Tervehdys,
Tuoreena TDM 900:n omistajana minua ihmetyttää mielestäni korkealle nouseva jäähdytysnesteen lämpötila. Missään todellisessa ruuhkassa tai hirveellä helteellä en ole vielä ajanut, vaan ihan normaalia liikennevaloissa seisoskelua ja stop-n-go -liikennettä, mutta siitä huolimatta lämmöt ovat nousseet ihan millin-parin päähän punarajasta. Onko tämä normaalia, vai oiskohan mulla esim väärä termari? Flekti lähtee kyllä hurisemaan eikä lämmöt ole vielä punaiselle kertaakaan karanneet, mutta silti tuntuu aika hurjilta lukemilta. Liikkeessä lämmöt ovatkin sitten siinä ihan keskellä asteikkoa. Pyörä ei ole tuontipeli, eikä termaria tietääkseni ole vaihdettu.
Kyselenkin teiltä TDM:ien omistajat (miksei muutkin), onko tämä normaalia?![]()
Suzuki GSX 1400 '06
ex. Yamaha TDM 900 '02
Samanlaisia kokemuksia, myös kaupunki ajossa kesällä.
Ei oo kuitenpaan punaiselle noussut.
Hyvä toi Goreasu päällä, niin ei tuu se lämpö niin kintuille![]()
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Kyllä toi normaalilta tuntuu. Näin ainakin mulla ja välillä flekti lähtee käyntiin.
Hieno homma, sitten voi ajaa levollisin mielin. Tosin pitäähän niitä lämpöjä silti tarkkailla... Kiitos vastauksista!
Suzuki GSX 1400 '06
ex. Yamaha TDM 900 '02
Sama homma täällä. Kaupunki ajossa lämmöt nousee ja flekti huutaa.Mutta ei tuo kovin pitkään flektiä pyöritä.. Voishan siihen varmaan rakentaa kytkimen jolla sais flektin koko ajan pyörimään kaupunki ajossa..
Kovasti kyllä kone hohkaa lämpöä kintuille *
[
Sama juttu täällä. Mutta ei ole noussut ikinä punaiselle, viitenä kesänä sitä on tullut jo katseltua. Ekalla kerralla tuo vähän aiheutti hämmennystä, että toimiiko se flekti ollenkaan.
Käytyin oman pyörän vkolla 10tkm huollossa ja sen jälkeen ei kaupunkiliiikenteessä lämmöt enää nousseet läheskään niin korkealle kuin ennen..
Voisko asiaan vaikuttaa sekin myös että kuinka vanhat öljyt koneessa on. Huomaa kyllä ison eron öljyn vaihdoin jälkeen mm.vaihteiston toiminnassa! Pitää ilmeisesti tulevaisuudessa vaihdella öljyjä 5tkm välein![]()
[
Vaikuttimo muuhun..vaiteisiin tms.
Mitkä öljyt?
Tonni vaihtoon?
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
No persdynossa tuntui että moottori ois ollut pikkaisen tehokkaampiVähän hiljaisempi käynti ääneltään.
Yamahan yamalube 4-fs huollossa olivat laittaneet
[