Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Moro,

    Olen mietiskelly pienten sivulaukkujen laittamista F800S:ään. Pyörässä on jo valmiina tavarateline eli Biimerin omien "sport" sivulaukkujen asennus kävisi todella helposti - ja kalliisti.

    Maahantuojan hinnaston mukaan sivulaukuista, asennuspalikoista ja lukkosarjasta köyhtyy melkein kiloeuron eli aivan liikaa.

    Olisiko vinkkejä voisiko noita laukkuja löytyä ulkomailta edullisemmin - ostaisi paikalliselta edustajalta ainoastaan kiinnikesarjan...???

    MJ
  2. #2
    Kysäisepä tarjousta koko paketista kiinnikkeineen vaikka Bohling & Eiselelta.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  3. #3
    Kannattaa ostaa koko hoito B&E:ltä säästät arvattenkin 0.2K€
    Hyvät nettisivut ja tavaran matkaa voi seurata netin kautta kunnes saapuu matkahuoltoon, joka hukkaa sen puoleksi viikkoa.
    R1200R
  4. #4
    No halavattu - vaikka kovasti on tullut nettiä selattua niin B&E on ihan uusi tuttavuus - Kiitos!

    MJ
  5. #5
    SW Motechilta löytyy sivulaukkutelineet F800 S&ST pyörään. Telineihin saa normaalit esim. Givin laukut kiinni. Suomessa SW Motechia edustaa RM Heino. Hyvää telineessä on vielä se että ne on pikalukituksella kiinni, joten jos laukkuja ei tarvitse, telineet voi irroittaa.
    BMW F800 ST
    Honda CBF600 S
    Yamaha XJ600 S Diversion
  6. #6
    SW Motech ei ollut minulle tuttu, kun pyörän hankkiessani ostin siihen samalla Givin laukut.

    Hyvin mahtuu kamaa, eikä mielestäni pilaa ulkonäköäkään hirveesti. Samoin alkuperäiset sisäkassit on kohtuullisesti hinnoiteltu (olisko ollut noin 60 e/pari), ainakin laukkujen hintaan suhteutettuna. *
  7. #7
    Siis sulla Joikhu oli jo joku BMW peräpritsi siinä. Oolrait.

    Kerron nyt kuitenkin, että mulla on ollu Gessussa kiinni Giwin merkkikohtainen putkikiinnike ja kolme Kappan laukkua. Hyvin on toiminut eikä hinta ollut likelläkään mitää kiloeuroja. Olen nähnyt jopa uusissa GSA:ssa Giwin laukkusatseja. Giwi on ihan OK, koska se on aseveljen valmistama.

    Heilahduskäsi!



  8. #8
    Vinkkinä vielä, että ST:n takalaukuksikin saa helposti jonkin Givin tms. valmisteen. ST:ssähän on takateline valmiina ja asensin siihen Givin takalaukun telineen mallia M5 muutamalla lattaraudalla. Laitoin kumimattoa lattaraudan ja takatelineen väliin, joten jos takalaukun telineen joskus poistaa, ei siitä jää mitään jälkiä pyörään.
    BMW F800 ST
    Honda CBF600 S
    Yamaha XJ600 S Diversion
  9. #9
    Asiahan ei enää minulle kuulu, mutta itselläni oli nuo Bemarin omat laukut, ja täytyy todeta niiden sivulaukkujen olleen parhaat ja fiksuimmat laukut mitä mulla on ikinä missään mopossa ollut. Se takanen oli hiukka pieni, vaikka muuten olikin ok.
  10. #10
    Takalaukkuna on Givin E470 asennettuna bemarin omalle takatelineelle samaan tyyliin kuten ottopoika kuvaili ja hyvin toimii. Teline tuli vielä maalautettua tumman harmaaksi niin käy paremmin pyörän väriin. E470 on hieman isohko laukku tuohon pyörään mutta pienin joka syö kaksi umpikypärää.

    Giviä tulee pidettyä kiinni pitemmillä reissuilla ja kun ajellaan emännyksen kanssa. Työmatka ajoon riittää Axion pikkulaukku jonka saa myös viriteltyä telineen päälle.

    Laitoin s.postia B&E:lle ja kyselin laukkusarjan hintaa. Vastaus oli että 10% saa hinnasta pois kun kirjautuu asiakkaaksi - muita alennuksia eivät luvanneet. Viestissä oli vain kehoitettu tekemään tilaus ja vahvistaisivat alennetun hinnan vasta sen jälkeen.

    Kyllä tavoitteena olisi saada alkup. sivulaukut mutta jää nähtäväksi raskiiko tekemään 600€ investoinnin - laukuilla on kuitenkin niin harvoin käyttöä.

    Tässäpä pari kuvaa moposta LAUKULLA ja ILMAN. Kuvien ottamisen jälkeen katelasi vaihtui takaisin alkuperäiseen - tosin mustaksi maalattuun



  11. #11
    Ajattelin laittaa linkin myös tähän ketjuun kun toisessa ketjussa joku kyseli Bilteman sivulaukuista ja sitä varten kirjoittelin pienen tekstin miten F800ST:hen tuollaiset laukut saa viritettyä.

    Pehmeiden tarvikelaukkujen asennut F800ST

    ps. Ostetaan alkuperäiset F800-sarjaan sopivat BMW:n laukut
    --
    t. oj

    BMW F800 ST
  12. #12
    Itsekkin erilaisia laukkuja etsineenä/katsoneena päädyin kuitenkin orkkis laukkuihin, yhtenä isona syynä oli se että tarvikkeitten kanssa olisi pitänyt siirtää vilkkuja jonkun raudan päähän ja se ei taas mulle sopinut. Lompakko tosin oheni, mutta ei ole kaduttanut koska pyörä on hyvännäköinen ilman laukkuja, omat kiinnikeet on varsin huomaamattomat, kun kuitenkin tulee suurin osa ajettua ilman. Takalaukun virkaa mulla toimittaa Kapan 28 selkänojalla orkkistelineen päälle asennettuna!
    Muijaani voit arvostella, pyörääni et
  13.  
  14. #13
    Itse en siirtänyt vilkkuja mihinkään, vaikka SW-motechin sivulaukkutelineiden setissä tarvikkeet moiseen homman onkin. Laukut peittävät ehkä hieman vilkkuja pyörän sivulta katsottaessa, mutta minusta sillä ei ole merkitystä.
    BMW F800 ST
    Honda CBF600 S
    Yamaha XJ600 S Diversion