Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 113:sta
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 03 2009,13:21) kirjoitti
    Löytyihän tuolta "viisauden lähteestä" aika mukavan oloinen ABS II:n ruumiinavausraportti ja toimintakuvaus.

http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom...20II%20D&A.pdf
    Kiitos C-A-D

Tuon ohjeen avullahan purkaa sen ABS:ssän ihan atomeiksi ja kasaa vielä ehkä takaisinkin.

Odotan kieli pitkällä postia Eagle-no2:lta eli sitä vanhaa ABS II yksikköä.

Olen muuten tässä matkan varrella lisäillyt noita ABS II PDF-ohjeita sinne mun huoltorompulle. Ja laitoin nyt tuonkin.
    Se romppu alkaa olemaan jo aika hyvä.

Pekka
    Pekka
    Lainaa (Pekkavee @ Elo. 03 2009,20:44) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 03 2009,13:21) kirjoitti
    Löytyihän tuolta "viisauden lähteestä" aika mukavan oloinen ABS II:n ruumiinavausraportti ja toimintakuvaus.

http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom...20II%20D&A.pdf
    Kiitos C-A-D *

Tuon ohjeen avullahan purkaa sen ABS:ssän ihan atomeiksi ja kasaa vielä ehkä takaisinkin.

Odotan kieli pitkällä postia Eagle-no2:lta eli sitä vanhaa ABS II yksikköä.

Olen muuten tässä matkan varrella lisäillyt noita ABS II PDF-ohjeita sinne mun huoltorompulle. Ja laitoin nyt tuonkin.
    Se romppu alkaa olemaan jo aika hyvä.

Pekka
    Sun pitää kohta upgradeta tuo omasi nykyaikaan (uusi K, tai R) ettei hyvien ohjeiden ja avun tulo rajoitu vaan "vanhan liiton" laitteisiin...
    <p>2002-2014</p>
    PekkaVee tekee just "Abduktiota" sille, mun kuolleelle ABS yksikölle! Katsotaan voiko sen "ihminenen" korjata! ilman FAG:n osia!

Lainaa (Eagle-no2 @ Elo. 05 2009,21:18) kirjoitti
    PekkaVee tekee just "Abduktiota" sille, mun kuolleelle ABS yksikölle! Katsotaan voiko sen "ihminenen" korjata! ilman FAG:n osia!
    Jaa tarkoitit varmaan "absduktiota" eli ABSin ruumiinavausta.

No huomenna jatkuu projekti.

Pekka
    Pekka
    No niin, nyt on sitten ABS purettu, putsattu, voideltu ja kasattu uudestaan.
    Ei ollut paha rasti.
    Alle tunnin homma, jos ei ihmettele ja lue ohjeita koko ajan ja valokuvaa hommaa.

Ensi viikolla kokeilen sitä omaan pyörääni toimiiko se.

Lisää tietoa ja kuvia tulee remontista kunhan ehdin tekemään jotain yhteenvetoa.

Nyt täytyy lähteä suunnittelemaan LT-Meetingiin lähtöä.

Pekka
    Pekka
    Surffatessa osui silmään tuollainen 'virallinen' ABS-romppu. Lieneekö siitä apua, jos näitä on tarve purkaa ja tutkia.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
    PekkaVee laatii semmoisen varmaan halvemmalla kun kerkee vaan koota aineiston.

Noissa ABS yksiköissä aina yks suht kallis juttu. Vaikka saisi toimivan, pitää tietää pyörän tyyppi. Onko R, RS, RT, GS. Onko K vai R. Samansarjanumeroinen yksikkö kyllä käy useisiin, mutta ei lähde käyntiin,(keskustelee Motronic:in kanssa) Pitää ohjelmoida uudelleen, johtuen eri mallien Massasta (Painosta). Jokaiseen tarvitaan oma jarruohjelmansa. Se mun Pekan korjaama käy suoraan R1100RS. Jos laittaa muihin, pitää Mennä BMW huoltoon ohjelmoittamaan, maksaa ehkä n. 80 euroa.

Sen mun vanhan, sisältä erittäin hienokuntoisen, huolletun, toimivan, saa Halvalla!
    Lainaa (Eagle-no2 @ Elo. 10 2009,15:00) kirjoitti
    PekkaVee laatii semmoisen varmaan halvemmalla kun kerkee vaan koota aineiston.

Noissa ABS yksiköissä aina yks suht kallis juttu. Vaikka saisi toimivan, pitää tietää pyörän tyyppi. Onko R, RS, RT, GS. Onko K vai R. Samansarjanumeroinen yksikkö kyllä käy useisiin, mutta ei lähde käyntiin,(keskustelee Motronic:in kanssa) Pitää ohjelmoida uudelleen, johtuen eri mallien Massasta (Painosta). Jokaiseen tarvitaan oma jarruohjelmansa. Se mun Pekan korjaama käy suoraan R1100RS. Jos laittaa muihin, pitää Mennä BMW huoltoon ohjelmoittamaan, maksaa ehkä n. 80 euroa.

Sen mun vanhan, sisältä erittäin hienokuntoisen, huolletun, toimivan, saa Halvalla!
    Juu ja ei. Se sielu, eli elektroniikka on vaihdettavissa mekaniikasta toiseen. Eli pyörän tiedot siirtyvät yksiköstä toiseen kun sen elektroniikkaosan ruuvaa irti ja kiinnittää uuteen yksikköön. Sehän on kuvauksen mukaan 8-pinnisellä "töpselillä" kiinni siinä hydraulirungossa.

Kun toi sun vanha vahvistetaan toimivaksi, niin ostan tuon kuljeksimasta. LT:tä en kuitenkaan viitti purkaa vaan sen testaamiseksi, että toimiiko se vai ei - on se sen verran hankalaan paikkaan LT:ssä laitettu. Eli jos Pekka saisi vahvistettua tuon toimivan, niin neuvotellaan hinta! Toinen vaihtoehto on tietty, että tehdään tuosta ehdollinen kauppa. Maksan kun tuo toimii LT:ssä.

Vaihdan fyysisesti nyt maisemaa reissun päälle pariksi viikoksi, mutta verkossa ajottain. Pistän sulle privaa...

<p>2002-2014</p>
    Joo, sinällään toimiva ratkaisu. Mut sen testaamisen tähden en ala purkamaan toimivaa R1100RS bemua ajokauden kesken, minäkään , saadakseni pilkkahinnan siitä että testailisin toimiiko joku jo romuksi laittamani ABS. Lekaa kupeeseen vaan ja romuksi! Ota yhteyttä PekkaVee.hen, haen omani pois ihan pikimmiten Tämmöisen testaamattoman yksikön hinta on jenkeissä 495 dollaria, siihen rahti ja ohjelmoiti. Romuksi vaan, omani toimii!
    Lainaa (Roadkill @ Elo. 03 2009,14:58) kirjoitti
    Autoihin on kaikki niin ihanan halpaa
    Niinkö?? Olen vaihtanut (tai ainakin diagnosoinut vialliseksi) useammankin auton abs-yksikön joka on kustantanut enemmän kuin 1750eur...Viimeksi viikko sitten vaihdoin A6-audiin abs-yksikön jolla oli hintaa vähän yli 2100eur.

