Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 113:een 113:sta
  1. #91
    Nostetaanpa tämä ketju uudestaan päivänvaloon...

    Tuli hankittua vanhempi 1150 Gessu, kun Ressussa (RS) ei ole mitään ropattavaa tulevalle talvelle. No, oli siinä kyllä muitakin syitä, mutta keskitytään nyt jarruihin. Gessussa olisi Brembon jarrusatuloista päätellen ABS II, mutta lukkoon nykäisee ainakin etujarrun. Takajarrua en ole muistanut vielä kokeilla. Lienee samanlaisesti oireileva.

    Eli ABSia olisi tarkoitus puukotella talven mittaan. Muun muassa tässä ketjussa on ansiokkaasti infoa ja Pekkaveen ropauskurssin rompulla lisää. Kaikkea en ole vielä ehtinyt kahlata läpi. Se käsitys kuitenkin vahvistunut, että hyvinkin ehjästettävissä oleva kapistus tuo kakkosabsi olisi.

    Mikä ei ole selvinnyt vielä on se, että miten ne jouset saa puristettua takaisin paikoilleen. Jostain taisin olla lukevinani, että olisivat sangen vaikeat. Kuinkas on?

    Olisi myös kiinnostavaa kuulla, etä onko noita ABS-yksiköitä purettu enemmänkin. Ja jos, niin kuin niiden kanssa on käynyt?
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  2. #92
    Kun tarina ei kerro, niin pitää kysyä: Onko sulla noissa ABSeissa joku vikakoodi päällä? Sammuuko valot liikkeellelähtötestin jälkeen? Vai pitääkö valot "vuorotellen-vilkkumista"? Jos valot sammuu, niin järjestelmä toimii. Kun sanot että vetää lukkoon, niin uskon siis vian olevan päällä ja homma kannattanee aloittaa vikakoodin luvulla. Purkamalla on kait korjattu lähinnä pashan tukkimia/likaamia venttiileitä. Siinä hommassa ei jousiin tarvitse kajota. Olenpa jonkun kuullut vaihtaneen sen älyn/piirikortin. Ne jouset on väistämättä pirun järeät, koska normaali jarrutushan tehdään niitä vastaan. Noita ABSII yksiköitä korjailee Saksassa joku putka (ei nyt muista nimeä, mutta löytynee pienellä googlauksella foorumeilta). Samoin jenkkilässä on vastaava paja, mutta tuonne ei kannattane lähettää.
    <p>2002-2014</p>
  3. #93
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Kun tarina ei kerro, niin pitää kysyä: Onko sulla noissa ABSeissa joku vikakoodi päällä? Sammuuko valot liikkeellelähtötestin jälkeen? Vai pitääkö valot "vuorotellen-vilkkumista"? Jos valot sammuu, niin järjestelmä toimii...
    Taas tuli kirjoiteltua puolihereillä niin jäi tuo tapauskuvaus vajaaksi...
    ABSin valot eivät pala ollenkaan. Myyjä arveli, että ne on poistettu käytöstä, etteivät häiritse. Kauppoja tehdessämme käytiin kyllä läpi, että ABS ei toimi, mutta hyväksyin sen, koska ymmärtääkseni jarrut tällöin menevät ihan turvallisesti manuaalimoodille.

    ABS-valot eivät siis välky. Kännettäessä virrat päälle kuuluu kyllä toistuva tik-tak ilmeisesti ABS-yksiköstä. Kuulostaa ihan releen naksutukselta. Loppuu, kun painaa stongan ABS-painiketta.

    Nyt pläräsin tarkemmin läpi pyörän huoltoselostetta viime keväältä (R.M. Heino) ja sieltähän löytyy vikakoodit:
    - hydraulic assembly
    - ABS hydraulic assembly faulty please exchange
    - 16 piston fault

    Nuo vikakoodit ovat näemmä olleet C-A-D sullakin joskus vastassa: http://www.moottoripyora.org/keskust...S-vikaa-pukkaa

    Tuo nyt vähän harmittaa, ettei tullut tarkemmin luettua huoltoselostetta, kun tinkailin moposta. Mutta turha sitä enää alkaa itkemään. Mitään kalliita huoltoja en ala tekemään. Ropaamista pelkäämättömänä melkeinpä odotan innolla päästä purkamaan härveliä. Jos onnistun ehjäämään niin fine ja bonuksena oppinut uutta. Jos en onnistu niin sitten jatketaan absittomalla pyörällä. Tosin hyvä olisi tietää ennakkoon millaisia sudenkuoppia edessä, etten päädy ihan jarruttomaan pyörään.
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  4. #94
    Sadepäivälle sopivaa lukemista löytyy täältä eli UKGEer -forumilta oilhead -osiosta.
    Löytyy mm Simple, NO COST servo removal of 1150 IABS system

    Ja lisää ADVrider Hall of Wisdom ja ADVrider forumista

    Ja jos saksan kieli sujuu, niin Powerboxer.de

    Muuten kumpiko ABS-yksikkö tuossa on? II vai integral III, jossa servo?

    Jos on servomalli, moninapaliitin yksikön päällä, niin kurkista liittimen sisälle onko kaikki ohuet piikit samalla tasolla. Saattaa joskus yksi tai useampi painua syvemmälle eikä kontaktia synny (mistäkö tiedän..). Pieni vika mutta mielenkiintoisia seurauksia.
  5. #95
    Jep ikävän tuttuja koodeja. Eipä tuossa hirveästi hävittävää ole. Vissiin joku on poistanut polttimot kojelaudasta kun kuitenkin se ABS:n vilkkurele naksuttaa. Oma Piston fault päätyi muutaman huoltoyrityksen jälkeen uuden yksikön hankintaan. Ihanan kallista. Jos olisin sinä, yrittäisin nyt ensin putsata ne modulaattorin sylinterit & männät ja huolelllisesti huuhdella ja ilmata koko järjestelmän tuoreella jarrunesteellä. Jos tuolla ei korjaannu, niin antaisin ennusteelle kotikonstein tuota korjata aika matalat kertoimet. HUOM! Muista, että olemassaolevat vikakoodit pitää resetoida ennenkuin ABS alkaa toimia vaikka huolto / korjaus olisi menestyksellinenkin.

    Niin kauan kuin sulla on tuo toimimaton yksikkö jarrulinjoissa, toimivat jarrut tietty täysin normaalisti ABSittomina. Jos tuon modulaattorin irrottelet ja tuota yrität ehjätä, niin tietty se pitää asentaa paikalleen tai sitten ohittaa lopullisesti koko ABS parilla väliputkella.
    <p>2002-2014</p>
  6. #96
    Lainaa OH6ZZ kirjoitti Katso viesti
    Sadepäivälle sopivaa lukemista löytyy täältä eli UKGEer -forumilta oilhead -osiosta.
    Löytyy mm Simple, NO COST servo removal of 1150 IABS system

    Ja lisää ADVrider Hall of Wisdom ja ADVrider forumista

    Ja jos saksan kieli sujuu, niin Powerboxer.de

    Muuten kumpiko ABS-yksikkö tuossa on? II vai integral III, jossa servo?

    Jos on servomalli, moninapaliitin yksikön päällä, niin kurkista liittimen sisälle onko kaikki ohuet piikit samalla tasolla. Saattaa joskus yksi tai useampi painua syvemmälle eikä kontaktia synny (mistäkö tiedän..). Pieni vika mutta mielenkiintoisia seurauksia.
    Johan se tuossa ensimmäisessä viestissä tuli selväksi jotta ABSII, eli nuo servo-ohjeet saa unohtaa. Brembo-satulat kuuluvat ABSII-järjestelmään. Hieman tuota vuosimallia ihmettelen. Taitaa ehkä olla ylivuotinen vai muistaako joku koska Gessuliin noi Servo-ABSit tuli. Myös releen nakutus ja ABS-kytkin viiitannevat ABSII-järjestelmään.
    <p>2002-2014</p>
  7. #97
    Lainaa Vilmart kirjoitti Katso viesti
    Nostetaanpa tämä ketju uudestaan päivänvaloon...

