Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Kawasaki er-5 täräyttää reippaasti mustaa putken päästä, kun kääntää kahvasta kierroksia. Tulupatkin kurkkasin ja ovat aika mustat. onko siis polttoaineilmaseos niinsanotusti rikkaalla vai onko joku rikki masiinasta.
    Mistähän tota polttoaineilmaseosta säädetään köyhemmälle ?
    Onks tietoo...
  2. #2
    Riikkaallahan se tod. näk. Onkos ilmansuodatin vaihdettu koska? Neulat/neulaputket kuluneet?
    990 adv, VF750F, ZX-12R
  3. #3
    Olisko esim. ryyppy jäänyt vähän päälle (jumiin).
    Suzuki GSXR 600 L1
  4. #4
    Tsekkaa ettei ryyppy jää päälle
    K3ssu
    Intruder M1500R vm.-10
  5. #5
    Turkulainen kiintiöpaha Ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Kuluttaako öljyä? saattaahan tuossa olla esim. venttiilivarren kumit senverran loppu että lykkää öljyä palotilaan, vanhoissa autoissa "yleistä"...
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  6. #6
    Lainaa (ouzi @ Elo. 07 2009,15:04) kirjoitti
    Kuluttaako öljyä? saattaahan tuossa olla esim. venttiilivarren kumit senverran loppu että lykkää öljyä palotilaan, vanhoissa autoissa "yleistä"...
    Silloin tulee putkesta sinistä eikä mustaa.
  7. #7
    Lainaa (ouzi @ Elo. 07 2009,15:04) kirjoitti
    Kuluttaako öljyä? saattaahan tuossa olla esim. venttiilivarren kumit senverran loppu että lykkää öljyä palotilaan, vanhoissa autoissa "yleistä"...
    Ensimmäiseksi pieni värianalyysi:
    Musta=rikkaalla
    Häivähdys sinistä ja haju=öljyä
    Valkonen=männässä reikä.

    Joten voit unohtaa kokonaan äskeisen öljyanalyysin. Myös venttiilinvarren kumien vuotaessa se tupsauttaa kaasun sulkiessa ja tyhjäkäynnillä valkoista/sinistä savua+haju.

    Jos käy raskaasti ja mustat pössähdykset käy putkesta niin varmasti on rikkaalla. Syitä on ryypyn jumittuminen, bensanpinnankorkeus, kuluneet suutinputket/neulaputket miksi kukin sanoo, ilmanpultsari täysin tukossa tai muu listalta unohtunut syy.

    Jos on ruiskupeli niin joku on hakkeroinut siihen uuden softan tai sit anturitieto on väärin(eli ilmamääränmittaus mahdollisesti särki).

    Tämä nyt nopeasti keksittynä ilman ihmeempää pähkäilemistä.
  8. #8
    Lainaa (willik @ Elo. 07 2009,18:33) kirjoitti
    Lainaa (ouzi @ Elo. 07 2009,15:04) kirjoitti
    Kuluttaako öljyä? saattaahan tuossa olla esim. venttiilivarren kumit senverran loppu että lykkää öljyä palotilaan, vanhoissa autoissa "yleistä"...
    Ensimmäiseksi pieni värianalyysi:
    Musta=rikkaalla
    Häivähdys sinistä ja haju=öljyä
    Valkonen=männässä reikä.
    Korjataan sen verta tuota värianalyysiä et valkoinen savu= jäähdytinneste pääsee palotilaan(kansi,kansipahvi...)
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  9. #9
    JänkhäPoika:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    -Tuolta Äkäslompolon ja Athverppenin väliltä.
    Lainaa (pepper @ Elo. 08 2009,10:07) kirjoitti
    Lainaa (willik @ Elo. 07 2009,18:33) kirjoitti
    Lainaa (ouzi @ Elo. 07 2009,15:04) kirjoitti
    Kuluttaako öljyä? saattaahan tuossa olla esim. venttiilivarren kumit senverran loppu että lykkää öljyä palotilaan, vanhoissa autoissa "yleistä"...
    Ensimmäiseksi pieni värianalyysi:
    Musta=rikkaalla
    Häivähdys sinistä ja haju=öljyä
    Valkonen=männässä reikä.
    Korjataan sen verta tuota värianalyysiä et valkoinen savu= jäähdytinneste pääsee palotilaan(kansi,kansipahvi...)
    Eikö se musta savu tarkota sitä, että ahtopaineet on kohillaan. Vai mikä se oli vai miten se meni?
    Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
  10. #10
    Lainaa (pepper @ Elo. 08 2009,10:07) kirjoitti
    Korjataan sen verta tuota värianalyysiä et valkoinen savu= jäähdytinneste pääsee palotilaan(kansi,kansipahvi...)
    Voi olla myös sitä tosiaan yhtä hyvin.

    Mutta niin myös se, että öljyä on palotilassa oikein huolella. Näin tapahtuu usein volkkarin(kupla) koneissa missä on männässä reikä tai muu vastaava isompi vaurio. Kait se lähinnä tulee siitä, että öljy menee kuumalle pakosarjalle. Se valkoinen savu on luokkaa massiivinen silloin. Myös vesikanavia halkovat escortit aiheuttaa hienot valkoiset savupilvet.
  11.  
  12. #11
    eli analyysi oli oikea. Mustaa tuuppaa --> käy rikkaalla. Jatkokysymys... Oletan, että niissä kaasuttimissa on jotkin säätöruuvit, joilla asiaa säädetään ??
    Onko tämä benziinin pinnan laskemista, vaiko kaasarien tämmäämistä. Tommosista olen kuullut toisten puhuvan.