ZX-10R + ZX-6RR
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 10 2009,19:21) kirjoitti
    Juu ja ei. Se sielu, eli elektroniikka on vaihdettavissa mekaniikasta toiseen. Eli pyörän tiedot siirtyvät yksiköstä toiseen kun sen elektroniikkaosan ruuvaa irti ja kiinnittää uuteen yksikköön. Sehän on kuvauksen mukaan 8-pinnisellä "töpselillä" kiinni siinä hydraulirungossa.
    Joo, tuon elektroniikkayksikön saa siitä helposti irti.
    Se on vaan kiinni sellaisilla Tamper Proof ( peukaloinnin kestävät ) ruuveilla, joihin ei mikään tavallinen ruuvari tai Torx sovi.
    Ne ruuvit ovat tuota kolmisakaraista versiota.
    http://www.tamperproof.com/
    Pitää vaan käyttää muita konsteja.
    Tänään purin sen osiin.
    Huomenna haen uudet tavalliset ruuvit siihen.
    Sitten se on helppo vaihtaa yksiköstä toiseen.

Mittasin myös vastukset sieltä 8-pinnisestä liittimestä.
    Kytkinten ja sensorien vastukset näyttivät olevan ihan OK.

Pekka
    Pekka
    Tuossa on kuva noista painepuolen osista ABS yksiköstä.

Ne yksikön jouset hoitaa hommaa niin, että kun pyörä on lukkiutumassa niin jouset löystyy ( kun se sähkömoottori vetää kytkimen kautta sitä jousipesää alas ), mäntä liikkuu alas, vapauttaa kuulan ja se painuu alas jousensa voimalla, kuula sulkee paineen tulon jarrupolkimelta, ja paine laskee kun mäntä menee vielä alaspäin ja nestetilavuus suurenee ABS yksikössä.
    Jos tilanne muuttuu niin jouset painavat lisää painetta mäntään ( eli nostavat sitä ) ja jarrutuspaine nousee, eli taas jarrut toimivat.

Osat ovat asennusjärjestyksessä tuossa kuvassa:
    Takajarrun kansi
    O-rengas
    Jousi kuulaa varten
    Kuula, joka estää paineen tulon jarrupolkimelta
    Siivilä
    O-rengas
    Männän istukka
    Mäntä

Huomenna testaan sitä korjattua ABS-yksikköä omassa pyörässäni.

Pekka
    Pekka
    No nyt on Eagle-no2:n ABS yksikkö korjattu ja KOEAJETTU.

Se toimii erinomaisesti ja on muutenkin hyvässä kunnossa.

Se on nyt myös vesieristetty paremmin kuin alkuperäinen vaikka ei se ollut vettä saanutkaan sisuksiinsa ( sinne mekaniikkapuolelle )

Laitoin sen kiinni omaan pyörääni ja vaihdoin oman elektroniikkayksikköni sen kylkeen. Ja ei muuta kuin koeajolle lukkojarrutuksia tekemään. Kaikki toimi hienosti eri alustoillakin.

Sen sisälmyksissä ei ollut ruosteen hippuakaan ja muutenkin kaikki paikat olivat siistin näköiset.

Oma vikadiagnoosini siitä nyt homman tehneenä on se, että yksikkö on käytön puutteessa jumittanut takajarrupiirin männän. Tästä tulee virheilmoitus keskusyksikölle, jonka jälkeen se ei edes yritä toimia. Mäntä ei ollut ruosteessa eikä likainen, mutta jarruneste oli ehkä tahmautunut sen pintaan

Pekka

PS. Siinä Eaglen yksikössä oli muuten eri varaosanumero kyljessä kuin minun yksikössäni. Toimi kuitenkin moitteettomasti.
    Pekka
    Tuolla on joitakin valokuvia remontista.
    http://tinyurl.com/kt22c2

Pekka
    Pekka
    Selkee, eli antaa ABSien laulaa joka päivä niin ei jää paskat paikalleen
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
    Lainaa (sakuc @ Elo. 14 2009,11:04) kirjoitti
    Selkee, eli antaa ABSien laulaa joka päivä niin ei jää paskat paikalleen
    Näin se on kotiloissakin abseilla
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa (JyrkiJ @ Elo. 07 2009,14:28) kirjoitti
    Surffatessa osui silmään tuollainen 'virallinen' ABS-romppu. Lieneekö siitä apua, jos näitä on tarve purkaa ja tutkia.
    Tuo kyseinen romppu on tarkoitettu BMW Integral ABS jarruihin, jotka tulivat pyöriin ABS II jarrujen jälkeen.
    Integral ABS on aika paljon monimutkaisempi kuin ABS II.
    Siinä on esimerkiksi kuusi ilmausnippaa itse ABS-yksikössäkin, jotka pitää ilmata tietyssä järjestyksessä. No tuohon hommaan löytyy kyllä ohjeet helposti netistä ja vaikka minulta. Olen niihinkin kyllä nesteitä vaihtanut.

Kiitos vinkistä.
    Laitoin sen muistiin omiin BMW huoltolinkkeihin ja CD rompulleni.
    Jos pitää alkaa noita Intergral ABS yksikköjä korjata, niin sitten pitää varmaan ostaa tuo romppu.

Mun huoltoromppuja on vielä myytävänä. Ja paranee vaan ajan myötä. Uusilla lisäyksillä

Lisää tietoa tuolla:
    http://tinyurl.com/mlbe2t

Pekka
    Pekka
    Olikos tämä nyt se Cadin yksikkö minkä korjasit?
    partanen. net

aina ei elämä onnistu eka kerralla.

Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
    Lainaa (kepa09 @ Elo. 15 2009,10:59) kirjoitti
    Olikos tämä nyt se Cadin yksikkö minkä korjasit?
    Ei ollut Cadin yksikkö.

Kyseessä oli Eagle-no2:n ABS-yksikkö, joka oli irrotettu Saksasta tuodusta R1100RS pyörästä muutama vuosi sitten koska se ei toiminut.
    Eagle hankki silloin Ismo Vaaralta käytetyn R1100R:n yksikön ja sai pyörän katsastettua Suomeen.

Korjatun yksikön varaosanumero on muuten 34 51 2 306 435.
    Mun oman ABS-yksikön numero on 34 51 2 331 935.
    Korjattu yksikkö toimi kuitenkin moitteettomasti minunkin pyörässäni, kun olin vaihtanut sen kylkeen oman elektroniikkamutikkani.

Pekka
    Pekka
    No saiko se Cad sen korjattua? Ei ole mitään kuulunut.
    Tai sitten olen puusilmä.
    partanen. net

Lainaa (kepa09 @ Elo. 15 2009,11:18) kirjoitti
    Eagle myi sen korjatun ja koeajetun ABS-yksikkönsä muualle.
    Joten CADillä on vielä ongelma.

Pekka
    Pekka
    Lainaa (Pekkavee @ Elo. 15 2009,11:49) kirjoitti

Pekka
    No on ongelma on, mutta mielestäni Pekan onnistunut remppa herättää toiveita...

Eli syksyn edettyä hieman pidemmälle ja ajohalujen hiivuttua murikka irti vaan. (Ei se LoTjassakaan kai dynamiittia sentään vaadi...) *Sitten sille samanlainen obduktio kuin minkä Pekka teki ja vielä ennen lumien tuloa ehtii kokeilemaan onnistuiko. Jollei pelitä, niin sitten talven aikana etsimään ehjempää tilalle.

Tuossa voi hyvinkin olla kyseessä vaan käytön puuttesta johtuva jumitilanne. Lisäksi tuo vanhempi vikakoodisofta on vielä siinä mielessä raivostuttava, että vikakoodi jää päälle vaikka vika taas poistuisikin.
    Voin käydä rempan jälkeen taas nollaamassa tuon koodin GS-911:llani, jollei se sitten tuossa obduktiossa tokene...

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Lainaa (pozo izquierdo @ Elo. 15 2009,15:32) kirjoitti
    Lainaa (Pekkavee @ Elo. 15 2009,11:49) kirjoitti

Pekka
    No on ongelma on, mutta mielestäni Pekan onnistunut remppa herättää toiveita...

