Ehtoota. Kaverini puolesta lähdin koettamaan onneani, kun ikävät yhteensattumat yrittävät kovasti estää valmiit matkasuunnitelmat.
Eli kyseinen 2005 mallinen gs antoi viitteitä paikkojen prakaamisesta, joten kaverini käytti pyörää huollossa.
Diagnoosina sieltä tuli, että 25000 km on aiheuttanut takapyörän laakerin hajoamisen..
Sekään ei vielä olisi ongelma, jos lomat olisi tarkoitus pitää toisena ajankohtana, mutta murphyn laki määrää sen, että lomalle/reissuun lähtö on suunniteltu alkavaksi viikon päästä, eli 3.7 ja huoltopaikat pystyvät ottamaan pyörän vastaan vasta kahden viikon päästä..
Eli kysymys kuuluu: Onko kellään tietoa paikasta, missä kyseinen operaatio onnistuisi ensi viikolla?
Pyörä ja ukko majailee pk-seudulla, mutta sekään ei välttämättä haittaa, vaikka paja löytyisi jonkunmoisen kohtuu ajomatkan päästä.
Parasta toivoen, pahinta peläten nimimerkillä:
pessimisti ei pety, mutta voi iloisesti yllättyä.
Koita soittaa Pekalle: 050 5768 480
Jos sillä olis aikaa, ymmärtääkseni kuitenkin tietoa BMW pyörien sielunelämästä...
Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
Kawasaki Gpz1000RX
Kawasaki ZG 1200
Tampereella on http://www.mpkymalainen.fi/
Varmasti alan mies ja jo vieraalla (RM Heinolla) ollessaan osoitti ilmiömäisiä venymiskykyjä. Aloitti LoTjan vaihdeaskin vaihdon normaalityöpäivän jälkeen ja oli valmis aamukolmelta...
Kysy Harrilta, josko ehtii johonkin väliin...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Tuli jotenkin "Dejavuu" fiilis...vasta 25000km ajettu ja takapyörän laakeri hajoamassa...tosi harmillista...toivotaan että löytyy joku joka auttaa kaveria pulasta...
<br />
Tuohan on nyt se uusi "peräreiällinen" malli... Eli menee noitakin sitten näköjään. Taitaa olla ne "ikuiset" peräöljyt.
<p>2002-2014</p>
Joo, eikä ole ensimmäinen tälle vuodelle Suomessa...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Tälleen "hätätilassa" saattais onnistuakin, kunhan tarvittavat varaosat löytyy jostain. Omaan (K1200GT -06) varaosien saanti kesti n.1,5viikkoa (RM Heino) Jarrulevynpuolenlaakeri ui omissa rasvoissaan, ei ole "ikuisen öljyn" puolella. Ota yhteyttä vaikka yv:llä, jos tarvetta on.
Pyörät on tehty ................
Njooo, tuossa "peräreiällisessä" perässä isompi, eli varsinainen perän laakeri ei ole öljyn seassa, vaan ulkopuolella ja on kestovoideltu. Tosin emmehän tiedä mikä laakeri nyt on mennyt rikki, perälaakeri, tukilaakeri vai vetopyörän laakeri.(C-A-D @ Kesä. 27 2009,11:01) kirjoitti
Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
Joo, todellä lämpimästi voin Harria suositella.(pozo izquierdo @ Kesä. 27 2009,00:07) kirjoitti
Ihan alkuun kiitoksia kaikille kortensa kekoon kantaneille.
Taas näki sen, että joillain foorumeilla on oikeasti auttamisenhaluisia ja ongelmanratkaisukykyisiä ihmisiä enemmän kuin ikinä uskoisi.
Nyt on lomat lusittu, ja kyseinen gs bemari muutti "lievästi lomien kulkua.
Itse olisin ollut hyvinkin varma siitä, että joku näistä foorumilta vinkatuista herroista olisi saanut ystäväni pyörän kuntoon ajoissa, mutta jos on korjaamouskovaista sorttia, niin muualle ei silloin voi viedä, ja sillä hyvä.
Tässä tapauksessa vaan kävi niin, että kyseinen paja sai aikaan kahden talouden odotetun loman peruuntumisen, ja se on se syy, miksi kyseinen kauppa ei kovasti kehuja saa.
Ensinnäkin suurin ongelma oli se, että pyörää ei saatu kuntoon luvatussa ajassa.
Toiseksi se, että asiasta ei edes ilmoitettu jätti asiasta p***** maun, mutta aina ei voi voittaa.
