Sitähän juuri yritin sanoakin, ettei tuo vanhempi VFR ollut mielestäni sporttouring, pelkkä alimitoitettu touring... Toisin kuten muutama muu spottouring kuten ZZR, Busa tai XX hondalta... Siitä puuttui se "sport" kokonaan, ainakin ajossa. *(pecha @ Marras. 10 2009,22:19) kirjoitti
![]()
Supermoto
Siinä tapauksessa sinulle sopivampi vaihtoehto Hondan senaikaisesta V4-mallistosta olisi saattanut olla VFR750R eli legendaarinen RC30, taikka sen seuraaja RC45, joilla ajettiin myös Superbikea. Tosin hieman toisen hintaisiakin kamppeita nuo. RC30:stä ainakin on tullut jo klassikko.(jaulis @ Marras. 11 2009,15:03) kirjoitti
Ja kuten jo aiemmin tuli mainittua, myös ihan vakiolla ekan sukupolven VFR:llä saavutettiin menestystä jopa kansainvälisillä kilparadoilla. Niin ne ajat muuttuu...
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mitä uutta tuossa Unicam kannessa on? Jotenkin kuulostaa vain mainosmiesten keksimältä nimeltä OHC-kannelle.(vma @ Marras. 11 2009,08:24) kirjoitti
Superbike #7
Mähän jo kerroin sulle Pandemia että tuohon vaan kolmet tangon korotuspalat päällekkäin, sivuille lärpäkettä tuulta vastaan, korkeempi tuulilasi, penkkiä modaten isommaksi, kuskin ja matkustajan alennetut jalkatapit ja ruiskukartalla vaan tehoja vähemmäksi niin siinon sulle tourinki.(Pandemia @ Marras. 11 2009,14:42) kirjoitti
![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Tässä nyt tuijotetaan tätä kovasti vain tätä nyt julkistettua mallia ja ihmetellään sopiiko se siihen vai tähän tarkoitukseen. On selkeitä viiteitä että Honda tulee käyttämään sama konseptia kuin BMW eli samasta aihiosta tehdään T-malli (matkamalli) ja X-malli (Adventure). Nykypäivänä se on näin että yksi malli ei ole hyvä kaikkeen. Toista se oli ennen vanhaan kun tuuttii oli sekä matka- että touring-malli
T-malli, jos se yhtään samantyyppinen kuin Bemun GT, voisi kiinnostaa. Tämä nyt julkaistu F-malli ei pahasti kiinnosta. Hinta 25 tEGE on kyllä korkea, pitäisi asettua sinne Bemun GT:n tai S:n tietämille tai hieman sen alle koska vakiovarustelu on ilmeisesti niukempi. Brantin hinnoittelu on ollut vähän sellaista että ensin ollaan julmetun korkealla ja sieltä sitten tullaan alas järkevään kohtaan kun kauppa ei meinaa käydä.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Eikäkö.... nyt on jossakin yhteydessä katkos...(jarska @ Marras. 11 2009,16:39) kirjoitti
Mähän haluun juur lisää VOIMAA ja mopoon kans.
Etkös sä muista mitä tuo kauniimpi puolisko juur kesällä sano....(sen jälkeen kun tultiin sieltä mutkilta ennen kuin lähdettiin norjaan)![]()
No sitähän se periaatteessa on. Kuitenkin tähän saakka 4venaa/sylkku rakenteissa on (ainakin) Hondalla ollut pääsääntöisesti aina kaksi nokkaa. Nyt mennään yhdellä. CRF krossi/enska peleissä tuommoinen Unicam on siis olemassa myös.(Nitrous @ Marras. 11 2009,16:22) kirjoitti
Keveyttä, painopisteen hallintaa ja pienempää tilantarvettahan tuolla on haettu.
En tiedä onko muillakaan valmistajilla ollut yhden nokan ja 4venttiiliä/sylinteri rakennetta mp puolella.
Ohessa kuva ko rakenteesta. Ei se ihan normi OHC kuitenkaan ole...
http://www.4strokes.com/articles/hon...tech/head.html
.
Mitäs sanotte tästä?
http://www.autoblog.com/2009/11/10/b...-6-motorcycle/
Nyt alkaa pikkuhiljaa laimentua vfr. Onko tämä jota seuraavaksi odotetaan?
Voisi olla aika mielenkiintoinen.
![]()
Kyllä se vain on niin että tourinki on elämäntapa. Tavallinen peli ja oikea asenne, siinä se.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Juuri näin. Erittäin hyvin summattu.(aj@ @ Marras. 12 2009,16:33) kirjoitti
Veikkaanpa, että jos ei VFR1200 nyt sattumoisin paljastu jotenkin ihan vinksalleen tehdyksi (tuskinpa - tosin lastentautejahan voi ilmetä, jopa Hondassa!) niin se tulee olemaan valtaosalle meistä (huom. ei siis kaikille) riittävän tehokas ja sporttinen, vaikkei sillä Nurburgringille tehdäkään uutta rataenkkaa. Sekä enemmistölle meitä myös varsin riittävän matkailullinen, vaikkei se todellisten matkasohvien mukavuusluokkaan yltäisikään.
Ainakin paperilla se siis varmasti tulee kiinnostamaan monia. Mutta myyntimenestyksen suhteen hinta tietysti tulee olemaan eräs ratkaisevimmista tekijöistä, varsinkin nyt, kun taloustilanne on mikä on.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Saksassa on hinta 14.900,-€ Tammikuun loppupuolella ensimmäiset pyörät kauppiaille.(jussa79 @ Marras. 09 2009,23:27) kirjoitti
V**tu. Enstex kovin asia mitä EU voisi tehdä, olisi poistaa mp-vero koko unionin alueella !!!!
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Hinta vahvistettu.
Seuravan viestin sain tänään "eräältä" kauppiaalta:
Hei!
Honda VFR 1200F hinta vahvistunut.
Suositushinta: 15990€
Autovero:4796,08
Kokonaishinta:20786,08
cb350 * fz6s * cbf1000
Jos "eräään" kauppiaan hinta on virallisen maahantuojan listahinta niin hintaero, verrattuna saksan hintaan on vähäinen, 585,-€ alviero huomioiden. Siis järkevästi hinnoiteltu(presto358 @ Marras. 24 2009,07:09) kirjoitti
![]()
Jos tuo pitää paikkaansa, niin ainakin hintansa puolesta kilpailukykyinen. *(presto358 @ Marras. 24 2009,07:09) kirjoitti
Kunhan ensin ITTE näen omilla silmilläni hintalappusen. *
Ja sitten tietysti vaihtomoposta ei hyvitetä kuin kärpäsen osa?
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Minä en kertakaikkiaan voi käsittäää yhtä ainoata, mutta itselleni sitäkin tärkeämpää, suunnittelumokaa uudessa VFR:ssä. Jos se nyt kerran on ajateltu Hondan eniten sporttouring (mitä se sitten ikinä lieneekään) -pyöräksi ikinä, niin miksi HELEVATASSA SIIHEN LAITETTIIN VAIN 18,5-LITRAINEN TANKKI? Häh? Jopa mun vanhassa VTR:ssä oli isompi. XX:än tankkiin saan parhaimmillaan 24-litraa bensaa, ja neitimäisesti kaasukahvaa hiveltäen kantomatkaa sen 400km. Ei ehkä kovin sport, mutta sitäkin enemmän touring. Jossakin GSA-bemussa saa optiona vaikka 48-litraisen paris-dakar -tankin jolla ajelee Porvoosta Ivaloon välilaskuitta. Onko VFR:n kantomatkasta mitään oikeata dataa vielä olemassa?(pecha @ Marras. 12 2009,18:53) kirjoitti
Ei. Jotenkin olen niin kovin pettynyt Hondaan että minun seuraavaksi pyöräksi ehdottomasti vahvin kandidaatti on Hayabusa. Saapahan edes pakottamalla 22-litraa sen tankkiin ja eniten tehoa ikinä ilman kikkailua. Jos haluan DSG-vaihteiston niin ostan folkkarin, prkle.
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Saattaapi olla että kannattaa odottaa hetki.
Huhut senkun kiihtyy, että autovero todella olisi poistumassa! Korostan kuitenkin, että mitään faktatietoa asiasta ei tällä haavaa ole. Merkithän ovat sinänsä olleet ilmassa jo pidempäänkin, jotta vero poistuisi. Esim. tullilta on budjetissa vähennetty 70 henkilötyövuotta.
Alla on lainaus Tuulilasin keskustelupalstalta. Mainittakoon, että tarkistettavissa olevat faktat on tarkistettu paikkansa pitäviksi. Keskustelun sisällöstä ei kuitenkaan tällä haavaa ole mitää virallista infoa. Silmä kovana tilannetta seurataan!
Valtiovarainministeriön keskustelutilaisuus pidettiin suunnitelmien mukaisesti tänään 11.11. Keskustelutilaisuuteen oli kutsuttuna valtiovarainministeriön, verohallituksen, tullihallituksen sekä ajoneuvohallintokeskuksen keskeisimmät henkilöt sekä huomattava määrä automaahantuojien edustajia autoalan keskusliiton, autoalan tiedotuskeskuksen sekä autoliiton edustajien ohella.
Hallitusneuvos Irmeli Virtarannan johtaman lyhyen, lähinnä tiedotustilaisuutta muistuttavan keskustelutilaisuuden sanoma oli hyvin selvä ja selvästikin monille paikalla olleille yllätyksetön – suomalainen autoverotus on tullut tiensä päähän nykyisessään muodossa! Autoverotuksessa siirrytään 1.1.2010 alkaen päästöpohjaiseen ajoneuvoverotukseen samalla, kun hankinnan yhteydessä maksettavasta kertaluontoisesta hankintaverosta luovutaan.
Tärkeimpinä perusteluina keskustelutilaisuudessa Suomen totaaliselle linjanmuutokselle esitettiin seuraavat kaksi asiakohtaa:
1) Tasaisempi ja ennustettavampi autoverokertymä. Autoverotuksen tuotto on erittäin vaikeasti ennakoitavissa nykyisellä järjestelmällä, joten paremman ennustettavuuden ja tasaisemman budjettikertymän saavuttamiseksi nykymuotoisesta järjestelmästä haluttiin luopua.
2) Suomen valtio on joutunut suoran Euroopan komission painostuksen kohteeksi useammassakin autoverotukseen liittyvässä asiassa. Päällimmäisenä viimeaikaiset seikkailut ELVi -maailmassa ja autoverovalitusten kohtuuttomiksi pitkittyneet käsittelyajat, mitkä uhkaavat viedä Suomen uudestaan EYT:n leivättömän pöydän ääreen. Perusteluissa syyttävä sormi osoitti vahvasti tullihallituksen autoveroyksikön suuntaan!
Päästöpohjaisen ajoneuvoveron taso tulee nousemaan alkuvaiheessa 2,5 kertaiseksi nykyiseen verrattuna. Bensiinin litrahintaan tulee 6 centin korotus vuodenvaihteessa. Dieselin hintaan ei tule muutoksia raskaan liikenteen ongelmien välttämiseksi nykyisessä taloudellisessa taantumatilanteessa. Myös nykyinen henkilö- ja pakettiautoilta perittävä käyttövoimavero säilyy nykyisellä tasolla 1.1.2010 veromuutoksen yhteydessä. Uuteen korotettuun päästöpohjaiseen ajoneuvoveroon siirrytään liukumalla, eli nykyisen voimassaolevan verokauden päätyttyä ajoneuvo siirtyy automaattisesti uuteen korotettuun veroluokkaan. Muutos koskee sekä uusia että käytettyinä maahan tuotavia ajoneuvoja. Näillä toimenpiteillä sekä kasvaneen autonmyynnin volyymin tuomilla ALV-tuotoilla tullaan saavuttamaan hyväksytty ajoneuvoverotuksen tuotto nykymuotoisen hankintaan sidotun autoveron poistosta huolimatta.
Kaikki autoiluun liittyvä verotus keskitetään alkuvaiheessa 1.1.2010 AKE:n vastuulle ja se tullaan siirtämään kevään 2010 aikana vaiheittain kokonaisuudessaan Rovaniemelle perustettavan liikenneturvallisuusviraston autoverotusyksikölle.
Tullin jäljelle jäävät autoverotoiminnat tullaan keskittämään Eteläisen tullipiirin kontolle 1.1 2010 alkaen. Tällöin tullin vastuulle jää nykymuotoisen autoverokäytännön aiheuttaman autoverovalitussuman purkaminen vuoden 2013 loppuun mennessä (viimeiset valitukset mahdollisia 2012 loppuun mennessä). Tätä tehtävää jää hoitamaan 25 tullihenkilöä nykyisen autoverotuksen osaajien ydinryhmästä.
Asian vaatimat lakimuutokset tullaan hoitamaan takautuvasti vuoden 2010 ensimmäisellä neljänneksellä.
Kysymyksiä yleisön joukosta ei esitetty. Sen paremmin Vanhempaa hallitussihteeriä Heikki Kuitusta kuin neuvottelevaa virkamiestä Merja Sandellia ei keskustelutilaisuudessa nähty. Myöskään lehdistön edustajia ei keskustelutilaisuuden kutsulistalla ollut.
Jutussa mainittu linkki poistettu Tuulilasin sivustoilta.
F800GSA
Joo tuli infoa Honda-kauppiaalta uudesta VFR1200:sta, eli hinta on tuo yllämainittu noin 21000 e toim.kuluineen, RTG-paketti eli 3 x laukku+korkeampi plexi+lämpökahvat= n.2200 e svh., pyöriä saatavilla niukasti, nopeat syö hitaat.![]()
Reippaasti on laukut hinnoiteltu. *(Gari @ Marras. 25 2009,12:13) kirjoitti
Ekaa versiota ei edes tee mieli; ihan saletisti siinä on lastentauteja? *
MITÄH? Lämpökahvat eivät ole vakiona?Ihan hanurista....
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Yleensä uudet pyörät tuppaa kyllä olemaan kulutuksen suhteen aika paljon pihimpiä kuin vanhat. 2007 alussa voimaan tullut Euro-3 on päästöjen osalta n.60% tiukempi kuin aikaisempi normi, jolloin polttoaine on pakko saada palamaan entistä täydellisemmin, ja tämä puolestaan näkyy myös kulutuksessa. Polttoainetta myös annostellaan entistä tarkemmin tilanteen/kuormituksen mukaan.(MarcusB @ Marras. 24 2009,18:35) kirjoitti
Toki 1,2 litraisen moottorin voi saada myös kuluttamaan, eli ajotapa ratkaisee paljon. Mutta jos tuon saisi menemään keskimäärin 5 litralla sataselle (mikä voi toki edellyttää varsin tasaista ajoa maltillisella nopeudella), laskennallinen toimintasäde olisi noin 370km, mitä pitäisin ihan hyväksyttävänä ns.matkapyörälle. 6 litraa sadalle taas antaisi säteeksi noin 310km, se alkaisi olemaan vähän lyhyenlainen lukema, koska sitten bensavalo varmaankin syttyisi jo jossain 250km nurkilla.
Sitä paitsi eihän tuota ole muutenkaan tehty jonnekin tiettömille taipaleille, missä bensiksiä on harvassa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Todennäköisesti perät ei näissä kuitenkaan ala poikimaan...(ttuttu @ Marras. 25 2009,12:29) kirjoitti
![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Samalla vaivalla mopoinssi suunnittelisi melkein mopoon kuin mopoon vaikka 30-40 litran tankin. Mitä HAITTAA isommasta tankista on?![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
No eipä se nytkään ole kaikkien mielestä ihan prinsessa. Ja jollei design salli tankin jatkamista jonnekin esim. penkin alle, saattaisi isompitankkinen vihlaista jonkun simmuun vielä pahemmin.(ttuttu @ Marras. 25 2009,12:56) kirjoitti
Noin suuri bensamäärä voi vaikuttaa suuresti myös painopisteeseen ja käsiteltävyyteen tankattuna. Ja myös ilmanvastuskerrointa täytyisi muistaa tuumia.
Ja nykyjäänhän pitäisi ilmoittaa, vaikkei aivan kaikki vielä teekään näin, paino ajokunnossa eli ns.´curb weight´ joka lasketaan täydellä tankilla, eli painolukemakin pompsahtaisi.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Hyvä tietää, kai sinun sanaan voi luottaa? Kun ei muutakaan faktaa voi olla.(pecha @ Marras. 25 2009,12:55) kirjoitti
Harvemmin niitä vaan tuntuu japsipyörissä leviävän ainakaan miksikään epidemiaksi asti. Yksilövikojahan voi joskus olla kaikissa. Muttei herneitä nenuseen, eikä tehdä tästä mitään perävääntöä (heh!)... jonkun vuoden päästä ollaan tämänkin mallin osalta jo huimasti viisaampia sen suhteen, poikiiko perät.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Uuden vfr 1200 eka road testi.vfr 1200 first road test
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Siinähän tuo minunkin tankki-mielipide toistettiin: "The tank is too small, the switchgear baffling...."(Motohtori @ Joulu. 01 2009,14:25) kirjoitti
Uusi Busa alle 15Ke... enemmän houkutteleva päivä päivältä.
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
busassa ainakin riittää runtua(MarcusB @ Joulu. 01 2009,16:02) kirjoitti
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Busaan ei oikein pitkät mahdu. Se on ahtaampi kuin 1400 Zetori. Pitkille ei oikein ole edukasta "tehomopoa". Täytyy tyytyä ajelemaan vanhalla K12S:llä.(Matso @ Joulu. 01 2009,17:14) kirjoitti
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Uuden britti-Biken jutussa pääsuunnittelija kertoo että lähtökohtana oli 300km tankkausväli ja tuon tankin päätettiin olevan riittävä siihen. Kuten jo sanottua, oikean ranteen toiminta vaikuttanee asiaan.
Olivat ajaneet radalla ja "yllättäen" siellä oli vähän pehmeän oloinen vaikka ihan asiallinen sport touringiksi. Vääntöä tuntui riittävän ja peli oli kaikin puolin "ihan hyvä". Huippuja ehtivät kerätä 250. Mitään suuria ylisanoja ei kuitenkaan irronnut muttei oikein mitään merkittäviä puutteitakaan löytynyt.
Pienen maantiekiepahduksen perusteella toimi siellä odotetusti paremmin kuin radalla.
Myös automaattivaihteisto kuulemma pelaa hyvin.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.