Kawasaki er-5 täräyttää reippaasti mustaa putken päästä, kun kääntää kahvasta kierroksia. Tulupatkin kurkkasin ja ovat aika mustat. onko siis polttoaineilmaseos niinsanotusti rikkaalla vai onko joku rikki masiinasta.
Mistähän tota polttoaineilmaseosta säädetään köyhemmälle ?
Onks tietoo...
Riikkaallahan se tod. näk. Onkos ilmansuodatin vaihdettu koska? Neulat/neulaputket kuluneet?
990 adv, VF750F, ZX-12R
Kuluttaako öljyä? saattaahan tuossa olla esim. venttiilivarren kumit senverran loppu että lykkää öljyä palotilaan, vanhoissa autoissa "yleistä"...
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Silloin tulee putkesta sinistä eikä mustaa.(ouzi @ Elo. 07 2009,15:04) kirjoitti
Ensimmäiseksi pieni värianalyysi:(ouzi @ Elo. 07 2009,15:04) kirjoitti
Musta=rikkaalla
Häivähdys sinistä ja haju=öljyä
Valkonen=männässä reikä.
Joten voit unohtaa kokonaan äskeisen öljyanalyysin. Myös venttiilinvarren kumien vuotaessa se tupsauttaa kaasun sulkiessa ja tyhjäkäynnillä valkoista/sinistä savua+haju.
Jos käy raskaasti ja mustat pössähdykset käy putkesta niin varmasti on rikkaalla. Syitä on ryypyn jumittuminen, bensanpinnankorkeus, kuluneet suutinputket/neulaputket miksi kukin sanoo, ilmanpultsari täysin tukossa tai muu listalta unohtunut syy.
Jos on ruiskupeli niin joku on hakkeroinut siihen uuden softan tai sit anturitieto on väärin(eli ilmamääränmittaus mahdollisesti särki).
Tämä nyt nopeasti keksittynä ilman ihmeempää pähkäilemistä.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Korjataan sen verta tuota värianalyysiä et valkoinen savu= jäähdytinneste pääsee palotilaan(kansi,kansipahvi...)(willik @ Elo. 07 2009,18:33) kirjoitti
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Eikö se musta savu tarkota sitä, että ahtopaineet on kohillaan. Vai mikä se oli vai miten se meni?(pepper @ Elo. 08 2009,10:07) kirjoitti
![]()
Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
Voi olla myös sitä tosiaan yhtä hyvin.(pepper @ Elo. 08 2009,10:07) kirjoitti
Mutta niin myös se, että öljyä on palotilassa oikein huolella. Näin tapahtuu usein volkkarin(kupla) koneissa missä on männässä reikä tai muu vastaava isompi vaurio. Kait se lähinnä tulee siitä, että öljy menee kuumalle pakosarjalle. Se valkoinen savu on luokkaa massiivinen silloin. Myös vesikanavia halkovat escortit aiheuttaa hienot valkoiset savupilvet.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
eli analyysi oli oikea. Mustaa tuuppaa --> käy rikkaalla. Jatkokysymys... Oletan, että niissä kaasuttimissa on jotkin säätöruuvit, joilla asiaa säädetään ??
Onko tämä benziinin pinnan laskemista, vaiko kaasarien tämmäämistä. Tommosista olen kuullut toisten puhuvan.