster 900
Kiinnostaa kyllä jos ratana joku muu kuin Ahvenisto (ei pääse meluista läpi). Toisaalta itse en taida olla enää sitä kohderyhmää vaikka nainen olenkin
Kaverini kyllä, joka sopivasti Hämeenlinnassa asuu, voisi olla hyvinkin kiinnostunut kun vähän arastelee normipäivälle lähtemistä![]()
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Kyllä voisi kiinnostaa, ei oppi ojaan kaada ja lisäharjoitus ei tapa.
Honda VFR 800 -06
Kiinnostaa paljon, mutta ei Ahvenistolla.
Edit: ja siis perusteluna yksinkertaisesti että Appara on niin vaikea ja kohtuullisen vaarallinen paikka, jotta kun yleensäkin radalla iskee 'kuolemanpelko' niin tuolla ei ajamisesta yksinkertaisesti näillä taidoila ja tällä itsesuojeluvietillä tule mitäänsääli sinänsä kun on oma 'lähirata'.
Kyllä kiinnostaa, eikä paikalla tai päivälläkään ole niin väliä, kunhan on aurinkoista.![]()
Joku muu rata kuin Ahvenisto, niin mikä jottei.
-nomen est omen-
Meidänkin perheessä voisi olla yksi kiinnostunut. Mutta ei tule Ahvenistolle.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Jos paikkana on Kemora niin ehdottomasti, Oulusta löytyy helpostikkin ainakin 5-6 rata-ajoista innostunutta.
Mutta jos paikkana Ahvenisto, niin sit mielellään viikonloppuna, pääsee paremmin livahtaa töistä.
Harrastus on väärä jos jää rahaa vaatteisiin ja ruokaan.
Kemoralla on 2.7. perinteinen HelRC:n Lady Day. *![]()
-nomen est omen-
Juu, tiedetään *(Kriisi @ Maalis. 13 2010,14:09) kirjoitti
Me vaan ollaan niin innostuneita täällä pohjolan perukoilla, että ei yksi kerta kesässä riitä. *
*
![]()
Harrastus on väärä jos jää rahaa vaatteisiin ja ruokaan.
2.7 kemoraan ollaan vaimon kans menossa, mä tietysti vain gridboyn(Kriisi @ Maalis. 13 2010,14:09) kirjoitti
ominaisuudessa
![]()
Lahjattomat treenaa
Mä oisin kiinnostunut ja tulisin Ahvenistollekkin =)
Muille: eihän siellä tarvi ajaa niin että kaatuu!
Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
Tää yhtys tuohon siBulin puheenvuoroon, eli kyllä kiitos ja muutama yhteinen tuttavammekin varmasti on mukana, vaikkei täällä roikukaan. Ja ykköspaikka on Kemora. *
Nimim. Ylikiimingin rataa odotellessa...
Terve!
Ilmoittelen emännän puolesta myös, että kiinnostusta on. Toivottavasti rata olisi joku muu kuin Ahvenisto ja ratapäivä järjestettäisiin viikonloppuna.
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
no ei tarvi ei... mutta sitten jos niin hassusti kuitenkin sattuu käymään, melkein kaikilla muilla Suomen RR-radoilla on selkeästi paremmat mahkut selvitä ehjin nahoin.(Muikku @ Maalis. 14 2010,09:37) kirjoitti
Ei muutoin mitään Ahvenistoa vastaan, se on kyllä ratana todella hieno, riskit vaan on moottoripyörillä aika ilmeiset.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mukana ollaan ehdottomasti. Ja tosiaan viikonloppu olisi erittäin mieluinen ajankohta.
