Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
    Vaateitta pitää aina välillä pestä. Ajokauden ollessa jo kulman takana, tuli mieleen, että olisi hyvä hetki pestä ajopuvut.
    Goretex / Reissan tai mitä niitä nyt onkaan kalvot vaatii omat taikansa.
    Onko kukaan kokeillut niihin erityisesti tarkoitettuja pesuaineita / kyllästesuihkeita. Toimiiko ne oikeasti vai onko ne ostosteevee-osastoa? ? ?
    esim. tämmöisiä
    Olen käyttänyt ihan tavallista pesuainetta! Huuhteluainetta ei saa käyttää! Joku viisas pyöräkauppias oli sitä mieltä et suihkutettavat kyllästysaineet ei olis hyvästä. Heikentää kuulemma hengittävyyttä Mene ja tiedä!!!
    "Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."

IBAF 3735
    Normaalia pyykkipulveria olen käyttänyt normaalissa pesukoneessa 30asteessa pessyt, kyllä tuo ainakin vielä on veden pitänyt ulkopuolella. Ei ne sen enempiä taikoja vaadi kuin muutkaan kamppeet. Noista suihkeista ei ole kokemusta ...
    Kyllä se pinta kannattaa ehdottomasti kyllästää jollain vettähylkivällä aineella. Kalvo ei pysty hengittämään, jos asun pintamateriaali on täynnä vettä.

Sen verran harvoin noita ajokamoja tulee pestyä, ettei se erikoispesuainekaan mikään kohtuuton kustannus ole, eikä sen käytöstä ainakaan haittaa ole.

Juuri noista linkin litkuista mulla ei ole kokemusta, mutta vastaavia on erä- ja ulkoiluvarusteliikkeet pullollaan.
    Lainaa (Burnis @ Huhti. 16 2009,20:11) kirjoitti
    Normaalia pyykkipulveria olen käyttänyt normaalissa pesukoneessa 30asteessa pessyt, kyllä tuo ainakin vielä on veden pitänyt ulkopuolella. Ei ne sen enempiä taikoja vaadi kuin muutkaan kamppeet. Noista suihkeista ei ole kokemusta ...
    Samat sanat täällä. Tavallista pesuainetta ja 30 asetta, ei huuhteluainetta ja ei linkousta vaan suoraan rispustanut kylpyhuoneeseen kuivumaan. Edellinen Rukka oli käytössä 10 v. ja tämä nykyinenkin jo 6 vuotta.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Varsinaisia tixtex-pesuaineita en ole käyttänyt ja toistaiseksi omat kalvolliset ovat edelleen toimineet. Lukuunottamatta housuja joiden takuuaika meni umpeen ja kaksi viikkoa sen jälkeen vesisateessa ajeltiin haarat märkänä..
    Enkä tunnusta että housut olisi kastuneet sisältäpäin!

Vaatteen valmistajan ohjeen mukaan kun peset, et käytä valkaisuaineita etkä huuhteluainetta niin hyvä tulee. *Jos pesulapussa sallitaan silitys ulkopuolelta, niin sellainen viimeistelyksi.

Tuosta kyllästespraysta... Eikös se vaikuta vaan ihan päällimmäiseen kerrokseen, eli pyrkii kyllästämään vain ne cordurakuidut niin ettei vesipisarat imeytyisi ihan niin helposti. Ei ne toista tixtex-kalvoa takkiin tai housuihin tee, joten vaatteen hengittävyys ei varmaankaan kovin paljoa kärsi *
    Just oli keskustelua aiheesta liikeessä ku ostettiin molemmille Rukan Mika asut. Ja sitä mieltä siellä oltiin, ettei tarvi ihmeemmin kikkailla... Pesee vaan tosiaan 30 asteessa ja varmistaa, että pesuaine sopii gorelle. On kuulemma sellasiakin pesuaineita jotka ei sovi, ja niissä on sitten siitä merkinnät kyllä. Ja tosiaan EI huuhteluainetta kehiin myöskään...

Sit vaan riippukuivattelee kunnolla, saunan jälkilämpö olisi paras. Ja vähintään kerran ajokauteen olisi hyvä pestä, jotta pysyy kalvo hyvänä = hengittävänä.

