Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 162:sta
  1. #121
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Lainaa (Robinson Crusoe @ Elo. 07 2009,12:02) kirjoitti
    Mä ajoin ton sinisen perässä ja soitin hätäkeskukseen. Antamieni tietojen mukaan hätäkeskus tilasi myös kopterin paikalle. Hätäkeskukseen pidin linjaa auki viitisen minuuttia lähinnä potilaan kunnon tarkkailun vuoksi. Soitin vielä uudestaan varmistaakseni että apua on tulossa ja silloin kerrottiin että auto olisi yhdeksän kilsan päässä..
    Iso kiitos soitosta sinulle, linjalla roikkumisesta, perään soittelusta ja potilaan tsemppaamisesta, _pepe_ taisi olla se toinen sisarhentonahkainen siellä alhaalla, isoa teille molemmille.
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
  2. #122
    OLd Skuul:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Itsenäinen Suomi,  Helsinki
    Näihin tilanteisiin tulee mielestäni varautua.

    Joukkueenjohtajan eli veturin tulee varmistua siitä että joka osastossa on lääkintämies, tai nainen.

    Veturin tulisi mies tietää ketkä osaston jäsenet ovat käyneet ensiapukurssin.

    Lääkintämiehen hallussa tulee olla ensiapupakkaus.
    Lääkintämiehen tulee tarkistaa sisältö ja varmistua ettei mitään puutu.
    Ensiapupakkauksen sisältö voi vain olla pieni eikä ehkä riitä isompien verenvuotojen tyrehdyttämiseen, joten pakkauksia tulisi olla mukana vähintään kaksi.
    Loukkaantuneita saattaa olla useampia.

    Periaatteessa jokaisen pitäisi hallita hätäensiapu.
    http://www.ensiapuopas.com/
    http://www.google.fi/search?....e&meta=

    Hätäensiapua tulisi myös harjoitella kerran vuodessa, muuten saattaa mennä lukkoon kun tilanne on päällä.

    Näin mies- ja naistappiot saadaan minimoitua.

    Rispektiä rva Makekalle hyvästä toiminnasta tilanteessa.




    Ja hyvä että selvittiin lähinnä kalustotappiolilla.
    Paranemista tälle toiselle kaverille.
    Suomi on ollut suurimman osan kirjoitettua historiaa vihollistemme Ruotsin ja Venäjän miehittämänä.

    Osallistu maanpuolustustyöhön reserviläisjärjestöissä ja koulutukseen MPKryn kautta!
    IBA.
  3. #123
    Mielestäni on järjetöntä sysätä veturille "kaikki" vastuu kun koko homma on kaikille täysin vapaaehtoista toimintaa.
    Ei tieto koskaan ole pahaksi, mutta jotain rajaa nyt kuitenkin.
    Yksi vaihtoehto tietenkin olisi virallistaa koko ajelu ja pyytä poliisisaattuetta turvaamaan edestä ja takaa.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  4. #124
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (OLd Skuul @ Elo. 07 2009,12:44) kirjoitti
    Joukkueenjohtajan eli veturin tulee varmistua siitä että joka osastossa on lääkintämies, tai nainen.
    Jep ja pioneeri, panssarintorjuja ja tarkka-ampuja.. Nyt ei olla armeijassa

    Lainaa (OLd Skuul @ Elo. 07 2009,12:44) kirjoitti
    Veturin tulisi mies tietää ketkä osaston jäsenet ovat käyneet ensiapukurssin.
    Olisihan tämä hyvä, mutta käytännössä ei tämän tiedon ylläpitoon riitä kenenkään resurssit. Onneksi porukkaa on yleensä liikkeellä reilusti ja osaavia ihmisiä löytyy tarvittaessa, kuten eilen.

    Jotain hätäensiapuun liittyvää koulutusta säännöllisemmin ajoissa pyöriville voisi kyllä pyrkiä järjestämään. Katsotaan.
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  5. #125
    Eikös Orgin puolesta järjestettykin EA-kurssi tuossa keväämmällä.
  6. #126
    OLd Skuul:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Itsenäinen Suomi,  Helsinki
    No en nyt tarkoittanut kirjaimellisesti.

    Tämä on vapaaehtoista toimintaa.

    Tarkoitin että näin olisi EHKä HYvä toimia??

    Tarkoitin että veturi x tietää että rva y osaa ensiavun.
    Jos rva y ei ole mukana kysyy osaako joku muu esim neiti k, joka on käynyt Orgin ensiapukurssin.