Lopputuloksena pyörä saatiin pois huollosta 2 viikkoa myöhässä, kun lomat oli jo kokonaan ohi..
Jotkut ovat havainneet sen riittävän, että pyörien myyntiin panostetaan aktiivisesti, mutta jälkimarkkinointiin päin pyllistetään.
Tässä tapauksessa kyseiseltä liikkeeltä jäi kaksi lähiaikoina tulevaa pyöräkauppaa väliin.
Toisenlainen esimerkki on kun kaverini oli toista viikkoa sitten käymässä eteläsuomalaisessa rannikkokaupungissa ´02 K 1200 RS:llään ja perä alkoi poikia. Paikallinen pyörähuolto teki homman yhdesssä päivässä eli vaihtoi molemmat laakerit.
Periatteessa ihan hyvä. Hädässä asiakas tunnettiin ja lysti maksoi 700€. Iso laakeri maksoi muka 300€. FAG:n laakerin ovh on jotakin tuota luokkaa mutta tuo 700€ taitaa olla noin kolminkertainen esim. Kuvan MP:n hintaan verrattuna.
Kuvalle tosin toimitimme perän valmiiksi irrotettuna ja tässä ko. firmassa homma tehtiin alta alle, joka nostaa tietty kuluja. Toisaalta perää ei säädetty vaan se tehtiin vanhalla säätörenkaaalla. Oma kokemukseni on ollut se, että edessä voi olla parhaimmillaan uusi remppa ehkä yllättävänkin nopeasti jos säätö on pielessä. Oma pikaremonttini aikanaan jätti perän tiukaksi ja uusi remppa tehtiin noin 5 tkm kuluttua. Vahinkoa ei tosin tullut kuin noin 120€, jotka meni siihen pikaremonttiin.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Jotenkin lukisin kirjoittamasi niin, että ystäväsi korjaamouskovaisuus sai aikaan lomanne peruuntumisen, enempi hänen ansiotaanhan lomanne pilalle meno oli.(noviisi @ Elo. 15 2009,00:57) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Totta toinen puoli..(J@ck @ Elo. 15 2009,10:40) kirjoitti
Alun perinhän tämän pyörän perän pitäisi käsittääkseni olla käytännössä huoltovapaa eli "ikuinen", no eipä tainnut olla.
Vähän ajavallehan 25 tkm on jo pitkälti yli pyöränvaihtoväli, eli toisaalta ikuinen.
Toiseksi ystävälleni luvattiin saada pyörä kuntoon valtuutetun merkkihuollon toimesta määrättyyn aikaan mennessä, no eipä onnistunut.
Kolmanneksi pyörän korjaaminen viivästyi tarinan mukaan siksi, koska kyseisellä liikkeellä ei ollut tarvittavia työkaluja remontin tekemiseksi. (edelleen merkkihuollosta puhutaan)
Juoni jatkui sillä että kun vajaan viikon päästä työkalut saapuivat kyseiseen korjaamoon, ne oli kuulemma särjetty edellisen korjaamon toimesta, eli ei vieläkään..
Siinä vaiheessa vielä yritettiin muistaakseni valaa uskoa, että loppuviikosta yritetään saada vehje tien päälle, no ei saatu.
Siinä vaiheessa oli jo kulunut viikko siitä, kun alunperin ensimmäistä kertaa kyseinen kaveri meni korjattua (tai niin hän luuli) pyörää kotiin hakemaan.
Oli aika "vauhdikas" puhelu, kun toisessa päässä luuria kaveri totesi tilanteen, jossa pyörä oli pajalla levällään, ja kyseiseltä huoltoliikkeeltä puuttui työkalut, jotka tarvittaisiin remonttia varten. Aikaa asioiden hoitoon oli.
Siinä vaiheessa allekirjoittanut ja kyseisen pyörän omistaja puhalsivat pelin poikki ja luovuttivat tämän kesän osalta.
Loman ajankohta oli sovittu jo aikoja sitten, ja lomat otettu vain ja ainoastaan kyseistä reissua silmällä pitäen samanaikaisesti, no nyt paloi reilu viikko lomaa kytätessä, mutta jäi vielä jotain onneksi jäljelle.
Osaan vaan kuvitella, minkälainen meininki olisi siinä tapauksessa, jos olisi maksettuja hotelleja, lauttamatkoja yms.yms, siltä onneksi säästyttiin. Tarpeeksi ketutti ilmankin.
Vuokra pyörä tietysti olisi ollut yksi vaihtoehto, mutta pari viikkoa ja 5000-6000 km ei ole sellaisilla systeemillä ihan ilmaista.