Honda CRF250L pörötin
Ennakoivan ajon kursseja olemme järjestäneet Ahvenistolla vuodesta 2004 ja kursseilla on näiden vuosien aikana käynyt satoja motoristeja. Kurssilla ei ole toistaiseksi yksikään koulutettava (eikä myöskään kouluttaja, vaikka itselläni lähellä olikin viime kesänä jarrutusdemossa) loukkaantunut eikä pyörät rikkoutuneet. Ahvenisto soveltuu koulutuskäyttöön erinomaisesti. Ahveniston demonisoinnissa kannattaa muistaa aina se, että on eri asia treenailla katuajoon tarvittavia taitoja nopeuksissa joilla kadulla ajetaan versus siihen, että ajetaan kilpailuissa ajettavilla nopeuksilla. Kilpailutoimintaan ja +240 km/h vauhteihin Ahvenisto on liian vaarallinen rata, mutta maantienopeuksiin huomattavasti turvallisempi paikka kuin tieliikenne.(pecha @ Maalis. 15 2010,13:26) kirjoitti
Ohjaamattomilla ajoharjoittelupäivillä Ahvenistolla on tullut selvästi eniten henkilövahinkoja muihin ratoihin verrattuna, mutta tällöin on kuljettaja poikkeuksetta ajellut aivan jotain muita nopeuksia kuin mitä Suomessa tieliikenteessä saa ajaa.
Referenssinä mainittakoon, että pari vuotta sitten eräs motoristi kurssillemme tullessaan kaatui Hämeenlinnan moottoritiellä (kaistojen välissä ollut liukas paikkausmateriaali) ja kaksi taas kurssilta lähtiessään ensimmäisessä risteyksessä toisiinsa törmättyään.
t. Jukka
Kiinnostaa, jos ei Ahvenistolla. Ei pääse meluista läpi tämäkään.. Alastaro tai Kemora, niin vois ollakin mukana
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Alkuperäisestä viestistä päätellen kyse on kuitenkin RATA-ajokurssista ja siihen liittyvästä koulutusosiosta? Siis ei ennakoivan ajon kurssista. Tällaista rata-ajotilaisuutta ainakin emäntäkin enemmän kaipaisi ja silloin siihen ei sovellu Ahvenisto...
Eli kummasta tässä olisi kyse? Rata-ajoon painottuva kurssi vai katuajoon tarkoitettu ennakoivan ajon kurssi?
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Tämä nyt kuitenkin viittasi mielestäni ensisijaisesti rata-ajon harjoitteluun.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 12 2010,11:32) kirjoitti
Ja jollei osanottajalla löydy entuudestaan yhtään minkäänlaista rata-ajokokemusta, kuten meikäläisen paremmalla puoliskolla asian laita on, edelleen veisin hänet ensi kokemuksia varten jonnekin muualle kuin Ahvenistolle.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Käytännössä kurssista jolla käydään pitkälti samoja perusteita kuin EAK I:llä, mutta nimi eri. EAK II:lla vauhdit ja harjoitteet jo astetta vaativampia ja siksi ne, kuten varsinaiset rata-ajokurssitkin järjestetään radoilla joilla nykyisin ajetaan kilpaa.(mic @ Maalis. 16 2010,12:06) kirjoitti
Suomen n. 200.000:sta motoristista muutama tuhat käy treenailemassa radalla ja näistä muutama sata ajaa/on ajanut kilpaa viime vuosina. Näille muutamille sadoille on tuollainen rata-ajokurssi suunniteltu. Näistä muutamista sadoista naisia on kourallinen ja heille erillistä kurssia on tarpeeton järjestää, koska ajavat kilpailunsa ja treeninsä muutoinkin jo miesten kanssa koska erillisiä naisten sarjoja tässä lajissa ei ole.
Aiemmin on muutaman kerran yhdistyksemme toimesta järjestetty naisten ajoharjoittelupäiviä, mutta ne ovat olleet vähäisen osallistujamäärän johdosta tappiollisia. Varsinainen rata-ajokurssi on järkevää järjestää vasta sellaisen tason omaaville kuskeille joilla pyörän hallinta on jo tietyllä tasolla. Kierrosajoissa tuo tarkoittaa käytännössä Alastarolla tason 1:40-1:45 alle, Kemoralla ja Botniaringillä tasoa 1:25-1:30 alle.
Ehkä olisi ollut parempi käyttää termiä naisille suunnattu ennakoivan ajon kurssi, sillä meidän ennakoivan ajon kursseilla painopiste on rata-ajossa enemmän kuin valtaosalla muista vastaavien kurssien järjestäjistä joista osa järjestää kursseja parkkipaikoilla ym.
Rohkenisin epäillä, että pystyisin luettelemaan nimeltä suomalaisista naisista ainakin puolet joille puhtaasta rata-ajokurssista olisi heti alkuun hyötyä. Ja myöskin voin sanoa senkin, että minä ja muut yhdistyksemme kouluttajat olisivat vääriä henkilöitä tuollaisen kurssin vetämiseen. Siihen vaaditaan vuosien kilpa-ajotausta ja vauhti joka on korkeintaan muutaman sekunnin päässä rataennätyksistä. Varsinainen rata-ajokurssi on jo täynnä. Mikäli pilottikokeilusta saadaan positiiviset palautteet, niin seuraavana vuonna sitten useampi sellainen.
Tuolla naisille räätälöidyllä kurssilla käytäisiin läpi mm. jarrutukset, mutka-ajo jne. ja katuajoon kuuluvat teoriat jätettäisiin väliin. Varsinaisilla rata-ajokursseilla ei rata-ajon alkeita opeteta.
Ratavuorot varataan käytännössä edellisen vuoden loppukesänä, joten tässä vaiheessa ei juurikaan ole mahdollista järjestää kursseja muualla kuin niillä päivillä jotka ovat jo kalenterissa.
Jukka
lyhyt ja ytimekäs:kiinnostaa..jos vaa päivä natsaa.tiedän pari muutaki naista jotka varmaaki tulis messii.
Vastaan vaimon puolesta. Jos Kemorassa, niin mukana.
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Eli sunnuntaina 16.5.2010 klo 09-13 järjestään naisten ennakoivan ajon kurssi/ratapäivä Alastarolla
Aluksi paikkoja on varattu 15 kpl, koska edellisenä päivänä Kemoralla on kilpailut ja osa kouluttajista (kuten allekirjoittanut) on siellä kilpaa ajamassa ja kaikkea voi sattua.
Vetovastuussa sunnuntaina on ennakoivan ajon kouluttaja -kurssin suorittanut Sammy Vahalinna. Vauhtia on antamassa RR-kisoissa jo omat vauhtinsa todistanut Jasmin Sarjos ja hänen vastuullaan on saada kaikkien osallistujien pyörät samaan asentoon: http://www.mp-foorumi.com/gallery....a24.jpg
Paikalla tullee olemaan myös muita kouluttajia ja apukouluttajia, myös naispuolisia joilla kokemusta rata- ja katuajosta kohtuullisen paljon.
Eli kurssilla porukka jaetaan osaamisalueisiin ja rauhallisempia harjoitteita haluaville omat ryhmänsä jossa treenaillaan enempi katuajoon tarvittavia harjoitteita ja sitten kilpailuihin ja/tai omiin ennätyksiin tähtäileville sitten hieman eri tyyppistä opetusta.
Kurssi tarkoitettu siis vain naisille. Epäilyttäviltä tapauksilta (kuten Inga, Terhi jne) sukupuoli tarkastetaan joko hetun toiseksi viimeisestä merkistä tai muutoin. Pelkkä hame ja topatut rintaliivit eivät siis riitä kurssille pääsyy tällä kertaa, toisin kuin ehkä joskus toiste on käynyt.
Karkeasti aikataulu menee niin, että klo 09-10 käydään läpi teoria, pyörien kunto jne.
Klo 10-13 ohjattua harjoittelua radalla.
Klo 13-20 omatoimista treenailua radalla ryhmäjaon (hidas, keski, nopea) mukaan.
Paikalla kannattaa olla viimeistään 08:30, jotta ehtii laitella ajokamat kuntoon, pyörän iskuun jne.
Lisätietoja joko allekirjoittaneelta jukka.relander(ät)pp.inet.fi tai Sammyltä sammy.vahalinna(ät)mp-tuki.fi sekä http://www.mp-tuki.fi
Tervetuloa.
Jukka Relander
Puheenjohtaja
Moottoripyöräilyn tuki ry
Jee! *Kävin ilmoittautumassa. Suuret kiitokset tällaisesta madollisuudesta *
P.S Saako rahat takas jos ei meno kurssin jälkeen näytä tuolta?
Siis mitä?(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 25 2010,16:05) kirjoitti
![]()
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
Won't be very long
You will look for me
And I'll be gone</a>