(adville @ Touko. 23 2010,19:24) kirjoitti
Voi kun saisi jostain itsellekin noin ihanat mopoilu fiilikset... Tuo on melkein parasta mitä voi olla, kun oma mopo tuntuu maailman parhaalta ja voittamattomalta.
Supermoto
Niin, eiköhän tämä PC "konsepti" ole jo vuosikaudet ollu markkinoilla ja hyväksi todettu. Joten kyllä sen nyt uskaltaa armaaseensa kiinni heittää. Ainoa vain, että jokaisen muutoksen (putki, filsu tms.) jälkeen se olis laite vaan vietävä penkkiin ja katottava ne säädöt. Sillä PC ei itsessään seoksien mukaan itteään säädä, ellei siinä ole tuota autotune lisäpalikkaa.
Tosin autotunekaan ei liene ihan ongelmaton vehje... Tällä viittaan jenkkilän foorumeihin ja sieltä luettuihin kokemuksiin. Eli paras pitää homma simppelinä ja säädättää se oma armas penkissä kulloisellakin kokoonpanolla. Sen jälkeen ei tarvi miettiä ja murehtia!
Ja tuohon käynnistyksessä annettavaan bensamäärään, ei PC ilmeisesti vaikuta tosiaan millään lailla. Ja kun karttojakin silmäilee, niin pyöreää nollaa siellä on niillä alkukierroksilla luettavissa.
Ainoa minkä koitin tehdä, oli se kaasun asennon jännitteen "reset" tyhjäkäynnillä. Ja se kyllä selkeesti muuttaa tyhjäkäyntiä. Mutta itse ennen varsinaista käynnistystä tapahtuvaan toimintaa tuolla ei liene ole vaikutusta? Tätä mieltä oli myös penkkihemmo. Eli Yamahan oma ECU hoitaa sen ensimmäisen bensan syötön, ja aikalailla rikkaasti hoitelee ainakin mulla. Mut mut, pääasia että käynnistyy ja sen jälkeen tietty PC hoitaa ja säätelee hommat hienosti. Ja tämän myös penkki varmisti!
adville: Ai että ketterämpi ajossa kuin moni kyykky! *Myytiinköhän sulle jotain V-Max pillereitä kaupan päällisiksi, vai mistä moinen optimismi?
Heh, ei vaan onhan tuo nyt jeesuksen raskas ja kankea jos oikean kyykyn jälkeen hyppäät puikkoihin. Ja Busat sun muut matkalehmät, ne ei ole kyykkypyöriä. Mulla tietty on hyvä vertailla, kun vaimon kans välillä tulee vaihdettua prätkiä tuolla taipaleilla. Voin kertoa että 675 Triuph Daytonalla kyllä pesee Maxin mutkatiellä mennen, tullen ja palatessa... Ei voi edes samana päivänä puhua noista laitteista tuon ketteryyden puitteissa!
It´s better to die on your feet than live on your knees...
heh. juu en yhtään epäile ton trumpan kykyjä , mutta olivat täällä lahdenpohjukassa muutkin tehneet vertailutestiä ja jousituksen säätöä tollasella malmikasalla ja jopa paikalliset "ammattikuskit" oli olleet sitä mieltä että on hämmästyttävän helppo ja ketterä...
*itse olen edelleen sitä mieltä ja saahan sitten seuraavalla suoralla sen trumpan kiinni... *
mä olen ollut niin kauan sivussa näistä mopo touhuista että en tiedä niitten ruiskujen virittämisestä mitään, pct sun muut on ihan uutta ja siksi epäilen ja kyselen kaikkea...
mutta kysymällä oppii , niinhän se menee , älkää hermostuko...
silloin joskus viriteltiin puristussuhteilla ,nokilla,putkilla kaasareiden koolla ,sytkäpyörillä ja kansiviilauksilla, joten ei se vaan tunnu uskottavalta että jollain markan purkilla voi saada vehkeet toimimaan ja vielä kulkemaan niinkuin ajatus, mutta totuttelen ajatukseen ja uskon kun näen...
tää Maxihomma on ollut nuoruuden haave ,niinkuin ZZ-R;kin, se vanha malli vain ei oikein ominaisuuksiltaan osunut, varsinkaan kun on nähnyt ne huonot puolet takarenkaan vieressä ajaen , vuonna -86 RD;llä ... silloin vaan tuurilla selvittiin ilman raatoja.