Kaikkein parasta, ja ikäänkuin loppuhuipennuksena tässä tarinassa on se, että maahantuojalta tuli kanta, ei takuuseen, jotta sellaista meininkiä.
Tarinan opetus:
Suomessa kannattaa ostaa vain yksinkertaisia japsipyöriä,joihin
ehkä saa varaosia ja ammattitaitoista korjausväkeä.
Erikoisiin ja liian teknisiin ei kannata puuttua.
Ei nyt ihan noinkaan.(polip @ Elo. 16 2009,17:54) kirjoitti
Loppupelissä varmin ratkaisu on hankkia luotettava italialainen pyörä(tai pari) varmistamaan reissuun pääsy
Vaihtoehtoisesti voi toki jättää jonkin vanhemman ja luotettavaksi todetun Bemarin talliin tällaisia hätätilanteita varten.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Tai sitten ehkä kannattaa vaikka soittaa potentiaalisille amatööreille, joilta voi saada neuvoja tai nopeaa korjauspalvelua.(polip @ Elo. 16 2009,17:54) kirjoitti
Ei toi R1200 ole teknisesti kovin erikoinen eikä hankala.
Minullakin on R1200GS huoltoromppu, jossa perän laakerien vaihto on selostettu juurta jaksain.
Erikoistyökalut tuohon hommaan ovat jotain luokkaa ulosvedin ohuilla käpälillä jne.
Itse tein oman pyöräni takalaakeriin ohutkäpäläisen ulosvetimen Bilteman vetimestä, josta hioin käpälät sopiviksi. Hinta oli 10.- euroa.
Pekka
![]()
![]()
Puh 050 5768 480
Pekka
Pekkavee on mielestäni hyvinkin oikeilla jäljillä näiden asioiden kanssa.
Olen taustaillut tällä foorumilla välillä aktiivisesti, välillä hyvinkin aktiivisesti reilun neljän vuoden ajan.
Paljoakaan ei ole ollut kirjoitettavaa tai kommentoitavaa, mutta olen saanut vahvasti sellaisen mielikuvan pelkästään taustalla seuratessa, että täältä todella löytyy osaamista ja rehtejä ihmisiä avun tarvitsijoille ja muutenkin.
Toisaalta ymmärrän senkin, että on paljon niitä, ketkä kokevat sen merkkihuollon leiman ja tehdyt korjaustoimenpiteet luotettavimmiksi, kun "jonkun nettifoorumin löydöt", varsinkin takuuaikana. (tässähän ei takuuta ollut)
Itse ajan tylsällä,hajuttomalla ja mauttomalla japsilla ihan siitä syystä, että luotettavuuden kanssa on toistaiseksi täysin häiriötön historia.
Se ei kuitenkaan sitä tarkoita, etteikö nämä eksoottisemmat merkit minuakin kiinnostaisi, päinvastoin.
GS ei kuultujen kokemusten perusteella edes ole mitenkään erityisen epävarmatoiminen.
Eli summasummarum itse olisin kiittänyt ja kumartanut kaikkia näitä avuliaita, ottanut puhelimen tai yv:n käyttöön ja antanut palaa, mutta jokainen tyylillään.
Kyllä liikkeestä väitettiin että oli ensimmäinen, joka tuli heille...(joskus ennenkin kuultu remontin yhteydessä, ettei koskaan ennen..)(iaj @ Kesä. 27 2009,11:24) kirjoitti
No harmi.(noviisi @ Elo. 16 2009,19:44) kirjoitti
Kyllä se pyörä olisi saatu liikenteeseen alta aikayksikön, osien tultua.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Kai tuossa nyt vähintä olisi ollut antaa lainapyörä käyttöön, jos aikataulut tuollaisessa hommassa noin pettävät.
Tämähän on kun breshnevin aikaan Viipurissa - kuulostaa ihan käsittämättömältä.(noviisi @ Elo. 16 2009,16:57) kirjoitti
![]()
![]()
Tampereen Ruskosta olisit saanut asiantuntevan avun nopeasti.
Pyöritetäänpä vielä hiukan puukkoa haavassa...
Minulla on tollasen -05 mallisen GS:n kokonainen perämurikka kaapissa odottamassa tarvetta. Ostin, kun sattui sopivasti kohdalle ja omaan pyörään kilometrejä tuntuu kohtuulliseen tahtiin kertyvän.
Harmi kysyjän kannalta, että taisin lähteä samana päivänä viestin julkaisemisen kanssa reissuun ja palasin vasta elokuun alussa.