no... velipoika perui tulonsa... "työeste"
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
No niin, Oulussa voi tulla iltapäivällä vettä rankastikin, mutta olen kuitenkin lähdössä rautaperseajelulle Vmax:lla huomenna klo 04:00.
Kaikki Vmaxit mukaan
vuodesta 1971 ....
emmätiiä *
jotenkin toi sateen todennäköisyys ei oikein houkuttele,
mutta herään kuitenkin 0400 ja päätän sitten...
fiiliksellä mennään, mutta jos tulen, olen 0500 jälkeen halikon shellillä valmiina...odotella ei tarvii...
kuitenkin, jos joudut yksin
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Tulin juuri takaisin testilenkiltä aiheena Vmax matkapyöränä.
n. 20 tuntia, matkamittariin lisää 1662 km.
Yllättävän toimiva myös tuossa käytössä ainakin lyhyelle kuskille. Jalkoja voi helposti lepuuttaa. Tärinä ei puuduttanut käsiä. Sateella oli hieman liukasta, mutta ei liikaa.
Ohitukset sujuivat helposti.....
ja Pihtipudas-Oulu -välillä riittää suoria.
PS. 14 tankkauskertaa !!! yhteensä noin 108 litraa eli n. 6.5 l/100 km
vuodesta 1971 ....
en kyllä täysin ymmärrä tämän rautaperseajelun tarkoitusta. Onko se että se onnistuu pienelläkin tankilla vai mikä? Varmaan suurin osa motoristeista ketä tunnen ovat ajaneet 1500 km päivässä ilman mitään yrittämistä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ihan hyvä kysymys. En minä sitä tiedä. En tosin tiedä moottoripyöräilynkään tarkoitusta.
Toiset ajaa yli 1500 km ilman yritystä ja toiset yrittämällä. Onko sillä oikeasti mitään väliä?
*
![]()
vuodesta 1971 ....
Onko kellään muulla sattunut "arpaonni" kohdalle?
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
no toihan selittääkin kaikenlaista...
mahtaako oireisiin kuulua myös epämääräiset "nakutukset" puolikylmänä 2500 kierroksen kohdilla...
siihenhän ne kierroksetkin jää...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Huom, tuo koskee vain tiettyä osaa -08-09 valmistettuja pyöriä eli suurimmassa osassa "suomipyöriä" ei varmaankaan ole mitään vikaa.
Enemmän aiheesta vaikkapa StarVmax -sivustolta - 'clicks'.
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Hei nimimerkki Yamaha1!
Sinulla tämän keskusteluketjun aikaisemmilla sivuilla viimmosen tyylikäs kuva Maxistasi ja pyörässäsi oli hyvännäköiset uudet pakoputken päät vakiovaimentimien päässä.
Mistä moiset hankit ja millä kustannuksella?
N.O. Hääppönen
Nyt se on hyväksytty:(zetor1400 @ Heinä. 02 2010,00:09) kirjoitti
1616 km 1004 ml SS1600K 1.7.2010 Yamaha V-Max
![]()
vuodesta 1971 ....
No moro!(Max807 @ Heinä. 28 2010,10:18) kirjoitti
Juu, eli ihan paikalliselle (Turku) Yamaha dealerille kirjottelin spostia ja kyselin pystyisivätkö tilaamaan mulle moiset kapistukset... Ne on kuitenkin tuolla Yamaha Motor Europen sivuilla ihan V-Maxiin kuuluvissa kilkkeissä...
Tässä LINKKI
Ja tässä itse putken päät & muuta saman tyylin billet osaa
PUTKEN PÄÄT YMS.
Ja eipä ollut mikään ongelma, pistivät Turkkusesta moiset tilaukseen. Parissa päivässä tulivat sitten kauppaan ja kävin hakemassa pois kuleksimasta. *
Hintaa noilla "paskiaisilla" oli kyllä sitten kohtuullisesti, olivatkohan 700€ yhteensä. Eli kohtuu törkeät, mutta on muuten törkeän hienotkin... Eikö vaan? Ja vaikuttavat sitten myös ääneenkin, sellainen hiukan röpöttävämpi saundi noista tulee jos vertaa normipäätyihin.
Toivottavasti tämä autoi? Eikun hyviä *kelejä!!!
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Morjens,
ja kiitos vastauksesta. Eli putken päät löytyvät Yamaha Europen kataloogeista, mutta nuo linkkisi takana olevat putken päät näyttävät erilaisilta kuin sinun oman pyöräsi kuvassa olevat - lyhemmät keskiröörit ja reunukset myös erilaiset.
Eli onko niin, että ovat menneet muuttamaan mallia tahi sitten en vain osaa paikallistaa ko. sivuilta oikeaa mallia?
N.O. Hääppönen
Siis kyllä ne siellä Europen katalogissa on ne oikeat... Eli noi putkenpäät, tai siis koko osakokonaisuus on jonku hepun nimeltään Jeff Palhegyi tuotantoa. (tosin sitä nimeä en tuolla Yamahan sivuilla nää)(Max807 @ Elo. 03 2010,12:57) kirjoitti
Ne on siis tossa osakatalogissa heti toisena, sen leveämmän takavanteen jälkeen. Nimellä "BILLETS VMAX".
Tossa samassa kuvassahan on paljon muutakin saman valmistajan billet osaa, joten se ehkä sekotti teikäläisen huomion?
Enivei, saahan tohon Yammuun tosiaan samoilta sivuilta ne toisenlaisetkin putkenpäät. Mutta niissä tosiaan toi päätylaippa pysyy originaalina ja siihen ruuvataan vain tollasen lyhyemmät kartiot kiinni... Ei minusta läheskään yhtä tylyt kuin nämä kokonaiset billet laipat. Jokos selvisi?
It´s better to die on your feet than live on your knees...
No niinpä tietysti, sitä tuli vain tuijotettua noita pakoputken kuvia, mutta näillä Billet-vermeillähän saadaan aikaan juuri nuo käheän komeat pakoputkikomistukset.
Näin hyvä, kiitos.
P.S. "Lue/katso ensin ja kysy vasta sitten" on periaate, jota en ole vieläkään oppinut (edes kotona vrt kadonneet sukat jne).![]()
N.O. Hääppönen
No mutta pääasia että tuli ymmärrettyä, ja nyt säkin pääset eroon rahoistasi... *
Ne on julmetun komeita noi muutkin saman sarjan billet osat, joten siitä vaan "kerää koko setti". Jos siis haluaa noista pyörän magnesium osista eroon... Magnesiumin korvaaminen alumiinilla, ei taida keventää. Mut luojan kiitos se ei näissä malmikasoissa ole ollenkaan se pointti! *Tais noi pelkät pakoputken päätkin olla 4-5 kertaa painavammat kuin ne originaalit... toisaalta, 4-5 kertaa päheemmät myös!
Mun tekis täs talven aikana kiikuttaa Maxin osat maalaamoon, mutta katotaan nyt. Toisaalta tuntuu, että tuota ei tosta enää komeemmaksi saa PRKL millään! *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
pikku päivitys
se takarengas kesti mun ajelua sitten sen 6300 km ...
nyt on ihka uusi metz maraton 880 alla ja sen kestotesti on alkanut.
eteen tuli metz z6 vaikka vanha oli ihan hyvä,
mutta siitä löytyi pari syvää viiltoa kun olen joihinkin sepelin paloihin osunut, enkä sillä enää uskalla lapinreissua lähteä vetämään...
ens keskiviikkona siis alkaa viikon ja 3,5Kkm perseen puudutus, salo-inari-salo kaikilla mausteilla...![]()
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Mistä ostit uuden takanakin? Löytyikö heti hyllystä ja mitä kustansi? Meikäläisellä on kohta 7000km alla, ja vielä on vähä pintaa jälellä... Eli sinnittelen tän ajokauden kyllä tolla vielä.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Yllättävän hyvin kestänyt ensiasennus (battlaxit?) renkaat kilometrejä.(adville @ Elo. 10 2010,21:11) kirjoitti
Varmaan kestää tuo marathon vielä paljon paremmin, mutta mitenköhän on ominaisuuksien laita... Ettei olisi jo astetta liian liukas kumi?
Z6 on varmasti ihan jees. Tuntumaltaan tosin hieman kovan oloinen, mutta siihen nähden pitoa yllättävän hyvin.
Supermoto
salon mopo ja pyörä
hyllystä löytyy, ja asennusajan olisi saanut seuraavalle päivälle, mutten ottanut , kun halusin ajaa vanhan ihan pois ja polttaa loput...
hintaa en tiedä![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Duoda-duoda, miksi jollain kulahtaneella gummilla pitää pärjätä ajokausi loppuun ja vaihtaa vasta ens vuonna? Meneekö renkaat pilalle talven aikana? No ei tosiaan mene!