tää nykyversio on muuten ihan samaa egoa kuin se vanhakin mutta tää pysyy käsissä ilman pyörästä johtuvia yllätyksiä...
ei ne takatalolla myyneet mitään pillereitä ,kyllä tää johtuu vaan tosta malmimöykystä , se vaan on niin hyvä... *![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Heh, juu... Nautitaan, nautitaan ja vielä kerran nautitaan! Minäkin aikanaan Maxi kuumeessani kattelin netistä kaikki testivideot yms. mitä vaan käsiini sain. Ja kyllähän niissä monessa oli testikuski saanu yllättyä miten hyvin tässä uudessa on toi runko ja jousitus mukana... Varsinkin kun vertailupohjana pidetään sitä vanhakoppasta Maxia.
Ja siis noin muutenkin, muoviluotien ja näitten muskelipyörien vertailuhan on täysin turhaa hommaa. Se on ihan sama ku koittais ympätä uutta Lotus Eclipseä ja 60-luvun Dodge Chargeria samaan muottiin ja vertailla niitä... Eli ei mitään järkeä, eikä varsinkaan mitään pointtia koko hommassa.
Tuosta virittelyhommasta, niin sehän on vain vissiin ajan kysymys kunnes joku jossain alkaa koneisteleen & viritteleen omaa Maxiaan myös siihen "vanhaan" hyvään tyyliin. Mut noi putket ja PC, se on vaan tuommonen hyvä, nopea ja edukas konsti muuttaa pyörä sellaiseksi kuin sen tulisi jo tehtaalta ulos rullatessaan olla.
Jahans, se näyttäis olevan sadepäivä käsillä. Jospa tänään pikkasen modailis lisää tuota rekisterikilven telinettä vaikka... Aina sitä jotain puuhaa tuon ympärille keksii![]()
(adville @ Touko. 23 2010,19:24) kirjoitti
![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
GÄH.. putkikasa ja muijanpidike tuli *
taitaa olla brittien kalenterissa päivät erijärjestyksessä kuin muualla euroopassa tai sairaan nopeet kuljetusfirmat...(tsuppareilla on Vmaxit)
mut asenna noita ny, kauhee kaatosade ja pyörä terassin alla, millä sen ny tosta saa pajalle muka kuivana *![]()
pc on vielä matkalla mut pääseehän noilla alkuun...
tulis jo kuivaa...ain mää kans kitisen *![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
nonni
putkihässäkkä ja mammanpidätin paikallaan ja koelenkki heitetty..
aika kova ääni
huomenna jokirantaan jos ei sada, mut pääsen lähtemään vasta kuuden maissa...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Tulpat korviin AINA, sillä niistä äänistä selviää.(adville @ Touko. 25 2010,21:19) kirjoitti
Ite olen ajellut jo 3-4 vuotta eareitten kanssa, ja auta armias kun niitä ei joskus olekkaan ja pitää ajamaan lähteä. Tuntuu että taju lähtee siinä metelissä, ja tällä en tarkoita ite mopon käyntiääntä... vaan sitä tuulen vinkunaa ja huminaa mikä 80-120km/h vauhdeissa on!!!
Jees, meki kurvataan vaimon kanssa varmaan rantaan. Jos vaikka 1730 jo tulis paikan päälle... Odotellaan jos teikäläistäkin sattuisi siellä näkymään!![]()
mun maxi on likki
![]()
rajoitin ei toimi![]()
![]()
voiko noissa olla eri ohjelma eri vuosimalleissa , vai missä vika...
ei niin et se mua haittais...![]()
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Jaa, siis suljetulla alueella kävit testaamassa eikä pelittäny? Voi varmaan harmittaa...![]()
Ei mutta ihme homma, kyllä sen pitäis ihan samanlainen olla 2009 ja 2010. Ellei sitten jostain syystä luule että otat varttimailia, silloin se ei tule peliin. Mut se pitäis kaiketi ottaa seisova lähtö, ja antaa sit mennä kaikki pykälät läpitte... En ole ite tuotakaan kokeillu kyllä.
radalla , jepjep
takasuoran päähän 238 ennen jarruja...
eikä varmasti luullu lähteneensä paikoiltaan.
jossain huippunopeus jutskassa vois tietty kans joskus käydä koittamassa tota paikaltaanlähtöä, ja kattoo sitten mitä menee.
tai ihan varttimailikin kiinnostas joskus kokeilla, mut burniksen aikaan ollaan just lapissa... ja viime viikonloppuna oli niitä juhlia kun kiikalassa ois päässy kokeilemaan vw openissa... ei kun ei..
olihan se tm toimittaja ajanut kylmällä radalla 10,2 ,et jos pääsis edes lähelle...
![]()
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Juu, eikös tuossa Maxissa ole joku lähetystoiminto tuossa "ajotietokoneessa"? Eli paikoillaan kun sen countdown toiminnon laittaa niin laskee sulle 5,4,3,2,1 startin jonka jälkeen sit sekunttikello lähtee juoksemaan... Eli eikun suljetulle alueelle mittomaan 1/4 maili ja kokeilemaan. Ja noin lähetettäessä sen rajoittimen ei pitäis puuttua peliin.
Jees, ite olen ajatellu että ihan turhaa mennä näillä vakiokumeilla kokeileen mitään jos se tuonne 3 pykälälle asti aina lyö tyhjää? Pitäis saada joku liimasempi nakki tuonne takapyörälle, niin sit olis vähän ideaa siinä hommassa.
Onhan ne jenkeissä isot poijaat ajelleet sinne 9,5 tietämille putkiviritteisillä laitteillaan, joten sinne olis mahkut pienellä harjottelulla ja oikeilla vehkeillä.
Tässäpä hieno videokooste aiheeseen. Tuo Maxi taitaa olla UFO:n 4-1 putkella, ja tietty kunnollisella takarenkaalla. Mutta hyvin näyttää kulkevan malmikasa...
1/4 mile in 9,222 s
Joo, voi olla, mutta se mainitsemani asetus on PCV:n valikossa 'power commander tools' -> 'configure' -> 'startup fuel'.(Yamaha1 @ Touko. 23 2010,22:34) kirjoitti
PCV:ssä mainitaan olevan systeemi, jolla se saa suoraan ECU:lta tiedon moottorin lämpötilasta, jonka mukaan PCV voi säätää polttoainemäärän käynnistyksessä. PC3:ssa se asetettiin käsivaralta. Kannattaa katsoa onko tuolla valikon takana jotain asiaan vaikuttavaa, mikä ei tosin takaa etteikö PCV muuta jotenkin ECU:n alkuperäistä toimintoa.
Kartat sinällään ei tuohon käynnistysvaiheeseen vaikuta.
AHAA! No perkule... Tuohan kuulostaa jo joltain. Teikäläisen kirjotuksissa on kyllä aina pointtia, kiitos tästäkin jälleen!!! Mä painun tuonne talliin heti silmäileen... *(hidas57 @ Touko. 27 2010,10:32) kirjoitti
Noniin, se oli nopee... Eli löin piuhan kiinni ja kattelin tuon Start Up Fuel valikon. Ja sitähän ei ollu ruksattu käyttöön koko toimintoa... Otin sen käyttöön ja laitoin sinne arvoksi -5%, eli siis mun logiikan mukaan laihensin sitä käynnistys seosta nyt sitten tuon 5%?
Sit siinä sai valita myös lämpötilan mukaan seokset, tai käyntiajan mukaan. Mä otin sen käyntiajan, ja siinä arvo 10sek. Eli tarkoittaakos tämä että antaa tuota -5% seosta nyt sitten sen ekat 10 sekuntia?
No, enivei... Tuntu tuolla -5% arvolla räjähtävän käyntiin heti ku starttinappulaan koski. Eli huomattavasti herkemmin ku tähän saakka. Ainoa vaan että onhan tuo -5% laihennus nyt ihan turvallinen määrä? Eihän se tietty ole kuin starttibensa, mutta silti...![]()
Tuollainen polttoainemäärän muutos noin lyhyen aikaa ei voi rikkoa mitään. Luultavimmin ajan voi suhteuttaa siihen kuinka kauan kone ottaa käynnistyä. Mutta uskoisin toiminnon putoavan pois päältä heti sen jälkeen.