Muuten, tuli tänään todettua tuon puvun ylivoimasuus näillä keleillä. Aamulla 0800 lähdettiin Kotkasta liikkeelle, pakkasta -2 astetta ja Helsinkiin ajettiin yhdellä kahvistopilla. Sit päivä pyörittiin siellä ja illaksi takaisin. Yhteensä joku 400 kilsaa ja lämpötila -2 ja +4 asteen välissä. Hyvin tarkeni! Eikä todellakaan tarvi mitään karhuntaljaa sinne takin alle tunkea. En edes viiti kuvitella mitä tää reissu olis ollu noilla mun nahkakamoilla... Varmaan olis henki lähteny, ihan sama mitä olis alle tunkenu. *
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Kalvollisille erä-/ulkoiluvaatteille suositeltiin nestemäistä pesuainetta. En nyt tähän hätään osaa tarkemmin sanoa mitä se on (jotain ihan perus nestepesuainetta). Hyvin on toiminu prätkävaatteidenki pesussa
    Esim. Partioaitasta saa Gore-Tex (ja muille päällystetyille kankaille) tehtyä ainetta joka vahvistaa päällimmäistä kerrosta siinä kankaassa. Vesi ei mene niin helposti kalvolle asti kun alkaa sataa ja puvun pitäisi pysyä paremmassa kunnossa.

Maksaa pirusti mutta ei sitä varmaan tarvitse kuin kerran kaudessa käyttää. Itse käytän tuota lasketteluvermeille. Nahkojen ja sadepuvun nimeen vannon mopoillessa.

http://ari.rdx.net/abc/equipment/varuste/gore.htm

Esim: http://www.varuste.net/tuotteet2.asp?_id=3078

Käytin takki+housut pesulassa pesu ja pinnoitus (suojakalvo gorelle) maksoi 39,20€
    Puvussani oli paljon *öljypisaroita, kun ajoin kaverin 2T motarin takana enkä tajunnut heti että se oli öljylinko.

Puhtaaksi saivat ilman kemiallista pesua. olen normaalisti pessyt koneessa 40c pesulla (rukka R1 pukuni tyyppi)

Korjailin kirjoitusvirheitä

FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
    Rukan ohjeet:

Takit
    Konepesu hienopesuohjelmalla 30-40°C:ssa normaalilla pesuaineella. Älä käytä huuhteluainetta. Huuhtele huolellisesti. Laita vain yksi takki kerrallaan koneeseen. Poista suojat ennen pesua.

- Silitä miedolla lämmöllä (1 pisteen silitys), mutta ei heijastavia alueita.

- Rumpukuivaa miedolla lämmöllä (max 55°C) yksi tuote kerrallaan

- Ei kemiallista pesua

AirPower-takit:
    - Kemiallinen pesu tuotteessa olevan ohjeen mukaan
    - Ei rumpukuivausta

Katso tarkemmat huolto-ohjeet tuotteesta.

Housut
    Konepesu hienopesuohjelmalla 30-40°C:ssa normaalilla pesuaineella. Älä käytä huuhteluainetta. Huuhtele huolellisesti. Laita vain yhdet housut kerrallaan koneeseen. Poista suojat ennen pesua.

- Silitä miedolla lämmöllä (1 pisteen silitys), mutta ei heijastavia alueita.