Eli syksyn edettyä hieman pidemmälle ja ajohalujen hiivuttua murikka irti vaan. (Ei se LoTjassakaan kai dynamiittia sentään vaadi...) *Sitten sille samanlainen obduktio kuin minkä Pekka teki ja vielä ennen lumien tuloa ehtii kokeilemaan onnistuiko. Jollei pelitä, niin sitten talven aikana etsimään ehjempää tilalle.

Tuossa voi hyvinkin olla kyseessä vaan käytön puuttesta johtuva jumitilanne. Lisäksi tuo vanhempi vikakoodisofta on vielä siinä mielessä raivostuttava, että vikakoodi jää päälle vaikka vika taas poistuisikin.
    Voin käydä rempan jälkeen taas nollaamassa tuon koodin GS-911:llani, jollei se sitten tuossa obduktiossa tokene...

t. pozo

Terkut Ruotsista. Ihan kohtsiltään Norjasta. Joo - Kotka möi tuon yksikkönsä muualle - ei siitä sen enempää selvin päin.

Juuri ajattelin, jotta jahka tästä reissusta kotiinnun, niin alan pilkkoa LoTjaa ja seurata Pekkaveen esimerkkiä. Ei tuosta kuitenkaan kalliimpaa remonttia, kuin nyt tiedossa oleva voi tulla - päinvastoin - onpahan purettu jo puoliksi vaikka onnistuisin tuon lopullisesti tuhoamaan. Saanpahan samalla asennettua tuon ABS-häiriön resetointi-oikosulkukarvan liittimeen.

Itse asiassa meinasin kokeilla vielä ennen tuota (jos Pozo suo) tehostettua jarrunesteen vaihtoa, vikakoodien nollausta ja ABSien "heavy-duty käyttämistä'". Jotkut kuulemma ovat saaneet tuon "Piston Failuren" hoidettua tuolla.
    <p>2002-2014</p>
    Oo aina sanonut että Pekka vee korjaa mitä vaan

Ja cad lähettelet sitten kuvia?
    partanen. net

Laitoin tuonne jotain ohjeita ABS yksikön putsauksesta.
    http://docs.google.com/filevie....i&hl=en

Pekka

PS. Toi TinyURL ei näköjään toimi kovin pitkään. Linkki oli ensin sinne.

Pekka
    No miten kävi C-A-D?

Oletko ehtinyt sitä ABS yksikköäsi tutkia?
    Saitko sen kuntoon?

Pekka
    Pekka
    Äh, joo. Update unohtui - sen verran vissiin viiksetti. Ei tullut pömpelistä kalua ei. Nyt on pyörässä uusi hydrauliyksikkö ja (turhat) moponvaihtohalutkin hautautuivat tuon investoinnin myötä. No tuli elämästä yksinkertaisempaa, kun ei tartte miettiä mihin rahansa pistää.
    <p>2002-2014</p>
    No nythän sie voit lähettää sen rikkeimen Pekallekin ihmeteltäväksi, siinä ei ennää korkialta putoa...
    Ainakin tulis esimerkkejä erilaisista vika mahollisuuksista???
    Mites edetään? Ongelmat on kadonnut?
    partanen. net

30.  
    No €urollahan (tai oikeastaan aika isolla kasalla noita) ne ongelmat katoaa. Vanha pumppu on myös tallessa putsattuna ja ABSduktoituna. Se joko toimii tai sitten ei... Testaaminen ja resetointi LT:ssä on niin hankalaa, että väsyin touhuamaan.

Jos jollakulla on ABSII-ongelma, niin tuossa on hyvällä tuurilla toimiva yksikkö, jonka kauppahinnasta voidaan keskustella kunhan on nähty tuon toimivuus. En myy tuota "sikana säkissä" vaikka moista tälläkin foorumilla harrastetaan. Terveisiä vaan...
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen