Olen jo muutaman kerran hankkinut viimeisen moottoripyöräni, ja taas taitaa käydä niin. *
Nyt nuhakuumeen kohteena on VMAX.
Tässä juttuketjussa ei mainita takapenkkiläisen oltavista mitään.
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia ja/tai onko tullut suoraa palautetta siltä suunnalta?
![]()
![]()
vuodesta 1971 ....
Vaimo on muutaman kerran kyydissä istunu, ja penkki ainakin kuulemma paljon parempi ku aiemman BMW K1200R Sportin takapenkki. Kooltaanhan se matkustajan jakkara ei ole mikään sohva, mutta ilmeisesti silti ihan mukavan mallinen + riittävän pehmeä.
Kiinnipitopuolella ei sitten juuri ole kahvoja tarjolla, itse ajattelin hankkia sellasen "kahvavyön", jonka voi sit kietasta vyötärölle jos jotain joutuu kyyditteleen.
Itse kuskin kannalta V-maxilla kyydittely on mukavaa, ei nimittäin paljon hannaa menohaluja tuollanen ekstra 50-60kg. Pysyy vaan se takanen paremmin tiessä... ehkä![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
prkl...tota pitäs joskus päästä tyypittämään ;)
*vink* *vink*
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
No sehän ei ole vaikeekaan järjestää... Ajellaan Susikoskelle ens kesänä, juuaan kahaveet, puhutaan p*skaa ja vaihdetaan menopelejä siinä sivusa.(Matso @ Marras. 26 2009,19:28) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
It's a date...eiku....(Yamaha1 @ Marras. 26 2009,19:32) kirjoitti
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Moi. Leikkasitko vaan raaasti hännän poikki vai miten rakentelit? Märzillä uusi kilpiteline maksaisi 94e ja jäisi originaali häntä talteen. On se kyllä ruma tekele tuo alkuperäinen lokari. Itse kerään vielä rohkasua saha kädessä.
Vmax1200 vm.2000, Vmax1700vm2009.
Juu, kylmästi otin irti koko höskän ja mallailin, että justiin ennen noita vilkunkannattimia vedän poikki. Sopivan vinoon, että jää rekkari sitte lepäämään siihen samaan kulmaan leikkauksen päälle.
Ruuvelot sattu sitte justiin sopivasti siitä mustasta rekisterin taustalevystä noitten vilkunkannattimien juurissa olevista pitkulaisista raoista läpitte, ja silleen toi rekkarikilven tausta tuossa pysyy... prikkaa vaan toiselle puolelle jne. Se itse "härpäkkeen" keskustan musta muoviosa, jäi nyt siis kokonaan pois. Kyllä siitä saa väsättyä ihan hyvän ku pikkasen miettii ennen ku leikkaa. Ja toisaalta, jos menee vituiksi ni tilaa sen jälkeen vaan ihan kaupallisen tuotteen. *Näin mä tuon asian järkeilin, ni uskalsi leikkoa...
Heh, wattu mitä tekstiä... mutta koita saada selvää. *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Itse suosittelisin joko Korpiahoa Marttilassa tai Powerbikea Raisiossa.(Yamaha1 @ Tammi. 19 2010,15:34) kirjoitti
Honda CB1300 -04
Noiden 'avartamisten' vaikutuksistahan oli se yksi linkki. Org vaimentimet heikensivät virtausta vain luokkaa 1hp (ja poistamisen vaikutus ääneenkin oli minimaalinen), ilmansuodatin taisi olla 4hp. Suurin vaikutus sen väliputkilabyrintin oikaisulla. Ja sitten kun laittaa PCV:n ja noita muita modeja, niin voipi hyvin löytyä nuo toivomasi luvut.(Yamaha1 @ Tammi. 19 2010,15:34) kirjoitti
Oletko muuten tutkinut 'race ECU':n järkevyyttä? Sehän poistaa kaikki ylimääräiset rajoitukset kerralla.
