Yhtä vaikee aihe ku vastata naisen kysymykseen "miltä nää vaatteet näyttää?"
Tekee niin tai näin, niin olisi parempi toisin.
Se et näkyvästi roikkuu perässä pitäis aiheuttaa kuskin päässä reaktion mihin ne pyrkii!
Se jos ei niit huomaa ees ... kuski ei välitä muista liikenteessä.
Toisilla on ruuti märkää ja sitä on hyvä kuivattaa välillä.![]()
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Kyllähän rikoksiin/rikkeisiin pitää puuttua heti. Ylinopeus kun on lain mukaan liikenteen vaarantamista, niin kuinka tällaisen vaarantamisen voidaan antaa jatkua. Ei mitään järkee tollasessa touhussa.
kirjavaa joo mutta. Ajoinpa autolla 95@60 ja koulun vieressä vielä. Poliisi kysyi että käykö vakava varoitus, noh mitä siihen voi vasta.(sakuc @ Elo. 08 2009,15:05) kirjoitti
Paikka on tie joka menee ihan ala-asteen vierestä, mutta kello oli 23:30 tuumas miliisikin että eihän täällä nyt noita lapsia ole.
Ja perhana aikas usein ajelen tuosta ohi, mutta sen aina muistan ettei tarvi kyllä ylinopeudesta siinä pysäyttää. Ei vaan kehtaa joutua saman poliisin kans juttusille.
Sellainen tekopyhä "sinun turvallisuutesi vuoksi" selittely nopeusrajoitusten laskemiselle, tiukemmalle nopeusvalvonnalle ja kameravalvonnan lisäämiselle saa näkemään punaista. Puhuttaisiin asioista mieluummin rehellisesti, esimerkiksi näin: Tiukennamme nopeusvalvontaa, koska haluamme lisää rahaa. Siitähän tässä on kyse.
Jos liikenneturva ja poliisi yms. tahot ihan rehellisesti kertoisivat, että nyt on rahankeruutalkoot menossa, niin sitten siinä ei olisi mitään outoa, että seurataan alueelle, missä on pieni nopeusrajoitus. Mutta kaikkien näiden turvallisuusperustelujen jälkeen pitäisi myös muistaa toimia niin, ettei pienempi rike pääse kehittymään törkeäksi.
Aloituksen tarkoitus oli antaa pientä palautetta poliisille, että nyt heidän uutisointi ja toiminta tuntuu jotensakin kummalta kaiken nollatoleranssi-hehkutuksen jälkeen. Poliisin omaa palautesähköpostia kun tuskin lukee kukaan muu kuin toimistosihteeri, niin tätä kautta palaute on jo varmasti mennyt oikeille ihmisille perille.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
ihan pohtimisen arvoista.
Enpä haluaisi platonin ihannoimaa yhteiskuntaa jossa kaikki valtaapitävien toimet hyväksytään ilman pienintäkään kritiikkiä.
Valitettavia esimerkkejä on kun ei ole puututtu heti tapahtumiin vaan on metsästetty mehevämpää sanktiota.
Melko naivi käsitys et nois ketjun aloittajan esimerkeis ei vain oltas haluttu puuttua hetkelliseen avaukseen.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Eduskunta päättää, poliisi ja tielaitos toteuttaa. Mitä v....a te aina vingutte tosta rahankeräämisestä? Tutkikaa budjetti-esityksiä, niin tiedätte, kuka siitä rahankeruusta päättää... Teistä tuskin kukaan on valinnut teitä sakottavaa poliisia, mutta aika monet on valinneet kansanedustajan. Valitkaa sinne seuraavissa vaaleissa tuntemianne vetomiehiä, niin eiköhän kohta ole vapaat nopeudet ja saa ajaa vaikka molemmat renkaat irti maasta!
Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
Opinions are like assholes, everybody got one.
Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
tuskin täs ollaan vapaita nopeusrajoituksia puuhaamas/toivomas vaan esitetty toive jotta poliisitointa johdettaisiin hieman eri tavoin kuin pörssiyhtiötä.