Lämpötilan suhteen on hankalampi sanoa, että missä tilanteessa syöttöä pitäisi korjata. Mikä on kylmä kone? Pitäisi tutkia missä lämpötiloissa käynnistysongelmia on.
Joissakin vehkeissä (HD) kysymys lienee lähinnä sopan lisäämisen tarpeesta, ryyppytoiminto. V-maxissa ainetta tuntuu tulevan liikaa jo muutenkin.
Jos kone kerran käynnistyy paremmin noilla asetuksilla, niin onhan siinä menty oikeaan suuntaan!
Juu, no tuon takia justiin en ottanu sitä lämpötilan mukaan systeemiä edes käyttöön. Monesti hommat on vaan paras pitää mahdollisimman simppelinä.
Kiitoksia tosiaan taas asiantuntevista, tai ainakin niiltä kuulostavista kommenteista. Nyt mentiin oikeaan suuntaan, ehdottomasti!
pystyykö pc;llä näkemään reaaliaikaisia parametrejä ja kytkintietoja , vai pääseekö siihen ainoastaan tekemään asetusmuutoksia ?
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
juu,ja sit piti kysyä jo turussa, et mitä sen exupin vaijereille kuuluu tehä...
mulla on ne nyt siellä sivuposken takana irrallaan.
onko siihen joku tsydeemi olemassa et voi ottaa koko servon pois vai voiko sen jättää tollai?
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Mä otin ne vaijerit kokonaan irti ja hyllylle... Mut kai ne voi siellä boxissakin olla, jos mahtuvat olemaan? Siihen ite servoon mä en sen enempiä koskenu, enkä tiedä voisko sen napata pois sieltä? Olkoon siellä kun ei tosiaan haittaakkaan...
Pelkällä PC.llä pystyy jonkiverran katteleen näitä "parametrejä" kun kone on käynnissä. Kierrokset näkyy, kaasun asento, ja mitä kulloisenkin kartan mukaan antaa bensaa milloinkin jne. Mut AFR lukemia ei tietty pääse kattelemaan kun ei ole sitä O2 sensoria siellä putkessa enää. Niitten silmäilyyn tarvis vissiin sen PC:n Autotune lisäosan sensoreineen...
Tosin mä olen omassa päässäni miettiny koko autotunen turhaksi, koskapa penkissä tietyillä kilkkeillä on hyväksi todettu niin hyvänä se myös silloin pysyy. Ja jos jotain muutoksia kokoonpanoon teen, niin vien sitten uudelleen penkkiin. Jotenkin mä luotan semmoseen kerralla kuntoon meininkiin pikkasen enemmän. Ja siellä Star V-max sivustollakaan ei tuosta Autotunesta pelkkää hyvää luettavaa ole... Joten saa mun osalta varmaan jäädä kauppaan se kapistus. *
alkaa olla siellä hyllyllä tota tavaraa sen verran että menee tehopainot vakuutuksen osalta kohta uusiin puihin
toi autotune sotii osaltaan sitä "keep it simple" logiikkaa vastaan , olen samaa mieltä
alkaskohan värkkäämään pystywebereitä ruiskun tilalle
mä saan vääntää ihan tarpeeks töissä noitten ruuvejen kans, et pyörällä vaan![]()
![]()
![]()
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Juu, tässäpä yksi keskustelu tästä ylistetystä Autotunesta...
Autotune pölinää
Mä kans vähän luulen, että mulle riittää tuo Maxin ruuvaaminen nyt vähäks aikaa. Keskittyy ajamaan ja nauttimaan, talvella taas sitten jotain pientä "vänkää" lisää. *Mutta ehdottomasti "keep it simple stupid" kaavalla mennään...
Kohtalaisen amatööritasoista juttua tuossa linkissä...
Onhan se niin, että PCV:ssäkin on (etenkin Autotunen kanssa) jo 'liikkuvaa osaa' sen verran, että helpointa on antaa laittaa se kerran about kohdilleen ja sitten vaan ajella. Turha silti luulla, että mitään ongelmia ei sen jälkeen olisi, tai että se aina tuntuisi yhtä hyvältä.
