Jollain on kuitenkin "koristeosia" *(adville @ Kesä. 05 2010,00:14) kirjoitti
![]()
Jousituksen säädöt kovemmalle ja mamma mukaan. Vmax jaksaa mennä yllättävän hyvin myös 2 päällä. *
Tosin jalkatapit ottavat varsin herkästi kontaktin tien pintaan.
vuodesta 1971 ....
OK, hyvä tietää, että ne on noi jalkatapit eikä putket ku raapii ensin... Ei millään vihtis nuita milijoonan billettiputkenpäitä asfaltilla hioa!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
maxit tonne ,oma tontti...
Kiitti!!! , NYT mä tajusin...
alkaahan nimittäin tulla kuvia...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Sun pitää ensin mennä sinne itse kuvaan, klikata se auki + isoksi. Sit hiiren oikeella ja valitset kuvan tiedot, siellä näkyy sen osoite kokonaisuudessaan... Klikkaat sitä osoitetta 3 kertaa ja se maalaantuu kokonaan, sit kopioit sen.(adville @ Kesä. 06 2010,21:22) kirjoitti
Tämän jälkeen tässä viestin kirjoitus osassa, valitset tuon "image" napin tuosta ylhäältä... ja liität se kopioimasi osoitteen suoraan sitten sinne. Siinä se!Vähän on sellanen työlään olonen tuo tyyli, mut noin mä sen teen.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
(zetor1400 @ Kesä. 06 2010,08:35) kirjoitti
pahus, sullakin on tollanen "viron kilpi" neljä numeroa aiempi kun mulla vaikka on 8 päivää uudempi...
![]()
aiheuttaa hiukan hämmennystä kun on enempi vanhempia pyöriä ympärillä... heh...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Ruutia tarjolla pikkurahalla...
http://www.holeshot-racing.co.uk/index.p....n-turbo
kuka ehtii ekana???
mulle tollanen 600hp ,sillä saakulmilla jos pysyy kahvoissa, laitoin loton jo...
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
yep .. tosta mr. zellerin kustomoimasta 'kliks' vaihteenmukaisesta "pohjakartasta" autotunetettu kartta käytössä.(adville @ Kesä. 05 2010,00:14) kirjoitti
näillä härmän bensoilla ajettaessa vaati alussa pientä hienosäätöä, mutta hetkellä näyttää seokset oikein hyviltä *![]()
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Niin ja eikös sen autotunen voi sitten kytkeä hemmetiin kun on saanu haluamansa muutokset aikaan = kartat alkaa oleen kohdillaan?!? Ettei nyt kokoajan säädä turhanpäiten niitä eestaas...
Se täytyy sanoa, että melkonen katseitten kääntäjä sitä on tuola kaupungissa tuolla p*rkeleellä. Eipä kovinkaan paljon tarvi ranteen krampata ni johan on ukkonen irti tuolla kivitalojen välissä... Ja toisaalta, kun tuolla on niin mukava vaan tyhjäkäynnillä antaa jyristä menemään.
Ei jotenki tunne edes tarvetta mihinkään perkeleen kiivailuihin, siitä lienee todisteena kohta 6000 kilsaa ajettu takanen... ja vielä on pintaa jäljellä toiseen samanmoiseen.![]()
Hitto kun voittais lotossa niin kaveriksi tulis tuo Ducatin uus 1200 Multistrada S... On nimittäin HIENO vehje!!!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Maximus kävi ulkoilemassa tänään *
![]()
vuodesta 1971 ....
Käskyt AutoTunelta eli ohjaimelta ohjattavalle laitteelle eli PCV:lle näkyvät PCV:n käyttöliittymässä erillisessä talulukossa ja ne eivät tapahdu lennossa. Käyttäjä voi siis itse hyväksyä tai jättää hyväksymättä AutoTunen ehdottamat hienosäännöt. Laitteessa voi myös määritellä trimmauksen tason, eli montako prosenttia olemassa olevaan asetukseen verrattuna säätöä voi maksimissaan tapahtua kerralla eli yhden säätöjakson (ajolenkin) aikana. Eli jos säädöt on Autotunen mielestä kovasti pielessä ja säätötaso asetettu alhaiseksi niin yksi ajolenkki ei auta. Ja muutenkin "autotunetettaessa" ajo saisi olla normaalia monipuolisempaa.(Yamaha1 @ Kesä. 10 2010,17:45) kirjoitti
Luonnollisesti AutoTunen voi myös kytkeä kokonaan pois heti kun kartta miellyttää, mutta ei sen jatkuva "fly-by-wire" toiminta siellä mitään myöskään haittaa. Heti kun muutat vaikkapa menoveden laatua, ajotottumuksiasi (dramaattisesti) tai joku muu oleellisempi muuttuu kokoonpanossa niin ei muuta kuin läppäri kiinni ja katsomaan mitä AutoTunella on asiaa.
