Ahaa, justiin missattiin siis... No mut kesää on jälellä, ja voidaanhan sitä sopia jotain ajeluja ihan muutenkin?(adville @ Touko. 14 2010,19:30) kirjoitti
Mulla on kohta 4000 kilsaa taulussa, ja vielä on takasessa kyllä pintaa puolet jälellä. Eli kyllä tuo tän kesän varmaan menee, ku ei joka valoista lähde ärjymään. *
Tänään varasin ajan Power Bike:n penkitykseen, eli ens tiistaina sitte laitetaan ne sopat lopullisesti kondikseen tuon PC:n kanssa. Ja mitä olen pikkasen enemmän noita ammattilaisia kuunnellu, niin saa vakioputsari pysyä kiinni kyllä tässä mun laitteessa.
Ei K&N niin paljoa tohon enää lisää tee. Ja itseasiassa Power Biken hemmo oli sitä mieltä, ettei välttämättä saa taiottua sieltä K&N.llä yhtään enempää ku puhtaalla vakioputsarilla. Lisänä vielä se fakta, että mitä vapaampi filsu... sen paskasempaa ilmaa koneelle = mitä järkeä?
Eli näillä mennään, ja koskapa tuo nopeudenrajoitin on vielä ohittamatta niin meinataan ottaa vedot sitte 4 vaihteella. Siellä ei rajoittimet pääse sotkimaan hommaa. *Kunhan vaan takasen saa pitämään rullalla... Hehheh!
It´s better to die on your feet than live on your knees...
voitas varmaan jossain vaiheessa kesää koittaa saada uuskoppaset hiukan koolle...
oispa hauskaa jos noita ois yhtäaikaa enemmän kuin 3 tai 4 samassa paikassa...
jokirantaan saadaan helposti neljän suora mutta onko muita mahdollistakaan saada koolle?![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Juu, ilmanmuutaJos vaan maisemissa olen, niin paikalla varmasti. Pikkasen nuo työt tulee haittaamaan tätäkin kesää, mut on tässä nyt alkuun tuonne kesäkuun puoleen väliin asti lomaa...
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tänään penkitetty Akran putkihässäkällä, povercommanderillä ja K&n filtterillä. Ei muuten meinannut penkissä jarrut piisata, tehot laitettiin 210,3hv. Tyhjäkäyntiääni on tosiaan kuin dragsterissä eikä rauhallisemmallakaan ajolla melu ole kauhia. Mutta kunnon moottorijarrutuksessa kyllä luulisi tykistökeskityksen alkaneen. Pienen ajelulenkin perusteella kulutus on ainakin pienentynyt. Moottorin lämpötila on pienempi nyt ja penkityksessä tuli ilmi että kone antaa enemmän tehoa kun lämmöt on nousseet puoleenväliin. Penkityskopissa oli puolet lämpöisempää kuin ulkona, mutta täytynee ajella enemmän.(Yamaha1 @ Touko. 14 2010,19:37) kirjoitti
Vmax1200 vm.2000, Vmax1700vm2009.
Mitäs se vääntö näytti, sillä minusta toi kone vakuuttaa väännöllään vielä totaalisemmin ku tehoillaan. Vai onko se kenties niiden kahden yhdistelmä? *(Max554 @ Touko. 17 2010,20:21) kirjoitti
Käyrät nähtäville KIITOS!
Oma menee huomenna penkkiin, muuten sama setti mutta vakiofilsulla. *Miten muuten oli, onko sulla toi nopeudenrajotin vielä ihan toiminnassa? Vedittekö sen takia vedot nelosella esim?
It´s better to die on your feet than live on your knees...
*herraisä... *
olikos toi takapyörällä
oonkos mä nyt ymmärtäny oikein... ton commanderin kartan voi kopioida ja siirtää toiseen commanderiin,
eli jos yx on säädetty penkissä , niin sen käyrät voi kopsata periaatteessa suoraan toiseen boxiin, jos yksilökohtaisia eroja ei huomioida... vai... *
Höm... se sutii ja keulii yhtäaikaa...vakiona..
huikan ehdin jo säikähtää että mitäs nyt mutta sitten onnex pito irtos ja keula ei noussut enempää... on se hauska
oli tänään jännä keli ajella kun piti pakoilla sadepilviä, nimim. kuivana kotiin...
tulis jo ne osat![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Eipä nyt innostuta, se on koneella toi 210. Jos takapyörällä olisi, niin sehän merkkais sitten jotain lähemmäs 240 konetehoja. Eikä nyt varmaan mene vielä näillä kilkkeillä...
