otsikon mukaiseen pyörään suzuki gsx 750 es pitäs saaha venttilienvälykset tietoon.pyörä on se ensimmäinen tätä mallia (es) eli vm-83.olen koittanut penkoa mut en vain ole löytäny niin ajattelin,et jos täältä tietoa löytys.ois hienoa päästä ajeleen vielä ennenku kelit loppuu.
Muistelen (ei varma tieto) imu 8-13 pako 13-18 satasta
uudempi ilmaöljykone oli kait 10-15 ja 18-23 joten tuo ensimmäinen tieto voisi olla oikein, vanhoissa ilmasuzukeissa oli aika tiukat välykset
Taivas saa odottaa
KIITOS VASTAUKSESTA!!! jos ei muita ehotuksia tule niin kokeilen imu 0.10 ja pako 0.15. joku venttiili sielä naputtaa niin en ole vihtinyt vanhusta sentakia isommasti käynnistellä.
Tehtaan korjaamokäsikirjan mukaan säätöarvo on kaikille venoille kylmänä 0.09-0.13. Eli käytännössä 0.10. Ja kyseessä siis 16 venttiilinen kone, ei vanhempi 8 venttiilinen.
<p></p>
Kyllä se GSX750 on 16-venainen. GS on 8-venainen.(ajokki @ Heinä. 26 2009,23:02) kirjoitti
...
vaikka näin vanha vuosimalli (83) niin 16 venttiilinen,voi jummi jammi.pitää koittaa saaha se venttiilikoppa auki lähipäivinä varsinkin ku rupesi tietoakin tulemaan.
GS on tosiaan kasiventtiilikoneella, GSX 16 venttiilisellä, tosin jenkeissä GSX mallia myytiin mallin vaihdoksen jälkeenkin GS nimellä, mikä on hyvä tietää jos tilaa jenkeistä osia.... Hyvä jenkit... *
Venttiilikopasta tunnistaa koneen helpoiten, 16 venasessa siinä lukee TSCC.
<p></p>
KIITOS VASTAUKSISTA!!! nyt on venttiilit säädetty ja kummasti muuttu koneen käyntiääni. muutama (ehkä) kanto ja parissa oli liikaa välystä.![]()