Mitä öljyä jengi käyttää buluissa? Mulla on aiemmin ollut ilmeisesti H-D:n 20w50, mutta satuin saamaan legendaarista vihreää kendallia 3 pönikkää ja vaihdon jälkeen vaikutti siltä kuin koneen mekaaniset äänet olisivat hiljentyneet jonkun verran... Tuota ei taida enää saada mistään, joten mitähän seuraavaksi laittaisi, onko kokemusta red linen öljystä? Entä mitä olette laittaneet enskaan? Ajattelin et josko kokeilis seuraavaksi red linen 75w90ns:ää. Jotkut ovat käyttäneet mobil 1 75w90:stä, mutta sitten taas ameriikan foorumeilta on löytynyt kommentteja et se olisi aiheuttanut staattorivahinkoja. Haen vaihtoehtoja koska mun mielestä formula+:lla enska ääntää aika lailla ja vaihteiden kanssa saa olla aika määrätietoinen...
Entä millä bensalla ajatte? Mä olen ajanut yleensä satunnaisen aseman 98:lla, mutta satuin reissussa tankkaamaan shellin v-poweria melkein täyden tankin. Sen jälkeen tuntui kuin kone kiertänyt tasaisemmin tossa 3000 rpm kieppeillä, jossa mun mopossa on yleensä ollut aikamoista tärinää. Tankkasin uudelleen testimielessä v-poweria ja pyörä tuntui myös kiertävän iloisemmin ja kelasi vauhtia 140=> mielestäni nöyremmin kuin yleensä. Saattaa tietty olla että kuun asento oli oikea jne, mutta onko muilla kokemuksia v-powerista? Voihan olla et ecm sai pidemmällä reissulla säädettyä itsensä hyvästi ja v-powerin tankkaaminen osui vaan hyvään hetkeen.
RevTechin ölpillä väheni mekkala kans. XB9SX oli mopo
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Kyllä sitä Kendalin ölperiä saa ostettua. Omaani juuri vaihdoin uudet kendalit vanhojen tilalle.....
Mopoton , barracuda 397hemi
Ok, googlettamalla löytyi kendall gt-1 racing green, tätäkö olet käyttänyt?
Aikoinaan normi gt-1 oli vihreää, sitten se muuttui ruskeaksi ja mä vaihdoin öljymerkkiä. Nyt satuin saamaan satsin tuota "vanhaa" vihreää, mut seuraavaksi voisikin sitten kokeillakin racing greeniä ellen sorru red lineen.
Mää oon käyttäny motulin 300v tupla esteri öljyä 15w-50 sportsterissa ja buluissa. On kyl melko arvokasta ainetta mutta mun mielestä hyvää. Taitavat loimaallakin kaupata sitä ja huollossakin sitä kehuivat. Enskassa oon käyttäny formula+.
Revteckin öilit hain koneeseen ja laatikkoon niitä on tullu käytettyä aiemminkin.![]()
Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
Milloin bölli EI huohottaisi?(s&s @ Heinä. 25 2009,22:35) kirjoitti
Paitsi jos vetää huohotin letkut helvettiin sieltä airboksista..
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Eipä huohota oma XB12 juurikaan. Osittain tuo huohotus voi johtua ihan puhtaasti öljyn ylitäytöstä. Nuo mittatikun lukemat kun on "hieman" mielenkiintoisia riippuen tarkistushetkestä.
edit: niin ja 20w50 HD mineraalilla tähän mennessä ajellut. Jotain muuta tekis mieli kokeillajjuu.
Buell XB12Ss
laatikkoon oon kaatanu revtechiä omaan porsteriin, kytkin pelaa tällä paremmin kuin genuiini-öljyllä. öljytankkiin aattelin heittää seuraavaks redlinet sisään. hintavaa tuo redline, mutta mikäli se on niin hyvä kuin eri ihmisten myönteiset kokemukset ovat antaneet ymmärtää niin semmosta sitten.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Mistä ootte ostanut RedLinen öljyt Turun alueella?
Tilaako joku litkut netistä? Kuulosta jotenkin vammaselta tilata vaikka englannista, mut aika laiha tarjonta 10w50 tuotteissa kauppojen hyllyillä...
16 tonnin huollossa vaihdoin Street Bobiin-07 RedLinen öljyt eli enskaan MTL ja koneeseen 20W50 eikä ainakaan vielä ole ollut mitään valittamista. Mitää eroa en ole äänissä yms. havainnut HD:n omiin öljyihin verrattuna. RedLinen sivuilta löytyy soveltuvuus taulukko eri HD malleille. RedLinen öljyt on melko hintavia. Liitteenä vielä linkki sivuille.
My Webpage
Niin 20w50:hän hakusessa oli... Ja kiitokset vastauksesta, pitänee laittaa RedLinet tulemaan.
HD:tä en tahdo laittaa vaikka sitten periaatteesta, "pyörävalmistajan oma öljy" haisee vähän liikaa kusetukselle...
Bikerpointista ainakin saa motulia 4L pönikän kelpo hinnalla. Ja löyty sieltä muitakin öljyjä.(jwa @ Elo. 13 2009,20:40) kirjoitti
Triumph Speed Triple 955i - 04
Ex.Ducati Multistrada 1100s -07
Ex.Yamaha MT-01 -05
Ex.Buell M2 Cyclone -01
Mopo lähti seisomaan kun ei ole aikaa ajaa ja vaihdoin eilen vajaat pari tonnia ajetut vihreät kendallit revtechin 20w50:iin... Kun laitoin koneen käymään, niin joko olen suggeroinut itseni uskomaan kendallin hiljaisiin ääniin tai kone tosiaan piti revtecheillä enemmän mekaanista ääntä.
Red linet on tallin ylisillä odottamassa, mutten viitsinyt laittaa niitä talveksi sisään, seuraavan öljynvaihdon ajattelin kuitenkin tehdä huolto-ohjelman mukaan 2kkm:n päästä.
Enskaan ostin Red Linen 75w90NS vaihteistoöljyä, onko kukaan kokeillut tota?
Jenkkipalstoja lueskeltuani kokelin H-D:n 20w50 jälkeen H-D:n Screaming Eagle synteettistä ja olin havaitsevani että XB:n fööni käynnistyisi harvemmin ts. moottori kävisi viileämpänä.
Oli tätä joku jenkkiharrastaja ihan puolivirallisesti tutkinutkin ja väitti samaa...
Täytyy lisätä että kun tuossa männäviikolla huollossa pistettiin takaisin perus 20w50 mineraalit, niin tosiaan puhallin huutaa mieltei kokoajan...ero on selvä
Buell XB12X, HD XL883, BMW K100, Kawasaki KE125
Yamaha 125 Trail, Honda CB 100, Suzuki 80 K11 Sports
Honda 70 Dax, Husgvarna 175 Silverpil