Hieman edukkaampi seisontatuen apu on 10x10 filmivaneerin pala ja huomattavsti edullisempi, lisäksi kulkee hyvin mukana fjr:n etukatteen boxissa.
Tuo ravan selkään? lentäminen, taitaa olla kyseessä kuskin henk. kohtainen anatomia![]()
Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen
-FJR1300-
(-XJ900 Diversion-)
Asiallisen ja toimivan oloinen tuote tuo seisontatuen lisä "räpylä". Ei tarvi kaikenmaailman losoja tukkia jalan alle. Tavaratelinettä 08 Fjr:ään kaipailisin, mutta eipä ole oikein mieluista vielä löytynyt.
Antaa vaan rampan kalakattaa.
Yamaha Tenere 1200 ZE -15.
Juu eikä mikään turhake, pitänee hankkia.(kallokas @ Heinä. 30 2009,22:53) kirjoitti
Viron maaseutukierroksella kun kävin tankkaamassa ja siirsin sit sivummalle kun menin maksamaan että muutkin pääsevät niin kun tulin takaisin oli mopotin ton sivujalan apusarven varassa kun jalka oli mennyt läpi asfaltin tai mitä lie öljysoraa, lämpötila n. +27C ja pehmeeksi oli mennyt auringonpaisteessa.
Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
Räpylässä idea on se, että eipä tarvi enää kyykkiä asettelemaan/poistamaan tuota lätkää. Ja se tulee aina alle automaattisesti pysähdyspaikasta riippumatta. Kumma juttu sinänsä, että raskaalla pyörällä on niin olemattoman kokoinen seisontatuen pinta. Mulla myös on sattunut asfaltilla tuommonen kaatumisyritys, tosin ehdin juoksemalla hätiin ja kaveri ehti siihen kans auttamaan.(isoartsi @ Heinä. 30 2009,21:24) kirjoitti
Tuossa ravan lentämisessä vaikuttaa varmaan myös pleksi yms muut ilmapyörteisiin vaikuttavat tekijät. Sateella renkaan nostama vesisuihkuhan periaatteessa nousee taakse yläviistoon, mutta nuo pyörteet painaa sen eteen. Mulla on semmoinen leveä CalSci pleksi ja tanko korotettu, joten istuma-asentokin on aika pysty. Joka tapauksessa sadesäällä takalaukun lukot, rekisterikilpi ja perävalot ovat olleet hiekansekaisen ravan peitossa ja ilman laukkua ajaessa rapa on roiskunut omaan ja kyyditettävän selkään asti. Ei tuo lätkä sitä kaikkea rapaa estä, mut onpahan vähentynyt.
Onko kukaan kokeillut tätä handlebar rieseriä http://shop.touratech.se/SE....-0.html ? Omalla kohdalla tuntuisi olevan tarvetta stongan siirtoon, mutta aika vaikea on sanoa tämän tuotteen vaikutuksesta. Helibarilta löytyisi reilumminkin taaksepäin siirtävää värkkiä, mutta siinä pitäisi ilmeisesti porailla virtalukon kiinnittävät niitit, enkä tiedä olisinko siihen valmis, ainakaan takuuaikana.
Vanha mutta hidas.
Noista ei ole kokemusta, itse tilasin aikoinaan 02-mallin FJRrään korotuspalat Täältä Menivät paikalleen lähes heittämällä, mitään ei tarvinnut porailla tms. Ja auttoivat yläselän ja niskan väsymiseen todella paljon.(Amatööri @ Heinä. 31 2009,22:03) kirjoitti
Aikansa kutakin...
Itse pari vuotta sitten hommasin omaan 04 FJR:ään Helibarin http://www.helibars.com/proddetail.php?prod=HC1300R "palikat" , joilla stonga siirtyi pari senttiä ylöspäin ja reilut pari taaksepäin. Mitään modifiointeja ei tarvinnut tehdä. Hankintapaikkana tuolloin oli http://www.bikespareparts.nl/helibar....lang=EN hinta näkyy olevan nykyisin fjr 03-05 mallille 94€, uudemmille malleille 06 eteenpäin hinta pompsahtaa.(Amatööri @ Heinä. 31 2009,22:03) kirjoitti
Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen
-FJR1300-
(-XJ900 Diversion-)
Mistä löytyisi madallus sarjaa fjr:ään? Vaimolla sen verran lyhyet jalat, ettei tahdo yltää kunnolla maahan..
http://www.mm-he.de/shop.htm , saadettava ohjaustangon koroke loytyy seka eri pituisia koiraluita Fjraan, jolla saa korkeutta pois.(matkamies @ Elo. 25 2009,20:02) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Kiitos paljon, nyt tulee tyhmä kysymys
Pitääkö ko luun olla pidempi vai lyhyempi?
[quote=kallokas,Heinä. 30 2009,22:53]Tavaratelinettä 08 Fjr:ään kaipailisin, mutta eipä ole oikein mieluista vielä löytynyt.
Tilaamani Touratechin tavarateline tuli postissa, eikä mennytkään ko parikuukautta matkalla ja kyllä se siltä näyttää, että siihen pystyy "Reissurekvisiittaa" kiinni kötöstämään.
