Rautaperse.Olen puhunut kokokesän ajosta ja nyt sitten ajoin rautaperseen.Pikkasen myöhäselle meni mutta ajettu on.12.09-09 Starttasin Outokummun ST1 02.37 ajon lämpötila n.+5astetta kuivakeli.Sitten Joensuun kautta kajaania kohti.Lämpömittari alkoi lähetä nollaa Valtimon lähestyessä +1,5 ja vedin sadeasun päälle kun vilu alkoi tunkea puvun läpi.Kajaanissa alkoi satamaan joten sadepuku ihan hyvä.Keula kohti Kuusamoa ja sieltä Rovaniemelle ja edelleen Kemiä kohti.Ennen Oulua sade lakkasi ja lämpö alkoi nousta ja +8astetta ja heitin "kortsun "pois.Oulussa oli samanlainen bemari ja mies oli rovaniemeltä ja menossa etelä -suomeen.Ei kuulemma kelit ole häntäkään estänyt ajamasta milloinkaan kun on ajamaan mieli tehnyt.No sitten Kokkolaan-Jyväskylään ja Vrkautta kohti ja kaatamalla alkoi satamaan ja eikun kortsu päälle ja menoksi.Varkaudesta Outokumpuun ST1 ja kuitti ja kello 21.45 loppu ajo.Sitä matkaa tuli1677km ja aikaa meni vain n.19tuntia ja rapiat sillä en ole mikään hätäinen ja tämän on todennut usein lanko Pulukko.Nyt Reissu tehty ja saunaan ja saunan päälle olut ja paukku meukowia.Yksi etappi siis saavutettu.Jos joku kysyisi,että kannattiko niin VARMASTI.Nyt suunnittelemaan uutta ajoa ensi kesälle siis 2000mailia/3000mailia saas nähdä toteutuuko mutta ajan pikkasen aikaisemmin.
Menen enkä meinaa
Hieno homma, asennetta
Ajatus ois itsekin ensi kesänä koettaa perslihasten kestävyyttä![]()
-If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all-
Hieno homma Jukka.Aja vielä kolme ajoa suoraa listasta eteenpäin , niin ollaan samoissa![]()
![]()
![]()
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
aikomus on edetä listaa vuosittain eteenpäin niin kauan kuin rahkeet riittää.![]()
Menen enkä meinaa
Vai kävi hätähousu ajamassa rautaperseajon!!!!!!!!!!!!!!!!
Hieno saavutus näin kylmällä kelillä. Ethän ylinopeutta ajanut??
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
pali. Honda Paneuropean 1300 abs -03
Odota nyt ensin että saat IBA:lta hyväksytyn paperit ennenkuin muita käyt ajamaan ;)(taitava @ Syys. 13 2009,10:52) kirjoitti
Itsekin papereita odottelen vielä, kesällä ajettua ss1600k
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
Sama juttu täällä. Toukokuussa ajettu SS1000 eikä vielä ole näkynyt papereita.(moukku @ Syys. 13 2009,20:34) kirjoitti
- Engine MC -
Etpä ollut todellakaan hätäinen.. Keskinopeus yli 88(taitava @ Syys. 13 2009,10:52) kirjoitti
ilman taukoja??
Kai sä nyt edes yhden tankkaus tauon pidit....
Eipä taida mennä läpi noilla argumenteilla.......
Eikös yksi sääntö ollut EI ylinopeutta??
Hieno homma ja eiku menoks seuraavaan etappiin![]()
FJR 1300
XJR 1300
GR *650
SS1000 7/2004
Baltia ajot 2006-2017
Eurooppa turnee 2011
Eurooppa turnee 1983
Minne ajankin en ole koskaan perillä
Hmm... viimeiset tarkastetut SS1000 -ajot heinäkuulta...(Artsi @ Syys. 13 2009,21:01) kirjoitti
Jaa eikö?? Miksei sitten ole tullut ajosta vahvistusta??(Arcade @ Syys. 14 2009,20:10) kirjoitti
Lainaus ajoohjeista...
2. Turvallisuus
IBA Finland edellyttää, että ajosuoritukset on tehtävä turvallisesti liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia noudattaen ja muut tienkäyttäjät huomioonottaen. Kyseessä ei ole nopeuskilpailusuoritus.
Lisänä vielä linkki jotta voitte itse tarkistaa.... http://www.ibafinland.fi/ohjeet.php
Ottakaapas pojat selvääennenkuin vänkäätte.
Niin, ylinopeussakon voi vaikka syödä, eipä kai tarkastajan siitä tarvitse edes tietää. Säännöissä puhutaankin liian suuresta keskinopeudesta...
Eihän kukaan ole väittänyt että suoritus kaatuu ylinopeus sakkoihin vaan laskennalliseen ylinopeuteen......
Ajon tarkastaja laskee ajetun lenkin laskennallisen ajoajan *jos on "liikaa" ylinopeutta = kaputt..
Vartin tauko on matkasta pois 25km jos ajetaan 100km/h keskinopeutta....Montako vartin taukoa oli tankkauksineen?
1700km ja tankillisella 250km = 6,8 tankkausta + aloitus ja lopetus + muut jaloittelutauot.
Ajo on kyllä hyväksytty ja suoritus näkyy netissä, mutta diplomi tulematta. Siellä päässä ollut vähän ongelmia.(jbusa @ Syys. 14 2009,19:45) kirjoitti
- Engine MC -
Sehän komiaa että ajo hyväksytty.
Ei muuta kuin lisää onhan tässä vielä kesää jäljellä.![]()
Tosiaan kannattaa nuo säännöt lukea ennenkuin lähtee kurvailemaan kauhealla hädällä lenkkiä läpi.
Itsellä meni 1772km -> 23h
Siirtymät navigoidaan iba:n päässä suorinta tietä, pisteeltä -> toiselle. Kuten sivuille selkeästi lukee.
Myös todistajien allekirjoitukset aloitus, sekä lopetus paikalla oltava.
Niinkuin myös ajopäiväkirja joka tulostettavissa IBA:n sivuilta.
Mutta tämänhän kaikki suorittajat tietävätkin, ja tulevat ottavat selvää
huom. ss1000 eri kuin ss1600k joka metrijärjestelmäversio maili ajosta ;)
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
Suomessakin pystyy pitämään joillain reiteillä ihan hätäisiä keskinopeuksia, varsinkin jos tankkaustauko sujuu harjoitellun liukkaasti. Itselläni oli pieni Etelä-Suomen pikabaanojen häsmäkkähämähäkki toisen tänä kesänä ajetun SS1000 teemana, ja pitkään gepsi näytti yli 100 km/h keskinopeutta tauot huomioiden. Sitten Turun motari meni epäkuntoon...
Tuo on kyllä totta, Etelä-Suomen moottoritiet kun ensin ajaa ristiin rastiin ja sitten katselee keskinopeutta niin onkin helppo ottaa loppu rennosti.
Keskinopeus helposti yli 100km/h
Eriasia onkin kuinka mielekästä on ajaa edestakaisin aitojen välissä.
paperien perässä ajelijat...
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Eiku edessä...kuititkin kerätään ajomatkan jälkeen, diplomista puhumattakaan(jaket @ Syys. 14 2009,23:14) kirjoitti
![]()
Moto Guzzi Norge
"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
-Tove Jansson