Morjensta!
Kävin ostamassa Hornettiin Crossi tangon ja aattelin kysellä täällä et onko sen vaihdossa mitään ihmeellistä ja onko porukalla ajo kokemuksia vaihdon jälkeen. esim tärinät yms..
Nopeesti tota kattelin niin sellanen tuli ainakin mieleen,että saako noita orkkin tangonpainoja tohon crossi tankoon?
Viikonloppuna ois tarkotus punnertaa toi paikalleen..
Kyseessä on 600 Hornetti ja vm.03
Ei käy orkkis painot ainakaan Renthal tankoon, sisähalkaisija on pienempi. Toisaalta ei niitä tarvitsekaan, ainakaan omassa ei ole tärinöitä. Alkuperäisestä tangosta mittaat ne katkaisijoitten ohjuritappien paikat tarkasti ja poraat 5mm reijät ennen asennusta. Jos on kovin paljon alkuperäistä leveämpi tanko, voi vaijereiden pituus käydä lyhyeksi. Alle tunnin homma kun viimeksi tein.
nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
Mulla on tommonen tanko viritys...
Kytkinvaijerin vedi tangon etupuolelta niin riittää paremmin, kun meinas vähän "kiristää" tuolla alkuperäisellä paikalla.
Ei tarvi tankopainoja ei täristä niin paljoa. Umpi kahvakumit on hakusessa.
Hondat: CBR 600f -> XX -00 -> RR -08 -> Hornet 600
Ite sain just vaihdettua -07 Hornettiin LSL:n nakuihin tarkoitetun tangon. Tuli lyhennettyä sitä molemmista päistä 2 cm, kun muuten olis käännökset onnistunu vain oikealle. *Mutta olihan siinä onneksi varaa kun oli sentään 12 cm alkuperäistä leveämpi... En oo ehtiny vielä paljoa ajella, mutta nyt tuntuu ajoasento olevan kohillaan. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Alkuperäinen tanko oli mielestäni korkeudeltaan hyvä, siksi valitsin tämän tangon. Jarruletkut vaihtuvat vielä punosletkuihin, saa samalla ton etuletkun pituuden vähän sopivammaksi, sekin kun melkein jäi lyhyeksi. *![]()
KTM 1290 Super Duke R '14
Sain ton tangon laitettuu. Siinä kuva missä se vähän näkyykin.. Laittelin ilman tota väli tankoo, kun omaan silmään se oli siistimpi ilman sitä.. Peilit aattelin vaihtaa jossain vaihees johonkin siistimpiin mustiin.
Tämmöne ohjaamo mulla, Lucas 760mm muistaakseni, ilman painoja, stormin "perinteiset honda-kahvatupit"
Tärisee kyllä enemmän kun vakio, mutta oon tullut toimeen.
KTM 690SM