Mielestäni on jopa parempi ottaa renkaat ajoon jo syksyllä, niin voi ajaa ne sisään ennen kevättä, eikä tarvii lipsutella uusilla renkailla likaisilla ja luikkailla kevätteillä.
Jatkakaa.
Juu-u, kyllähän mä ostaisin vaikka joka kuukausi molemmat uudet kumit... kun ne niin rumiksi jo tuolla auringossakin haalistuu & uudet on aina hienommat. Mutta mutta, kun on näin kesällä muutakin käyttöä rahoilleen kuin nää mopon rinkulat.(hidas57 @ Elo. 13 2010,09:01) kirjoitti
Ja muutenkin siis, mulla on ollu tapana ajaa renkaat loppuun, syödä ravintolassa tilaamani annos loppuun, juoda se kylmä huurteinen terassilla loppuun jne jne. Joku ihme fiksaatio varmaan!?!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Niinku billet-osat yms koristeet?(Yamaha1 @ Elo. 13 2010,10:22) kirjoitti
Täytyyhän siinä sitte säästää muista turhista kuluista, kyllä tuossa perää on...
![]()
Noni, nyt sää olet asia ytimessä!!! *(hidas57 @ Elo. 13 2010,10:29) kirjoitti
Ei vaan, mä ajelen aika nätisti tuolla tonnikeijulla... joten renkaassa on vielä pintaa varmaan lähemmäs 10 000km matkalle hyvinkin. Ellei sitte kulahda nyt jotenki hemmetin nopeesti toi loppu? Saapi näkyä? Mut ollos huoleti, ei mulla pokka riitä sitä kankaille vetää kuitenkaan... *
Ja "billetoidaan" / hifistellään sitte talvella taas, enhän mä tänäkään kesänä tähän ole mitään osia hankkinu. Öljyt & filsu tuli vaihdettua tossa huvikseen ja pikkasen olen noita turhan kiiltäviä osia mattamustalla maalaillu, mutta muuten... Bensaa tankkiin ja ajoa.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
HEH HEH
kyl määki oisin voinu sillä vanhalla viel ajaa jos ei ois tota lapin reissuu ens viikolla , oli siinä viel hiukan jäljellä mut kun hiukan "autto" ni se loppu katos kivasti...
tuntu toi battlax lopettavan kulumisen kun se kului tarpeex, ei meinannu loppu loppuu millään...
alkaa muuten ton levyinen gummi ohjaamaan aika v;sti kun on tarpeex tasanen ja uria tiessä
mut ens viikolla vedetään paaritiskillä billetillä![]()
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Repesin(roskakuski @ Elo. 15 2010,21:03) kirjoitti
![]()
Helposti
kyllä se on matkapyörä
tosin kuvassa se on siellä mihin se oikeesti on tarkoitettu, nimittäin stripillä...
"viikonloppureissun" saldo 2800km suurimmalta osin vesisateessa ja kylmässä mutta oli niitä aurinkoisiakin hetkiä.
tavarat kulki kätevästi lompakossa ja kaverin cebarin sivulaukussa ...
eikä perse eikä ,mikään muukaan kohta puutunut edes vakiojakkaralla, vaikka olenkin muutaman numeron suurempi.
kulutus ei ollut ongelma, yksi tankkausväli oli kyllä hiukan limitillä 198,6 km / 14,3l mutta riitti kuitenkin
se aika muuten oli 10,92 / 206 kmh...
teholappukin tuli otettua , mutta siitä sitten myöhemmin...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Nonnih!Monellakos vaihteella löi tyhjiä ku lähettelit? Ja siellä oli sitten penkkikin vai? Jokos sulla on se PC paikoillaan? Ja mitäpä sait pallolle?
Ei sillä että niitä verrata vois, sillä penkeissähän on aika huimiakin eroja. Mut enivei, laita käppyrää näytille!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
se mitään tyhjää lyö
se vaan lähtee ja sitten mennään... kahden kikserin päänahat ja sitten toisen maxin vielä kahteen otteeseen... Sori Sami
197,4 hp / 191nm laitan aikakortin ja käppyrät kun saan skannattua...
sairaan hauska laite... paras...
![]()
![]()
![]()
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
(adville @ Elo. 23 2010,20:56) kirjoitti
Pallolla ton verran vai?!? Mitäs kommervenkkejä sitä on tässä hiljaisuudessa oikeen menty laitteleen?!? Ei ihan pelkillä putkilla noi potki... vaikka hyvin potkiikin.
It´s better to die on your feet than live on your knees...