Mites on, saako ajaa? Mun siirtoluvassa lukee "käyttö suomessa ja pohj. maissa". Mutta päteekö se ruotsissa? Vakuutusyhtiöltä green card tietenkin mukaan niin voi todistaa vakuutuksen.
/Jari
Tarkistin asian ala-asteen maantiedon kirjasta, siellä oli lueteltu pohjoismaat, taisi olla Ruotsikin listassa....(jjari @ Elo. 03 2009,01:51) kirjoitti
![]()
Ruotsi kuuluu pohjoismaihin
mä ajelin omalla pyörällä siellä pari kuukautta siirtokilvillä eikä kertaakaan pysäytetty vaikka väliin olis nopeuden takia aihetta ollukki. kai niitä ihmetytti se kilpi joten päästivät menemään... siellähän ei tollasia siirtokilpiä ole...
Honda cbr 954 rr -03
kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
Juu kiitos tästä. Kerrohan nyt sitten vielä että ymmärtääkö ne poliisit sen myös suomeksi?(Matva @ Elo. 03 2009,08:14) kirjoitti
No se on ihan oma riski, joka ei täällä kysemällä selviä. Ruotsissa on muutamia toisen polven maahanmuuttajia Suomesta poliisina, koeta valita sellainen *(jjari @ Elo. 03 2009,11:43) kirjoitti
Pohjoismaisen kielisopimuksen mukaan voit vaatia palvelua myös Suomeksi ja matka... *![]()
Nyt voin sitten jo itse itselleni vastata. Eli ei näytä poliisia kiinnostavan, tukholmassa ajoi äsken poliisi ohi, eli melkosen varmasti huomasi kilven, eikä sitä kiinnostanut tippaakaan.(Tomipa @ Elo. 03 2009,08:31) kirjoitti
Ruotsissa kyllä aikapaljon Suomea taitavia Poliiseja, Etelässäkin, kumma kyllä! Pohjoisessa kyllä puhuvat useesti Meän kieltä, siis ymmärtävät Suomea! Kokemusta on, monien väylänvarsi retkien muodossa. Mökki Enontekiössä! Ei siis auta jos ei Kouluruotsi luista! Sakoitta silti selvinnyt!