    Tuli hankittua vanhempi 1150 Gessu, kun Ressussa (RS) ei ole mitään ropattavaa tulevalle talvelle. No, oli siinä kyllä muitakin syitä, mutta keskitytään nyt jarruihin. Gessussa olisi Brembon jarrusatuloista päätellen ABS II, mutta lukkoon nykäisee ainakin etujarrun. Takajarrua en ole muistanut vielä kokeilla. Lienee samanlaisesti oireileva.
    Yksinkertainen kysymys.
    Onko siinä pyörässä vielä ABS jarrut vai onko ne poistettu?
    Monet ovat niitä poistaneet, koska korjaus on niin kallista.

    Katso sinne tankin alle onko siellä se ABS yksikkö akun edessä.
    Se näyttää tuolta ABS II jarruissa.


    Ja katso kanssa onko kaikki jarruputket ja sähköliitin kytketty siihen yksikköön?

    Ja mitä niihin ABS yksikön jousiin tulee, niin niihin ei kannata ikinä koskea. Niitä ei saa kyllä kasaan millään.

    Tuolla limppujen takanahan ne jouset luuraa. Kuva mun tekemästäni ABS remontista.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 19.10.2014 klo 20:52.
    Pekka
  8. #98
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    ..Hieman tuota vuosimallia ihmettelen. Taitaa ehkä olla ylivuotinen vai muistaako joku koska Gessuliin noi Servo-ABSit tuli. Myös releen nakutus ja ABS-kytkin viiitannevat ABSII-järjestelmään.
    Käyttöönotto Gessullani on rekisteriotteessa -02, mutta RealOEM.com sanoo sarjanumeron perusteella valmistusajankohdaksi tosiaankin 09/2001. En itse löytänyt selvää varmuutta, missä vaiheessa iABS tuli noihin, mutta Brembo ja ne muut tuntomerkit viittaavat vahvasti ABS II:een. Yksikön näkemisellähän se lopullisesti varmistuu, mutta enpä ole vielä viitsinyt alkaa nostelemaan tankkia pois. Voihan se yksikkö olla poistettukin, mutta releen naksutus ei viittaisi siihen.

    Noista vikakoodeista, että kun ABS II:n vikakoodilistan pitäisi olla tämä:

    1. front pressure modulator
    2. rear pressure modulator
    3. front wheel speed sensor
    4. rear wheel speed sensor
    5. battery voltage too low
    6. ABS relay
    7. ABS control unit
    8. sensor gap front or rear, or other outside influence
    9. <unknown, but seems to exist>
    16. Failed plunger test, persistent

    ...niin mistä ja millä ne aiemmat kolme mainitsemaani irtoaa? GT1 lukee vanhassa huoltolaskussa testeriveloituksen kohdalla. Eli GT1 tarkoittaa älytesteriä ja se antaa laajemman vikakoodivalikoiman kuin nuo tässä luetellut (jotka siis pitäisi saada ulos köyhän miehen LED-testerillä)? Vai miten nämä menee?
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  9. #99
    Lainaa Vilmart kirjoitti Katso viesti
    Käyttöönotto Gessullani on rekisteriotteessa -02, mutta RealOEM.com sanoo sarjanumeron perusteella valmistusajankohdaksi tosiaankin 09/2001. En itse löytänyt selvää varmuutta, missä vaiheessa iABS tuli noihin, mutta Brembo ja ne muut tuntomerkit viittaavat vahvasti ABS II:een. Yksikön näkemisellähän se lopullisesti varmistuu, mutta enpä ole vielä viitsinyt alkaa nostelemaan tankkia pois. Voihan se yksikkö olla poistettukin, mutta releen naksutus ei viittaisi siihen.

    Noista vikakoodeista, että kun ABS II:n vikakoodilistan pitäisi olla tämä:

    1. front pressure modulator
    2. rear pressure modulator
    3. front wheel speed sensor
    4. rear wheel speed sensor
    5. battery voltage too low
    6. ABS relay
    7. ABS control unit
    8. sensor gap front or rear, or other outside influence
    9. <unknown, but seems to exist>
    16. Failed plunger test, persistent

