Se liikenneturvan tutkija varmaan kuitenkin ajatteli asiaa vähän pidemmällä ajanjaksolla kuin yksittäisen ratapäivän tai viikonlopun osalta.(Teuwo @ Heinä. 23 2009,15:59) kirjoitti
Voin ainakin itse tunnustaa että satunnainen kerran tai kaksi kesässä radalla ei ihan oikeasti vaikuttanut omaan liikennekäyttäytymiseeni tuon taivaallista. Tai jos vaikutti niin pikemminkin negatiivisesti, sitä kun hyvin konkreettisesti alkoi oppia miten paljon kovempaa ne mutkat pystyikään ajamaan. Liikenneturvan kannalta hyötyä alkoi tulla vasta siinä vaiheessa kun touhu lähti kokonaan käsistä, aloin ensin vähentää mutkatieajeluja ja vaihdoin lopulta rekisteröidyn kyykkypyöräni kilvettömään yhdistettynä laiskaan diesel -pakettiautoon.
Eli pyörän tai auton hallinta- ja käsittelytaidot varmasti hyötyvät rataharjoittelusta. Mutta Suomessa perusharrastajan ratapäivät jäävät helposti niin pieniksi ettei niiden avulla asennetta liikenteessä paljon muuteta. (Jos siis puhutaan niistä plusmiinus kaksikymppisistä miehenaluista jotka se ylivoimaisesti suurin riskiryhmä ovat.)
Tietty, jos joku voi osoittaa mulle että mä olen joku poikkeus tässä asiassa ja yllä kirjoittamani puhdasta sontaa niin aina parempi.
bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla
¤ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elämää...
Olet täydelleen oikeassa, koska asia minua vaivasi kysyin sitä paikanpäällä ja vastaus oli (onneksi) että seuranta tosiaankin menee sinne eteläsavon ympäristökeskukseen.(mico @ Heinä. 23 2009,23:04) kirjoitti
Sekä maalisuoran että rataa ympäröivistä mittapisteistä.
Nyt maanantainahan taisi alkaa valituksen käsittely hallinto-oikeudessa. Toivottavasti järki voittaa.
Harmillista sinänsä että aiheettomista valituksista ei liene tule mitään seuraamusta, siis kuten tulisi vaikka väärästä ilmiannosta tms.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Jaa-a paha sanoa, suoraan ratapäivän jälkeen moni tuskin kaahaa jo fyysisen uupumuksen takia, joten lyhyen aikavälin hyötyä on ainankin(jii-äm @ Heinä. 25 2009,23:55) kirjoitti
Rehellisesti sanottuna en osaa viitata mihinkään tutkimukseen teorioitten tueksi, sen lisäksi olen 36 vuotias käppänä ja melkolailla menetetty tapaus kun kilpipyörästä huolimatta maantieajoa sillä tulee enää hyvin vähän.
Molempiin kotiloihin, bensa- ja diesel on tullut vaihdettua isommat tuubot sun muita haipakkakalikoita, mutta mitä enempi ajaa mopolla radalla sitä vähempi niitä jaksaa polkea.
Jo siksi että ovellinen auto ei kulje kuitenkaan mihinkään...
Kartti sentään saa leipää jos sattuu olemaan ehjä.
Tällaisella miniotannalla ainankin, vaikuttaisi että jos ratoja olisi sen verran että pontevat pojat pääsisivät sinne halutessaan ja riittävän helposti kovan katuvedon määrä vähenisi oleellisesti.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Moi!
Autopuolen harrastajat ovat pystyttäneet facebookiin Pro Motopark -ryhmän http://www.facebook.com/group.php?gi...2419943&ref=nf
Kandee mennä tsekkaamaan ;-)
lainaan tekstin Overdrive.fi -sivustolta:
kirjoitti
Jeps, mietin tuossa, että Pieksamäelle pitäisi mennä mutta eipä se keskellä viikkoa varmaan sovi kun viherhipeille *![]()
![]()
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Kun on noita on/off ihmisii olemassa.
Kesä yöt on valoisii ja Yö aikaan ei oo ruuhkaa.
oon huono suunnistaa, mut aina joskus löytää lopulta perille![]()
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Pitää vissiin ostaa porukalla mökkitontti tuolta ja sahata vähän puita aina kun on ajoa vähän sillä välilläkin, niin että loppukin radan ääni katoaa olemattomiin.
Eikös sahassa ole jotain 112 dB sallittu?
Lehtiäkin tontilla on sen verran että 100 tuntia lehtipuhallinta on tarpeen ja laituria varten tarvitaan ajoviikonloppisin porattavia reikiä kallioon 80 kappaletta.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Käsitäkseni katselmus on sinällään yleisölle avoin tilaisuus (eli voi mennä seuraamaan yleisönä), mutta puheenvuoroja voivat pitää vain asianosaisen ja viranomaisen nimeämät edustajat.(killa @ Maalis. 09 2010,11:53) kirjoitti
Näin yhdessä katselmuksessa mukana olleena ja toisaalta yhden hallinto-oikeuden esimiehen opettamana...![]()
Se, mikä ei vahvista, tappaa...
"soivat pelit": viulu -> trumpetti -> poskisolisti -> toinen ja kolmas trumpetti