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Tuo Autotune on kohtuullisen heikosti dokumentoitu, mutta käsitän seuraavien parin lauseen esittelysivulla tarkoittavan, että säätö tapahtuu lennossa (kun ulkoista kytkintä ei ole):
"The Auto Tune kit can be configured to run and correct at all times or by using the "map switch port" on the PCV. You can set it up so that you can switch back and forth between the tuning modes and the base map settings."
Jos taas on ulkoinen kytkin, niin sillä voi vaihtaa halutessaan peruskartallekin.
Jotenkin tuntuisi loogisemmalta, että trimmaus olisi mukana aktiivisesti, ellei kytkin määrää toisin. Autotunen manuaali (2 sivua!) vihjaa myös samaan suuntaan kertoessaan trimmauksen min/max alueesta:
"By lowering this value it will work as a safety net so if something should go wrong in the unit or bike it will not cause the bike to run poorly."
Eli jos trimmaus ei tapahtuisi lennossa, niin miten se voisi häiritä virheellisenäkään pyörän toimintaa, ellei trimmejä hyväksy? Ja varmaankaan ei hyväksy, jos pyörä toimii huonosti ja trimmiarvot on päin p-tä. Mutta ihan täsmällisesti asiaa ei kerrota. Toki on selvää, että trimmiarvot kannattaa jossain vaiheessa lisätä peruskarttaan käsin, kun kaikki toimii.
Aluksi ymmärsin tuon kans niin että ne asetetut min ja max säätörajat koskevat vain yhtäajokertaa ja sitten seuraavalla lenkillä Autotune säätäisi lisää jos on tervetta, mutta ei mulla ainakaan ikinä tullut trimmikarttaan sen suurempia lukuja kuin annetut raja-arvot.(tiairi @ Kesä. 11 2010,10:09) kirjoitti
Sitten suurensin raja-arvot 20 => 25, niin tämän jälkeen myös trimmikarttaan tuli suurempia korjauksia.
ZH2 2020
Aivan näin. My bad. Eli trimmikarttaan ilmestyy lukemia vain annettujen raja-arvojen puitteissa ja korjauksen määrää voi lisätä vain näpyttelemällä asetuksiin isomman raja-arvon. Näin tietenkin varmistutaan siitä, ettei laite vaikkapa vikatilanteessa lähde pikkuhiljaa hivuttamaan "peruskarttaa" aivan perseelleen ja pysytään koko ajan suht lähellä "tavoitetilaa".(Attitude @ Kesä. 11 2010,12:04) kirjoitti
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Mikäli joku tuumailee kyseisen tehohirviön hankintaa, niin minulla olisi tarjolla n.5000km ajettu yksilö hintaan 25 000 €.
Ota yhteyttä mikäli kiinnostaa......
"Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
voi kamala...
no, tulipa heitettyä sellanen tankillisen lenkki tänään vesisateessa...
ei muuten oo kivaa, kun joutuu ihan kieli keskellä keskittymään, kun toi sutii ihan tahtomatta ihan pienilläkin kierroksilla,ja joutuu kokoajan ajattelemaan ajamista...
aika stressaavaa![]()
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
alustan säätölenkki 2h/180km
nyt alkaa olla säädöt kohillaan , ei enää hakkaa käsille, eikä routapatti lyö keuhkoja tyhjäksi...
alkaa vaan nopeudet mennä hiukan koviksi kun on niin helppo ajella
on muuten hieno pätkä tosta paimion kautta tarvasjoelle ja sieltä marttilan ja kosken kautta kuusjoki ja somero, ei kulu rengas keskeltä ja jokivarren maisematkin jotenkin istuu silmään, vaikka olihan tuo joidenkin muittenkin tiedossa...
tankki on kuin arabin tohveli, taas...
huomenna taas![]()
![]()
ja nyt![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Kaad deem, itte tulin sitten jumittaan tänne laivalle taas 6 viikkoa. Prkl heinä/elokuun vaihteessa vasta takas maisemiin, mut ompahan tuota kesää vielä sittenkin jäljellä...
Banditin XXR kypärä piti hetken mielijohteesta hankkia, mattamustana tietysti. Sopii Maxin tyyliin vielä paremmin ku toi pääkallo Arai.Nää on pahoja nää ankkurivahdit täällä laivalla, aina tulee hankittua jotain ku netissä surffaa ja tappaa aikaa. Viimeset 2 pyörääkin on tullu ostettua ankkurivahdissa PRKL!
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
290km / 3h *
kävin vammalassa tankilla ja äkkiä takas...
keli oli tosi hieno kun peuratkin oli lähteneet sitä ihmettelemään, vielä pari päivää ja alkaa se viikon kesäloma, silloin sitten paljon![]()
![]()
ja hiukan
, toivottavasti kelit säilyy...
ja huomenna jokirantaan, vahdi ankkurias yamaha me hoidellaan toi ajopuoli silläaikaa
ai juu, takarengas on ihanmenee vaihtoon varmaan viidessätonnissa viimeistään
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
ääh... tänään ei jaksanu ku tankillisen
ei vieläkään neljää tonnia (3989km)...
lähtiskö joku jussina koittamaan teräsbetonipersettä
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Mikäli tarkoitat rautaperseajoa, niin olen aikonut sellaisen Vmax:lla tänä kesänä hurauttaa.
