Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    eli omistan vfr 800:sen 1998 ja ny alkanu miettii et pitäskö
    tuokin synkata kuten vanhemmat kaasaripelit?
    nimittäin: kapineessa on tarpeet kys. toimenpiteeseen.
    ruiskun oikeella puolen on pömpeli jossa säätöruuvit ja samaisesta pömpelistä lähtee 4 alipaineletkuu , jotka menee
    ilmansuodatinkotelon sivuille.
    huom! vastassa on ns. sulkutapit eli alipaine jää tohon.
    ilmeisen turhat letkut jos tuo synkkaus unohdetaan.
  2. #2
    Synkka on "Factory preset" eikä sitä tule yrittää itse kotona. Ei kuulu huolto-ohjelmaan.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  3. #3
    joo..
    huomasin kyl et nuo säätöruuvit "blommattu".
    mut miks letkut?
  4. #4
    12 R kawan ja 1400 gxr huolto-ohjelmiin kuuluu läppien
    synkkaus.... molemmat mopot muuttuivat säädön jälkeen paljon paremmiksi ...

    jos letkut on niin ei ainakaan haittaa ole vaikka tarkastaisit..

    blommit voi kait myös poistaa ja säätää jos tarve
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  5. #5
    paikallinen huoltoliike sanoi , et tarvetta ei oo.
    mut haynesin korjausopas kyl tuonkin opastaa.
    mitä tehdä? ajoo vain vaikka tasapaino pieles vai
    pajalle?
    mitä te muut tekisitte?
  6. #6
    minä ainakin mittaisin.... ja säätäisin jos pielessä...
    sillä moottorihan ei toimi oikein jos synkat pielessä...
    sillä jos ilmansanti ei ole sama joka sylinterille (polttoaineen tasamäärän huolehtii ruisku) niin joku/jotkut sylinterit "vetävät" ja joku/jotkut "jarruttavat" koneen käyntiä..
    eli käynti ei ole tasainen ja osa tehoista hukassa silloin kun ajetaan osakaasulla ja tyhjäkäynnillä....
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  7. #7
    oma kyl ollu jo pari kesää vähän levoton tasakaasulla.
    siis pikkukiepeil.
  8. #8
    no sitten suosittelisin tarkastusta...

    sillä tuo mainitsemani 1400 suitsa oli mahdoton ajaa 50km/h nopeuksilla.... pienellä vaihteella joutui huudattamaan... sopivalla vaihteella koko ajan nyki ja tasakaasulla ei kunnolla pystynyt ajamaan....

    synkkauksessa erot ei olleet kovinkaan suuret mutta säädön jälkeen saattoi ajaa tuota nopeutta suurimmalla vaihteella ilman mitään nykimisiä yms... eli
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  9. #9
    toi vfr on kyl muutenkin pienemmil kiepeil vähä levoton.
    v4-kone. mut oiskohan tuo johtunu koko ajan tämän ketjun aiheest?
    tyhjäkäynti on tosi tasanen , mut n. 2000-3000 kieppii ni
    pakkaa nykii ja tottelee semmosta pikkukaasuu vähä oudosti.
    sekä: kun paikallaan antaa siis tota pikkukieppii n 2000 rpm
    ni pakkaa täristää aika taval.
    en oo koskaan aatellu muuta , ku et olis ominaisuus?
    mut kukahan ton tekis? merkkihuolto ei tee ainakaan mielellään
    ja ite en oo ees kaasaripelii synkannu.
  10. #10
    tännekin on hieman pitkä matka ja lunta ja jäätä maassa...

