Just,makuasia.Mulla ollu 07-zzr ja sit ajelin 17tkm K8busalla,mut vaihdoin takas uuteen zetoriin ja hyvältä tuntuu![]()
Mullakin viides busa alla, ja aatellu hd:hen, kun noi vakuutus maksut on niin halpoja *
SUZUKI GSX-1340R L1 black chrome
^eli voitais puhua ns. "merkkiuskollisesta" motoristista
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
(-busa- @ Heinä. 31 2009,05:58) kirjoitti
* *
* eilen tuli Pohjolasta laput " -busa- " *ja meni MimmanKIN naama virneeseen. * *
*Halvin kuukausi ympärivuotisessa HIRveet 11 equu . Busassa ei yhtään kuukautta alle 40 equn ( meitin bonareilla ). Kesällä kallein Busassa 260 equu, Rodissa 110 equu.
Nyt kun oon myynyt hilppeet Busasta ja kaikki kyykky kamat vaatteineen, ( Tiger rotsi ja Army bökät ) myymäti tuli niistä välirahan kavennusta yli 2200 equu, lisäksi sain Rodin mukana yli tonnin hilppeet jossa mukana 16tkm huolto sisältäen kaikki jarrupalat. ( Vaikka entisissäkin pintaa oli monta millii ). Eli pari vuotta ajoo Rodilla ja väliraha kuitattu. Sit ottaa viel huomioon, että normiajo kulutus JOPA pienempi, kuin Busassa ja 95 okt bentsa, huoltoväli 8.000km, ( Nyt meni 10.000km, mut eise nii kranttu oo sano Turkkulaine). * *
Toi huolto joka mulle tehtii, oli ns iso huolto ja olis maksanut jarrupaloineen 193 equu, tuli tietty kaupan kylkiäisenä. * *
Noooh. En tietysti pääse kolmee sataa, eikä kiihdy nii hirveesti, mut ei mulla mikään kiirekkään ole. Vaihdenäyttöö jäin kaipaan busasta, mut eiköhän tohonkin sen saa ? Laukut oon ostannut ja HALVAT , mutta toimivat. NII ja lukollinen Bensatankin korkki a'la Opel Motonet 9,90 equu . * *
Sellanen iso Electra Glide sopis sulle, mahtuu koko perhe megeen . * *
edit.
Ainii Ketjunrasvaus jäi Historiaan, hihnalla ajelee n. 70 - 90 tkm.
MUTTA totuuden nimissä täytyy myöntää, että jos vähänkin tuulinen keli, niin kyl Busa mahtava peli ajaa on. *
Ainii vielä ediittiä.
NYT Suomen myyntifoorumeilla n. 90 Gen 1 Busaa kaupan, ja ens vuosi tulee oleen ainakin K8 "Krapula" Vuosi, niitä myyty NIIN älyttömästi viime vuonna. Hinta laatusuhteeltaan Busa ylivertainen, toisaalta tän Rodin hinta parissa vuodessa ei muutu mihinkään. No tosa nuita plus puolia lähinnä. Miinuksina ehkä toi vaihdenäytön puute, tuuliherkkyys nakuna, hankintahinta uutena, jonkinasteinen laiskuus AINAKIN Busan jälkeen. Kerron lissee miinuksii, jos/kun niitä ilmaantuu.
Viimoset 7 tauon jälkeen.
1200 GSF *Bandit *-02
Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )
Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )
Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )
HD *V - ROD * -06 *( Street )
HD *Electra Glide 1600*-09
HD XL 1200 Low Sportster -10
Kollega sai ihkauudesta Busasta tarpeekseen pienen vajaan viidentuhannen viikkolenkin jälkeen. Kyllä sillä kahvilla käy, mutta reissupyöräksi siitä ei kuulemma ole. Edellinen versio oli paljon parempi.(raikuli @ Heinä. 31 2009,16:42) kirjoitti
Ja sitten lainauksia eräästä arvovaltaisesta lehdestä erään pyörän koeajon kommentteja *: " Ohjaaminen vaatii todella voimaa..", "Ajoasento on epämukava..", "Ilmavirtaukset käyvät maantieajossa nopeasti raskaaksi..", "...istuin ei tarjoa mukavuuksia..", "...mittaristo vaikealukuinen..", "..jousitusmukavuudessa toivomisen varaa..", "..ei ole ensiostajan pyörä..", "...kokenutkin kuljettaja ensimetreillä ihmeissään..", "...kiinnitetty rautakauppatason letkuklemmareilla.."
Mikä melko hintava pyörä?
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Selvästi HD...(Matkalahna @ Heinä. 31 2009,17:50) kirjoitti
Olen harkinnut -08 R1:sen vaihtamista Busaan, joten jos jotain tulevaa ex-busamiestä kiinnostaa uudenkarhea R1 lisäpalikoilla varustettuna niin ottakaa yhteyttä. Niin ja Busa täytyy olla Gen2 ja ajettu max 7-8tkm.
Minkä värinen R1?(RR80 @ Heinä. 31 2009,19:12) kirjoitti
Joo ei...... kyllä busalla mennään, sen verran ajellu customilla ja ei ole mun juttu... on se vaan kivaa kun sitä woimaa on riittävästi tarvittaessa
... ja mutkapätkillä ei jää jalkoihin, lisähimmeleitä löytyy... tossa katotaan syssyllä tuleeko kuudes busa ensvuona kun kookymppi esitellään...
![]()
SUZUKI GSX-1340R L1 black chrome
Juu sen verran täytyy kyllä Köpii kompata, että Busa EI todellakaan ole hintava pyörä. VAAN täyyysin ylivertainen kontra Hinta / Laatu / Varustelu. Kyykky/Matkamotoista MUN mielestä ykkönen, kun lähetään esim. tonne sakuihin autobahnia " polkemaan " .(Köpi @ Heinä. 31 2009,19:04) kirjoitti
Ja VARSINKIN Gen2 myös erittäin ketterä ja mukava kaupunki ja mutka-ajossa. Toki ei verattavissa kilosiin, jotka radalla ja mutkissa parhaimmillaan.
Siinä syy miksi vaihoin erittäin hyvän K4 mallini viime kesänä K8 malliin. Rampaseljälle/Niskalle huomattavasti Gen1 mallia kevyempi ohjata hitaissa nopeuksissa. Joskin ei vanha koppanenkaan huono ole, jos paikat kunnossa .
HD Toki hintava, MUTTA yleensä myös PITÄÄ hintansa melkos hyvin. Esim. Rodeja kun nettimotosta bongailee, eipä just hintaeroo, onx 02 vai 06 ? Kilsat , varustus ja kunto ratkasevin asia.
Ja kaikkee pittää koklata, ettei sit Rollaattorin puikoissa harmita.
Nyt tosiaan takana n. 5.000km, enkä vielä ole katunut. saa nähä muuttuuko mieli kun 50.000km ajettu ?
On vaan niin eriluontosia pyöriä, että vaikee vertailla keskenään ? Kicksit tulee eri jutuista.
Oon joskus sanonut, että mulle kelpaa kyykyistä VAIN Busa ja Customeista VAIN HD, joissa sitten mallivaihtoehtoja riittää.
Tällä hetkellä Tuntuu Rodi ja siitä tämä Street versio parhaalta. ei oikeestaan mikään puhasverinen Customi, koska istuin korkeus sama, kuin Busassa ja tapit myös ihan samalla paikalla . Lisäksi oon laittanut lepotappiprototyypin eteen, eli pystyn vaihteleen asentoo vähä välii 4 eri ajo-asennon välillä. Busassa 2 hyvää ajo-asentoo mulle. YKSIN ajaessa siis .
Vaihtoon JONKIN verran vaikutti myös se, että Busan voima on niin raakaa, että sillä ajaa ihan oikeesti esim. 160km/h, eikä ees huomaa ajavansa ylinopeutta. Sekä kun nyt on Suomeenkin tulosa Ruotsin malli, jossa muistaakseni JO yli 5km/h ylityksestä aletaan mätkiin rikesakkoja, sekä olikohan 15km/h tai 20km/h ylityksistä AINA kortti pois, eikä auta vaikka olisit ammattiautoilija. Perseelleen mennyt muutenkin toi nopeus hommeli, kun esim :
Tampereella puotellaan taajamien / keskustan nopeuksia 30km/h vauhteihin, siinähän saapi jo varoo, ettei Fillarilla aja ylinopeutta ?Tars joku järki olla noisakin hommisa ?? TRE-HKI-TKU Motareilla vois ihan hyvin sallii vaikka sen 130 km/h mikä Tanskassa, Ranskassa ja Saksassakin paikoin ( Jota just kukaan ei sakuissa kyllä motareilla noudata.)
![]()
Viimoset 7 tauon jälkeen.
1200 GSF *Bandit *-02
Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )
Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )
Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )
HD *V - ROD * -06 *( Street )
HD *Electra Glide 1600*-09
HD XL 1200 Low Sportster -10