Lähelle 230-240 tehoja päästään semmosella Big Air setillä, jossa siis koko ilmaboxi heivataan mäkeen ja jokaiselle kurkulle oma suodatintötterö sinne konepellin alle. Näin ainakin jenkkilän voorumeilla. Mutta tietty jos oikeen optimistiseen penkkiin veis?!?
Ja tohon PC:n karttojen kopsaamiseen, periaatteessa kyllä se justiin noin menee. Mutta yksilöissä ON eroja, sisäänajo vaikuttaa yms yms. Joten se säätäminen ihan yksilökohtaisesti kyllä varmaan kannattaa.
Semmosia yleiskarttojahan sä saat jo Dynojetin nettisivuiltakin ladattua omaan pyörään. Omassakin on vielä semmonen, mutta penkkimiekkonen oli lähes saletti että päin persettä on sekin. Ja huomennahan tuon näkee sitten... Mielenkiintoista on nähdä paljonko otan takkiin kun mulla on toi ihan originaali ilmanputsari kiinni vastaan toi K&N.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Hienot käppyrät. Mutta eikös tuossa tulosteessa ole merkitty voimansiirron häviöt (losses), arvot 20.0 ja 22.1 nm, jotka voi saada penkistä? Noista voi laskea arvot kytkimellä lisäämällä ne takarengasarvoihin (160+20), ja siihen lisäten +2% kampiakselilla. Eli kampiakselilla luokkaa 15% enemmän, siis tehoissa noin 211hp ja väännöissä 184nm.
No perkules, niimpä tuossa näyttää lukevan. Sitä kun on ihan pystymetästä repästy jätkä näitten asioitten kans ni ei moisia huomaa.(hidas57 @ Touko. 18 2010,16:07) kirjoitti
Aika lähelle silti veikkasin tuolla 15-20% hävikillä...
Enivei, todella tyytyväinen olen. Hyvinki pienellä rahallisella panostuksella malmikasasta on kuoriutunut juuri sellainen peli mitä ulkonäkö antaa ymmärtää.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
aika kiva siis
![]()
nyt alkaa jo epäilyttää tiettyjen tahojen vapariputsari kehut...
"perstuntumalla heti huomaa eron"...
eipä taida huomata edes penkissä... siis tehopenkissä
no, ei sitten muuta kuin PC:a asentamaan , saanko apuja jos tarviin?
ja jos se putkikin vielä joskus vaikka tulis...
Kakkan&Niistimen taidan sittenkin jättää hyllylle![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Jep, ja sulle on siis samaa tulossa(adville @ Touko. 18 2010,18:19) kirjoitti
Ilman muuta apuja saat jos tuntuu että tarvit. Suosittelen sitä star v-max sivustolta löytyvää asennusohjetta... Sen mukaan menin itekkin, ja se digital ground veto kannattaa kanssa laittaa samantien. Eli ihan ei mene asennus PC:n omien ohjeiden mukaan...
Samaa mieltä tuosta K&N hommasta, hyllyyn kannattaa ne perusvaparisuotimet jättää. Jos oikeen meinaa tehoja saada, niin se koko ilmaboxi pitää heittää pois ja tilalle ne erillisputsarit.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
En saa omaa käppyrää sivulle mutta takarenkaasta 187.3hv 8862rpm, koneesta 210,3hv 8862rpm ja 170nm. tehoja olisi tullut lisää kovemmilla kierroksilla. Penkittäjän mielestä tehot lisääntyy kun lämpömittari on puolessavälissä, liekö koneessa jokin lämpöanturi. Vedot tehtiin nelosella. Täytyisi saada penkitettyä vähän viileemmissä olosuhteissa että vastaisi todellista ajolämpöä. Kylläkin löytyi yksi uusi ominaisuuskin, putkien päissä voisi grillata vaikka hampparinkäyrää, oli sen verran komeat siniset liekit. Saitko muuten vaimentimien suojapellit istumaan uudestaan paikoilleen vai taivuttelitko?(Yamaha1 @ Touko. 18 2010,15:12) kirjoitti
Vmax1200 vm.2000, Vmax1700vm2009.
Vasemmanpuoleisen vaimentimen suojapeltiin joutu pikkasen taivutusta soveltamaan, mut ei paha![]()
Otin ja maalasin ne samalla mattamustiksi... Sopii kokonaisuuteen hienosti!
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Vad kostar eli mitä oli kustannus ja ymmärsinkö oikein, ettei dynojetin pohjakarttaan tarvinnut koskea ollenkaan?(Yamaha1 @ Touko. 18 2010,15:12) kirjoitti
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Juu, ei tarvinnu koskea karttaan. Ja kartta olis siis se mikä on Dynojetin sivuilla kokoonpanolle: Akran väliputki, vakiovaimentimet, vakioputsari. Muutenhan mulla on juuri toi, mutta sen "kuristuslevyn" mä olen heivannu mäkeen sieltä ilmaboxista heti filtterin takaa.
Oli penkkimiekkonen vähän sitä mieltä, että hirveellä hieromisella sieltä olis ehkä muutaman pollen saanu nypättyä vielä. Mut kun noita käyriä kattelee, niin ei muuten maksa sitä vaivaa. Ja samaa mieltä olen minäkin... 60€ kustansi pelkkä veto.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Olipa hauska lukea kommenttejanne V-maxista. Näin naisen näkökulmasta täytyy sanoa, että -09 on tämän hetken seksikkäin pyörä liikenteessä *![]()
+1(Mona Lisa @ Touko. 20 2010,00:07) kirjoitti
on se peto joo .. koskaan ei oo tiet tuntunu näin liukkailta, ihan sama mikä vaihde on pykälässä *
http://www.youtube.com/watch?v=WGWfGXnNrho
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
No onnex mulla on -10... ei pidä misut niin pornonaheh...
no nyt tuli postia sumujen saarilta, osat tulee heille maanantaina ja pitäs olla suomessa sit keskiviikkona , et jos noin menee , en pääse jokirantaan taaskaan... asennusta nääs *
seuraavalla viikolla sitten täydellä voimalla *![]()
Let the FORCE be with you *
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Jos nyt oikeen totta puhutaan, ni mitään väliä vaikka olis puolta vähemmän tehoa. Kun pyörä näyttää niin julmalle ku se näyttää, ja kuulostaa mille kuulostaa. *Eli siis moottoripyörälle!!!
Aina yhtä hieno fiilis näpätä tulille ja lipua liikenteeseen ... *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ei kai -09/10 ole mitään eroa, vai onko..? samaan kategoriaan menee ' naisen näkökulmasta'.
..Ja vaikka ulkonäkö on niin mieletön niin en yhtään väheksy sitä voimaa/tehoa.Kyllä sen tehon tuntee siellä takana istuvakin.., sanotaan nyt vaikka että luissa ja ytimissä..![]()
Juu, mitään eroa noissa vuosimalleissa ei ole. 2010 tuli vaan lisää värejä mukaan, eli tän saa myös punaisena halutessaan.(Mona Lisa @ Touko. 22 2010,12:34) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
voimaa... aah... *
hauskinta tossa on kun lähtee kotoa ja ajelee vitosella sitä sallittua 70 km/h ja kuuntelee sitä puputusta ,se on hienoimmillaan siinä vauhdissa...
ja se vääntö... se on sitten hienoa ,kun on oppinut tuon tavoille, se vääntää ihan tyhjäkäynniltä ja tarvittaessa (pyydettäessä) murjoo niin ettei meinaa penkillä pysyä... ja kun oppii kaasun annostelun ,niin ei se enää paljoa tutisekkaan...
emäntä vaan ei tykkää kun ei se meinaa siinä liukkaalla penkillä pysyä, ens viikolla on luvattu se lippa siihen takapenkkiin , niin alkaa pysymään...
vieläkin odotan sitä ensimmäistä ,pakolla sateessa reissua, mahtaa olla kokemus, kun kuivakin alusta on niin liukas...
ensimmäinen pyörä jossa on kaasukahvassa enemmän asentoja kuin kaksi...
vielä se moottorijarrutus...
siinä ne miehekkäät saundit vasta on , joskus vaan kiihdyttää ja päästää, kiihdyttää ja päästää, ihan vaan että saa kuunnella...
oikeesti. ensimmäinen vehje pitkään aikaan mistä ei ole mitään , siis ei mitään pahaa sanomista, tästä vain nauttii ja nauttii...
ja tankkaa ja tankkaa, mut tuleepahan taukojakin pidettyä...
