Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Ketjut rattaineen menossa vaihtoon.Olisi tarkoitus laittaa eteen 1:n piikin verran isompi ratas.Paljonkohan tulee mittarivirhettä ja kierrokset putoo 100:n vauhdissa nyt n.4600-4700?Edessä on nyt 15 pikkinen.Joutunee hommaamaan speedohealerin?Mahtaako sen saada -03 vm gsx 750 f:ään?
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  2. #2
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3
    Off-line tool: GearData
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  4. #4
    Eipä tarvi tollasen takia mitään speedohealeria alkaa laittelee= ehkä 5kmh mittarivirhe ja luultavasti sulla on jo nytki mittarivirhettä jompaankumpaan suuntaan. Kierroksiin ei juuri vaikuta.
    <p>Gospel Riders</p>
  5. #5
    Ei oo Suizassa isoa mittarivirhettä.Dynon mukaan 100 mittarissa on tod.97,2 ja 170 tod.161,7 isoin heitto on lopussa 250 tod.230!
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  6. #6
    Lainaa (suzuki03 @ Elo. 08 2009,12:01) kirjoitti
    Ketjut rattaineen menossa vaihtoon.Olisi tarkoitus laittaa eteen 1:n piikin verran isompi ratas.Paljonkohan tulee mittarivirhettä ja kierrokset putoo 100:n vauhdissa nyt n.4600-4700?Edessä on nyt 15 pikkinen.Joutunee hommaamaan speedohealerin?Mahtaako sen saada -03 vm gsx 750 f:ään?
    16/15=1,06666667 eli 6,7 prosenttia.
    4600-4700 --> 4313-4406
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  7. #7
    Duodaa... Laitappas mopo keskijalalle ja koita paljon saat km/h huippuja nopeusmittariin Veikkaanpa että nopeusmittarisi ei inahdakaan, ainakaan Kawassa ei viisari nouse = nopeutta ei mitata moottorin kierroksista vaan eturenkaasta = saat laittaa just sellaset ketju-ratas-suhteet kun halua, nopeusmittariin sillä ei ole mitään vaikutusta

    Vai trollikos tämä olikin ja nielin nyt koukun syötteineen
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #8
    Lainaa (HiTec @ Elo. 09 2009,10:43) kirjoitti
    Duodaa... Laitappas mopo keskijalalle ja koita paljon saat km/h huippuja nopeusmittariin Veikkaanpa että nopeusmittarisi ei inahdakaan, ainakaan Kawassa ei viisari nouse = nopeutta ei mitata moottorin kierroksista vaan eturenkaasta = saat laittaa just sellaset ketju-ratas-suhteet kun halua, nopeusmittariin sillä ei ole mitään vaikutusta

    Vai trollikos tämä olikin ja nielin nyt koukun syötteineen
    mitenkä vanhoista vielä mitattiin eturenkaasta ? -07 Banditissa ainakin eturattaalta... Muistaakseni.
    563+
  9. #9
    Eiköhän se jo tuossa 03:ssa rattaan päästä haistele.
    -
  10. #10
    Lainaa (Laikkakone @ Elo. 09 2009,11:02) kirjoitti
    Eiköhän se jo tuossa 03:ssa rattaan päästä haistele.
    Ja syy moiseen on Meinaan kautta aikainhan moottoripyörissä on välityksiä vaihdeltu hiukka sen mukaan millainen se oma mieltymys on ollut: Pitkää siivua matkaava voi haluta ne kierrokset hiukka alemmas, kun taas se liikennevalotolppien väliä spurttaava halunnee painottaa "hieman" muita ominaisuuksia No juu, saahan tuolla sitä jousittamatonta massaa ehkä muutaman 10g pienemmäksi, mutta se tuossa tuskin on ollut se ratkaiseva tekijä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  11. #11
    ota paketin vaihdon jälkeen navi mukaan.
    navi kumminkin suht tarkka niin näkee mahdollisen virheen.
    ja tarviiko sitä niin tarkkaan tietääkkään jos rikesakolla pääsee
    zzr 1400
  12. #12
    Lainaa (HiTec @ Elo. 09 2009,10:43) kirjoitti
    Duodaa... Laitappas mopo keskijalalle ja koita paljon saat km/h huippuja nopeusmittariin Veikkaanpa että nopeusmittarisi ei inahdakaan, ainakaan Kawassa ei viisari nouse = nopeutta ei mitata moottorin kierroksista vaan eturenkaasta = saat laittaa just sellaset ketju-ratas-suhteet kun halua, nopeusmittariin sillä ei ole mitään vaikutusta

