Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    joo kyllä meni taas vaikeaksi. Englannista tuodussa -04 Monsterissa ei ollut tyyppikilpeä lainkaan ja ei tetenkään menny läpi katsastuksessa vaikka ducatilta saatu coc-sertifikaatti mukana. No ei siinä mitään; soittokierros Suomen maahantuojalle, ducati uk:n ja akeen. Tulos: Maahantuoja ei toimita itse muualta tuotuihin pyöriin tyyppikilpiä ja tarvittaessa uusi tyyppikilpi on dokumentti eli vastaava paperi kuin mitä mulla oli jo uk:sta saatu jos kyseessä suomipyörä. Ducati.uk:sta tekninen neuvonta sanoi, että ei siinä ole alunperin sitä edes toimitettu sellaisella. No...mitä tehdä kun akekaan ei taivu kun pitää olla plakaatti?
  2. #2
    Sen tyyppikilven voi tehdä vaikka itse, esim kirjeeseen liimattava osoitelappu.
    Siihen kirjailet tiedot, (runkonumero yms.)kontakti muovi päälle ja liimaat runkoon kiinni, pitäisi riittää.

    Samasta asiasta oli juttua aiemmin jonkin customin rekisteröinnissä, siinä mainittiin juuri tuo osoitelappu ja ettei se pelkästään riitä koska on paperia ja hajoaa sateessa.
    750SS,900SS,749,998,S4
  3. #3
    Aken kanta (tekninen osasto) oli varsin kielteinen itserustaamiseen mutta pakko mikä pakko jos ei
    muuten saa...
  4. #4
    Lainaa (jounis @ Heinä. 28 2009,15:23) kirjoitti
    Aken kanta (tekninen osasto) oli varsin kielteinen itserustaamiseen mutta pakko mikä pakko jos ei
    muuten saa...
    Mites tehtaan kautta? Onko ihan poissuljettu vaihtoehto, runkonumerolla ja koneennumerolla
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  5. #5
    Siitä eikun kylttiä tekemään..

    Tai sitten merkkimeisteillä alumiinilappuun vaan merkkejä pieksemään.....



    -JAAJAA RacingTeam-
    -------GSX1400T--------
    Ahtamalla paranee!
    http://gsx1400turbo.blogspot.com/
  6. #6
    Eikös tuon voi pyyhkäistä Dymolla tai jollain muulla tarratulostimella? Varmaan kestää pitempään kuin tarralapulle rustattu.
    Scuderia Schiamazzo
    -----------------------------
    Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
  7. #7
    Paljon tuli ideoita!

    1:1 originaaliahan siitä ei tule kopiomeiningillä. Onko siis niin että ei-alkuperäisen näköistä tyyppikilpeä ei tarvitse katsastusmiehellle sen kummemmin selitellä kunhan tarvittavat tiedot on esillä. Mistään setelinväärennöksestähän kun ei ole kyse
  8. #8
    Oletko katsonut tämän?
    Scuderia Schiamazzo
    -----------------------------
    Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
  9. #9
    Tyyppikilven mallia:

    hae ebay.de artikelnumero : 380143250244

    Jostain vuosimallista 1990 jälkeen on ns. Suomipyörien (ulkomailla valmistettujen ) tyypikilvet olleet hopeanväristä teippiä, josta teksti hankautuu mukavasti ajossa pois. Tämän jälkeen onnellinen italian orhin omistaja on kusessa.

    Katsastusvaruste, joka pitäisi olla kiinni myös ajon aikana.

    Ei ne katsastuksessa mitään siitä aina ymmärrä, mutta on helpompi käännyttää asiakas ottamaan merkkiiliikkeestä vauhtia kuin etsiä ne tiedot itse aken, ah niin mahtavan hienosta ja kehutusta tietojärjestelmästä.

    Lopputulos olisi sama, mutta työn tekee asiakas, ei katsastusmies.

    EU- vai AKE? antoi asiaa hiljaa sisimmässään pohdittuaan päätöksen ettei CoC (certificate of conformity) paperista saa viralliset merkkiliikkeet periä kuin nimellisen 100eur maksimissaan.

    Kannattaa lukea myös mobilistin juttu, kuinka ilman minkään maan papereita oleva museoauto saadaan suomessa kilpiin. Täytyy vain hakea autoon vauhtia ja paperit euroopasta, jossa ei samanlaista kyykyttämistä ole kuin täällä.
    kato, sen *kylkiluiden välistä kasvaa horsmaa...
  10. #10
    Lainaa (jounis @ Heinä. 28 2009,20:04) kirjoitti
    Paljon tuli ideoita!

    1:1 originaaliahan siitä ei tule kopiomeiningillä. Onko siis niin että ei-alkuperäisen näköistä tyyppikilpeä ei tarvitse katsastusmiehellle sen kummemmin selitellä kunhan tarvittavat tiedot on esillä. *Mistään setelinväärennöksestähän kun ei ole kyse *
    Ei tarvitse olla 1:1 kopio, vaan riittää kun tiedot käyvät siitä ilmi. Valmistajan kilven saat tehdä itse sillä ehdolla, ettet valmistajalta tai sen edustajalta saa uutta. Tästä menettelystä on sovittu AKE:n kanssa, valitettavasti siinä putiikissa on vain muutama henkilö, jotka oikeasti ovat ajan tasalla.

    Kilven pitää olla kestävää materiaalia (paperi ei kelpaa) ja siinä pitää lukea pyörän merkki ja malli, valmistenumero sekä EY-tyyppihyväksyntänumero, jos kyse on tyyppihyväksytystä pyörästä. Lisäksi siihen saa kirjoittaa vaikka Eino Leinon runon, jos haluaa. Se pitää kiinnittää prätkään johonkin sellaiseen paikkaan, josta se on helposti luettavissa.
    High Stuck Are Wit To
  11. #11
    soitettu Ducati.uk ja Hailac läpi. uutta kilpeä ei siis saa ja
    Hailacilta sanoivat että vastaava tyyppikilpi annetaan paperidokumenttina eli sen mukaisesti uuden voi tehdä.

    On kuitenkin outoa, että englannin Ducatilta sanoivat ettei ainakaan ko. monster 1000 -04 ole luovutettu normaalilla tyyppikilvellä joka seisoo yleensä jossakin kohtaa pyörää. Saman sanoi pyörää myynyt liike.

    Eli asia on aika selkee.

    Hyvä homma!
  12.  
  13. #12
    Lainaa (jounis @ Heinä. 30 2009,12:39) kirjoitti
    On kuitenkin outoa, että englannin Ducatilta sanoivat ettei ainakaan ko. monster 1000 -04 ole luovutettu normaalilla tyyppikilvellä joka seisoo yleensä jossakin kohtaa pyörää.
    Tää on tosiaan sikäli outoa, että valmistajan kilpi on yksi tyyppihyväksynnässä tarkastettavista vaatimuksista. Toisin sanoen tyyppihyväksyntää ei pitäisi lainkaan saada, ellei sitä kilpeä ole paikoillaan. No, on noita kummallisuuksia ulkomailla paljon muitakin - se on vain tämä kotoinen Kekkoslovakia, jossa yksittäisen kansalaisen pitää noudattaa kaikkia sääntöjä pilkuntarkasti...
    High Stuck Are Wit To