Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Kesäloman lähestyessä on aika alkaa katseleen reissutarvikkeita. Tarvisin kyykkyyn tankkilaukun lisäksi enemmän kuljetuskapasiteettia ja ei huvita sijoittaa kiinteään takalaukkuun+telineeseen, koska pyörä vaihtuu minä hetkenä hyvänsä. Reissuun lähtee myös kyytiläinen joten takapenkin päälle asennettavat pehmeet bägit ei käy. Eli ilmeisesti sivuille tulevat laukut ovat ainut vaihtoehto. Millaisia settejä porukalta löytyy ja mistä noita kannattais katella, niinku hinnan ja laadun puolesta?

Tekeekö esim. näillä mitään?
    Meillä oli käytössä tyttöjen kanssa reissussa juurikin tuollaiset laukut. Ajoivat täysin asiansa ja vettäkin pitivät. Laukkuihin mahtui hyvin kolmen tytön (äiti, tytär ja miehen sisko) tavarat, olisi saanut vielä suurennettuakin leveyssuunnassa.
    Lainaa (tak @ Heinä. 27 2009,21:00) kirjoitti
    Meillä oli käytössä tyttöjen kanssa reissussa juurikin tuollaiset laukut. Ajoivat täysin asiansa ja vettäkin pitivät. Laukkuihin mahtui hyvin kolmen tytön (äiti, tytär ja miehen sisko) tavarat, olisi saanut vielä suurennettuakin leveyssuunnassa.
    Oisko sulla kuvaa niistä laukuista kun ne on asennettuna pyörään että näkis vähän paremmin niiden todellisen koon, kun tuo Stormin kuva on niin pieni ja olematon.
    Ei tullut räpsittyä kuvia laukuista. Isompia laukkuja ei voi ainakaan edes kuvitella laittavansa ER-6n:ään, jos meinaa jonkun voivan istua vielä kyydissä. Nämäkin laukut ovat liki puoli metriä pitkät ja leveyttä/syvyyttä on 26/37 senttiä. Kokeiltiin ensin jotain vähän pidempiä laukkuja (muistaakseni myöskin Niche; musta-oranssi väritys), mutta tytär ei olisi voinut istua lainkaan kyydissä niiden kanssa. Ja tosiaan meillä ei käytetty koko leveyttä hyväksi, koska vetoketjut avaamalla laukut levenee vielä reilu 10 senttiä. Jos mahdollista käy kokeilemassa kyytiläisen kanssa, miten laukut istuu pyörään, kuinka kyytiläinen pääsee kyytiin yms. Lahdessa Stormin myymälään tilattiin kokeiltavaksi kyseiset laukut, luulisin että muuallakin onnistuu, kun pyytää.
    No jos ihan oikeasti budjetilla on liikenteessä, niin Biltema tarjoaa ihan toimivan vaihtoehdon. Ei ne laukut mitkään huippuhyvät ole, mutta kyllä niillä vaatteet, makuupussi ja sadekamat kulkivat ihan mukavasti mukana. Jos jatkuvasti joutuu tavaroita kassista ottamaan, niin en suosittele, sen verran hankalaa niiden avaaminen ja sulkeminen, varsinkin pyörän päällä on.

Ainakin omaan pyörääni ne kyllä asettuivat oikein tukevasti (2001 FZS 600) ja myös kyytiläinen mahtui mukaan ihan kivasti.
    Lainaa (velijussi @ Heinä. 27 2009,22:57) kirjoitti
    Biltema tarjoaa ihan toimivan vaihtoehdon.
    Linkki
    Ite oon nyt kaks kesälomareissua noiden bilteman laukkujen kanssa tehny ja ihan hyvin ovat toimineet.
    Jos haluat, voin lähettää sulle Louisin myymän Moto detail setin. Käytetty tasan kerran.

Sivulaukkujen lisäksi settiin kuuluu reilun kokoinen tavararullatyyppinen perälaukku. Veikkaisin sivulaukkujen tilavuudeksi 10l per kappale laajentamatta ja puolet enemmän laajennettuna. Rulla on reilun putkikassin kokoinen. Ainoa vika on, että yhden kiinnityshihnan joutuis ompelemaan. Se irtosi ompeleistaan.

Ei tartte maksaa kuin lähetyskulut, eli siis tämä on varmaan halvin... Minulla vaan vie tilaa varastossa.
    Jos kiinnostaa laita privaa. Jos taas ei, laita tähän ketjuun viesti, niin joku muu halukas voi vaikka noutaa pois.
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

Gas Gas EC 300
    Kawa z750
    Lainaa (TiTu @ Heinä. 28 2009,00:05) kirjoitti
    Jos haluat, voin lähettää sulle Louisin myymän Moto detail setin. Käytetty tasan kerran.

Sivulaukkujen lisäksi settiin kuuluu reilun kokoinen tavararullatyyppinen perälaukku. Veikkaisin sivulaukkujen tilavuudeksi 10l per kappale laajentamatta ja puolet enemmän laajennettuna. Rulla on reilun putkikassin kokoinen. Ainoa vika on, että yhden kiinnityshihnan joutuis ompelemaan. Se irtosi ompeleistaan.

Ei tartte maksaa kuin lähetyskulut, eli siis tämä on varmaan halvin... Minulla vaan vie tilaa varastossa.
    Jos kiinnostaa laita privaa. Jos taas ei, laita tähän ketjuun viesti, niin joku muu halukas voi vaikka noutaa pois.
    Mä voin ottaa nuo jos ei kelpaa...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
    Lainaa (pepper @ Heinä. 28 2009,21:47) kirjoitti
    Lainaa (TiTu @ Heinä. 28 2009,00:05) kirjoitti

Mä voin ottaa nuo jos ei kelpaa...
    Minäkin voin, ja voin tulla vaikka hakemaan niin ei tarvii lähetellä
    ZX-6R -06
    -----------

Musiikkia:
    Hatetrend
    False Arrival
    ei huolta, kyllä minä ne otin
  12.  
    Juu laukut vaihtoivat omistajaa. Toivottavasti seuraavalla omistajalla on niille enemmän käyttöä kuin minulla oli.

Itse havaitsin että viikon reissun heittää yhden hemkilön varusteita ajatellen ihan reppu, tankkilaukku ja tavararulla yhdistelmällä, mikäli ei vaihda majoituspaikkaa joka yö - ja miksi ei silloinkin. Reppukin oli vain ihan päivälenkkejä varten mukana tosin senkin voi korvata reilummalla tankkilaukulla.

Parasta mukavuutta hakevien kannattaa sijoittaa koviin laukkuihin...
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

Gas Gas EC 300
    Kawa z750