    Vai trollikos tämä olikin ja nielin nyt koukun syötteineen
    Kokeiltu on joskus viime kesänä tosin vain 40km/h vautia eli ei ota eturenkaalta nopeutta mitenkähän polkupyöriin tarkoitetut nopeus mittari soveltuu mp käyttöön?



    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  13. #13
    Lainaa (HiTec @ Elo. 09 2009,13:21) kirjoitti
    Lainaa (Laikkakone @ Elo. 09 2009,11:02) kirjoitti
    Eiköhän se jo tuossa 03:ssa rattaan päästä haistele.
    Ja syy moiseen on Meinaan kautta aikainhan moottoripyörissä on välityksiä vaihdeltu hiukka sen mukaan millainen se oma mieltymys on ollut: Pitkää siivua matkaava voi haluta ne kierrokset hiukka alemmas, kun taas se liikennevalotolppien väliä spurttaava halunnee painottaa "hieman" muita ominaisuuksia No juu, saahan tuolla sitä jousittamatonta massaa ehkä muutaman 10g pienemmäksi, mutta se tuossa tuskin on ollut se ratkaiseva tekijä
    Esim se, että vetoakseli pyörii yleensä kovemmin kun eturengas, joten nopeussingnaali päivittyy nopeammin, eikä viivettä käytännössä huomaa. vetoakseli pyörii myös ajettaessa etupyörä ylös kytkettynä ja muissa tilanteissa joissa eturengas ei maata pääse koskettamaan, ym.. Syitä lienee muitakin mutta esimerksi.
    -
  14.  
  15. #14
    Lainaa (Laikkakone @ Elo. 09 2009,20:21) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Elo. 09 2009,13:21) kirjoitti
    Lainaa (Laikkakone @ Elo. 09 2009,11:02) kirjoitti
    Eiköhän se jo tuossa 03:ssa rattaan päästä haistele.
    Ja syy moiseen on Meinaan kautta aikainhan moottoripyörissä on välityksiä vaihdeltu hiukka sen mukaan millainen se oma mieltymys on ollut: Pitkää siivua matkaava voi haluta ne kierrokset hiukka alemmas, kun taas se liikennevalotolppien väliä spurttaava halunnee painottaa "hieman" muita ominaisuuksia No juu, saahan tuolla sitä jousittamatonta massaa ehkä muutaman 10g pienemmäksi, mutta se tuossa tuskin on ollut se ratkaiseva tekijä
    Esim se, että vetoakseli pyörii yleensä kovemmin kun eturengas, joten nopeussingnaali päivittyy nopeammin, eikä viivettä käytännössä huomaa. vetoakseli pyörii myös ajettaessa etupyörä ylös kytkettynä ja muissa tilanteissa joissa eturengas ei maata pääse koskettamaan, ym.. Syitä lienee muitakin mutta esimerksi.
    Kyllähän jo -97 tl:ssäkin luetaan vetoakselilta ja varmaan ollu aikaisemminkin jo. Polkupyöräkäyttöön tarkoitettu Sigma pelaa hienosti, ainakin vanhemmat mallit. Köyhänmiehen ajotietokone, jossa pari trippiä, keskinopeus, ajoaika, kokonaismatka, kello... ym.
    ooo