Terveeks kaikille jotka Oulun alueella liikkuvat... Moottoritien ramppeja kunnostettu ja rampit täynnä pientä kiveä koko leveydeltä...
Ei vissiin bitumipaikat riittäneet rampeissa niin laittavat lisää kapuloita rattaisiin.![]()
Näyttää olevan muutkin kuin motarin rampit pikkukiveä täynnä. Esim toi limingasta siikajoelle menevä tie mutkissa pikkukiveä tosi paljon.Osassa paikkaa enemmän osassa vähemmän, ajelkaahan varovasti mutkissa.
Pistäis sinne hiekan tilaan vaikka renkaat rikkovia piikkejä tai oikein kunnolla täristävän kiharan, niin loppuis oikominen ja sitä kautta tarve korjata.
Itse ajattelin, että ovat viimeinkin karhentaneet hiekalla nuo bitumipaikat, mutta kääntöpuolena on tosiaan se, että nyt koko ramppi on täynnä pientä hiekkaa.
Joten Let's be careful out there!
GSF Bandit 1200 -05
...ja tässä oli jotain uutta...?
Ite oon tottunu jo, että meidän liittymistä löytyy joko
a) grand canyonin kokoisia uria, joita on paikattu ristiin rastiin bitumilla
b) hiekkaa
c) karkeaa soraa reunalta rekkojen oikomisen ansiosta
Hyvä puoli tässä on, että on jo selkärankaan uponnut luontainen liittymien pinnoitteen varominen.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Uuttahan tässä oli se että sora oli (ainakin viime viikolla) peräisin asfaltointifirman jyrsimestä vai mikä lie laite onkaan. Urien kohdalta oli asfalttia jyrsitty pois ja sen tuloksena liittymä oli tosissaan "liukas", koska tie oli täynnä pientä kiveä.
Itsellä meinasi mennä pitkäksi, kun tuttuun tapaan Linnanmaan liittymästä käännyin. Tuli kiire saada pyörä pystyyn kun rupesi renkaat lipsumaan. Juuri ja juuri sain pidettyä pyörän tiellä.
Moottoritiellä, liittymän alussa ei ollut mitään varoitusta tästä irtosorasta. Nyt ainakin tuossa liittymässä on jo kyllä uusi asfaltti..
Suzuki DL 1000 V-Strom 05
Kärräävät varmaan noille tietyömaille soraa ja sitä ropisee rekoista noissa kaarteissa. Tuota soraa on lähes jokaisessa tietyömaiden liepeillä olevassa liittymässä.
Oli uutta. Viime viikonloppuna oli sellaiset sorat pinnassa kuusamontien rampilla ettei todellakaan ole normaalia, ei edes täällä... Tosissaan sai jo säikähtää.(Ulpe @ Elo. 05 2009,12:37) kirjoitti
Supermoto
Tuossa ois mun mielestä ideaa että pistäs sinne kanttariksi jonkun epätasasen betonimällin. Vois sitte pimeinä tunteina käydä maalaamassa siihen oikeet racing värit..(tsj @ Elo. 05 2009,10:44) kirjoitti
![]()
Tässä mallia allekirjotuksiin.
Ilmoittakaa Tienkäyttäjän linjaan 0200 2100 jos jotain isompia vaaratekijöitä näkyy ajellessa.
Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
No mitä haittaa, MP.n kuskihan tarkkailee ajoympäristöään aktiivisesti. On sit hiekkaa tahi ei? Mikä onkaan "broblema"! Siis ei voi ajaa "kyykyllä" kovaa?
PK-seudullakin näyttää joka kolmannessa rampissa olevan löpöviirut.
Ei kannata siis liikaa intoilla noissa. Etenkään märällä, eikä muutenkaan.
Pohjoisrannan eteläpään 90 -asteinen on sitten öljytty. Joku keikautti siihen toisa päivänä työkoneen kuorma-auton lavalta ja liikenne levitti tielle valuneet hydrauliikkaöljyt 300 metriä pohjoiseen saakka.
Ajon tuosta eilen alkuyöstä ja renkaat oli normaalia nuljakaammat vielä pitkän matkaa. Asiaa auttoi kasteinen yö.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Mua risoo tuokin rahastus oikein urakalla. Www-lomaketta tai vastaavaa ei kai ole vieläkään tarjolla. Vain maksullista puhelinnumeroa.(hesekie1 @ Elo. 05 2009,17:33) kirjoitti
Eteläpää, eli siinä lähellä Skattaa, jossa joko käännytään kivillä oikeaan tai käännytään sen jälkeen vasempaan ja kohta kivet loppuvat? Onnistunut paikanvalinta sinäällään, että se on muutoinkin niin törkeän liukas jostain syystä. Itse ainakin olen oppinut jännittämään sitä huomattavasti enemmän kuin Krunan kivisiä katuja.(jannep @ Elo. 05 2009,19:45) kirjoitti
Tahtoisin korjata pari juttua, jotka näissä yhteyksissä usein mainitaan. Löpöhän on kevytpolttoöljyä ja tuskin se kaikki sitä on? Öljyä tai naftaa paremminkin.
Ja usein mainitaan rekkojen pemottavan sisäkurvista soraa/mursketta ajoradalle. Kyllä minun käsityksen mukaan sieltä leikataan ennemminkin henkilö- ja pakettiautoilla. Ihan omiin näköhavantoihin pohjautuen väittäisin näin.
Suurin osa näistä kivistä kyllä tulee autoilijoiden toimesta noille rampeille, kun autoilijat eivät pysy tiellä vaan kanttailevat hiekan puolelle.(elokuu @ Elo. 05 2009,22:08) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1100
Jep. Kuorma-autot syytää sitä enneminkin lavalta.(-karppa- @ Elo. 05 2009,22:37) kirjoitti
Supermoto
Aika tiukkoja kurveja kyseessä ja siinä on muutakin tekemistä kuin vahdata tienpintaa, vaikka jos katsoisi niitä ohi suihkivia rekkoja, ettei tartte sellasen alle sukeltaa.(Eagle-no2 @ Elo. 05 2009,19:08) kirjoitti
Jep suuri se, eli Pohjoisrannan suoran eteläpäässä oleva ensimmäinen 90 mutka oikealle. Työkone oli siinä kaarteessa pudonnut kyydistä ja hydrauliölyjä oli molemmilla kaistoilla.(tsj @ Elo. 05 2009,21:24) kirjoitti
Enemmän pohjoiseen päin, mutta myös etelään, eli autot olivat vieneet sitä renkaissaan sekä siihen 2 x 90 asteiseen joka on katukivillä, että pohjoiseen päin koko suoralle.
Erityisen vaarallinen se on jos tulee niistä katukivellisistä mutkista ja avautuu siinä suoran alussa. Se kohta on juuri se perusteellisimmin öljytty..
Sitä on pesty, mutta ei sitä kokonaan pois ole saatu. Mulla oli ainakin pito hutera vielä siinä ennen Merihakaa olevalla sillalla.
No lienee verollista löpöä, eli dieselöljyä. Lienee sinällään kuitekin yhtä liukasta kuin veroton lämmitysöljy.(elokuu @ Elo. 05 2009,22:08) kirjoitti
Sateiden jälkeen noissa on poikkeuksetta hiekkaa![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti