Terve
Omista otsikossa mainitun pyörän ja olen alkanut ihmettelemään sen kiertämistä.
Mittarinopeuden ollessa 100 km/h, kierrosmittari osoittaa n. 5700 kierrosta/minuutissa.
Onko tämä normaalia ja millaiset välitykset kannattaisi laittaa, jotta kierrokset alenisi?
Suzuki RF 600R
Riippuu siitä miten alas kierroset haluaa suurimman vaihteen vetokyvyn säilyttämiseksi maantienopeuksissa. Nämä 6-sataset ei kovin hyvin väännä, joten liika kierrosten pudotus aiheuttaa vain kepittämistä. Omassa 600 gsxf:ssä normaalivälitys on 14/46 piikiset rattaat.
Olen vaihtanut ne 15/45 välitykseen ja olen aika tyytyväinen tähän välitykseen.
Kokeilin joku aika sitten normivälitystä, mutta kone tosiaan tuntui kiertävän liikaa maantienopeuksisssa.
Kierrosten lasku on näiden välitysten kanssa n.500 rpm mainitsemallasi kierrosluvulla.
parempi pienikin krapula, kuin ihan selvinpäin
Heh. Taisi nuo olla matka-ajossa jo lähellä 7000rpm, kun vaihdoin välissä eturattaan piikkiä pienemmäksi. Miksei se saa kiertää? Tulppia korviin syvemmälle, jos häirittee. Näillä on tarkoitettu ajettavan helposti vähintään 100tkm ihan vakioväleillä.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Tuntuu, että kierrokset voisi olla tuossa satasen vauhdissa 4500 - 5000 väliin. Vai meneekö liian matalaksi tuon kokoiseen pyörään ja vaikuttaako negatiivisesti koneen kestämiseen?
Tuo kiertäminen vaikuttaa omaan päähän vaan siten, että säälittää kierrättää tarpeettomasti noin paljon![]()
Suzuki RF 600R
Voihan niitä kierroksia laskea vaikka kuinka alas, mutta sitten ohituksiin täytyy pykältää paljon alaspäin.
1200 bandit voisi olla sulle sopiva pyörä, vääntää, eikä maantiekierrokset ole kovia.![]()
Ei kierrosten lasku muuta koneen kestävyyttä ainakaan huonompaan suuntaan.
Ja mjtee:lle. Kyllä nää on tehty kierroksia kestämään(Suzukitkin !!).
parempi pienikin krapula, kuin ihan selvinpäin
mulla on takana -2 ja satasessa n.5300-5500 kierrosta.
Kyllä se kierroksia kestää ihan hyvin, usko pois![]()
Lahjattomat treenaa
hyvin se kiertää 10 000rpmViperin putkella viel räväkämmin kuin tukkoisella vakiorännillä
![]()