    mut eiköhän sieltäpäin mahtais löytyä joku jolla on mittarit ja kokemusta synkkauksesta.... ei mikään paha rasti jos edes kaasareita synkannut...
    heitä kyselyä ilmaan..
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  11. #11
    Ne maalatut pultit ja ruuvit kannattaa kyllä jättää koskematta. Synkka säädetään ilmakanavan ruuveilla sieltä letkuhässäkästä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  12. #12
    Lainaa (800satku @ Maalis. 25 2009,19:45) kirjoitti
    toi vfr on kyl muutenkin pienemmil kiepeil vähä levoton.
    v4-kone. mut oiskohan tuo johtunu koko ajan tämän ketjun aiheest?
    tyhjäkäynti on tosi tasanen , mut n. 2000-3000 kieppii ni
    pakkaa nykii ja tottelee semmosta pikkukaasuu vähä oudosti.
    sekä: kun paikallaan antaa siis tota pikkukieppii n 2000 rpm
    ni pakkaa täristää aika taval.
    en oo koskaan aatellu muuta , ku et olis ominaisuus?
    mut kukahan ton tekis? merkkihuolto ei tee ainakaan mielellään
    ja ite en oo ees kaasaripelii synkannu. *
    Pikkukierrosten käytöstä parantaa ja käyttökelpoisen alueen alarajaa laskee, kun ottaa ilmanputsrikotelon kannessa olevan läpän pois käytöstä. Eli läppää käyttävä kello irti. Tulppaa sen alipaineletku. Jeesusteipillä läppä pysyvästi auki.
    Omastani aikoinaan säädin myös synkroonin. Sekin kannatti tehdä.
  13. #13
    Lainaa (Timo Tyhjäkäynti @ Maalis. 25 2009,20:56) kirjoitti
    Lainaa (800satku @ Maalis. 25 2009,19:45) kirjoitti
    toi vfr on kyl muutenkin pienemmil kiepeil vähä levoton.
    v4-kone. mut oiskohan tuo johtunu koko ajan tämän ketjun aiheest?
    tyhjäkäynti on tosi tasanen , mut n. 2000-3000 kieppii ni
    pakkaa nykii ja tottelee semmosta pikkukaasuu vähä oudosti.
    sekä: kun paikallaan antaa siis tota pikkukieppii n 2000 rpm
    ni pakkaa täristää aika taval.
    en oo koskaan aatellu muuta , ku et olis ominaisuus?
    mut kukahan ton tekis? merkkihuolto ei tee ainakaan mielellään
    ja ite en oo ees kaasaripelii synkannu. *
    Pikkukierrosten käytöstä parantaa ja käyttökelpoisen alueen alarajaa laskee, kun ottaa ilmanputsrikotelon kannessa olevan läpän pois käytöstä. Eli läppää käyttävä kello irti. Tulppaa sen alipaineletku. Jeesusteipillä läppä pysyvästi auki.
    Omastani aikoinaan säädin myös synkroonin. Sekin kannatti tehdä.
    oonkin aina miettiny tuon läpän tarkotusta.
    voisitko kertoo enemmän?
    mulla ainakin se toimii , ku sen testasin.
    muistaakseni vapaavaihteen ilmaisinpiuha irti ja sit oliko se vaihde pääl vai ei .? mut läppä teki tehtävänsä ku piuhaa irrotti ja kiinniitti.
    vastauksesta jo valmis kiitos!
    mitä niistä ruuveista tos synkas kierretään?
    ainakin letkut menee samaan pömpeliin mihin "ryyppyvaijerikin".
    joku ruuvi ilmeisesti "master".



  14. #14
    Lainaa (800satku @ Maalis. 26 2009,14:45) kirjoitti
    Lainaa (Timo Tyhjäkäynti @ Maalis. 25 2009,20:56) kirjoitti
    Lainaa (800satku @ Maalis. 25 2009,19:45) kirjoitti
    toi vfr on kyl muutenkin pienemmil kiepeil vähä levoton.
    v4-kone. mut oiskohan tuo johtunu koko ajan tämän ketjun aiheest?
    tyhjäkäynti on tosi tasanen , mut n. 2000-3000 kieppii ni
    pakkaa nykii ja tottelee semmosta pikkukaasuu vähä oudosti.
    sekä: kun paikallaan antaa siis tota pikkukieppii n 2000 rpm
    ni pakkaa täristää aika taval.
    en oo koskaan aatellu muuta , ku et olis ominaisuus?
    mut kukahan ton tekis? merkkihuolto ei tee ainakaan mielellään
    ja ite en oo ees kaasaripelii synkannu. *
    Pikkukierrosten käytöstä parantaa ja käyttökelpoisen alueen alarajaa laskee, kun ottaa ilmanputsrikotelon kannessa olevan läpän pois käytöstä. Eli läppää käyttävä kello irti. Tulppaa sen alipaineletku. Jeesusteipillä läppä pysyvästi auki.
    Omastani aikoinaan säädin myös synkroonin. Sekin kannatti tehdä.
    oonkin aina miettiny tuon läpän tarkotusta.
    voisitko kertoo enemmän?
    mulla ainakin se toimii , ku sen testasin.
    muistaakseni vapaavaihteen ilmaisinpiuha irti ja sit oliko se vaihde pääl vai ei .? mut läppä teki tehtävänsä ku piuhaa irrotti ja kiinniitti.
    vastauksesta jo valmis kiitos!
    mitä niistä ruuveista tos synkas kierretään?
    ainakin letkut menee samaan pömpeliin mihin "ryyppyvaijerikin".
    joku ruuvi *ilmeisesti "master".
    Sen läpän on tarkoitus olla kiinni pienillä kierroksilla ja pienentää imuääntä. Mulla ainakin sai sekaisin jossain 3000-3500 rpm paikkeilla ja välillä veti välillä ei. Läppä varmaan heilui edestakaisin.

    Vuosia sitten kirjoittelin ohjeet edullisen ja absoluuttisen tarkan synkkamittarin rakentamisesta. Tuota on ympäri valtakunnan foorumeita lainattu jo moneen kertaan ja tännekin, mutta en nyt haulla sitä löytänyt. Onneksi nuo vanhat kunnon nyyssit vielä toimivat.
    Vifferistä löytyy suodatinkotelon reunassa oleviin tappeihin tulpatut letkut synkkaamista varten. Huoltomanuaalitopikista löytyy varmaan manuska, missä on kunnon kuvat oikeista ruuveista.
  15. #15
    joo ruuvit on löydetty.
    ny pitäs löytää tekijä.
    paikallisen mp-kerhon jäsenistön joku jäsen varmasti
    osais , mut ku se vaatii "punakaartin" selän taa huutoäänestään mitä pitää tehä.
  16.  
  17. #16
    Eikä tekijää ole löytynyt ?
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx