Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Magneetonkoppa sai asfaltti-ihottumaa senverran että päivä loistaa koneeseen.. Pitäisikö öljyt loppukesän sisässään jos putsais ja sipaisis reilusti kemiallistametallia päälle?
    Ääni tuo tehot, vai miten se nyt oli.
    * * *
  2. #2
    Melko varmuudella pitää, kaveri korjasi keväällä tuollaisella aineella viime talvena halki jäätyneen 350 kuutiotuuman V8 lohkon, eikä ole vuotanut.
  3. #3
    Minä taas sanoisin että ei välttis pidä mutta eihän se ota jos ei annakkaan

    Kokemuksena nojaan siihen että parilla eri tuotteella koitettu paikata jotain öljypohjaa autosta joka on hieman hikoillut läpi saatuaan osuman ja ovat pikkasen jääneet tihkumaan. Tosin varmaan vimpan päälle puhdistus auttaa asiaa kun ei itse otettu noita irti kun puhdistettiin ja laitettiin se seos siihen.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  4. #4
    Lainaa (Vonikka @ Elo. 03 2009,11:56) kirjoitti
    Minä taas sanoisin että ei välttis pidä mutta eihän se ota jos ei annakkaan *

    Kokemuksena nojaan siihen että parilla eri tuotteella koitettu paikata jotain öljypohjaa autosta joka on hieman hikoillut läpi saatuaan osuman ja ovat pikkasen jääneet tihkumaan. Tosin varmaan vimpan päälle puhdistus auttaa asiaa kun ei itse otettu noita irti kun puhdistettiin ja laitettiin se seos siihen.
    Kumma juttu että ei pidä jos öljyä tihkuu mömmöä laitettaessa...
  5. #5
    Belzona 1111 kupeeseen ja kestää.
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  6. #6
    Lainaa (jr66 @ Elo. 03 2009,12:00) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Elo. 03 2009,11:56) kirjoitti
    Minä taas sanoisin että ei välttis pidä mutta eihän se ota jos ei annakkaan *

    Kokemuksena nojaan siihen että parilla eri tuotteella koitettu paikata jotain öljypohjaa autosta joka on hieman hikoillut läpi saatuaan osuman ja ovat pikkasen jääneet tihkumaan. Tosin varmaan vimpan päälle puhdistus auttaa asiaa kun ei itse otettu noita irti kun puhdistettiin ja laitettiin se seos siihen.
    Kumma juttu että ei pidä jos öljyä tihkuu mömmöä laitettaessa...
    hikoillut läpi eli ei silmällä nähtävää fyysistä reikää vaan öljyn lämmetessä alkunut pakkaamaan siitä läpi... Mut edelleen vika voineen olla tuossa puhdistuksessa...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  7. #7
    En arvais laittaa. Niin kauan kun se kestää, niin se on hyvä, mutta jos ei kestäkään, niin siitä lähtee "purua", mikä ei varmastikaan tee hyvää öljyn seassa.
    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  8. #8
    Lainaa (jormaheikki @ Elo. 03 2009,11:44) kirjoitti
    Magneetonkoppa sai asfaltti-ihottumaa senverran että päivä loistaa koneeseen.. *Pitäisikö öljyt loppukesän sisässään jos putsais ja sipaisis reilusti kemiallistametallia päälle?
    Magneetossa öljyä Jos saa reiän reunat rasvattomiksi niin pitäisi pitää...
    -Caelum igne tegam
    -Defensor capitolii evp
    -XX-03 blue one
    -fjr 1300 -08
    -xt 600 -94
  9. #9
    jo vain on. Esim. dr-suzuki yllätti noosipojan kun sen kopan aukaisi
    Se öljy kyllä haittaa parempaakin kemiskiä, jos sen kopan ottaa irti että takapuoleltakin saa puhdistettua, niin samalla vaivalla vie jo esim. hitsaamalla korjattavaksi.
    kemiskissä on hienoinen riski että joku nööli irtoaa sittenkin ja sinne koneen sisään pääsee.
    Maamies seuran korjaus olis hitsata/pultata/liimata sopiva peltilappu reiän päälle joka turataan ympäri kiinni.
  10. #10
    Juu, tehty on sama homma sytkäboxiin mutta pitkää kokemusta ei vielä ole.

    Tavara mitä käytin oli "Epoksi korjausmassa", saa rautakaupoista ym., sellaista paksua "muovailuvahaa", jota veivataan ensin sormin ja tällätään kiinni. Belzona tms. ammattikama olisi varmaan parempaa, mutta tuntui olevan turhan hankalaa löytää mistään. Epoksipohjaista sekin on. Plastic Pattinkin "kemiallinen metalli" on polyesterihartsipohjaista, sitäkin on käytetty joskus ihan menestyksellä.

    Jokatapauksessa tärkeää on putsata alumiini kunnolla ensin rasvanpoistoaineella (jarruputsausaine tms.), sitten hioa pinnat hienolla paperilla tai dremelillä juuri ennen asennusta (saa mahdollisen maalin ja alumiinin oksidin pois), putsata vielä ja painaa se korjausmassa kunnolla pintoihin kiinni. Pitäisi pysyä, mutta öljyisessä pinnassa ei pysy. Laitoin kyllä ensin paikkalapun 2mm alumiinilevystä reiän päälle M5 ruuveilla kiinni, ja siihen massan, suosittelen.

    Pelkkä alupaikkakin silikonilla tiivistäen voisi suorassa pinnassa olla ratkaisu. Lämmönkestoa noille massoille luvataan n.120C, mutta moottorisilikonille >200C. Jos jotain muruja irtoaakin niin suoraan öljypohjaan ne yleensä menee ja jää suodattimeen.

    Mistä noita Belzona-kamoja muuten voisi hankkia?
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  11. #11
    Niin no siellä on sen verran tilaa, että saa vaikkapa paksun kuminpalasen kiristettyä sisäpuolelta isolla prikalla ja pultilla paikalleen, niin se on kyllä aika hyvä tilapäiskorjaus.

    Eräs itäpyöräharrastaja hukkasi reissussa öljypropun, kun tärinästä irtosi. Korvasi perinteisesti puusta veistetyllä tapilla ;) Toimi. *

    Onhan sitä monia tapoja korjata tällaisia vaurioita tilapäisesti.

    Jos se koppa on suurinpiirtein pyöreä ja soveltuu seuraavaan konstiin, niin siitä vaan:

    Leikataan iso pala kumia auton tms. sisärenkaasta. Otetaan iso klemmari.
    Laitetaan kuminpala vasten sitä koppaa, ja pakotetaan klemmari kopan ympäri niin että kumi jää väliin ja sitten kiristetään. Taas päästään eteenpäin.

    Reissunpäällä tällaisia on hätätilassa paikattu sillä kuuluisalla ilmastointiteipilläkin, mutta sitä en kyllä suosittele juurikaan muuten kuin siinä hätätilassa



    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  12. #12
  13. #13
    Lainaa (voimalaitos @ Elo. 03 2009,19:18) kirjoitti
    Pieni repeäminen tuota videota katsoessa...

    Jos se koppa on alumiinia ja kohtuullisen helppo irroittaa niin kiikuta lähimmälle hitsarille. Saat sen pitämään huomattavasti varmemmin. Eikä todennäköisesti maksa paljon...
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  14. #14
    Ja jos haluaa välttämättä pika korjauksen tehdä niin myöskin mitä biltemasta löytyy tuota kemiallista metalli joka on alumiinijauhetta ja jotain ihme muuta ainetta joka siihen sekoitetaan niin sillä saa ainakin todella kovan paikan aikaiseksi. Helppo levittääkkin kun on enemmänkin tahnaa kuin muovailuvahaa. Riippuen toki siittä että paljonko jauhetta laittaa sekaan. Ruohonleikkurista moottorin korvakot tuollasella korjattu ja hyvinhän tuo on jo kohta kaksi kesää kestäny.
  15. #15
    Eiköhän toi pidä. Pari kk itsekin ajelin aikanaan vastaavalla virityksellä kun sytkäkoppa otti osumaa niin että öljyt tihmoi läpi. Jeesusteippikin muuten piti öljyt sisällä n. 500km matkan
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
  16. #16
    Lainaa (voimalaitos @ Elo. 03 2009,19:18) kirjoitti
    Hyvät naurut sai
  17. #17
    Lainaa (tumb| @ Elo. 04 2009,13:53) kirjoitti
    Lainaa (voimalaitos @ Elo. 03 2009,19:18) kirjoitti
    Hyvät naurut sai *
    Päivän hauskin!
    <p>2002-2014</p>
  18. #18
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 04 2009,14:07) kirjoitti
    Lainaa (tumb| @ Elo. 04 2009,13:53) kirjoitti
    Lainaa (voimalaitos @ Elo. 03 2009,19:18) kirjoitti
    Hyvät naurut sai *
    Päivän hauskin! *
    Voe helevettiläinen! Työkaverit taas kummissaa, kun aiheutti hieman repeilyä meikäläisessä tuo viteo.

    - P
  19. #19
    Täyttääkö tuo aine vielä veroilmoituksetkin?
  20. #20
    Käytä hitsurilla, pari kymppiä ja pitää.
  21. #21
    Paljonkos uusi tai käytetty osa maksaisi alennuksineen???
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  22.  
  23. #22
    Lainaa (TommoKe @ Elo. 06 2009,16:16) kirjoitti
    Paljonkos uusi tai käytetty osa maksaisi alennuksineen???
    Se koppahan saattaa olla kiinteä osa moottoria, joten uusi osa=moottori. Samoin hitsaus on monasti mahdotonta purkamatta koko konetta. Näin ainakin itsellä.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."