Tulokset 1:stä 2:een 2:sta
  1. #1
    Osaako joku sanoa, mitä maksaa otsikonmukaisen pyörän kuristaminen < 25kw?

    Kiinnostaa myös onko se mahdollista tehdä itse... Mitä osia pitää tässä tapauksessa vaihtaa?
    Ilmeisesti pyörä pitää kuristuksen jälkeen penkittää ja mennä sen lapun kanssa katsastuskonttorille?
    Honda CBF600S
  2.  
  3. #2
    Moi
    Teetin tuon Tampereen Bike World:ssä -08 kesällä. Osat l. uudet kuristetut imukurkut maksoivat vissiin 25€ (pari), asennuksesta kehtasivat laskuttaa 2h työt. *Tätä ei voi oikein kiertää asentamalla itse, koska sitten et saa maahantuojan virallisia papereita asianmukaisesta asennuksesta + vakuutusta tehoista ja päästöistä. *Näiden paprujen kanssa kun menin Rantaperkiön A-katsastukseen, homma oli ihan selvä ilman mutinoita. Katsoivat sentään, että oikeat kurkut ovat edelleen paikallaan (gummeihin vulganoitu "25kW"). Jos en ihan väärin muista, koko hoito katsastuksineen asettui 200€ tietämille.
    Yllätys oli, miten vähän "ruunaaminen" tällä tavalla vaikuttaa tavalliseen kaupunki ajeluun + rauhalliseen arkikruisailuun mutkateillä - vääntöhän ei varsinkaan alakierroksilla muutu miksikään. Huiput asettuvat tuonne 130km tienoille, mutta esim 110km marssivauhti pysyy kutosella ihan hyvin. *Suurin muutos on kiihdytyksissä; jossain 6-7 tuhannan kiepeillä, jossa tehoa pitäisi alkaa tulemaan alkuperäisen tehokäyrän mukaan aina vaan lisää (nooh, 42kW asti), sitä ei sitten tulekaan - ohituksiin joutuu sitten hieman panostamaan, koska tehoa ei vain tule vaikka kierrokset nostaisi miten ylös.
    Kaiken kaikkiaan, pyörä on ihan hyvä ajettavaksi ruunauksen jälkeenkin, jopa kaksipäällä.
    jmn_60