Juu, amatöörejähän me kaikki niin kauan kunnes ammatikseen tätä tekee.(hidas57 @ Touko. 28 2010,13:11) kirjoitti
![]()
Eivaan tuota palstaa pitää lueskella "jenkkisuodatin" aika isolla. Mut on siellä paljon semmosiakin heppuja äänessä, jotka on oikeasti juuri tähän Maxiin perehtyneet. Joten suosittelen kyllä vaikkapa hakemaan ko. sivustolta aiheita hakusanoilla PC ja Autotune jne. Ja lueskelemaan ajatuksen kanssa, ennen ku menee ja ostaa kaiken mitä ostettavissa on...
Sitä mää tässä vaan, sillä normaalille pulliaiselle lienee tärkeintä että homma pelaa. Mä en ainakaan jaksa kokoajan olla jotain säätämässä ja vääntämässä, kun pitäis ajellakkin.
Kuivuis jo hittolainen illaksi toi keli, niin pääsee taas baanalle![]()
ai sataaks turuus
mää just tulin ,kun olin duunin jälkeen heittämässä tollasen reilun 100km tuolla kiikala-kisko suunnalla, kuivaa ,mutta hiukan viileähkö...eikä tääl oo satanu koko päivänä
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
teil on kans aina kamera mukana
tos on emäntä pyyhkässy trumpan heinäpeltoon ja sää näytät et takas tielle sieltä, ny mennään...![]()
heh...
huomenna pitäs leikata kuulemma nurmikko,enneku talo katoaa näkyvistä, sit vasta saa mennä ajelemaan![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Juu juu, pitäähän sitä talven varalle näpsiä kuvia... Niitä on mukava sitte koneelta toljotella kalsarikänneissään.(adville @ Touko. 28 2010,22:04) kirjoitti
![]()
Ohessa käppyrät parista peräkkäisestä tehovedosta ja 60%:n veto. Ko. tehopenkki ei ole optimistisimmasta päästä:
- Akrapovic slip-on & collector (+ESRM)
- Racing ECU
- Performance Airfilter
- Dynojet PCV + AutoTune
Ps. Tuo viimeksi mainittu kapistus on ainakin omassa pyörässä/kokoonpanossa toiminut todella hyvin ja ollut joka taalan väärti.
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
FORCE *
hauska huomata muuten ,kun on *tullut noita kuvia *tänne , niin *kellään ei ole noita helevatan kalliita billet jutskia , kaikki vaan "pullistelee" tehoillaan...
satsaukset on melkein kaikilla ; pc, decat, filter,raceecu, ym...
ei siis koristeosia, ainoastaan muskelia...
mikä meitä oikein vaivaa...???![]()
![]()
sairaan kivaa... pitää kohta vaihtaa rengas... 2600 km...
ääneen alkaa kohta tottua, mutta ne korvatulpat vois olla hyvä hankinta, ainakin pidemmissä vedoissa...
edelleen sutii ja keulii yhtäaikaa...![]()
perse on liian pehmeä kun on mamma mukana, pitää jättää mamma kotiin...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Juu-u, oikeen kivat käppyrät kyllä *(adville @ Kesä. 05 2010,00:14) kirjoitti
![]()
Penkeissä on varmasti eroja, samoin kuin olosuhteissa... Mutta näyttää oikeen makeelle toi sun AFR käyrä, tai siis suora... Ja tuo on siis Autotunen fiksaama kartta? Jos se noin mukavalta näyttää, niin ehkäpä olen valmis muuttamaan mielipidettäni. Katsellaan mitä talvi tuo taas sitten tullessaan.
Ja adville, se tuunauksen puute johtuu vain ja ainoastaan siitä... Että tämä malmikasa on jo niin komee suoraan tehtaalta, ettei ole mikään kiire sitä rumemmaksi muuttelemaan. Tietysti pikkuhiljaa jokainen fiksaa omansa näköiseksi... *
Tultiin juuri vaimon kanssa parin päivän E-suomen turneelta. Tampereen seudulla yövyttiin teltassaki muutama yö jne. Hyvin meni reissu, molemmilla rinkat selässä ja rauhallinen matkatahti... Tosin tänään oli HELVETILLINEN & KYLMÄ tuuli paahtaa Tampereelta tänne Turkuun... Meinas jo usko loppua!!!