Kun tietämätön olen, kysyn kyseisen -89 mallisen Yammun tulppienvaihdosta seuraavaa:
Joutuuko tankin irroittamisen jälkeen vielä purkamaan lisää, ennenkuin pääsee tulpat vaihtamaan? Vai onko parempia suuntia lähestyä tulppia?
Kuten kysymyksistä varmaan huomaattekin tässä ollaan ekaa kertaa asialla, koska normi mekaanikkoni huitelee maailmalla
Auttakaahan nyt....
Kiitos!![]()
HAYABUSA -12/ko -14
ex:BMW K1200R -08
ex:KTM 990 SupermotoT 2010
ex:FJR 1300 -02
ex:FZR 1000 -89
"Yeah, you're a legend in your own mind."
Katteet pois ni taitaa onnistua helpommin. Muistelisin näin. En oo ihan varma. Ei ole ollu 4 vuoteen Fzr:ää enää.
Jäähdyttimen otin kerran pois kun vaihdoin tulpat fzr:ään,oli kylläkin kuussatane.En kyllä jaksa muistaa miksi otin pois,johtuikohan siitä kun pytyt sojotti etuviistoon![]()
vm -91 helpoiten mielestäni saa, kun irrottaa tankin, ilmanputsarikotelon ja "muovin palasen" jossa puolat kiinni. Sitten on tulpat siinä ihan nenän edessä helposti irrotettavissa. Sivukatteen raostakin ne saa,(todella ahdas) mutta luultavasti nopeempi on suorittaa em. purku/kasausoperaatio, eikä lipsahda väännin esim syylarista läpi.
Muista kääntää "bensahana" kiinni ennen ku irrotat bensaletkun ja kiinnitettyä bensaletku avata hana. Ite kerran tehny mokat molemmin päin.![]()
<p><strong> </strong></p>
Sellainen pikku juttu vielä, että huolimatta tiivistävistä tulpanhatuista, siellä "kuilussa" on poikkeuksetta isompaa ja pienempää kivenmurua & hiekanjyvää-->erittäin huolellinen putsaaminen joillain pölynimuri- tai paineilmavirityksellä tms ennen tulpan irroitusta saattaa säästää kansiremotin![]()
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Sellaista vielä näihin tulppiin liittyen, että kun pyörä (FZR 1000 -92) oli aikanaan huollossa/säädettävänä niin kahteen keskimmäiseen sylinteriin oli vaihdettu pykälää kuumemmat (olikohan näinpäin) tulpat. Syyksi kertoivat, että keskimmäiset sylinterit käy lämpöisempinä kuin reunimmaiset. Tästä huolimatta vaihdoin itse kaikkiin sylintereihin saman lämpöiset tulpat viime huollon yhteydessä ja hyvin on toiminut. Kai se vain sellaista viimeisten tehojen viilausta oli.
KTM 990 Adventure
Kannattaa ottaa vaan suosiolla se tankki ja ilmanputsarinkotelo irti, voi nekin puhdistella samalla. Meinaan siellä on satavarmasti murua ja mähmää siellä tulpanonkaloissa ja niitä on aika ärsyttävä sihdata päältäkin päin kohdalleen, niin mites sitten sivusta.
Se kiristys sitten pikkuräikällä ja kahden sormen voimalla..
Tulppa sormitiukkuuteen + puoli kierrosta. Joissain tulpissa oli tämmönen neuvo. Viimeksi koitin momenttiavaimella, niin meni juuri sormin+puolikierrosta oikeaan momenttiin.(Le Motard @ Heinä. 30 2009,17:27) kirjoitti
<p><strong> </strong></p>