Näin olin itse ymmärtäväni ketjun aloituksesta.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Eli jos menen tuonne hieman availemaan, ja narahdan siitä, niin se onkin sitten poliisin vika, koska eivät aivan välittömästi pysäyttäneet minua, ennen kuin ehdin avata kunnolla?? Jokin tuossa ajattelutavassa on pikkuisen pielessä, kun ei yhtään mikään ole ikinä oma vika, aina syyllinen löytyy jostain muualta kuin peilistä.(Tuppervaari @ Elo. 09 2009,13:57) kirjoitti
Ja mistä esim. ketjun aloituksessa mainituista tilanteista tiedämme, mitähän kaikkea siellä on tarkalleen tapahtunut?
Ihan vaan esimerkinomaisesti: eräs pätevä syy, miksi ei pysäytetä heti, voi olla se, että järjestetään toinen partio eteen, jotta karkuunlähteminen ei tunnu niin hyvältä idealta. Siinä voi mennä hetkinen, ja sitäkään ei välttämättä uutisissa mainita.
Kyllä sitä vaan aikuisten maailmassa vastataan kaikista tekemisistään itse, eikä yhtään mikään muu kuin oma valinta pakottanut noitakaan kavereita mihinkään.
Ja vielä: kannattaisi tosiaan vähän paremmin valita niitä paikkoja, missä tuota harrastaa. Ylöjärven keskustassa 120 kmh, plus ilmeisimmin vielä tuntematon ajoneuvo perässä, joka sitten osoittautui sellaiseksi josta saa virallisen mittauksen, ei taas kerran kuulosta erityisen fiksulta paikanvalinnalta! Eli ihan juuri sitä sai, mitä tilasikin.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Näin minäkin sen käsitin, sinä vaan osasit panna sen sanoiksi.(Tuppervaari @ Elo. 09 2009,13:57) kirjoitti
Tunnen tuon paikan missä tämä on tapahtunut. Tuo 100km/h alue on moottoritie joka sitten loppuu ja siihen on lätkäisty nuo pienemmät merkit peräjälkeen. Tie jatkuu suoraan sillan yli missä on pari liittymää jonka jälkeen matka jatkuu taas hieman vauhdikkaammin.kirjoitti
Tottahan tuo 126@60 on aikamoinen ylitys, mutta ihmettelen jos tuohon aikaan oli ketään muuta ihmistä lähimaastossakaan kuin tämä "kaahari" ja poliisit.
Tuossa kun päivällä lasket nopeuden tuohon 60:iin mikä on ihan asiallinen rajoitus silloin kun on muutakin liikennettä niin johan on autojono takarenkaassa kiinni, mutta eihän näitä nopeuksia päivällä kukaan valvo..
Hieman off topic, mutta asun tiheästi asutetulla omakotialueella, jossa on 40 rajoitus ja ihan syystä. Pihasta kun lähden tielle niin tiessä on tässä kohtaa mutka ja naapurin pensasaidat sun muut tiellä niin että näkevyys vasemmalle on n. 30m. JOS joku nyt vahingossakin sieltä sattuu tulevaan sitä 40:iä niin hienosti ehtii alta pois, mutta harvassa on ne päivät jolloin tuosta ei pyöriä suhahda ohi helpsti yli 100 lasissa. Suurin osa autoistakin siinä ajaa n. 60:iä ja jo tällöin on mustaa viivaa tiessä kun sopivassa kohtaa se auton nokka sieltä puskan takaa ilmestyy..
Poliisejahan asia ei kiinnosta vaikka pieniä lapsiakin leikkii välillä tiellä ja välillä tien vieressä. Sitä hetkeä odotellessa kun joskus toivottavasti kotilolla tuosta pihasta lähden ja sieltä vasemmalta paahtaa joku hullu tuota vauhtia kun ei sitä ääntäkää sinne sisälle kuule.. No toivottavasti sitä hetkeä ei koskaan tule, mutta välillä tuota menoa katsellessa ihmetyttää kuinka jotkut noista ovat vielä hengissä..
Eli niihin paikkoihin missä rajoitus yllättäen laskee riittää kyllä poliiseja, mutta ei sinne missä niitä oikeasti tarvittaisiin.