    Sitten vaan kahvipöydässä kysyy siltä BMWLTGT mieheltä onko tällä se ensiapupakkaus mukana siellä satulan alla.

    Sori nyt jos loukkasin jonkun tunteita.
    Suomi on ollut suurimman osan kirjoitettua historiaa vihollistemme Ruotsin ja Venäjän miehittämänä.

    Osallistu maanpuolustustyöhön reserviläisjärjestöissä ja koulutukseen MPKryn kautta!
    IBA.
  7. #127
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (OLd Skuul @ Elo. 07 2009,13:07) kirjoitti
    Tarkoitin että näin olisi EHKä HYvä toimia??

    Tarkoitin että veturi x tietää että rva y osaa ensiavun.
    Jos rva y ei ole mukana kysyy osaako joku muu esim neiti k, joka on käynyt Orgin ensiapukurssin.
    Veturin toimiin riittää että hän vetää letkan ja suunnittelee reitin - ei nyt enää muita hommia siihen kiitos.

    Sanotaan nyt vielä, ettei porukalla mee puurot ja vellit sekaisin, että ajothan ovat täysin vapaaehtoistoimintaa eikä esimerkiksi minkään tahon "järjestämä tilaisuus". Mukaan saa tulla jos huvittaa ja jokainen ajaa oman taidon mukaisesti ja omalla vastuullaan/vakuutuksillaan/korteillaan.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  8. #128
    Lainaa (jarru @ Elo. 06 2009,23:01) kirjoitti
    Kotimatkalla musta Supra olisi halunnut väkisellä tehdä suorityskykyä mittaavan testin moottoritienopeudesta pyörien kanssa, jätin käyttämättä tämän tarjouksen.
    Villisti veikaten Musta Supra olisi Hondaa väkevämpi ollut
    Jeppistä
  9. #129
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Tuossa minun räpsyt:

    Hitaaankuvat®

    Onnettomuus paikalta ottamani kuvat, olen päättänyt olla julkaisematta!

    Mukava kuulla et Privileged kunnossa *
    Pyysit siellä paikanpäällä ottamaan kuvia Ninjasta, laita privana joku s-posti, niin postaan ne sulle.

    T. Pupu
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  10. #130
    Lainaa (sikiviki @ Elo. 07 2009,01:51) kirjoitti
    Lainaa (sbanc @ Elo. 07 2009,01:38) kirjoitti
    hiekka on kyllä petollista. Eikö edessä olijoiden varotukset hiekasta näkynyt?
    Käsittääkseni varmaan näky, mutta oli aika kinkkinen paikka, eli tais tulla pikkusen viime tipassa, en tiedä, en nähnyt tilannetta, mutta ekaks tais mennä Kawamies ja tämä Yamaha heti perään, mahdollista hämminkiä tuosta ekasta tms. , eli ei ehtinyt reagoimaan tarpeeksi ajoissa. Tiedä häntä. Tosi ikävää kuitenkin. Mun mielestä noita syitä ym. on melkeimpä ihan turha täällä vatvoa. Tapahtunut mikä tapahtunut, ja spekulaatiotahan aina riittää, mutta jos odoteltais asianosaisten kommentteja, jos mahdollisesti haluavat kommentoida, tai muistavat ihan oikeesti mikä tilanne oli.
    Samaa mieltä,turha hehkuttaa ja spekuloida onnettomuuksia, mistä normaalisti kukaan ei tiedä mitä oikeasti on tapahtunut.Samaa politiikkaa pitäisi käyttää myös,ei orgorukan kolareista ja kaatumisista.Ihmettelinkin missä on kukkisten moralisointi,mutta onhan se eri asia tylyttää "tuntematonta" onnettomuuden uhria kuin tuttua omista "piireistä".

    pikaisia paranemisia loukkaantuneille,onneksi selvisitte suht pienin vaurioin.



    God hates us all

    By SLAYER

    Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
    Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
    Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
    Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
  11. #131
    Lainaa (bandit @ Elo. 07 2009,14:21) kirjoitti
    Samaa mieltä,turha hehkuttaa ja spekuloida onnettomuuksia, mistä normaalisti kukaan ei tiedä mitä oikeasti on tapahtunut.Samaa politiikkaa pitäisi käyttää myös,ei orgorukan kolareista ja kaatumisista.Ihmettelinkin missä on kukkisten moralisointi,mutta onhan se eri asia tylyttää "tuntematonta" onnettomuuden uhria kuin tuttua omista "piireistä".

    pikaisia paranemisia loukkaantuneille,onneksi selvisitte suht pienin vaurioin.
    Ei nyt taas aleta ottaa kukkis vetis juttuja tänne, toihan on suorastaan kutsu alkaa täyttää tämäkin topikki perinteisellä väännöllä.

    Hiekkaa tiellä ja se siitä, paska juttu ja onneksi ei käynny pahemmin.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  12. #132
    Onnettomuuden syystä tuli mieleen uusi aihe Orgin koulutusryhmälle:

    Ajolinjan muutos kesken kaarretta.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  13. #133
    Harmittelut omaltakin osalta loukkaantuneille. Toivotaan pikaista paranemista ja takaisin mopon selkään hyppäämistä! Onneksi paikalla oli näemmä osaavaa porukkaa pitämään pallon hanskassa onnettomuuden jälkeen.
    Suzuki GSX-R 750 K6
  14. #134
    ja vihdoinkin noi mun siivotut räpsyt eiliseltä. Onnettomuuspaikan kuvat jätin myös pois.

    Privileged : hienoa kuulla että oot kunnossa. Ei muuta kuin uuden ninjan ostoon.

    Toivottavasti R6 kuskista saadaan samanlaisia uutisia pikapuolin.

    PS. pupu sähän alat olee nopee noiden hitaiden kuvien kanssa, vai onko naapuri jo nostanu wlanin nopeutta
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  15. #135
    Paranemisia molemmille...
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.


    * *
    ** KAWA *
  16. #136
    Paranemisia kummallekin.

    Meitin mökkitie, tosi yllättävä paikka. Siin ei varmasti takana tulija ehi nähä ku jarruvalon vilaukselta.

    Siin on sitte savee kans ku peltotyöt alkaa!
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  17. #137
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos joku kuulee Yamahakuskista tilatietoja, niin mielelläni ottaisin vaikka privaan...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  18. #138
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Lainaa (Vmatti @ Elo. 07 2009,16:01) kirjoitti
    ja vihdoinkin noi mun siivotut räpsyt eiliseltä. Onnettomuuspaikan kuvat jätin myös pois.
    Onneksi siivosit muutakin ..
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
  19. #139
    HS:n palstalta:
    Lainaa kirjoitti
    Marianne *| *7.8.2009 21:44
    Tämä toinen on minun poikani,loukkaantui erittäin vakavasti, hieman kunnioitusta!! Tiedän tapahtumankulun tarkalleen joten mölinät sikseen...näsäviisaus ei auta yhtään !! MB
    Kuinka paljon on erittäin vakavasti?
    Onko luiden lisäksi mennyt myös nikamia?

    Toivottavasti tuo on vain pelästyneen äidin kommentti.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  20. #140
    Voi vittu, eipä kuullosta hyvältä...
    Triumph Daytona 675 -08
  21. #141
    Ikävästi tapahtui tolla loppu-osuudella, ite lähdin muutaman muun kanssa himaan mopokahvilasta.
    Kommentti tohon; mikä on erittäin vakavasti?
    Toukokuulta oma kokemus: juniori pellolla, pyörä paskana(gsx-r 1000); soitti itse paikanpäältä et ei huomenna *Ahvenistolle tällä pyörällä. Paikka oli lähellä(10km), vaimo rattiin (itellä pari kaljaa alla ruohonleikkuun jälkeen).
    Vaimoni mielestä(myös minun..), sekä 6viikon työkyvyttömyyden perusteella vammat olivat vakavat.
    Ilman hyviä ajovarusteita, vammat olisivat olleet erittäin pahat( vähintään 6kk työkyvyttömyys, ehkä eläkkeelle; 21v kuski!).
    Voimia äidille ja toipumisia kipanneelle kuskille, toivottavasti hengenvaaraa ei ole.



  22. #142
    Mietin koko päivän vastaanko vai en.

    Ensinnäkin haluan toivottaa kaikille osallisille jaksamista ja voimaa selvitä tästä kriisistä. Ja anteeksi jos tämä on provo joillekkin.

    Oma tarkoitukseni oli tulla mukaan alkulenkille, mutta muiden kiireiden takia en päässyt. Ajoin kakkostiehtä tammelaan ap ja alkupätkät ip samana päivänä. Tie 2 länsi/etelä mutkareititi ovat ehkä hienoimmat mitä alueella on. Nummi-puslula mutkapätkät on tuttuja ja niitä tulee ajeltua noin kerran viikossa. Siellä on MONTA sokkomutkaa ja muutaman kerran on käynyt mielessä, että ei ole hyviä pätkiä alle parin vuoden kokemuksella. On meinaan se verran kinkkisiä mutkia.

    Katselin reitin googlemapsistä ja Riisor on saanut kasattua todella hienon reitin ajettavaksi. Alkupätkä - tammela on ainakin minulle uutta kokeiltavaa. Meni Zumon karttoihin saman tien. Kiitos.

    Toivottelen kaikille osallisille voimia ja jaksamista. Huono tuuri
    Näitä sokkohiekkaroutapatti-mutkaristeyksiä on tullut omalle kohdalle muutamia ja pari kertaa on tilanne ollut ohhoh.. mutta pystyssä kuitenkin.*koputtaa puuta*



    BMW R 1200 ST matkamopo & K2 YZF-R6 ratapeli & Speedfight 3 50cc kauppakassi
  23. #143
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Ei aloiteta isompaa vääntöä.
    Kuski ei selvinnyt pelkillä luunmurtumilla vaan sai harmi kyllä myös muitakin vammoja. Mies on hyvässä tehohoidossa, tila on vakaa. Kunnioitetaan toipumisaikaa ja palataan tilanteeseen kun kuski on itse siitä kertomassa. Siihen asti toivomme kaikkea hyvää hänelle ja voimia myös perheelle .
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
  24. #144
    Kaikkea hyvää toivon kuskille ja jaksamisia myös hänen läheisilleen.
    xxx
  25. #145
    Lainaa (KariFi @ Elo. 06 2009,21:20) kirjoitti
    Ps. Tapsa-V huomasin vasta että olit tulossa käskynjakoon, harmi kun en bongannut sua sieltä. Ois ollu mukava vaihtaa kuulumiset.
    Moi Kari! Joo sama vika, muakin harmitti kun ei ehditty vaihtaa kuulumisia. Näin kun tulit ja ajattelin nykästä hetken päästä hihasta, mutta sitten jo lähdittekin. Me jäätiin Andyn ja demonoksen kanssa vielä höpöttelemään kun ei tarkoitus ollu lenkille tällä kertaa lähteäkään.

    Harmi kun siellä oli näköjään tapahtunut ikäviä asioita. Toivotaan loukkaantuneille kaikkea hyvää ja kovasti tsemppiä!!
    ZRX 1100 + KLR 650
  26. #146
    Voimia jammu-kuskille
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
  27. #147
    Lainaa (Tapsa_V @ Elo. 08 2009,02:12) kirjoitti
    Joo sama vika, muakin harmitti kun ei ehditty vaihtaa kuulumisia. Näin kun tulit ja ajattelin nykästä hetken päästä hihasta, mutta sitten jo lähdittekin.
    Jep, tarkoitus oli päästä paikalle puoli tuntia aikaisemmin mutta venähti tulo viime tippaan. Ensi kertaan!
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  28. #148
    Heipä hei taas. Keskiviikkona pääsin vihdoin sairaalasta eli tuli siellä reilu 2,5kk oltua...28 päivää teholla. Nyt tammikuun alkuun kuntoutuksessa ja katsotaan jos sitten pääsisi kotiin ja missä kunnossa. Kyllähän siinä kaadossa vähän joka paikka hajosi. Vasen reisiluu murtui pitkältä matkalta, lonkka ja lantio murtuivat, pari selkänikamaa ja kylkiluu murtui, toinen munuainen hajosi, keuhko puhkesi, sydän ja maksa ja muut sisäelimet saivat hittiä ja jotain muuta. Yhteensä yli 150 tikkiä.
    Kiitos kaikille auttaneille. Hyvä että oli kunnon varusteet, varsinkin selkäpanssari. Taitaa kyllä harrastus jäädä joksikin aikaa
    Yamaha YZF-R6R -09 - vakuutusyhtiö lunastanut omakseen
  29. #149
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pääasia BB-87 että olet täällä kertomassa asiasta - voimia kuntoutukseen...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  30.  
  31. #150
    Hienoa. Ei muuta ku uutta peliä kevääks tilaamaan... ;)
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen