Tervehdys!
Tarkoitus olis vaihtaa hieman lyhyemmät välitykset hondaan, en tiedä olenko tumpelo mutta en ole löytänyt muuta kuin tuon alkuperäisen eturattaan missään ei tunnu löytyvän yhtä pienempää eturatasta ??
Muistelen koneopin tunneilta että rataspari tulisi olla pariton tai parillinen ei sekoitus, oletteko samalla vaihtaneet takasen yhtä isompaan ? Nyt paikallaan olleilla ketjuilla tai rattailla ei ole ajettu vielä kuin tuhat kilometria joten ketjuja en ajatellut vaihtaa...
Niin ja jos joku tietäis hieman edullisempaa takamatkustajan penkin suojaa kuin tuo HRC oma suoja niin olisin tiedosta kiitollinen...
--Pasi
Jos tarkoituksena on vain peittää takapenkki, tullainenkin muovilärpäke ajaa asian:(psiitone @ Heinä. 19 2009,21:58) kirjoitti
Powerbronze
Kuori laitetaan takapenkin päälle ja taitellaan siinä olevat metallilipareet niin, että kansi pysyy paikoillaan.
Eikös Hondan oma sikahintainen korvaa takapenkin hieman sulavammalla ankanpyrstöllä?
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
<a href="http://cgi.ebay.co.uk/Fireblade-Pillion-Seat-Cowl-for-Honda-CBR-1000-RR-08-09_W0QQitemZ170329505704QQcmdZViewIte(psiitone @ Heinä. 19 2009,21:58) kirjoitti
mQQimsxZ20090508?IMSfp=TL090508121004r4845" target="_blank">eBay</a>
Tossa on ainakin vähän halvemmalla, jos uskaltaa tuolta ostaa.
Mulla on kanssa ollut harkinnassa pienempää ratasta eteen ja isompaa taakse. Varmaankin pitää hommata samalla kun tämä setti tulee tiensä päähän. Jos joku järkevä ostospaikka löytyy, niin ottaisin mielelläni vinkin vastaan.
Tietääkseni tuo rattaiden paritus koskee lähinnä hammaspyörästöjä ja silloinkin niin, ettei isomman hammasluku saisi olla pienemmän monikerta. -> hampaat eivät saisi osua aina samoihin kohtiin. Tässä tapauksessa välissä on kuitenkin ketju joten jos hifistellä haluaa, niin ketjun lenkkien lukumäärä ei saisi olla kummankaan rattaan monikerta. Käytännössä veikkaisin kuitenkin että enemmän ketjun kulumiseen mp-käytössä vaikuttaa rasvaus kuin ketjun/rattaiden parillisuus.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Samat suunniltelmat täälläkin. Joten linkkiä/vinkkiä kaivataan mistä löytää vfr:n pienempää eturatasta. Tietoa, käykö uudemman -02 vfr:n ratas -98 vm? Siinä on muistaakseni piikin pienempi etunen.
Juuri jotain tuollaista muistelin että tuohon ketju / ratas *parillisuuteen liittyy, eli en taida alkaa hifisteleen. On tuo koneoppi ja sen opetukset muuttuneet tuollaisiksi hatariksi muistikuviksi... Kiitoksia linkeistä (PowerBronze,eBay)pitää pitää vielä katsoa mistä muualta noita rattaita / takalärpäkettä mahdollisesti löytyisi.(Juutana @ Heinä. 20 2009,11:21) kirjoitti
Tuo HRC takakate on tuon takapenkin korvaava ja hieman matalampi kuin tuo PowerBronze firman kate, tosin kuvia kun katsoo tuolta sivustolta niin aika matalalta niidenkin penkin päälle tuleva kate näyttää olevan. Tuo HRC kate tuohon penkin tilalle on siisti, mutta järkyttävän kallis lärpäke.
Ite vaihdoin viime viikolla omaan -06 bleidiini yhtä hammasta pienemmän eturattaan ja kahta hammasta isomman takarattaan. Osat löytyi Stormilta.
Mittarivirhettä tuli melko paljon, jonka sain näppärästi poistettua speedohealerilla.
Suosittelen, pyörä muuttui melkoisen paljon pirteämmäksi ja mukavammaksi ajella katunopeuksissa. *
edit: Ai niin, sama pulju myi ainakin omaan pyörään edullisen ducktailin valmiiksi maalattuna.
Honda CBR 1000 RR -06
Honda CBR 600 F -96
Ei tarvetta hifistelyyn. Aivan yhtä hyvin on kestänyt ketjut ja rissat, oli kummin vaan "parillisuus". Mulla on tälläkin hetkellä ns. väärin.(psiitone @ Heinä. 20 2009,21:40) kirjoitti
Supermoto
Tuolta Stormilta löyty varastosta yksi 15 piikkinen ratas bladeen... JT Sprockets JTF333.15. en vielä ole laittanut paikalleen, mutta mitat täsmäävät alkuperäiseen joten lienee oikea.(Jiihaa @ Heinä. 20 2009,22:47) kirjoitti