Tulipa vaihdettua Kawsaki VN900 Classic -07 uudempaan ja isompaan Suzuki C1800R pyörään. Tuli pari juttua mieleen.
Onko tuon pyörän tärinä ominaisuus vai vika. Mielestäni pyörä tärisee aika lailla kiihdyttäessä ja ajettaessa esim 110km/h ? Entinen pyörä ei tärissyt yhtään, joten en tiedä onko tosiaan uuden pyörän ominaisuus vai huoltoon vietävä syy.
Aika nuhaset äänet uudessa menijässä. Edellisessä on Cobran Speedster short putket. Olen vähän tutkaillut putkien saatavuutta ja ihastuin tuollaisiin. Ulkonäkö ja äänet ovat kohdillaan. Tässä vielä toinen linkki jossa on kerrottu putkista Zero Cool Supertrapp Ei kukaan olisi Suomessa asennuttanut tuollaisia ? Jos on niin saisiko lisäinformaatiota?
Kiitos
-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-
Kawasaki VN900 Custom-07
Suzuki C1800R -08
Kiihdytyksessä tuntuva tärinä on ominaisuus. Vauhdissa tärinöitä ei tunnu ollenkaan. Omassani sama kone. "Korimalli" on vain eri. Jos kunnon putket haluat niin Vance&Hines on oikea valinta. Oitracon tuo kyseistä merkkiä.
Honda Pan European ABS -06
Pari 0,9-litraista sylinteriä tarkoittaa yleensä sen luokan sisäisiä massoja, että ne saattaa kierroksilla hieman kehittää värinöitä.(jopsu @ Heinä. 30 2008,06:12) kirjoitti
Käy ajamassa lenkki H-D:llä, niin Suzuki ei sen jälkeen tärise enää käytännössä ollenkaan...![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mulla on ollut C1800R huhtikuun lopusta asti ja huomasin tärinöitä kovassa kiihdytyksessä, ilmoitin asiasta ekassa huollossa eikä tehneet asian hyväksi mitään joten olen antanut sen olla oloissaan...
Ajattelin puhua siitä uudestaan 6tkm:n huollossa koska se ei mielestäni esiintynyt alusta asti vaan jotenkin tuntuu että jokin olisi löysällä
Ehkä siihen takapuoli turtuu aikanaan, mutta jos se on vika ni olishan se kiva saada pois...
Asiasta toiseen, joko olet koettanut takarenkaanpolttoa? On todella helppoa ja aiheuttaa hilpeyttä muussa liikenteessä!
Tuota pakoputki hommelia olen jo tovin ihmetellyt ja mielestäni kellään ei ole tarjolla vielä mitään vaihtoehtoa paitsi HK:lla eikä heidänkään sivuilla ole vielä mitään kuvia...
Tuossa taannoin kaverin kanssa ihmeteltiin noita putkia oikein räjäytyskuvan kanssa (bikebandit.com) ja tuumittiin josko pannaan kolvi laulamaan ja tehdään itse alkuperäisen oloiset putket lisä rähinällä...
Viikko sitten poistin ton pakoputken säätöventtiilin käytöstä ja se lisäsi vähän rähinää kun ei sulkeudu niillä kierroksilla kun kruisaillaan kaupungilla... ("M109R forum", sieltä löytyy lisää tietoa jos osaa lontoon kieltä?)
Seuraavaksi olis tarkoitus poistaa tuo PAIR systeemi kun alkoi paukuttamaan putkessa ton SET-venttiilin rukkaamisen jälkeen.
Kyllähän se paukkuu alkuperäisestikin jos tarkkaan kuuntelee mutta ei kuulu hirveän kovin kun moottorinohjaus sulkee ton pakoputken venttiilin kun irroittaa kaasusta...
Sillon kun toi SET-venttiili on kiinni pakokaasut kulkee ylemmän putken kautta, eli siis sen putken missä on katalysaattori...
Jos avaat oikean puolen muoviposken ja kattelet tuota sähkömoottorin tekemää liikettä ni tajuat tän koko jutun, eli siis niillä kierroksilla (n.2000rpm) kun noi päästöt mitataan ni toi läppä on kiinni ja sauhut menee ylemmän putken kautta (siis sen missä on katalysaattori) ja sen jälkeen toi läppä aukeaa ja sauhut virtaa koko "rännin" matkalta jos vääntää kaasua siinä vaiheessa kun toi läppä on kiinni ni se aukeaa ja rähinät myös raukeaa!
Ton läppäsysteemin äänivaikutuksen voi todeta kun hommaa samanlaisen ECU:n huijausvehkeen kun itse tein.
Eli kun toi "mokkula" on paikallaan niin nostaa kierrokset korvakuulolla n2000rpm ja vetää sen jälkeen vaijerista läpän kiinni ni johan hiljeni...
Eli kun tuon hiljenemisen saa pois ja ajatellaan tilannetta kun on veto päällä ja siitä piukkaa vaijerin ni johan rähisee jo ihan orkkisputkillakin...???
www.intruderclubfinlandry.fi
Eniten tietoa intikoista![]()
tosin vähemmistönä nuo uudemmat...
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Mulla Cobran putket ja äänissä löytyy
Kannattaa vähän katsoa missä revittelee.
Tuolta saa vähän käsitystä :
http://www.youtube.com/watch?v=uECSE...eature=related
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
Ruotasalainen Raask tekee putkia ja vaimentimia customeihin, mahtaako kellään olla kokemuksia ko. valmistajan ränneistä?
Suomestakin löytyy edustaja: Ab Grande M&M Oy, Jaakonkatu 50, 68600 Pietarsaari puh 06-724 3304 mm(at)grande.fi
Lisätietoa ja kuvia löytyy ao. osoitteesta.
www.raask.se
Jos ois mitä jois, niin jois pois.................
Nyt on pyörä säädetty ja viritetty. Pyörä on siis Suzuki C1800R (VLR1800/C109R) vm.2008 jossa...
- PowerCommander
- Timing Retard Eliminator
- Road Burner 5" Velocity Pros 2:1
- Küryakyn Pro-Series Hypercharger Intake
Kaikki tärinät ja nykimiset loppu tuon PowerCommanderin asennuksen jälkeen. Nyt pyörä käytettiin penkissä ja tulokseksi saatiin tehoja takapyörästä seuraavanlaisesti:
Max Power: 106,07 hp
Max Torque: 177,16 Nm
Tässä vielä videolinkki Suzuki C1800R
Kawasaki VN900 Custom-07
Suzuki C1800R -08
Et sitten hommannut niitä Delta Customin putkia...
Eikö saanut C-malliin???
Kaikki tärinät ja nykimiset loppu tuon PowerCommanderin asennuksen jälkeen.
Tämän minäkin allekirjoitan ja ihan alkuperäisillä putkilla..
Max Power *98,83
Max Toreque *151,13
Nätti peli ja hienot soundit! Onko C mallissa muuten vakiona vähemmän tehoa (kuten eräs Suzukimyyjä väitti), kuin M mallissa? Mietin vain noita virityksen jälkeisiä tehoja, kun omassa oli vakiona n. 105hv takarenkaalta - siis M1800R malli.
Retired
Teho 92 kW (125 hv) / 6.200 rm M-malli
Teho 84 kW (115 hv) / 6.000 rm C-malli
Joo, eli Delta Customin putkia ei ollu saatavilla C-malliin. Tuossa vielä orginaalin väännöt.
Vääntö 155 Nm / 3.500 rpm C1800R
Vääntö 160 Nm / 3.200 rpm M1800R
Eli C-malli on tehottomampi verrattuna M:ään. Nyt pitäisi ainakin väännön olevan kohdillaan. Eipä tässä enää muuta tarvitse pyörälle tehdä, paitsi ehkä uusi penkki, vanteet, leveempi takanakki jne... ;-)
Kawasaki VN900 Custom-07
Suzuki C1800R -08
Hmm. Jos sekä teho, että vääntö mitataan takarenkaalta, niin korjataanko molempia sen 20% (x1,2), jotta saadaan koneteho ja vääntö? Tai siis konetehohan lasketaan kardaanivehkeestä noin, mutta kai se sama pätee vääntöönkin?
Ellei päde, niin joku on varastanut multa newtoneita. *
Oma vakio antoi takarenkaalta:
104,47hv@6066rpm (x1,2) = 125,36hv
134,02Nm@3855rpm (x1,2) = 160,82Nm
Mittaus alkaa 3000rpm kohdalta ja nuo molemmat käyrät on hyvännäköiset. Seoskäyrä on sitten hiukan epätasaisempi. Mitä olen foorumia seurannut ja huollon kanssa jutellut, olen joko saanut hyvän yksilön tai sitten tuon oma ruisku on aiempien omistajien aikana säädetty kohdalleen, koska ei nyi käytännössä lainkaan. Kolmosella, kuten olen ennenkin todennut, pienen pientä epätasaisuutta kulussa huomaa.
Retired
Jos olen ymmärtänyt oikein, tehtaan ilmoittamat lukemat on konetehoja, ei takarenkaasta mitattuja. Siinä ei ole laskettu mahdollista häviötä, joka syntyy esimerkiksi voimansiirrosta. Yleisesti on käytetty 20% tehohukkaa. Eli mielestäni vakio C-mallissa on tehoja suoraan takarenkaasta mitattuna...
92 hevosvoimaa.
124 Nm vääntöä.
Ja jos tuo päätelmä pitää paikkaansa, vehkeessäni on nyt konetehoja (takarengasteho * 1.2)
127,2 hevosvoimaa
212,592nm vääntöä
Tiedä häntä, meneekö näin mutta pääasia että itse olen tyytyväinen lopputulokseen. On aivan toisenlainen peli kuin silloin kun ostin sen. Tehoja tullut huimasti lisää.
Kawasaki VN900 Custom-07
Suzuki C1800R -08