![]()
vuodesta 1971 ....
juurikin sitä , mutta maxilla kaikki on hiukan hevimpää...
koskas olit ajatellut ajella...tulee muuten hiton monta tankkausta...
höö... outo juttu ,tossa tänään kun oli lämpimämpi ja lämpömittari oli koko reissun puolessavälissä tai yli, kulutus tuntui laskevan oikein reippaasti - 100km alle puolella tankilla.
jotenkin kuulosti muutenkin että pata kävi kevyemmin...
alankohan mä seota vai käykö toi liian kylmänä "normaali-ilmalla"
saakohan siihen lämpöisemmän termarin???![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Heti kun näyttää siltä, että vettä ei tule kohtuuttomasti; Vmax ei ole parhaimmillaan vesiliirrossa.(adville @ Kesä. 24 2010,20:56) kirjoitti
Kun on monta tankkausta, niin reitin voi suunnittella monipuoliseksi: 150 km yhteen suuntaan, 10-170 asteen käännös (bensakuitti talteen) ja 150 km siihen suuntaan, taas käännös, jne. *
IBA Finlandin sivuilla on 8 erilaista reittiä, joita ajettiin IBA marathonissa, minä ajoin reitin nro 3. Se ei ole Vmax-reitti. Ajokkina olikin Honda Deauville.
vuodesta 1971 ....
olit siis ajamassa tuota maratonia??
joku turun suuntaan kulkeva reitti ois helppo ,niin vois lähteä kotoa ja tulla sit takas ettei tarvis erikseen lähteä "reitille"...
huolttikselle 150m...![]()
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Tässä on yksi IBAn reiteistä:
linkki yhteen Turun reittiin
![]()
vuodesta 1971 ....
no toi ois ihan hyvä...
velipoika ilmotteli just että vois kans tulla stadista mukaan...
siis koska...?![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Vmax-painoitteinen rautaperseajo voisi (jalkapallokisojen otteluojelmasta johtuen) tapahtua omalta osaltani torstaina 1.7. *Jotta hämärässäajelu minimoituisi, ehdotan starttia klo 0400 Tuupakan Teboil:lta (kylmäasema Vantaan Yamaha Centerin vieressä). Oman lähtö- maalipaikkansa voi tietenkin valita reitiltä. Omien kokemusteni mukaan ajo vie 20-22 tuntia mm. kelistä riippuen. Kiirettä ei ole, ja ajo tapahtuu sääntöjen mukaan.
Reittinä voisi toimia tämä IBA:n lenkki
Vmaxien erityispiirteistä johtuen tankkauspisteitä on enemmän kuin IBA:n reittipisteitä, mutta matkan tarkistuksen vuoksi kaikilla reittipisteillä tankataan myös, vaikka tankki ei olisikaan tyhjä.
Reitin ajosuunnalla ei ole suurta väliä, mutta mahdollinen aamuaurinko tulee vähemmän silmille, jos suuntana on HKI->TURKU.
Runsas Vmax-osanotto on suotavaa. *
vuodesta 1971 ....
mukana
öö. siis jos ei sada... ei oo vesiperse...
voisin lähteä tosta halikon motarin shelliltä varmaan sitten viiden maastossa...
pitää sopia vielä broidin kanssa et se vois tulla sinne mistä sä lähdet![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Tarkistetaan säätilanne keskiviikkona. Sateeseen ei lähdetä eli jos todennäköisyys pidempään sateeseen on suuri. Pikku kuurot eivät haittaa.
En tiedä, onko ajon dokumentointimenettely tuttua, kannattaa tutustua aiheeseen IBAn sivuilla, kohta ohjeet > "SS1000 mallisuoritus".
Lähtöpaikka ja -aika on Vantaan Tuupakan Teboilla 1.7. klo 04.00 (jos matkaan lähdetään). Halikon Shell:llä ollaan n. klo 05:00 (tai vähän yli).
Päivitys maanantaina: *alustavasti torstain sää ei näytä riittävän hyvältä, mutta ei sen paljon parempi tarvitse olla, jotta lähden liikkeelle. *Palaan asiaan tiistaina.....
vuodesta 1971 ....
ei hyvältä näytä...
pitää vielä kattoo noi myöhemmät säätiedot...
mikä otetaan takarajaks, koska päätetään mennäkö vai ei?
kympin uutisten jälkeen?
vai siirretäänkö suosiolla lauantaille, sillon näyttäis hiukan paremmalta??
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Torstain iltapäivä / ilta ei nyt näytä hyvältä, mutta katsotaan klo 21 saakka.
Lauantai ei minulle käy.
PS. Jos reisulle lähdetään, niin etenemistämme voi seurata netistä. *Ilmoitan osoitteen myöhemmin.
vuodesta 1971 ....