    ...niin mistä ja millä ne aiemmat kolme mainitsemaani irtoaa? GT1 lukee vanhassa huoltolaskussa testeriveloituksen kohdalla. Eli GT1 tarkoittaa älytesteriä ja se antaa laajemman vikakoodivalikoiman kuin nuo tässä luetellut (jotka siis pitäisi saada ulos köyhän miehen LED-testerillä)? Vai miten nämä menee?
    Uskoisin, että ero raportin mukaisten virhekoodien ja noiden mainitsemiesi välillä on vaan käytetyssä terminologiassa. Ihan samat peruskoodit / pulssit se huollon Moditec-testeri lukee sieltä kuin led-viritelmäkin. Esimerkiksi toi "16 Piston fault" viitannee suoraan tuohon listan mukaiseen "16. Failed plunger test, persistent" koodiin.
    <p>2002-2014</p>
  10. #100
    No jos et nosta tankkia pois, niin katso edes minne se jarruletku menee jarrupolkimelta.
    Jos se menee suoraan takajarrusatulaan, niin ABS on ainakin ohitettu.
    Sama juttu etujarrujen kanssa.

    ABS integral jarrut tulivat pyörissä tuotantoon syyskuussa 2002. Siis Integraali ABS jarrut ovat vuosimallin 2003 pyörissä ja siitä eteenpäin.
    Mallivuosi muuten vaihtuu Bemarilla aina edellisen vuoden syyskuussa, joten pyöräsi on vuoden 2002 mallia kuitenkin.
    Pekka
  11. #101
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    No jos et nosta tankkia pois, niin katso edes minne se jarruletku menee jarrupolkimelta.
    Jos se menee suoraan takajarrusatulaan, niin ABS on ainakin ohitettu.
    Sama juttu etujarrujen kanssa.

    ABS integral jarrut tulivat pyörissä tuotantoon syyskuussa 2002.
    Mallivuosi muuten vaihtuu Bemarilla aina edellisen vuoden syyskuussa, joten pyöräsi on vuoden 2002 mallia kuitenkin.
    Polkimelta luirii putki tankin alle ja niin ikään kahvalta letku. Onko se niin, että todennäköisin syy noiden ABS II:ten toimimattomuudessa on ihan vain mekaniikan jumittuminen ja syinä heikot jarruttelut (absi aktivoituu liian harvoin) ja/tai liian pitkät jarrunesteen vaihtovälit (neste möhnääntyy)? Ja että absi menee vikatilaan turvasyistä matalan kynnyksen logiikalla?

    Jos siis noin niin onko pääteltävissä, että vika voi lopulta olla hyvinkin pieni ja näin ollen ehkä helpostikin korjattavissa? En nyt halua valaa katteetonta optimismia ongelman kohtaamiseen, mutta näin tämä oma prosessori yrittää räknäillä asioita.

    Ilmeisesti ihan toinen tilanne sitten, jos absin ohjauspiiri on kyrvähtänyt. Liekö miten yleinen vikasyy absin toimimattomuuteen?

    Pekkavee, etkös ainakin yhden tuollaisen II-yksikön ole purkanut atomeiksi? Onnistuit kuitenkin kokoamaan toimivaksi peliksi vielä? Vai oliko niin ettet sinäkään niitä jousia purkanut?
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  12. #102
    Lainaa Vilmart kirjoitti Katso viesti
    Polkimelta luirii putki tankin alle ja niin ikään kahvalta letku. Onko se niin, että todennäköisin syy noiden ABS II:ten toimimattomuudessa on ihan vain mekaniikan jumittuminen ja syinä heikot jarruttelut (absi aktivoituu liian harvoin) ja/tai liian pitkät jarrunesteen vaihtovälit (neste möhnääntyy)? Ja että absi menee vikatilaan turvasyistä matalan kynnyksen logiikalla?
    No on siellä tankin alla sitten se ABS yksikkö. Hyvä juttu.
    Tein siitä korjauksesta jonkun ohjeen kanssa.
    Se on siellä mun huoltorompulla.
    Tuli se ABS kuntoon.
    En purkanut sitä yksikköä atomeiksi vaan puhdistin vaan ne kanavat ja muut jutut.
    Tutkin sitä alapäätäkin, mutta totesin, että noita pultteja ei passaa avata, kun jouset lentävät silmille.

