Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Hello,
    Onkohan kenelläkään kokemusta siitä pitääkö Daytonassa olla alkuperäinen Yasan akku? Ostin MGM tarvike geeliakun ja nyt ei mopo tahdo enää kunnolla käynnistyä.(tosi laiskasti startti pyörittää.) Olen mittarilla tsekannu että se lataa ihan hyvin, eikä se myöskään pura akkua tyhjäksi. Kylmä kone starttaa jotenkin, mutta kun pata on lämmennyt kuumaksi, sammutat ja yrität uudestaan startata niin se ei tee muuta kuin naksahtaa? Onkohan mahdollisesti starttimoottori menossa vai eikö trumppa toimi kuin alkuperäisillä osilla?
    Akku tod.näk hyvässä iskussa, hakisin vikaa kyllä muualta. Vaikuttaa ihan moottorinohjauksen häiriöltä, seoksissa jotain häikkää lämpimänä.

Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
    Mulla kawassa samanlaista ongelmaa ja auttaa jos startauksessa antaa vähän kaasua niin hörähtää käyntiin.
    Suzuki SV1000s '03 - V for Power
    Kawasaki ZX-6R '03 - "El Tornado" - EX
    Lainaa (Cad @ Elo. 09 2009,08:59) kirjoitti
    Mulla kawassa samanlaista ongelmaa ja auttaa jos startauksessa antaa vähän kaasua niin hörähtää käyntiin.
    Pittääkö ruiskupelille tarjota kaasua startatessa ? Eikai...?
    563+
    Tää on kaukaa haettua, mutta oisko jokin liitin löysässä? Oma auto (ruisku) tuli isosta huollosta, eikä meinannut lähteä käymään kylmänä ellei antanut kaasua (epänormaalia). Kävin liikkeessä takaisin ja putsasivat imusarjan päältä yhden liittimen ja rupesi toimimaan normaalisti. Eli ruiskuboksi ei saanut jotain dataa mitä tarvitsi.
    Retired
    Lainaa (XIII @ Elo. 09 2009,09:22) kirjoitti
    Ei mulla ainakaan Speed Triple kovinkaan nätisti lähden ilman kaasua. Vähän kaasua ja starttaa ihan hienosti.
    Totta munassa tarttee, ainakin joissakin. Omassa laitteessa 'fast idle' vipu jonka on kylmänä syytä olla vähän auki. Toimii muuten myös näppäränä vakionopeudensäätimenä

Fly-by-wire vehkeissä vissiin aivan turhaa.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Ei _kai_ ruisku peleissä startatessa kuuluisi antaa kaasua... ainakin itse olen tässä käsityksessä elänyt ja aina on käyntiin hörähtänyt
    K750 -61
    Mulle sanottiin trumppahuollossa että jos kaasua joutuu käynnistäessä antamaan niin jossain on vikaa.

Mulla kaveri triplee lainatessa kerran vanhasta tottumuksesta anto 1/4 kaasua niinku kaasaripelissä konsanaan. Kastu tulpat ja kohtuu vaikee oli saada käymään.

Ja se Daytona varmasti tunnistaa minkä merkkinen akku siellä on. Lähettää heti viestin tehtaalle jos sinne biliksen akun laitat että äkkiä takuut poikki!

Jos se akku on uus niin vika on todennäkösesti muualla kun akun tarrassa.
    1300cc Suzuki
    Oma trumppa daytona 675, oletettavasti vakioakulla en ole tarkistanut, lähtee kyllä helposti käyntiin milloin vain. Eli vika lienee jossain muualla kuin akussa..
    Lainaa (XIII @ Elo. 09 2009,09:22) kirjoitti
    Mun ducussa on sellanen mekaaninen vipu siihen, ettei tartte itse tarjoilla. Ruisku käsittääkseni säätää itse rikkaammalle, kaasua kai lisätään siksi, että startin olis keveämpi pyörittää ja että kone läpenisi. Mutta en mä oikeasti tiedä, ja englantilainen insinööri voi olla italialaista fiksumpi.
    Aihetta sivuten, minkätakia toi startti luovuttaa keskenkaiken jos on virtanen vähissä, eli lyö vähän niinkuin tyhjää lopuksi? Pysyykö sitten paremmin ehjänä, autoissahan saa aina jauhattaa loppuun asti(ainakin kaikissa meikäläisen autoissa)...

Meinaan kun toi akku vetelee viimosiaan eikä näköjään syyskylmistä tykkää niin meinas mennä työntöhommiks eilen töistä lähtiessä... muutaman kerran yritin startata mutta aina lopuks vaan vinkas... sit meinasin työntää käyntiin mutta tottakai ekalla yrityksellä kämmäsin ja kokeilin sitten uudestaan startilla ni prkl lähtihän se
    K750 -61
  13.  
    Oma epäilykseni, joka perustuu Bemarin Ksatasen startin korjaamiseen:
    Startissa on semmoinen laakeri, joka hirttää kiinni, kun starttia painaa ja vapautuu kun kone lähtee käyntiin.
    Kun akussa ei ole virtaa niin laakeriin ei synny tarpeeksi keskipakoisvoimaa, jolla se hirttäisi kiinni, eli se lyö tyhjää.

Tässä ammattilaistasoinen selvitys asiassa.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81