Mitä huomioitava, jos kyyditsee toista henkilöä radalla (sen lisäksi, että muistaa kaivaa takajalkatapit)?
Omaan mieleen tulee semmoista, kun:
- Ilmeisesti joutuu kovemmat rengaspaineet, kun vauhti on hiljaista
- komppia lisää kun paino kasvaa...
- ajetaan rauhallisesti vauhtia kasvattaen, että kyytiläinen ei säikähdä vaan voipi naatiskella...
Jotain tommosta liikkuu mielessä, mutta jos olette kyydinneet vaimoa/tyttöystävää radalla, niin kertokaa vinkkejä kuinka homma onnistuu parhaiten ja aada mukava elämys kyytiläiselle...
Vaimo on meinaan lupautunut hääpäivää viettään radalle ja jopa kyytiineli nyt on pistettävä parasta jotta mielyttävä kokemus ja ymmärtäisi paremmin mihinkä mies ne perheen rahat hävittää. Jos ymmärätäs paremmin, niin ei tarvis olla kokoajan tappelemassa kaikista sijoituksista
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Jaa-a, en tiedä millaista kyytiä ajattelit antaa ja millaiseen kyytiin kumppani on tottunut, mutta eiköhän liene viisainta unohtaa tekniset kikkailut ja keskittyä kaasukäden asentoon ja katseen käyttöön ja ajella normaaliin maantietyyliin.(Miq @ Syys. 07 2009,09:29) kirjoitti
Itse en voisi kuvitellakaan kuskaavani elämäni tärkeintä ihmistä ja lasteni äitiä sillä tavalla, jossa reboundin säädöllä on jotakin merkitystä...
Ymmärrän pihvin ja vaimon ohje olikin, että mennään sitten "kuuttakymppiä", mutta toikin on jo ihan kivaa kyytiä kaksi päällä vaikka las palmasissa(isolter @ Syys. 07 2009,10:20) kirjoitti
Ei mitään polvi maassa vauhteja, mut jos vain kyytiläinen tykkää niin aavistuksen voisi antaa makua radalla ajosta....
Noit säätöjä funtsin lähinnä siitä näköwinkkelistä, jotta ei pikkusella kiikku pyörällä mennä nurin esmes riittäköhän yksin ajon vaimennukset etc. Rengas paineet on vähän sit ongelma, kun meinasin kovaakin käydä ajaan ja kompura ei oikein mahdu rattaiden kanssa takaboxiin niin tarvis ehkä ajaa kovilla paineilla aluksi vaimon kanssa ja sitten laskee painee normaaliin ratavauhtiin. Tai menishän toi kompura kärryy joo eli no problemos...
Mut jotain vinkkejä jos on niin kertokaa...
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Vaimon painokin aika ratkaiseva tekijä tässä tapauksessa. Olen kyydinnyt radalla karvan yli 40 kiloista ihmistä sekä karvan yli 130 kiloista. Ensimmäistä ei juurikaan huomannut, jälkimmäisen kanssa meinasi lurahtaa housuun itselläkin vaikka vauhti oli Ahvenistolla luokkaa 3 min/kierros kun etupää ei kestänyt asfaltissa lainkaan (no, ei se kestänyt eilenkään).(Miq @ Syys. 07 2009,10:44) kirjoitti
Valistunut arvaukseni olisi, että ainakin takajousen esijännitystä isomman vaimon tapauksessa rutkasti lisää. Kallion Vesalta varmaan saa hyviä vinkkejä, kun tuota tekee puoliammatikseen KTM:llä.
Jukka
Tuossa Mamola näyttää mallia![]()
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Just noin: keulitaan se alastaron pääsuora ja johonkin väliin kunnon stoppie(Ukkonen @ Syys. 07 2009,12:00) kirjoitti
Ja varsinkin tuon ristin merkin tekoo pitää painottaa ennen lähtöö
Videolla kyytiläinen meinas lipsua eikä pysyä kuskin liikkeissä mukana varsinkaan siinnä kun menivät segan siihen vasempaan alamäkeen... Voi kieltämättä tuntua vähän hurjalta toi kohta![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Joku triboseat tms. varmaan helpottaisi paljon kyytiläisen lipsumisessa? Suurimmaksi ongelmaksi itse ainakin olen takatarakalla huomannut juuri sen, että nahkapuku on yllättävän liukas.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Käytiin kerran vaimon kanssa Affenistolla ja säädin jousitukset samaan asentoon kuin muutenkin matkustajan kanssa ajettaessa. Rengaspaineisiin en erikseen koskenut. Ja hyvin meni, kyytiläinen vaan tiiviisti kuskiin kiinni.
Kaikki tietysti tapahtuu kyytiläisen kanssa vähän hitaammin ja pidemmällä matkalla - ihan niin kuin tielläkin ajettaessa. Poikkeuksena renkaiden kuluminen. *
Hauskaa oli sekä kuskilla että matkustajalla, saatetaan käydä toistekin. *
Hyvinhän tuo meni (reilummat paineet + comp, kun normaalisti, ettei kiiku). Vaimo ollut niin paljon aikanaan kyydissä, että osas visusti pitää kiinni ja seurata liikkeitä. Ei nahkapuku tai kyttyrä haitannut. Ja hitaasti mentiin, mut sekin oli hänen mukaan pelottavaa(Anssi Jpää @ Syys. 09 2009,19:36) kirjoitti
Jotenkin olin lukevina rivien välistä, että saattaisi vielä tulla uudestaankin kyytiin. Ainakin väitti paremmin ymmärtävän harrastusta, kun seurasi sitä omin silmin livenä paikanpäällä. Toivottavasti jatkossakin lähtisi mukaan edes varikolle, mut siinnä pienet muksut on vähän "rasite" vaimolle kun saa kokoajan juosta niiden perässä, kun isi tekee uutta kierrosennätystä... reilu meiniki
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.