    Laita mulle meiliä, niin voin lähettää sen ohjeen sulle.
    Ja voit vaikka soitellakin huomenna asiasta. puh 050 5768 480

    Meiliosoite on tuo pekka.vuorelma(ät änkyrä tähän ja)gmail.com
    Pekka
  13. #103
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Laita mulle meiliä, niin voin lähettää sen ohjeen sulle.
    Ja voit vaikka soitellakin huomenna asiasta. puh 050 5768 480

    Meiliosoite on tuo pekka.vuorelma(ät änkyrä tähän ja)gmail.com
    Juu, muchos kiitoksia! Olin kyllä viime keväänä sun ropauskurssilla ja se romppukin saatu eli jos ko. ohjeet siinä niin löytyvät jo. Täytyis vain ehtiä lukemaan niitä kaikkia dokumentteja kunnolla läpi. En nyt muista oliko se siitä rompulta vai täältä foorumilta kun näin korjaamasi absipurkin saumassa punaista tiivistemassaa. Mitähän plaatua oli kyseessä?
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  14. #104
    Lainaa Vilmart kirjoitti Katso viesti
    En nyt muista oliko se siitä rompulta vai täältä foorumilta kun näin korjaamasi absipurkin saumassa punaista tiivistemassaa. Mitähän plaatua oli kyseessä?
    Se filee löytyy siltä rompulta ABS kansiosta nimellä "ABSII korjaus Pekkavee"

    En tosiaan muista mitä töhnää tuohon laitoin. Jotan silikoni tai jotain tiivistemössöä varmaan Motonetistä.

    Tuo saumahan on vain pienillä peltipokkauksilla kiinni, joten ei se kovin tiivis ole alunperin.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 20.10.2014 klo 06:55.
    Pekka
  15. #105
    Tässä vielä se ABSin ropaaminen aloittamatta. Noita erinäisiä artikkeleita olen lueskellut ja mm. vikakoodien resetointi selvillä, mutta mistä testeriplugin pinnistä ne ABS-viat pitääkään lukea, kun käyttää köyhän miehen LED-testeriä? Tuollakin http://www.largiader.com/abs/absfault.html sanoo vain: "...by putting a readout light between the ABS pin and ground you can get a blink code when the bike is on."

    Nyt jos resetoin vikakoodit niin eikö ABSin self-test käynnisty vasta tietyn nopeuden jälkeen? Mikähän tuo vauhti on? Kun tuonne ulos ajamaan ei oikein näillä keleillä asiaa ole niin olisko rajanopeus niin matala, että saisi simuloiduksi ihan eturengasta käsin pyöräyttämällä?
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  16. #106
    Lainaa Vilmart kirjoitti Katso viesti
    Tässä vielä se ABSin ropaaminen aloittamatta. Noita erinäisiä artikkeleita olen lueskellut ja mm. vikakoodien resetointi selvillä, mutta mistä testeriplugin pinnistä ne ABS-viat pitääkään lukea, kun käyttää köyhän miehen LED-testeriä?

    Nyt jos resetoin vikakoodit niin eikö ABSin self-test käynnisty vasta tietyn nopeuden jälkeen? Mikähän tuo vauhti on?
    Se on sama pinni kuin resetointipinni , Pin #2.

    Resetting R1150GS ABS2

    Locate the round diagnostic connector on top of the airbox
    With a wire, ground the brown/blue stripe wire (pin #2) and keep it grounded.
    Turn the ignition on
    Hold the ABS button down for about 8 seconds.
    Release the ABS button.
    Turn off the ignition, remove wire.

    ABS testi tapahtuu jo 5 km/h nopeudella. Molempien pyörien tulee kyllä pyöriä.
    Ei tuo tarvitse kuin 15 m ajoa pihalla.
    Pekka
  17. #107
    Asia selvä, sano Nybergin Arto ja lumien sulamista lupasi Borgströmin Anne. Eli Gessu työnnetään varmaan vielä ulos ennen joulupukin tuloa. Vähän hankalaa taitaisi molempien pyörien käsin pyöritys tallissa olla
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  18. #108
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Se on sama pinni kuin resetointipinni , Pin #2.
    Tuota, ei kai sen mopon pidä käydä, kun vikakoodeja luetaan? On nyt niin kellarin perillä, että en viitsinyt höräyttää käymään. Virrat päälle laittamalla ledi paloi koko ajan. Ei siis vilkkunut ollenkaan. Mittasin samalla akun jännitteen ja näytti alle 12 V. Virrat offillakin näytti vain 12,08 V.
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  19. #109
    Lainaa Vilmart kirjoitti Katso viesti
    Tuota, ei kai sen mopon pidä käydä, kun vikakoodeja luetaan? On nyt niin kellarin perillä, että en viitsinyt höräyttää käymään. Virrat päälle laittamalla ledi paloi koko ajan. Ei siis vilkkunut ollenkaan.
    Tuohan oli yllättävä huomio.
    No toisaalta kerroit alussa, että ABS hälytysvalo ei vilku, eli "vikaa" ei ole päällä.
    Ja tuo taas kertoo, että ABS yksikkökään ei sitä vikaa löydä.