![]()
Juu, sen verran tosiaan olen myös lueskellu... että noi orggis vaimentimet on ihan käypää valuuttaa. (eli ei siis ahdista nimeksikään) Ja huvikseni testailin myös tossa talvella ottaa kokonaan veks + käynnistellä pelkkä katti paikoillaan. Ei juuri vaikutusta ääneen, eli tuolla vois hyvin ajella ilman koko vaimentimia, jos muuten pitäis putkiston / katin paikoillaan.(hidas57 @ Tammi. 20 2010,08:51) kirjoitti
Akran väliputkella, eli siis suomeksi sen "välilabyrintin" oikasulla ne virtaukset saa kuntoon. Ja kun vaimentimiakaan ei tarvi sen takia hankkia, niin ei tule edes syntisen kalliiksi. Tosiaan en tuota race ECUA ole miettinyt, mutta kerroppa lissää... Jos se ratkasee kaikki "ongelmat" ni sehän se olis sitte PC:n sijaan kelpo ratkasu!
Ilmansuodattimen kohdalla oon vielä kahen vaiheilla, laittaako vain pelkän vaparimallin sinne... vai päivittääkö oikeen sellasilla erillissuotimilla (4kpl) olevaan malliin "jenkki". Laiskuuttani taidan päätyä vaan normaaliin vapaavirtausmalliin... Mallia K&N.
Kyllä sieltä noilla modeilla jokatapauksessa se +25hv pitäis lisää renkaalle löytyä. Ainaki niin lähelle, että sielä Essolla voi hyvin kirkkain silmin kertoa, jotta sielä se 200 pallolla on ... Ja ryystää samalla ale sumppia ku ei enää muuhun varaa ole. *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Evoluzione.net kauppasi tuota race ecua, mutta ei enää?
Googletin, ja esimerkiksi oheinen linkki selittää vähän. Lähinnä tuo poistaa kierrosrajoittimet ja parantaa vähän puhtia. Tuossa asennus oli tehty vakiopyörään.
Ei se mikään PCV:n korvike ole, se kannattaa kyllä ehdottomasti hankkia, jos siinä sun käyrästössä on paikka lambdalle. Tollasia spesiaalimodauksia kun teet pyörään, niin PCV on tosi hyvä ratkaisu.
Moi. Mistä tilasit väliputken kun poistit katin? ja oliko arvokas? Kiinnostais myös muuttaa putkistoa. Vanha maxikin heräsi vasta henkiin kun otti kaikki ahdistavat palikat pois. V4,sen äänet on pienellä vaimennuksella tyhjäkäyntikierroksilla kivan räpättävät ja taasen motarilla huutaa kuin Ferrari.(Yamaha1 @ Maalis. 05 2010,11:34) kirjoitti
Vmax1200 vm.2000, Vmax1700vm2009.
Joko ajetaan dynoon tuo ?(Yamaha1 @ Maalis. 15 2010,20:10) kirjoitti
![]()
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
tässä tarjolla, jos kiinnostaa tuollainen peli kotitallissa ensikesänä *![]()
"Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
Ajetaan vaan! Jahka siinä on kaikki kilkkeet kiinni, ja sitämyöten saapi myös säädettyä.(Matso @ Maalis. 15 2010,20:23) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
milläs, roskis, luopuisit tosta ihan oikeesti jos hyppään koneeseen ja tuun hakemaan??(roskakuski @ Maalis. 15 2010,20:34) kirjoitti
alkaa olla talli tyhjä...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Do dii, putkihässäkkä tilattu, ei enään irronnut 700eurolla. Pari muutakin kaveria oli laittanut tilauksen sisään niin menee ainakin kuukausi.(Yamaha1 @ Maalis. 15 2010,20:10) kirjoitti
Vmax1200 vm.2000, Vmax1700vm2009.
Vmax tuli tänään, ja siinä oli mukana oheinen lisälaite hallituksen mukanaolon varmistamiseksi *
Kevättä odotellessa....
vuodesta 1971 ....
No nyt on sit Power Commender V asennettuna. Täytyy taas kysyä se mikä on näitten vempeleitten kanssa todettu niin monesti aikasemminkin...
Että mikä PRKL siinä on, ettei noista vehkeistä voida tehdä ihan tehtaalla jo toimivia?!? "Bolt on & Ride", esiintyy kyllä joka jeesuksen mainoslauseessa... vaan käytäntö sitten ihan jotain muuta.
No, kiitos jenkkipoikien V-Max saitin, vehje on nyt sitten asennettuna niinku se kuuluu tehdä. Saa sen tietty paketinkin ohjeilla kiinni, mutta hyvää ei tule...
