Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 34:een 34:sta
  1. #31
    Lainaa (xzebet @ Heinä. 20 2010,09:40) kirjoitti
    Tilasin just viikko sitte itelle uudet ketjut ja tällä viikolla pitäis tulla ja ite ne aattelin vaihtaa. Kertokaa nyt kokeneet jos ootte ite vaihellu et mitä pitäis muistaa? Ainoa oikeestaan mikä arveluttaa on se lopullinen ketjujen kiinnitys. En nyt muista et mikä kiinnitys mekanismi näis ketjuis nyt sit oli...
    Jos ei ketjujen niittaaminen ole entuudestaan ollenkaan tuttua, älä rupea siihen tuosta vaan yksin ilman apuja. Se ei ole mitään salatiedettä, ja sen voi tehdä itse, _mutta_ siinä on työvaiheita, jotka pitää osata tehdä oikein, muuten saattaa loppulasku muodostua ikävän suureksi.

    Ja myös mm. työkalut niittausta varten on oltava olemassa (varsinainen ketjuniittaustyökalu, tai muuten sopivan kokoiset pistepuikot yms).

    edit. en ole ainakaan itse poistellut pakkausrasvoja ketjuista, olen kylläkin rasvannut ketjut jo uutena, mahdollisesti turhaan, mutta olen niiden kanssa hieman perfektionisti niin en mahda itselleni mitään



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  2. #32
    Ketjut asennettu, helposti se meni kun oli päättömät ketjut. Tiiä sitten miten olis menny jos olis pitäny katkoa ja nitoa. Aluks meni sormi suuhun ku tajusin et paino pitäis saada takahaarukalta pois. Eli ei muutaku liinoilla mosnteri parkkihallin katossa meneviin putkiin roikkumaan ja homma jatkuu... Eli sellanen kannattaa muistaa jos rupee ketjuja vaihtelee.
    Ducati Monster 600 2001
  3. #33
    Lainaa (keitsi @ Heinä. 19 2010,22:07) kirjoitti
    En tiedä vastaanko nyt kysymykseen, mutta olen jo kahden pyörän kanssa todennut, että eturatas kuluu nopeammin kuin muut osat (takaratas + ketjut).
    Esim. GS500E mopoon vaihdoin pelkän kuluneen eturattaan kun muut osat olivat vielä valmistajan speksien sisällä. Eturatas sen sijaan näytti entiseltä. Kuva:

    Samat ketjut ja takahamppi edelleen ajossa uudella omistajalla ja hyvin pelaa. Kilometrejä oli etuhamppia vaihdettaessa noin 24000.
    Ketjuissa ei ollut vielä jäykkiä lenkkejä tms kun oli hyvin öljytty.
    Kyseessä oli 10v vanhat alkuperäisketjut ja rattaat.

    Nyt saman totesin taas Suzuki RF900R:n kanssa, vaihdoin eturattaan ja ketjujen meteli väheni.
    Takaratas ja ketju edelleen mielestäni ihan ok iskussa. Saa nähdä montako etuhamppia näillä saa ajaa.
    Makuasia, voihan sitä suoraan ostaa uudet ketjutkin. Toisaalta jos 10 euron etuhampilla jos saa vaikka 10tkm ostettua lisäaikaa ketjuille...
    Tosta pelkän eturattaan vaihto vinkistä.Omat ketjut piti hirveetä raplatusta ja päätin vähän kiristää,putsta ja rasvata,mutta puhdistuksen jälkeen ääni vain koveni ja kohdistui eturattaaseen.
    Päätin kokeilla pientä jatkoaikaa rataspaketilta(n.160€) ja hain pelkän eturattaan(20€).Laitettiin ratas paikoilleen raplatukset ja liplatukset loppu siihen.Ei se eturatas ihan loppu ollut,mutta oli varmaan kulunut toispuliseksi?Noh noilla ajaa tän kesän loppuun ja ensvuonna vaihetaan koko paketti.Pari baari reissua väliin
    Honda CBR650R 2022
    BMW F800R 2011
    Yammaha FZS1000 2004
    Honda CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  4.  
  5. #34
    nostin tämän vanhan ketjun ylös kun en jaksanut tehdä uutta. kysymyksenkin voi jo unohtaa kun siihen sain vastauksen jo muuta kautta.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12