- Rumpukuivaa miedolla lämmöllä (max 55°C) yksi tuote kerrallaan

- Kemiallinen pesu tuotteessa olevan ohjeen mukaan

AirPower-housut:
    - Ei rumpukuivausta

Katso tarkemmat huolto-ohjeet tuotteesta.
    Mulle sanottiin joskus ett pesu nurinpäin...???
    Civis Pacum, Para bellum
    Reilu 10 vuotta tuli ajeltua Rukan asulla, ihan normaalivälein tuli pestyä ja ihan normaali 30 pesuohjelmilla, tosin ilman huuhteluainetta. Puku pitää edelleen veden ulkopuolella, on vaan nuhruisen näköinen reilun 70.000 km jälkeen.
    KLV
    Pääasia on ettei ainakaan linkoa 1400:lla kierroksella. Meni meinaan Goret uusiksi. Ei pidä saumat vettä ei. (vaimon syy )
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
    Ooksää Raiteri vieläkin siitä hiukan katkera.... ...tuukko Märkiöön
    Suojat irti pesua varten . Normipesuaine ja 30 asteinen pesu, ei linkousta eikä huuhteluainetta.
    Kuivauksen voi suorittaa myös vaikka saunan jälkilämmöissä. Lämpö aktivoi gorekalvoa toimimaan.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Nikwax
    Noilla tuotteilla olen pessyt kaikki Gore wermeet ja toimii.
    Stadium ainakin myy.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainaa (Gari @ Huhti. 18 2009,08:56) kirjoitti
    Ooksää Raiteri vieläkin siitä hiukan katkera.... ...tuukko Märkiöön
    En mä enää . Mä tuun käymään, mutten yövy. Toiset bileet illalla.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
    Toimin itse itsellenin koekaniinina. Tänään on vermeiden pyykkipäivä.
    Pesu ihan tavallisella pesuaineella 30 astetta ja huuhtelu.
    Toisessa huuhtelussa kokeilen tätä
    Vanhan sanonta kuuluu" jos kokeilun jälkeen puku päästää vain 15% enemmän vettä läpi, niin kokeilu on onnistunut"
    Ajopuku on kyllä tähänkin saakka ollut melko hyvin veden pitävä, joten vertailua on vähän huono tehdä.
    Raportoin kuitenkin, miten kävi.
    Itsellä on gorehanskat ja kengät ja itse olen laittanut niille tarkoitettua vahaa. Ei ole vettä mennyt sisään ainakaan vielä ;)

Kuulemma ainakin joissakin hanskoissa, joissa on Goretex niin niistä puhutaan, etteivät pidä vettä, mutta ohjeeksi Italowestern (Reliatecin äijä) sanoi, että kun käyttää tällaisiä vahoja niin jo alkaa pitämään.
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
    Nyt lähti 7. vuosi samoilla rukan goretexeillä enkä ole pessyt enkä pese. Mitä noista pesemään? Vuosikausia vanhat hyönteisten raadot rintapielissä vaan lisää katu-uskottavuutta jota yli 4kymppinen motoristi kaipaa jo muutenkin.
    -06 XX
    Minä pohdiskelin viime loppukaudesta tixtexien pesua ja kokeneempi lankomies meinasi nauraa minut suohon.

Kamat pestään kuulemma korkeintaan jouluna, eikä silloinkaan rummussa pyöritellä jos haluaa tixtexien vielä toimivan.

Tarkemmin ajatellen mitäpä tosiaan. Vermeissä on irroitettava sisävuori josta hiet voi pyöritellä pesukoneessa ja itse pintamatskuille riittäköön satunnaiset sateessa ajelut. Ja jos raatoja / kuraa liiaksi on, huuhtelu suihkussa.
    No totta hitossa ne pitää pestä. Minäkin varmaan joskus sen teen, vai vaihtaisko vaan sitten uusiin.
    Olen pessyt koneessa irroittamatta suojia. Veden lämpö 30 ja pesuaine jauhetta. Hyvin pitää vettä edelleen eikä ole suojat kärsinyt. ( IXS )
    Autolla ajetaan pakosta ja pyörällä ilosta.
    www.cbr.fi
    Lainaa (Taajuus @ Huhti. 22 2009,14:33) kirjoitti
    Minä pohdiskelin viime loppukaudesta tixtexien pesua ja kokeneempi lankomies meinasi nauraa minut suohon.

Kamat pestään kuulemma korkeintaan jouluna, eikä silloinkaan rummussa pyöritellä jos haluaa tixtexien vielä toimivan.

Tarkemmin ajatellen mitäpä tosiaan. Vermeissä on irroitettava sisävuori josta hiet voi pyöritellä pesukoneessa ja itse pintamatskuille riittäköön satunnaiset sateessa ajelut. Ja jos raatoja / kuraa liiaksi on, huuhtelu suihkussa.
    No joopa.. Kyllä puku pestään ihan koneessa ja vähintäänkin ajokauden päätteeksi, vaikka sitä kurat suihkulla välillä huuhtoisikin. Tosin pesutarve riippuu ihan kilometreistä ja olosuhteista. Pari viikkoa kun hikoilee goreissa helteillä, niin johan niiden hajusta kärpäsetkin kaikkoaa.
    Mitä se sisävuorien pesu auttaa? Ei kai niitä kukaan pidä kuin kylmillä keleillä, siis keväällä ja syksyllä..

Itse olen pessyt yleensä 2 x vuodessa, riippuu vähän käytöstä. Joka tapauksessa aina ajokauden päätteeksi. Yleensä ilman suojia ja puku käännettynä. Joskus laiskuuttani suojienkin kanssa.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    RUKKApa on tehty niin hyvin että niissä ei hikoile. *
    Oikeasti ainakaan minulla ne ei haise 6 vuoden käytön jälkeen. No ehkä se hikoilu on aika henkilökohtaista.