Jep, vielä K&N filsu kiinni ja vappuna sitten penkkiin + säätöihin. Sikäli mikäli lumet on siihen mennessä sulaneet?!?![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
No nyt!
Paljos Yamaha meinaat et V-Max työntää rullalle ?![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Jaa, jenkeissä ovat Akralla, PC V:llä ja sit vaihtamalla ilmaboxin tilalle 4 kpl. erillisiä filttereitä saaneet sen hippasen rapeat 200 pallolle.(Matso @ Maalis. 19 2010,19:11) kirjoitti
Meikäläinen ei meinaa tässä vaiheessa ainakaan tuota ilmaboxia heittää mäkeen, vaan heitän sinne vaan K&N filsun. Lisäksi mä en ole ohittanu tuota nopeusrajoitintakaan... Nämä "puutteet" varmaan verottaa tuota tulosta. Jospa heittäis jonku 190 takaselle niin olis ihan hyvä.
Tärkeimpänä on pitää ajettavuus edelleen nautinnollisena, eli että vetää kuin juna, vaihde ku vaihde... kierrokset ku kierrokset.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Pistikkö Auto Tune kittiä samalla ja/tai jonkun peruskartan sisään ennen säätöjä?(Yamaha1 @ Maalis. 19 2010,19:06) kirjoitti
Itse ajelin viime kesän ilman kunnon penkitystä/säätöjä kun luvattu putki ei jenkeistä tullutkaan eli hommat jäi sen osalta puolitiehen.
No nyt on onneksi jo muitakin (putki) vaihtoehtoja olemassa eli Igor Akrapovicin palikat tilattu viikko sitten. Saatavuus varmistettiin Sloveniasta joten toiveissa on, että tulevat pikimiten.
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
oliko sulla 1400 se akanpidike ihan tehtaan jäljiltä paikoillaan vai ostitko sen erikseen...
ei tuntunut olevan paikallisen jammuliikkeen pojilla tänään aikaa sitä omilta jutuiltaan selvittää, eikä oikeastaan mitään muutakaan...
vance&hinesin sivuilla oli hienot kuvat putkistosta jossa on katin korvaavat putket ja vaimentimet 995$
jotenkin niistä tykkään... pitää saada nyt se pyörä ensin ostettua!!!
oli vielä teksti available april 2010... just sopivasti
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
En laitellu Autotunea, kun tarkotuksena on tosiaan saada nämä osaset kiinni ja viedä penkkiin. Siellä mopo säätöihin ja sitten vaan kovaa ajoa ilman huolen häivää *(tiairi @ Maalis. 19 2010,20:02) kirjoitti
Tosin kun kävin Dynojetin nettisivuilla, niin siellähän oli justiin meikäläisen nykyselle kokoonpanolle valmis kartta ladattavaksi. Joten laitan sen nyt alkuun tuonne masiinaan ja kokeilen miten pelaa!
Mut katellaan vapun tienoilla lisää, nyt painaa työt taas päälle ja mopo saa jäädä vähäks aikaa.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tilasin sen samalla kertaa kun moponkin. *Taitaa olla Jammun tarvikelistalla (part # 2S3-F84U0-V0-00, $399.95) ainakin maailmalla:(adville @ Maalis. 19 2010,20:09) kirjoitti
Vmax tarvikkeita
Onko joku ottanut virtaa ylimääräisiin sähköhärpäkkeisiin alla olevasta kytkimestä, joka löytyi sulakkeiden vierestä?
vuodesta 1971 ....
tilasitko maxin suomen diileriltä vai jostain ulkoa?
tuntuu olevan pennilleen samat hinnat suomen kauppiailla, joillain -09 malli on saman hintainen kuin -10...
onko -9 ja -10 ero vain väri vai saako -10 malliakin mustana?![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Mun tietääkseni mallia 2010 saa vain tommosena "Viragon punasena"... malli 2011 on varmaan sit vaaleenpunanen?!?
Mutta tossa on sen verran helpot noi "katteet", että eipä ole homma eikä mikään nypätä ne irti ja maalauttaa mieleisekseen.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tilasin omani Yamaha Centeristä Vantaalta, malli on 2010 ja väri musta. Ja värivaihtoehtoja ei ollut.
![]()
vuodesta 1971 ....