Ei tässä syyllistä ole etsitty tai yritetty vääntää poliisin viaksi. Kyse oli poliisin tavasta toimia. Syylisyys noissa esimerkin tapauksissa oli selvä jo heti alusta.(pecha @ Elo. 09 2009,14:26) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
ei vaan puututtaisiin rikkeeseen välittömästi,eikä kalasteltas suurempaa sakkoa/kortinmenetystä.eikö ennaltaehkäisy ole yksi tehtävistä?(pecha @ Elo. 09 2009,14:26) kirjoitti
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Tuli mieleen se ikivanha motiivi.
Paljonko saa sakkoja lievästä ylinopeudesta ja paljonko törkeästä liikenteenvaarantamisesta eli siitä nopeudesta, jolla kortti lähtee?
Tuli mieleen että valtion kassaan kilahtava summa taitaa olla aikalailla eri summissa?
Silläkö se selittyy se kansalaisen painostaminen ylinopeuteen?
Ja uhrit on aika helppoja.
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Normaali toimintaa se kuitenkin on. Ollut aina ja tulee olemaan. Viimeksi eilen omakohtaista kokemusta asian tiimoilta. Siviili Rykkösellä hiillosti n.10km ennenkuin pysäytettiin. Hurjat 113km/h oli mitannut vastaan tullessa juuri kun oli muuttunut satasesta kahdeksaankymppiin... Enpä huomannut tuon vastaan tulevan. Perässä sitten kyllä huomasin, sen verran vauhdilla ryntäs. Edellä ajavaa autoa joka pudotteli samaa hurjaa kyytiä ei tosin otettu sakotettavaksi, pelkästään puhallutettiin.(pecha @ Elo. 08 2009,09:20) kirjoitti
Muisti muuten mainita kuinka vaarallista on ajaa tuota vauhtia mäkisellä tiellä... Hieno kommentti oli kyllä nuorelta kaverilta joka ajaa virkansa puolesta Rykkösellä ja tietää kuinka hurja se on noissa vauhdeissa. Kiitokset kaverille hyvistä nauruista.
Pss. Herra Stagalle vinkkinä että hengitä vaan rauhallisesti ja varjele verenpainettasi, maksan kyllä sakkoni niinkuin tähänkin asti, eikä edes itketä poliisien kyttäys.
Supermoto
"Eli niihin paikkoihin missä rajoitus yllättäen laskee riittää kyllä poliiseja, mutta ei sinne missä niitä oikeasti tarvittaisiin."(Guthwulf)
Miten se rajoitus yllättäen laskee? En ole havainnut ainuttakaan sellaista tapahtumaa, vaikka ammatikseni tienpäällä suhaan.
On se niiiin väärin!
Kannattaa varmaan ottaa se äiti kyytiin, niin hän varoittelee liian kovaa ajamisesta sieltä takapenkin suunnasta. Olisipa mamma ollut minullakin kyydissä ja kuiskinut korvaan, että Juusokki Juusokki, taas sinä teet tuhmasti ja ajat ylinopeutta. Kohta posliinisetä antaa sinulle sakot ja sitten vielä saat kotona selkään oikein äidin kädestä. Luulisi, että aikuiset miehet pystyy vastaamaan omista tekemisistään ruoto suorana, vaan ei.![]()
Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.
Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
+1(Vonikka @ Elo. 08 2009,01:22) kirjoitti
minulle ja parille muulle kaverille kävi yhteiskeikalla myös näin hauskasti, mutta parasta koko hommassa oli se, että todelliset vetomiehet veti ihan eri suuntaan risteyksestä ja jädäheput kuvittelivat meitä näiksi vetohenkilöiksi..
Hiukan ihmettelimme menoa, kun partio toisensa perään liittyivät jononjatkoksi ja tulihan se pysäytys viimein. Tosin väärät mopot saivat kiinni..
Oli muuten aikamoinen todisteleminen siinä, että olimme todella erit mopoheput, kuin ne joiden perässä olisi virkavallan pitänyt pysyä.
Mut loppu hyvin, kaikki hyvin.
Ajelinpa tuossa tunti sitten poliisiauton perässä autolla Tampereen ohitustietä JKL:stä päin. Tuli todistettua, että ihminenhän se poliisikin vain on:
Ei ollut vilkkuvaloa tai piipaata päällä, joten ei siis ollut hälytysajossa.
1. Ajoi Lahdentien rampilta alas suoraan vasemmalle kaistalle, vilautti tosin kaksi kertaa vilkkua. Ainakin ennen opettivat, ettei näin saisi menetellä. Vilkunkäytöstä plussaa. Se näkyy puuttuvan ihan uusistakin autoista.
2. Jatkuva 6-12 km ylinopeus GPS:n mukaan (testimielessä ajoin täsmälleen samaa kyytiä)
3. Turvavälistä ei tietoakaan, noin kaksi-kolme auton mittaa
4. Ei kiinnostunut paketti-autosta, joka veti peräkärryä noin 95-100 km/h.
5. Poistuessaan HML:n väylän rampista etäisyys edelläajavaan reilu parin auton mitta.
Joten ihan normaalia porukkaa siis
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
asiallista suhtautumista ja tasapuolisuutta peräänkuulutan.
Hiukan ot mut suhtautumisesta motoristeihin hyvä esimerkki seinäjoen superralli.
Hienoa jotta poliisi näkyy liikentees tunnuksin varustetuilla kalustolla,mutta verrattuna super vs tangomarkkinat pientä eroa oli havaittavissa kaluston määrässä.
Alkaa lähennellä jo vainoa moinen toiminta.
Ja nämä puheet rikollisista moottoripyöräjärjestöistä?
Missä menee raja kansalaisten leimaamisessa heidän kulkuneuvon perusteella.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Jotenkin tuntuu, ettei tuo poliisin suorittama provosointi ole "ongelma" kuin joillekin yksilöille.
Oletaisin, että jos se aidosti koskettaisi suurta joukkoa tienkäyttäjiä, siitä kirjoitettaisiin valtakunnan lehdissä, M.O.T ja Karpo olisivat kilvan tekemässä ohjelmaa kaiken kansan nähtäväksi.
Noissa kameratolpissa on se hyvä puoli, etteivät ne lähde hiillostamaan perään. Ottavat ihan heti, millisekunneissa, virheen kiinni, ilmaisevat läsnäolonsa välähtävällä valolla ja jäävät tyynesti paikoilleenEikä kukaan ahdistu tai provosoidu liian lähellä perässä seuraavasta kameratolpasta
![]()
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Epäilen, että mieluummin kytätään saadaanko kortti pois tai yksittäiselle henkilölle niin iso sanktio, että tuntuu varmasti. Mutta mistäpä sitä tietää sitäkään. Jos kyse olisi valtion kassasta, tehokkainta olisi toimia nopeasti eli nostaa jaettavien sakkojen määrää. Kyttäämällä ei tiedä lopputulosta, aikaa vaan kuluu. Valtion kassaa ei sakkorahoilla paikata. On se niin mitätön summa ja siitäkin vain osa on ylinopeussakkoja.(Cute @ Elo. 09 2009,19:06) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Sehän kuuluu luontaisena osa kissa-hiiri leikkiä. Joka menee lankaan maksaa jne jne... Onko oikein vai ei, miettiköön jokainen itse ja tehköön mitä tykkää. Lankaanhan ei kuitenkaan joudu jos on "lainkuuliainen".(Matkalahna @ Elo. 09 2009,21:33) kirjoitti
Ps. Paljon vittumaisempi tapa poliiseilla provota on tuo alinopeutta ajelu maantiellä ja turhan jonon kerääminen taakse. Siitä tekisi mieli joskus mennä tekemään "siviilipidätys" posliineille... Olen kuitenkin tyytynyt vain ajamaan helvetin hitaasti ja vaarallisesti (eli suurinta sallittua) ohi.![]()
Supermoto
No oli ehkä hieman väärä sana, mutta aletaanko siitä nyt vääntämään kättä?(Puimurimies @ Elo. 09 2009,20:56) kirjoitti
Tarkoitan näitä paikkoja joissa nopeusrajoitus laskee 500m ennen risteystä jyrkässä alamäessä ja siinähän on yleensä heti kameratolppa tai poliisi liikennemerkin jälkeen.. Vaihteilla jarruttamalla vauhti hidastuu hienosti sinne risteykseen mennessä, mutta ei siihen tolpan kohdalle. Tokihan rajoitus alkaa siitä merkistä, mutta...