    Onkohan siinä tehty niin, että ABS yksikön liitin on vaan irrotettu ABS yksiköstä ja hälytysvalon polttimot poistettu kanssa?
    Vilkkuuko ne ABS valot, kun laittaa virran päälle? Jos ei, niin ei siellä ole polttimoitakaan, tai ainakaan sinne ei tule sähköä.

    Noin sen sitten kai saa poistettua käytöstä ilman letkujen muutoksiakin. Integraalijarrut vaativat letkujen muutoksen, mutta tuo ABS II ei välttämättä.

    Et kai vielä koskaan katsonut sinne tankin alle, että mitä siellä on ja onko liittimet kiinni.
    Akkuhan tuossa näkyy olevan ihan lopussa kanssa.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 25.11.2014 klo 23:57.
    Pekka
  20. #110
    ABS-yksikössä näyttää kyllä liitin olevan kiinni ja se ABS-varoitusvalojen rele naksuu myös. Naksutus loppuu kun painaa stongan ABS-nappia. Veikkaisin itsekin, että polttimot on poistettu mittaripaneelista. Täytyy illalla vielä katsoa, että se liitin on ihan oikeasti kiinni. Outoa tosiaan ettei LED-testeri vilkkunut ollenkaan. Johan tuo heikkohappinen akkukin pitäisi antaa battery voltage too low -vikakoodin.
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  21. #111
    Lainaa Vilmart kirjoitti Katso viesti
    ABS-yksikössä näyttää kyllä liitin olevan kiinni ja se ABS-varoitusvalojen rele naksuu myös. Naksutus loppuu kun painaa stongan ABS-nappia. Veikkaisin itsekin, että polttimot on poistettu mittaripaneelista. Täytyy illalla vielä katsoa, että se liitin on ihan oikeasti kiinni. Outoa tosiaan ettei LED-testeri vilkkunut ollenkaan. Johan tuo heikkohappinen akkukin pitäisi antaa battery voltage too low -vikakoodin.
    Se ABS sulake voi olla kanssa irti sieltä sulakeboxista.
    Pekka
  22. #112
    Jokunen viikko sitten tuli avattua se ABS-yksikkö ja putsattua modulaattoreiden sylinterit ja männät. Samalla vaihtui jarrunesteet, jotka etujarrupiirissa olivat varsin mustaa tervaa. Kojetaulun ABS-merkkivalojen polttimot oli tosiaan poistettu niin kuin epäiltiin jo aiemmin tässä keskustelussa. Laitoin uudet, tein vikakoodiresetoinnin ja kokosin pyörän koeajokuntoon. Käynnistyksen jälkeen merkkivalot vilkkuivat yhtä aikaa, mutta pian ajon jälkeen alkoivat vilkkumaan vuoron perään ilmaisten vikatilaa. Ja jarrutuskoe vahvisti, että ABSi ei pelaa. Kellarissa yritin sitten taas lukea LEDillä vikakoodeja, mutta edelleen paloi jatkuvasti.

    Nyt kävin perämurikan kimppuun ja kun vedin ABS-anturin ulos niin kipeää on näköjään saanut. Miten herkkä tuo anturi mahtaa olla? Rako siihen hammasrattaaseenhan ei kuulu olla kuin puolen millin luokkaa.

    image.jpg
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  23.  
  24. #113
    Eipä ole henkilökohtaista kokemusta noiden herkkyydestä, mutta onhan noita vaihdettu. Hiukan tietty mietityttää toi vikakoodin luvun toimimattomuus, eli onhan tuossa mahdollisuuksia muuhunkin. Varmaa vastausta ei saane kuin kokeilemalla.
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234