Moro, olen ajatellut vaihtaa shadowiin jakopään ketjut, millaisia ongelmia teillä on jakopää aiheuttanut tai miten vika ilmeni
Moro, remonttia ei ole vielä tehty, lähinnä kyselen koska shadowissa on kuollut kohta 3600 rpm kohdalla jolloin pyörä ei tahdo kiihtyä vaan alkaa tärisemään suurimmalla vaihteella (muilla vaihteilla myös). Ennen ja jälkeen 3600 rpm pyörä toimii normaalisti. En tiedä liittyykö asiaan mutta koitin säätää kaasarit balanssiin tyhjäkäynnillä jolloin toisen kaasarin alipainetanko pomppi aavistuksen ja toisen kaasarin tanko huomattavasti niin että ei saanut mitään varmaa lukemaa. Sattaahan se olla kaasari vika jonka olen kuitenkin putsannut. Jakopäätä epäilin että jos ketju on venynyt tai kiristäjä hajalla on venttiilit puristukseen nähden vaiheessa ja aiheuttaa painevaihtelun imusarjaan. Jakopäästä ei kuulu rahinoita, pientä naputusta kuuluu moottorin oikealta puolelta. Puristukset on mitattu ja olivat lähes samat kummassakin sylinterissä. No vinkkejä kaivattais
Lähtisin haeskelemaan vikaa kaasuttimien tiivisteistä / kalvoista / mahdollisista alipaineletkuista. Nokat / ketju ei oikein saa aikaan tuollaista. Kuinkas kuormitus vaikuttaa siinä 3600 rpm kohdalla?. Rankasti kaasu auki vetoa ylämäkeen tai tasasella pintakaasulla?. CV Keihin ainakin on tarkka kalvon kunnosta.
No jakopään kanssa ei kyllä pitäisi ilmetä muita ongelmia kuin ketjun yli hyppääminen tai ketjun katkeaminen. Molemmat ovat yleensä katastrofaalisia seurauksiltaan. Eli tuohon oireeseen kannattaa kyllä hakea ratkaisua ihan muualta. Kaasareista on hyvä aloittaa.
t.Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Moi, kun ajaa pintakaasulla ja kierrokset on 3600rpm niin ei täristä mutta jos lähdet kiihdyttämään niin silloin tärinä alkaa ja loppuu noin 4000 rpm kohdalla jonka jälkeen toimii hienosti. Täytyy ottaa kaasarit vielä kouraan tutkia ne. Kaasutin on keihin VD 36 X 2 kpl, en tiedä käviskö 1100 shadowin kaasari jos hommais romikselta sellaisen jos mittojen puolesta sopii koska VT-800 ei taida sieltä löytyä pyörä on vuodelta -88
Viet sen pyörän lähimmälle oikealle korjaamolle ja sanot että nyt kaasuttimet puhtaaksi ja säätöihinsä, samalla uudet tulpat koneeseen. Tuolla pääset halvimmalla ja helpoimmalla. Luultavasti vaihtavat uudet neulat ja suuttimet.
- siis jos ne kaasuttimet eivät ole ennestään täysin tutut pelit läpikotaisin kaikille säädöilleen ja osilleen -
Tutkailen kaasareita vielä, jos en keksi mitään vikaa niin viedään korjaamolle.
Kiitos vastauksista