Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    Lainaa (Teuwo @ Heinä. 23 2009,15:59) kirjoitti
    Vähän epäilen että päivän radalla driftailleet tai muuten loilottaneet TuuninkiTerot(kaan) eivät jaksa enää tiellä koohottaa.

    Enempi luulen että poistumistiellä polkevat ovat katsojia jotka ovat olleet joko liian itaria maksamaan ratamaksua, taikka ovat epäilleet omaa ankeaa kyytiään ja eivät ole iljenneet radalle lähteä.
    Se liikenneturvan tutkija varmaan kuitenkin ajatteli asiaa vähän pidemmällä ajanjaksolla kuin yksittäisen ratapäivän tai viikonlopun osalta.

    Voin ainakin itse tunnustaa että satunnainen kerran tai kaksi kesässä radalla ei ihan oikeasti vaikuttanut omaan liikennekäyttäytymiseeni tuon taivaallista. Tai jos vaikutti niin pikemminkin negatiivisesti, sitä kun hyvin konkreettisesti alkoi oppia miten paljon kovempaa ne mutkat pystyikään ajamaan. Liikenneturvan kannalta hyötyä alkoi tulla vasta siinä vaiheessa kun touhu lähti kokonaan käsistä, aloin ensin vähentää mutkatieajeluja ja vaihdoin lopulta rekisteröidyn kyykkypyöräni kilvettömään yhdistettynä laiskaan diesel -pakettiautoon.

    Eli pyörän tai auton hallinta- ja käsittelytaidot varmasti hyötyvät rataharjoittelusta. Mutta Suomessa perusharrastajan ratapäivät jäävät helposti niin pieniksi ettei niiden avulla asennetta liikenteessä paljon muuteta. (Jos siis puhutaan niistä plusmiinus kaksikymppisistä miehenaluista jotka se ylivoimaisesti suurin riskiryhmä ovat.)

    Tietty, jos joku voi osoittaa mulle että mä olen joku poikkeus tässä asiassa ja yllä kirjoittamani puhdasta sontaa niin aina parempi.
    bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla

    ¤ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elämää...
  2. #32
    Lainaa (mico @ Heinä. 23 2009,23:04) kirjoitti
    Alueellinen ympäristökeskus hoitaa tuon valvontatehtävän.

    Jos rata toiminut luvan mukaisesti niin ei siinä ole silloin mitään epäselvää, valittaa voi aina vaikka syyttä.
    Olet täydelleen oikeassa, koska asia minua vaivasi kysyin sitä paikanpäällä ja vastaus oli (onneksi) että seuranta tosiaankin menee sinne eteläsavon ympäristökeskukseen.
    Sekä maalisuoran että rataa ympäröivistä mittapisteistä.

    Nyt maanantainahan taisi alkaa valituksen käsittely hallinto-oikeudessa. Toivottavasti järki voittaa.

    Harmillista sinänsä että aiheettomista valituksista ei liene tule mitään seuraamusta, siis kuten tulisi vaikka väärästä ilmiannosta tms.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  3. #33
    Lainaa (jii-äm @ Heinä. 25 2009,23:55) kirjoitti
    Eli pyörän tai auton hallinta- ja käsittelytaidot varmasti hyötyvät rataharjoittelusta. Mutta Suomessa perusharrastajan ratapäivät jäävät helposti niin pieniksi ettei niiden avulla asennetta liikenteessä paljon muuteta. (Jos siis puhutaan niistä plusmiinus kaksikymppisistä miehenaluista jotka se ylivoimaisesti suurin riskiryhmä ovat.)

    Tietty, jos joku voi osoittaa mulle että mä olen joku poikkeus tässä asiassa ja yllä kirjoittamani puhdasta sontaa niin aina parempi.
    Jaa-a paha sanoa, suoraan ratapäivän jälkeen moni tuskin kaahaa jo fyysisen uupumuksen takia, joten lyhyen aikavälin hyötyä on ainankin

    Rehellisesti sanottuna en osaa viitata mihinkään tutkimukseen teorioitten tueksi, sen lisäksi olen 36 vuotias käppänä ja melkolailla menetetty tapaus kun kilpipyörästä huolimatta maantieajoa sillä tulee enää hyvin vähän.

    Molempiin kotiloihin, bensa- ja diesel on tullut vaihdettua isommat tuubot sun muita haipakkakalikoita, mutta mitä enempi ajaa mopolla radalla sitä vähempi niitä jaksaa polkea.
    Jo siksi että ovellinen auto ei kulje kuitenkaan mihinkään...
    Kartti sentään saa leipää jos sattuu olemaan ehjä.

    Tällaisella miniotannalla ainankin, vaikuttaisi että jos ratoja olisi sen verran että pontevat pojat pääsisivät sinne halutessaan ja riittävän helposti kovan katuvedon määrä vähenisi oleellisesti.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  4. #34
    Moi!

    Autopuolen harrastajat ovat pystyttäneet facebookiin Pro Motopark -ryhmän http://www.facebook.com/group.php?gi...2419943&ref=nf

    Kandee mennä tsekkaamaan ;-)

    lainaan tekstin Overdrive.fi -sivustolta:

    Lainaa kirjoitti
    Juuri saamani tiedon mukaan tiistaina 16.3. on Pieksämäen Naarajärven virastotalo Kanttilassa jokin kokous Motoparkin tiimoilta ja ainakin radan vastustajat ovat siellä hyvin edustettuina. Kokouksen jälkeen ilmeisesti ympäristöihmiset ja lupa-asiasta viimeisen sanan sanova hallinto-oikeus tekevät katselmuksen Motoparkin ympäristöön.

    Tämä hallinto-oikeuden päätös on se viimeinen niitti tai oljenkorsi - mikäli lupaehdot eivät palaudu kohtuullisiksi on moottoriradan tarina kirjoitettu loppuun.

    Löytyisikö siis tarvittaessa paikalle moottoriurheilun harrastajia tukemaan ratayrittäjää ettei tämäkin tilaisuus mene täysin viherarvoilla ratsastavien vapaa-ajan asukkaiden tahdissa?

    Vielä ei ole tietoa mihin aikaan tuollainen kokous on ja saako kyseiseen kokoukseen osallistua kuka tahansa vai onko tukijoukkojen pysyteltävä vaan pihalla. Salmelan Aki on asiassa aktiivinen ja selvittelee mistä tilaisuudessa on kyse ja miten me riviharrastajat voisimme tukea Motoparkia ja pysäyttää tämä moottoriharrastusta kohtaan suunnattu ympäristöterrorismi. Laitetaan infoa tänne, kunhan asiat selvenee.

    Vastineeksi epämääräiselle "Pro Hällinmäki" -verkostolle on nyt Facebookiin perustettu myös "Pro Motopark" -ryhmä. Jos olette Facebookissa, niin liittykää!
  5. #35
    Joo, nyt taitaa olla homma piikillä pahemman kerran. Jos sitä harrastajapuolen tukea on koskaan ollut tarvis ja mahdollisuus osoittaa, niin se lienee nyt.



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  6. #36
    Jeps, mietin tuossa, että Pieksamäelle pitäisi mennä mutta eipä se keskellä viikkoa varmaan sovi kun viherhipeille *



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  7. #37
    Kun on noita on/off ihmisii olemassa.

    Kesä yöt on valoisii ja Yö aikaan ei oo ruuhkaa.

    oon huono suunnistaa, mut aina joskus löytää lopulta perille
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  8. #38
    Lainaa (Matso @ Maalis. 05 2010,20:03) kirjoitti
    Jeps, mietin tuossa, että Pieksamäelle pitäisi mennä mutta eipä se keskellä viikkoa varmaan sovi kun viherhipeille *
  9. #39
    Pitää vissiin ostaa porukalla mökkitontti tuolta ja sahata vähän puita aina kun on ajoa vähän sillä välilläkin, niin että loppukin radan ääni katoaa olemattomiin.

    Eikös sahassa ole jotain 112 dB sallittu?

    Lehtiäkin tontilla on sen verran että 100 tuntia lehtipuhallinta on tarpeen ja laituria varten tarvitaan ajoviikonloppisin porattavia reikiä kallioon 80 kappaletta.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  10. #40
    Tiedotus Facebook-ryhmän kautta:

    Lainaa kirjoitti
    Vaasan hallinto-oikeus on Pieksämäellä tiistaina 16.3.2010 kuulemassa Motoparkin-ympäristöluvan tiimoilta asian osapuolia sekä tekemässä katselmusta radalle ja lähialueelle Virtasalmen Hällinmäessä. Kuulemistilaisuus on aamulla Naarajärvellä klo 9:00 virastotalo Kanttilan (entinen Pieksänmaan kunnantalo) Kanttila-salissa (osoite Vilhulantie 5, Naarajärvi) ja tilaisuudessa käyttävät puheenvuoroja asian osapuolet ja heidän nimeämänsä edustajat. Salissa on reilut 200 istumapaikkaa ja yleisö on siis tervetullutta!
    Tuolla olisi ehkä hyödyllistä kuulla ORGinkin edustajan ytimekäs puheenvuoro.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  11.  
  12. #41
    Lainaa (killa @ Maalis. 09 2010,11:53) kirjoitti
    Tiedotus Facebook-ryhmän kautta:

    Lainaa kirjoitti
    Vaasan hallinto-oikeus on Pieksämäellä tiistaina 16.3.2010 kuulemassa Motoparkin-ympäristöluvan tiimoilta asian osapuolia sekä tekemässä katselmusta radalle ja lähialueelle Virtasalmen Hällinmäessä. Kuulemistilaisuus on aamulla Naarajärvellä klo 9:00 virastotalo Kanttilan (entinen Pieksänmaan kunnantalo) Kanttila-salissa (osoite Vilhulantie 5, Naarajärvi) ja tilaisuudessa käyttävät puheenvuoroja asian osapuolet ja heidän nimeämänsä edustajat. Salissa on reilut 200 istumapaikkaa ja yleisö on siis tervetullutta!
    Tuolla olisi ehkä hyödyllistä kuulla ORGinkin edustajan ytimekäs puheenvuoro.
    Käsitäkseni katselmus on sinällään yleisölle avoin tilaisuus (eli voi mennä seuraamaan yleisönä), mutta puheenvuoroja voivat pitää vain asianosaisen ja viranomaisen nimeämät edustajat.

    Näin yhdessä katselmuksessa mukana olleena ja toisaalta yhden hallinto-oikeuden esimiehen opettamana...
    Se, mikä ei vahvista, tappaa...

    "soivat pelit": viulu -> trumpetti -> poskisolisti -> toinen ja kolmas trumpetti
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12