Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Moi,

    FJ:n motti tekee lämpimänä mielenkiintoisia temppuja. Tasaisella 1500rpm kone rytkähtää aina silloin tällöin, aivan kuin se yrittäisi leikat kiinni. *Tuskin kampuran laakerit yrittävät leikata, se kyllä olisi näkynyt kilometrien myötä ja 100tkm ajettu mossa ei varmaankaan ole niin tiukka, että lämpöleikkaisi . Pyörällä on kuitenkin ajettu minun aikana n.10tkm, eikä se ole siitä mihinkään suuntaan muuttunut. Nyt kun olisi aikaa, niin ajattelin tutkiskella tuon "rytkähtelyn" lähteen.

    Muistan nähneeni joskus ~30tkm ajetun VTR hondan jossa oli samanlainen ominaisuus, mutten millään muista, mikä siinä oli loppujen lopuksi ongelma.

    Mielessä kävi, että startin ketju olisi niin venynyt, että sieltä tulisi tavallaan "potku" välyksen takia. Samalla tavalla kuin kuluneilla ketjuilla.

    Onkos kellään muulla ollut vastaavaa hommaa mopon kanssa.
  2. #2
    Missä oloissa noin pienillä kierroksilla tasanopeudella ajetaan, ja millä vaihteella? Itsellä 1100 Susnassa vaihtuu pienempään jo viimeistään tuossa 3000 varvin paikkeilla.
    Rytkiikö kiihdyttäessä? Kaasareista tuota lähtisin hakemaan, taitaa noilla kierroksilla olla siirtymässä tyhjäkäyntisuuttimilta ulos.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3.  
  4. #3
    Homma on sama paikallaan vapaalla tasakaasulla pitäen ja ykkösellä tasakaasulla 1500rpm ryömittäen. Vedättäessä ongelmaa ei ole. Kyllä neuloille itse asiassa taidetaan mennä vasta tuhat kierrosta ylempänä.

    Kaasareista en usko tuon lähtevän, rytkäisy on sen verran voimakas, että varsinkaan vapaalla käytettäessä tasaisella 1500rpm, kone rämähtää ja tuntuu, että moottori sammuu. Ensimmäisenä kyllä kuulostaa siltä kuin 2-tahti vehje lämpöleikkaa.

    Ajoahan tuo ei varsinaisesti haittaa, koska 1500 kierroksia ajossa harvoin on käytössä, Mutta tutkiskellaan ja ihmetellään.