Antaa vaan rampan kalakattaa.
Yamaha Tenere 1200 ZE -15.
Pidemmalla madaltuu, lyhyemmalla nousee.(matkamies @ Elo. 28 2009,20:25) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Joku kyseli madallusta FJR. *Tarkoittanet madalluksella jousituksen pudotusta? *Itselläni on ko. fillari madalluksella, siis PIDEMMILLÄ alalinkuilla. Lyhyemmät tietysti nostavat...
Mad.sarjaa on saatavilla ja hinta pyörii 110-140e. Mukaan tulevat paitsi pidemmät linkut, niin takajoustimen "stoppari" holkki. Etupäätä tietenkin voi pudottaa samassa suhteessa jo ihan säätämällä.
Tämä pudottaa fillaria n. 10mm. Lukusena ei ole kovinkaan paljoa, mutta käytännössä TOSI PALJON.
Pyörän ajettavuus varsinkin hitaisiin mutkiin helpottuu huomattavasti. Myös kaupunkiliikenne stoppeineen on helpompaa.
SITTEN HUOMIO!!! *Älä kuormaa enää pyörää, kuten aiemmin.
Takajoustin sanoo helposti itsensä irti, heh...
Toki siihenkin ratkaisu... Öhlins.. tai vastaava. *
Jos et sattumoisin muualta löydä tai saa asennusta, niin ota yhteys Lahden BikePoint.... *![]()
Joo tonne varuste puolelle nii oisko kellään kokemuksia Fjr:n kutittelusta. Siis slipareita powercommanderia vapaavirtaussuodattimia. Edelliseen pyörään suzuki dl 1000 v-stromm jopa kulutus lukemat korjaantuivat kummasti. Joten jos jollakii kokemusta. Nii vastausta odottelee Belluski
Heh, hauska sattuma että itse tein täysin vastaavan vaihdon, eli tonninen V-Stromi vaihtui FJR:ään. Slipareista soittelin beowulffille ja sanoivat että totuuden nimissä enintään pari kolme horsea tulee lisää, eli tehon vuoksi niitä tuskin kandee hankkia. Tosin alkuperäiset kovapuhujat ovat aivan riivatun karmean (lue "ruman") oloiset ämpärit, joten omaani ne vaihtuu jo ihan mieltä ylentävän turhamaisuuden vuoksi
Power commanderista tiedustelin alan asiantuntijoilta ja tehonlisäys on kuulemma suht huomattava, what ever that means... Hintaa tulee säätöineen noin tonnin luokkaa, eli aion hetkoisen fundeerata asiaa ennenkuin moista liikettä teen. 145 kaakkia kun tuntuisi melko riittävältä sekin. Tosin metriäkään en ole ostamaani sotanorsua vielä ajanut, että saattaapi mieli muuttua kiivaastikkin.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Minäkin vaihdoin tonnisen V-storm:n FJR:ään *
Tuolla on pyöristä oma keskustelu palsta ja paljon tietoa: FJR forum
T7 2022
Pitääkö tässä kohta oma "From V-Strom to FJR club-Finland" perustaa ?
![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Rikkurit ,-)(ouza @ Tammi. 18 2010,11:21) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
PC:n hankinta poisti ihan ensi istumalta tehdas/netti kartalla sen v-mäisen nyppimisen kaupunkiajossa (-05 malli). Valmiit kartat on vaan valitettavasti tehty yleensä varman päälle Suomi + 10 astetta ilmastoon. Sitten on niitä erityistoimintoja, joilla saa tupin nurin (lisää mättöä). Löytyy hakutoiminnolla! Penkitys on sitten hifistelyä; tuli tehtyä, pienentää ehkä vähän kulutusta (kylmä ilmasto?), mutta ei tunnu persiissä, kamaa tulee mittarista.... *(ouza @ Tammi. 12 2010,13:03) kirjoitti
![]()
Mitenkäs on noiden ajo-ominaisuuksien kanssa. Onko kokemuksia/tietoa miten luun lyhentäminen eli pyörän nostaminen vaikuttaa Fjr.n ajo-ominaisuuksiin.(GoSpel @ Elo. 29 2009,18:13) kirjoitti
Onko se niin että vakioluu on se paras vaihtoehto?!?![]()
Mää vaan
Yamaha FJR -09
Honda CB 750 Four -72
Honda Monkey Z50 -76
Moi ouza.(ouza @ Tammi. 12 2010,13:03) kirjoitti
Ajelitkoko -80 luvun alkupuolella sinistä (muistaakseni) vesilussua RD 125cc Yamahaa Kombalan ja Sipoon alueella? Menee vähä off... Mut kysyinpähän vaan.
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
Juu kyselempä uudemman kerran. Elikkäs onko kokemusta/tietoa mitä tuon "luun" vaihtaminen vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin?!?(Diapason @ Helmi. 06 2010,00:27) kirjoitti
![]()
Mää vaan
Yamaha FJR -09
Honda CB 750 Four -72
Honda Monkey Z50 -76