-06 XX
    Lainaa (Spede1 @ Huhti. 17 2009,15:50) kirjoitti
    Esim. Partioaitasta saa Gore-Tex (ja muille päällystetyille kankaille) tehtyä ainetta joka vahvistaa päällimmäistä kerrosta siinä kankaassa. Vesi ei mene niin helposti kalvolle asti kun alkaa sataa ja puvun pitäisi pysyä paremmassa kunnossa.

Maksaa pirusti mutta ei sitä varmaan tarvitse kuin kerran kaudessa käyttää. Itse käytän tuota lasketteluvermeille. Nahkojen ja sadepuvun nimeen vannon mopoillessa.

http://ari.rdx.net/abc/equipment/varuste/gore.htm

Esim: http://www.varuste.net/tuotteet2.asp?_id=3078
    Ainakin noi:

NikWax pesuaine
    ja
    Nikwax kylläste

on oikeesti hyviä kalvoasujen pesuun. Tavan pesuaineet tuntuu useamman pesun myötä heikentävän hengittävyyttä hieman.
    Noilla tulee puhdasta ja tuo kylläste vähentää veden imeytymistä päälykankaaseen -hengittää paremmin huonossa kelissä ja kuivuu nopeammin. Lisäksi se estää likaa tarttumasta kankaaseen -pysyy puhtaana/aan näköisenä pitempään, pölyt ja ötökät lähtee huomattavasti helpommin.

Huono puoli on et tekee kamppeista liukkaita penkkiä vasten- varsinkin alkuun.
    Ja hinta/pesu on kova, mut ei paha kun vertaa tulokseen, kamppeiden hintaan ja siihen et niitä ei pestä joka välissä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Uusi Lv pyykinpesuneste, jota on saatavissa myös pariin pesuun riittävänä 100 ml pullona parilla eurolla pitäisi olla passelia Gore-Tex vaatteille.
    Linkki
    Lainaa (Spede1 @ Huhti. 17 2009,15:50) kirjoitti
    Esim. Partioaitasta saa Gore-Tex (ja muille päällystetyille kankaille) tehtyä ainetta joka vahvistaa päällimmäistä kerrosta siinä kankaassa.
    Mitä ihmettä tuo tarkoittaa? Onko gore-tex joku "päällystetty kangas"? Ei ole.
    Turha gore-tex-puvun pesemisestä on sen suurempaa operaatiota tehdä, tai kalliita erikoisaineita hankkia. Itse olen pessyt pukuni ainakin 15 vuotta tavallisella pesuaineella vähintään pari kertaa vuodessa. Yhdenkään puvun kohdalla ei ole havaintoa hengittävyyden tai vedenpitävyyden muutoksista. Puvut ovat olleet Rukan (myös muutama Yoko, BMW) valmistamia.
    Toinen juttu on sitten, jos puku ei laadullisista tai rakenteellisista syistä kestä pesua. Etenkin kalvon huonosti teipatut saumat voivat ratkeilla pesun aikana.
    Puvun pintakankaiden erilaisista kyllästysaineista on hyötyä lähinnä noiden aineiden myyjille ja valmistajille, ei se puku niitä tarvitse. Kannattaa käyttää rahat ennemmin vaikka bensaan kuin huuhaa-tökötteihin.
  30.  
    Lainaa (Kunkku @ Huhti. 23 2009,12:18) kirjoitti
    Puvun pintakankaiden erilaisista kyllästysaineista on hyötyä lähinnä noiden aineiden myyjille ja valmistajille, ei se puku niitä tarvitse. Kannattaa käyttää rahat ennemmin vaikka bensaan kuin huuhaa-tökötteihin.
    Olet muuten erittäin oikeassa. Vaikka teflonit sun muut tekevätkin kankaan vettähylkiväksi, niin se ei tarkoita sitä, ettei vesi kankaaseen imeytyisi.
    Mömmöjen suojaava vaikutus toimiin jonkin aikaa pikku sateessa kävellessä / oleskellessa, mutta ei ajonopeuksissa. Vesi imeytyy kankaaseen joka tapauksessa ja on oikeastaan aivan sama tapahtuuko se viiden, vai 15 minuutin jälkeen.
    Lisäksi kyllästeiden vettä hylkivä vaikutus katoaa yllättävän nopeasti kokonaan.

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen