Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 112:sta
  1. #1
  2. #2
    Jos aiheutti oikeasti vaaraa muille, niin OK ansionsa mukaan sai, jos taas ei aiheuttanut, niin vähän tyrnevä sanktio pelkästä renkaan kuluttamisesta...
    Retired
  3. #3
    ainahan siitä tulee kuten eturenkaan ilmaan kytkemisestäkin. Nehän on maailman vaarallisempia asioita.

    edit. Kummastakin saa suoraan törkeän, vaikka tekisit yksin yöllä teollisuus alueella...



    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  4. #4
    Onkohan järkyttyneille kanssa liikennöijille tarjottu jo kriisiapua
  5. #5
    aika hyvin..300 metriä..mikähän rengas kestää noin pitkään?

    joillain on lahaa



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  6. #6
    Että oikeen kortti pois, naurettavaa. Liikenteessä tuntuu olevan hauskanpito pahempi rikkomus kuin toisten ihmisten hengen vaarantaminen. Esimerkiksi suojatien eteen pysähtyneen auton ohittaminen pysähtymättä, siitäkin pääsee pahimmillaan päiväsakoilla, vaikka näissä tilanteissa aiheutetaan ihan oikeasti vaaraa ihan oikealle ihmiselle.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  7. #7
    Lainaa (Tuppervaari @ Heinä. 30 2009,21:49) kirjoitti
    aika hyvin..300 metriä..mikähän rengas kestää noin pitkään?

    joillain on lahaa
    joku helvetin kova touring rengas kestää vaikka tuplat
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  8. #8
    Kyllä tommonen 300 metriä menee millä renkaalla tahansa, vaikka ajelis suht. hitaastikin (hölkkävauhtia). Pehmoset ratarenkaatki kestää tommosen matkan. Kovemmassa vauhdissa ja tourinkirenkailla pääsis varmaan kilometritolkulla
  9. #9
    Lainaa (Jadexia @ Heinä. 30 2009,21:53) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Heinä. 30 2009,21:49) kirjoitti
    aika hyvin..300 metriä..mikähän rengas kestää noin pitkään?

    joillain on lahaa
    joku helvetin kova touring rengas kestää vaikka tuplat
    Ei ois uskonu...No ei siin mitään..-Kova kovaa vastaan-
    Sinänsä jos tommosen tempun tehneellä pyörä pysyi lapases ni pro-heebo..silmin näkijöiltä ois pitäny ottaa kortti pois..etteivät ominpäin ala ite kokeileen..kotona..



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  10. #10
    Lainaa kirjoitti
    Tapahtumapaikalla muuta liikennettä runsaasti sekä useita tienliittymiä.
    No eihän tuo nyt paras paikka kyllä ollut.



    KTM 690SM
  11. #11
    Tää on vähän sama homma kuin etupyörän noston kanssa. Ennenvanhaan sitä sai hiukan nostella eikä siitä mitään sanktioita tullut. Sitten kun bomber porukat alkoi harrastamaan sitä joka puolella, poliisi meni toiseen äärilaitaan ja se kiellettiin kaikilta ehdottomasti. Ylinopeuksien kanssa ollaan menossa samaan suuntaan nollatoleransseineen. Joku voisi tietysti sanoa että sitä saa mitä tilaa.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  12. #12
    Lainaa (hondamania @ Heinä. 30 2009,22:11) kirjoitti
    Tää on vähän sama homma kuin etupyörän noston kanssa. Ennenvanhaan sitä sai hiukan nostella eikä siitä mitään sanktioita tullut. Sitten kun bomber porukat alkoi harrastamaan sitä joka puolella, poliisi meni toiseen äärilaitaan ja se kiellettiin kaikilta ehdottomasti. Ylinopeuksien kanssa ollaan menossa samaan suuntaan nollatoleransseineen. Joku voisi tietysti sanoa että sitä saa mitä tilaa.
    Joo vielä +10v sitten pikkupojat näytti tienvieressä käsillä keulimismerkkejä, nykyisin 50v liivimiehet (keltaiset sellaiset) heristää sormeaan
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  13. #13
    Lainaa (Jadexia @ Heinä. 30 2009,21:38) kirjoitti
    ainahan siitä tulee kuten eturenkaan ilmaan kytkemisestäkin. Nehän on maailman vaarallisempia asioita.

    edit. Kummastakin saa suoraan törkeän, vaikka tekisit yksin yöllä teollisuus alueella...
    Eturenkaan ilmaan kytkemisestä sai ainakin keväällä 2008 suoraan liikenteen vaarantamisen. Muuta liikennettä ei ollut, ei myöskään ylinopeutta, reilu alinopeus oli. Tästä huolimatta GYY sanoi että "ei saa".


    Enempää faktoja tietämättä, tässä on taidettu ylireagoida oikein kunnolla. Jos vertaa, että kovassa humalassa vastaantulijoiden kaistaa ajaminen ei vielä ylitä törkeän rajaa, kuten tällä viikolla nähtiin.
    636 -> 998
  14. #14
    No just joo. Mun mielestä poliisien pitäis vähän miettiä että jos motoristi jotain kikkailee niin eniten siinä sattuu motoristiä itseään, ja todennäköisesti tämän ko. Henkilö sisäistää?

    Mammat ja papat tuolla eniten vaarantaa muuta liikennettä (ja kaikki zombiet) ketkä meinaa ajaa päälle kun ei voi katsoa yhtään missä veivailee.

    Ylinopeutta tilanteessa tuskin on ollut koska muuten jo otsikossa lukisi "motoristi poltti kumia hurjaa ylinopeutta" vaikka nopeutta ei paljon yli olisi ollutkaan.



  15. #15
    Lainaa (EdTotal @ Heinä. 31 2009,00:09) kirjoitti
    No just joo. Mun mielestä poliisien pitäis vähän miettiä että jos motoristi jotain kikkailee niin eniten siinä sattuu motoristiä itseään, ja todennäköisesti tämän ko. Henkilö sisäistää?

    Mammat ja papat tuolla eniten vaarantaa muuta liikennettä (ja kaikki zombiet) ketkä meinaa ajaa päälle kun ei voi katsoa yhtään missä veivailee.

    Ylinopeutta tilanteessa tuskin on ollut koska muuten jo otsikossa lukisi "motoristi poltti kumia hurjaa ylinopeutta" vaikka nopeutta ei paljon yli olisi ollutkaan.
    näin on.
    ja ainaki ajopuku tärveltyy/naarmuuntuu...
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  16. #16
    Perustelu on selvä:
    Polliisi sanoo, ettei niin saa tehdä.

    Mikä on se lakipykälä johon perustelu käy?
    Liikenteen (törkeä)vaarantaminen, koska polliisi niin sanoo!

    Ohjekirjan mukaan tietysti (varmasti) toimivat ja siellä kai on ohjesakkosäännöt liukkaalla pinnalla ajamisen rangaistuksiin.

    Vasemmalta tultu eteen.




    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  17. #17
    Joka leikkiin ryhtyy, saakoon ansionsa mukaan.
    Yleinen liikenne ei ole mikään leikkipaikka. Jos joku haluaa leikkiä, menköön omalle hiekkalaatikolle tai vaikka radalle. Liikenteessä on aina muita osallisia, myös lapsia, jotka eivät osaa aavistaa vaaraa kun joku fiksu sudittaa monta sataa metriä ja kuvittelee olevansa kova jätkä.

    Itsellä on yksi sakko sudittamisesta, täysin aiheeton mielestäni, mutta itse aiheutettu kuitenkin. Sakko tuli Saksassa aiheesta "ympäristön melusaastuttaminen". Enhän minä voinut tietää, että se kumi vinkuu niin kovasti kun liikkeelle lähtee. Etenkään bemarilla. Mutta näin kävi. No, enää ehkä en menisi yleisen liikenteen sekaan leikkimään noin vaarallisia leikkejä.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  18. #18
    Jo intiaanit tiesivät ettei valoa nopeampaa tiedonsiirtoa ole olemassa.
    Edes pony express ei ollut savumerkkejä nopeampi.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  19. #19
    Teon järkevyydestähän voidaan keskustella loputtomiin mutta ainakin mun mielestä rangaistus on yliampuva. Minkäs teet, kun kyy sanoo niin ei auta muu kuin kuunnella se ei muuksi muutu... ainakaan heti.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  20. #20
    Saakohan takarenkaan ilmaankytkennästä kanssa ajokieltoa? *

    Toivottavasti ei kukaan nähny, kun tänään pari harjoitus-hätäjarrutusvetoa koitin syrjä(maan)tiellä



    CBR 600f3 -95
  21. #21
    Lainaa (Arsi @ Heinä. 31 2009,04:04) kirjoitti
    Saakohan takarenkaan ilmaankytkennästä kanssa ajokieltoa? *

    Toivottavasti ei kukaan nähny, kun tänään pari harjoitus-hätäjarrutusvetoa koitin syrjä(maan)tiellä *
    Ei kai nyt sentään ajokieltoa...

    Yläpersejarrutuksen harjoittelu on suorastaan liikenneturvallisuutta parantava teko... *
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  22. #22
    Lainaa (Thunderpants @ Heinä. 31 2009,04:11) kirjoitti
    Lainaa (Arsi @ Heinä. 31 2009,04:04) kirjoitti
    Saakohan takarenkaan ilmaankytkennästä kanssa ajokieltoa? *

    Toivottavasti ei kukaan nähny, kun tänään pari harjoitus-hätäjarrutusvetoa koitin syrjä(maan)tiellä *
    Ei kai nyt sentään ajokieltoa...

    Yläpersejarrutuksen harjoittelu on suorastaan liikenneturvallisuutta parantava teko... * *
    Muutama vuosi sitten tuli liikenteenvaarantaminen. Rikosnimike taisi olla jotain tyyliin "jarrutti moottoripyörällä takarengas ilmassa siten että pyörä ei ollut enään hallittavissa". Opiskelijan tuloilla about 50 euroa sakkoa, nykyään saisi varmaan ehdollista tuostakin...
  23. #23
    Vaikea ymmärtää mikä tuossa oli kiellettyä - siis mustan viivan tekeminen on "liikenteen vaarantamista" Tyhmäähän se kyllä on, karseeta haaskausta - mutta sehän on jokaisen oma asia mihin varansa sijoittaa, vaikka asfaltin pintaan. Vielä höperömpää niillä on osakkeita ostaa

    Toisaalta ymmärtää hyvin, että corollissa ja matkabemareilla vatsahapot polttaen virsiä veisaten matavia kanssakulkijoita närkästyttää toisen hauskuus niin vietävästi, että sakkoahan sitä on yhteiskunnan edun nimissä annettava ja mieluiten vielä linnaa kaupan päälle - työhönsä vittuuntuneen virkamiehen reaktiosta nyt puhumattakaan.

    -hh-
  24. #24
    Lainaa (vuohi @ Heinä. 31 2009,06:31) kirjoitti
    Lainaa (Thunderpants @ Heinä. 31 2009,04:11) kirjoitti
    Lainaa (Arsi @ Heinä. 31 2009,04:04) kirjoitti
    Saakohan takarenkaan ilmaankytkennästä kanssa ajokieltoa? *

    Toivottavasti ei kukaan nähny, kun tänään pari harjoitus-hätäjarrutusvetoa koitin syrjä(maan)tiellä *
    Ei kai nyt sentään ajokieltoa...

    Yläpersejarrutuksen harjoittelu on suorastaan liikenneturvallisuutta parantava teko... * *
    Muutama vuosi sitten tuli liikenteenvaarantaminen. Rikosnimike taisi olla jotain tyyliin "jarrutti moottoripyörällä takarengas ilmassa siten että pyörä ei ollut enään hallittavissa". Opiskelijan tuloilla about 50 euroa sakkoa, nykyään saisi varmaan ehdollista tuostakin...
    Jos ko suoritus ei ole virhepisteen arvoinen edes inssiajossa (hallittuun pysähtymiseen voi kuulua se, että takarengas nousee ilmaan), on melko outoa laintulkintaa, että siitä sakotetaan tien päällä. Ei tosin ole ensimmäinen kerta.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  25. #25
    Samaa rataa ne ajatukset kulkee. Ainoa mahdollisuus minkä mä nään tässä, et miksi olisi törkeätä, niin on jääny sellainen savupilvi, joka peittää näkyvyyden muulta liikenteeltä kokonaan. Paikasta ja ajasta tai muusta liikenteestä en tiedä yhtään mitään. Tuli vain mieleen.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  26. #26
    tämän keskustelun lukeneen ja sen jälkeen korttinsa tötöilleen olisi syytä katsoa peiliin ennenkuin (taas) ihmettelee täällä et "miks ne kortin vei"
  27. #27
    Tuskin nyt kuitenkaan rahamiehen (tai -naisen) merkki on, kun sudittelee. Itteä ainaki lapsettaa aina sen verran, että ennen renkaan vaihtoa käyn leikkimässä vanhasta renkaasta loput kumit pois, rengas kun on loppuun palvellut. Eikä nuo renkaat 300m sudittelusta vielä hajoa...se metallikudoskin kestää yllättävän pitkään. Pitoa siinä ei luonnollisesti enää ole.

    Ehkä kuitenkaan ei kannata ihmisten ilmoilla tuota tehdä, tuntuu kaikenlainen moottoripyöriin liittyvä hauskanpito aiheuttavan suuren suurta närää "normaalien" ihmisten keskuudessa.

    Ja tuosta liikenteen vaarantamisesta vielä: harvemmin noilla suditetaan >50km/h. Yleensä ennemminkin kävelyvauhtia. Ja ainakaan oman kokemuksen perusteella se rengas ei mitenkään helposti ota pitoa kesken sutimisen. Ehkä joku nakkisormi saattaisi siinäkin onnistua, mistä sen tietää?

    Lopuksi vielä turvallisuusprovo, että varmasti menee hernemaissipaprikat nenään:





    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  28. #28
    No joo, onhan tuo paikka ja aika valittu ihan esittämisen halusta. Pelkkää vouhottamista ja veren kaivamista omasta nokasta. Paikka kyseisen tuppukylän (ai niin, onhan se vissiin kaupunki) läpi kulkeva Oulu-Kuusamo tie, keskellä päivää... *
    Huono tie, parempi mieli
  29. #29
    Mahtaisikohan jutun otsikko olla hieman virheellinen - tekstissähän lukee myös, että ´kiihdytteli´. Saattoi kenties ajokieltoa napsahtaa vaikka tuosta, taikka näiden kombinaatiosta?

    Taitaa olla ihan sama juttu kuin näiden täällä ihannoitujen ´tikkarin tuplaamisten´ kanssa, että jos niitä on aivan pakko suorittaa, niin fiksuinta olisi mennä jonnekin korven keskelle tätä tekemään. Pudasjärvelläkin sitä korpea löytyy käsittääkseni ihan läheltä ja jokaisesta ilmansuunnasta. Keskustassa irtopisteiden keräily-yritykset räkänokilta ja pissaliisoilta voi käydä kalliiksi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  30.  
  31. #30
    Lainaa (pecha @ Heinä. 31 2009,09:13) kirjoitti
    Taitaa olla ihan sama juttu kuin näiden täällä ihannoitujen ´tikkarin tuplaamisten´ kanssa, että jos niitä on aivan pakko suorittaa, niin fiksuinta olisi mennä jonnekin korven keskelle tätä tekemään.
    Niin niin mutta kun siellä ei kukaan näe, että kuinka mä osaan *
    Eihän sellaisessa mitään järkeä ole *
    En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen