Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Mistähän pitäisi alkaa hakea vikaa, kun kaasu hirttää sekä ajossa että tyhjäkäynnillä, vaikka kahvasta kiinni ja luistien tanko alhaalla? Vaijerissa ei siis ongelmaa.
    Toinen ongelma on startti, joka välillä toimii moitteettomasti ja välillä ei. Silloin kun ei viitsi toimia, naksahtaa vain.
    Honda CB500 Four 1972
  2. #2
    moro. ai startti naksahtaa vai startin rele? epäilisin relettä. eli napista painamalla ohjaus tulee kyllä releelle perille ja se vetää eli naksahtaa mutta ei aina sulje kärkiään jota pitkin sähkö menee startille. itse paikallistaisin releen ja putsaisin sen kaikki liittimet ja jos ei ala toimimaan niin mittaisin että päästääkö kärjiltä sähkön läpi. kärjet voi aikaa myöten ilman mitään erikoista syytä vetää itsensä juntturaan. tarkastaisin myös että vetääkö rele koko ajan kun painat nappia vai pätkiikö,jos pätkii niin silloin vika todennäkösesti on starttinappulan kosketushäiriössä tai liittimissä matkan varrella. itselläni oli seven fiftyssä toi starttinappulan kosketushäiriö. releet ovat todennäköisesti penkin alla ja nappulan väliliittimet etulampun sisässä... (ainakin itselläni)
    cb sevenfifty 96`
  3. #3
    Loysalla oleva akun johto aiheuttaa myos em. ongelmia.
    Jos kierrokset nousevat vaikka kaasu on kaannetty kokonaan pois ja luistit ovat oikeasti alhaalla niin jossain on tod nak imuvuoto, tarkasta kumikurkut.
    Älä korjaa ehjää....
  4. #4
    Tänks vinkeistä. Tänään toimi startti ok:sti useamman kerran ja sitten taas ei. Tarkistin nyt, että se on nimenomaan ite startti, josta naksahdus kuuluu.
    Honda CB500 Four 1972
  5.  
  6. #5
    Jos ite startista kuuluu naksahdus, mutta ei pyörähdä, niin syynä on voiman puute taikka mekaaninen ahdistus esimerkiks alennusvaihteessa jos siinä sellainen on. Kannattais varmaan napata startti irti ja putsata läpikotaisin, voidella sekä vaihtaa hiilet ja kenties laakerit.
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95