pitäs vaan päästä enempi ajelemaan, mut taas on synttäreitä molemmilla päivillä ja viikolla työt estää vapaa-ajan...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Jep jep, ja mopokaupoissakin on mukava pyöriä kun MIKÄÄN tänhetkinen malli ei herätä minkäänlaisia omistushaluja. Se on vaan niin, että tuota malmikasaa hienompaa vehjettä ei valmista kukaan... *
Onkos muilla muuten käynyt niin, että PC:n asennuksen jälkeen tuntuu käynnistettäessä antavan todella paljon bensaa koneelle? Mulla ainakin oikeen selkee bensanhaju aina ku tulille lyö, oli penkissäkin äijä vähän ihmeissään et kuinka se nyt noin paljo soppaa käynnistykseen antaa... Ja kun PC:n ei pitäis tuohon käynnistyksen aikaseen toimintaan eden sekaantua millään lailla. Ihme homma!!! *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Onko pyörän oma happianturi pois pelistä? Jos ei pyörän oma ECU näe seoksia niin eihän se voi tyhjäkäyntiäkään säätää siihen 14.7 laihaan lukemaan.
Em. olettaen että V-Max setupissa omat lambdat on poistettu ja ainoastaan Commander saa happianturisignaalia.
Noniin, näinhän tosiaan on... Eli pyörän oma anturi putkesta on todellakin tallin hyllyllä, ja anturin piuhoissa kiinni PC:n oma "musta laatikko". Mitä tuo laatikko sitten tekee, niin siitä mulla ei ole kyllä hajuakaan...(Talttapää @ Touko. 23 2010,12:37) kirjoitti
Mutta tästä tosiaan varmasti on kyse, ja lienee myös sitten niin... että ko. ominaisuuteen ei paljoa pysty puuttumaan? Tai jos pystyy, niin kertokaa toki puusilmälle missä mennään!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
happianturi hyllyllä?? *
mistäs se ecu tietää seoksen ilman happianturia vai onko se pelkän *PCn kartan varassa joka ilmeisesti perustuu kierroslukuihin ja ennalta määrättyyn bensan määrään, eikä todelliseen seossuhteeseen joka saataisiin lamdalta...
onko maxin ruiskussa ilmamäärä/massatunnistin vai mennäänkö imusarjan alipaineen mittauksella??
kohta alkaa epäilyttää ton pcn asentamisen järkevyyskin...
taidan mennä loppukesän pelkällä putkistovirityksellä , kun ei sitä voimaa oikeesti tarvita enempää ,vain ääni hiukan erilaiseksi *![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Onhan tuo woimapesä, mutta myös aika painava. Siinä tulee silleen "munakas" olo, kun istuu päällä, kun pyörä on niin leveä.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
paikallaan se on aika painava ,mutta *se on ketterämpi kuin moni kyykky ja helpompi käsitellä, joten menen sillä mutkatielle jopa mieluummin kuin zetorilla...
lisäksi se on aika korkea vakiosäädöillä...
ei meinaa jalat ylettyä maahan ,ennekuin hiukan laski takapäätä , mutta nyt se on itelle sopiva...
aika harva härveli sopii ainakaan mun "käteen" heti noin hyvin ja tuntuu mukavalta ja varmalta, ehkä juuri siksi sitä niin pirustija *
![]()
...alan kuulostaa ihan tamppoonimainokselta...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Kyllä PC:n kanssa ihan säännönmukaisesti alkuperäinen lambda otetaan pois toiminnasta. Ei siitä tule mitään, että ECU yrittää säätää PC:n tekemät säädöt oman mielensä mukaiseksi, ECU:llahan on oma tavoitetaulukkonsa lambda-arvojen perusteella. Kun lambda on pois, ECU käyttää vakiokarttaa, jonka päälle voidaan tehdä PC:n säädöt, eikä ECU sotke niitä. PC:hän säädetään säätöpenkin erillisellä laajakaistalambdalla, joka tungetaan putkeen säädön ajaksi.(adville @ Touko. 23 2010,17:55) kirjoitti
Tietyt anturit (lämpötila, ilmamäärä tms) voivat edelleen vaikuttaa ECU:n toimintaan, vaikka onkin PC, eikä siitä ole haittaa.
Bensan hajusta, eihän siellä PCV:ssä ole jokin startup fuel asetus, joka laittaisi liikaa ainetta?
No OK... niinhän sen täytyy mennä... *
ja se pc;lle ladattava kartta on jo ajettu penkissä oikeille arvoille, aivan...
aina pitää kysyä etykäteen kun on epävarma...
tulee loppukädes halvemmax *eikä tarvi *
kun vehkeet on paskana jos ei itte
tai ohjeet on *
eikä *
vaan
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout