Osaako joku sanoa, mitä maksaa otsikonmukaisen pyörän kuristaminen < 25kw?
Kiinnostaa myös onko se mahdollista tehdä itse... Mitä osia pitää tässä tapauksessa vaihtaa?
Ilmeisesti pyörä pitää kuristuksen jälkeen penkittää ja mennä sen lapun kanssa katsastuskonttorille?
Moi
Teetin tuon Tampereen Bike World:ssä -08 kesällä. Osat l. uudet kuristetut imukurkut maksoivat vissiin 25€ (pari), asennuksesta kehtasivat laskuttaa 2h työt. *Tätä ei voi oikein kiertää asentamalla itse, koska sitten et saa maahantuojan virallisia papereita asianmukaisesta asennuksesta + vakuutusta tehoista ja päästöistä. *Näiden paprujen kanssa kun menin Rantaperkiön A-katsastukseen, homma oli ihan selvä ilman mutinoita. Katsoivat sentään, että oikeat kurkut ovat edelleen paikallaan (gummeihin vulganoitu "25kW"). Jos en ihan väärin muista, koko hoito katsastuksineen asettui 200€ tietämille.
Yllätys oli, miten vähän "ruunaaminen" tällä tavalla vaikuttaa tavalliseen kaupunki ajeluun + rauhalliseen arkikruisailuun mutkateillä - vääntöhän ei varsinkaan alakierroksilla muutu miksikään. Huiput asettuvat tuonne 130km tienoille, mutta esim 110km marssivauhti pysyy kutosella ihan hyvin. *Suurin muutos on kiihdytyksissä; jossain 6-7 tuhannan kiepeillä, jossa tehoa pitäisi alkaa tulemaan alkuperäisen tehokäyrän mukaan aina vaan lisää (nooh, 42kW asti), sitä ei sitten tulekaan - ohituksiin joutuu sitten hieman panostamaan, koska tehoa ei vain tule vaikka kierrokset nostaisi miten ylös.
Kaiken kaikkiaan, pyörä on ihan hyvä ajettavaksi ruunauksen jälkeenkin, jopa kaksipäällä.