Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Hassua miten aina välillä kääntyy päälaelleen nämä omat mielipiteet. Triumph Scrambleriä olen aina pitänyt rumana ja mieltänyt sen pyöräksi jota en koskaan voisi ostaa. Nyt se on alkanut jotenkin kiehtoa. Vähän samoin kuin Bonnevillet. Ehkä se on sellaista peruspyöräkaipuuta. Halvat (?) käyttökustannukset ja yksinkertainen (?) perustekniikka + ulkonäköllisesti selvästi moottoripyörän näköinen laite. Lisäksi soratiellekin tekisi välillä mieli.

Kysyisinkin, että miten maastokelpoinen tuo todellisuudessa on ja miten se suoriutuu soralla? Entäs pystyykö tekemään reissua - siis jotain 400km päivämatkoja? Saako laukkuja (putket) yms. Mielipiteitä ylipäänsä pyörästä saa laittaa.

Tästä siis kyse: http://www.mcnews.com.au/newbike....00p.jpg
    Retired
    Kokemusta ei ole kuin päivän koeajon verran. Tykkäsin pyörästä, rento tunnelma tulee päällimäisenä mieleen. Tehopuoli nyt on mitä on, mutta kyllä sen kanssa ainakin itse tuli hyvin toimeen.

Maastokelpoisuutta en koittanut.

Oli mukava tuttavuus, jäi ostamatta kun ei kauppiaan kanssa päästy sopuun välirahasta. Hieno ulkonäkö

Kehui, että oli käynyt pyörällä Norjassa, matka oli sujunut ongelmitta ja hyvä oli ollut(tietty myyntipuhetta, mutta...). Varmaan mallilla enemmän ajaneet osaa muutakin kertoa
    Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
    Eilen tuli ajettua tuommosen scramblerin perässä ja kyllä oli aika mahtavat äänet ja muutenkin oli hieno mopo. Sitten kun rikastun, hankin semmosen kakkospyöräksi.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
    Lainaa (intinaz @ Heinä. 24 2009,05:51) kirjoitti
    Kokemusta ei ole kuin päivän koeajon verran. Tykkäsin pyörästä, rento tunnelma tulee päällimäisenä mieleen. Tehopuoli nyt on mitä on, mutta kyllä sen kanssa ainakin itse tuli hyvin toimeen.
    Missäs on moinen koeajo suoritettavissa? Aika vähän on noita tullut vastaa
    Itseäni kiinnostaisi kanssa tietää missä voisi koeajaa mallit:
    Thruxton, Bonneville ja Scrambler
    Retired
    Tampereen Biketeamillä on aika hyvin noita Triumpheja koeajettavana, keväämmällä ainakin oli kai melkein koko mallisto paitsi tietysti Sprint jota olisin itse halunnut testata. Sieltä voisi vaikka kysäistä josko noista on mitä tarjolla.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
    Elokuussa joka tapauksessa pitää tuohon suuntaan mennä, joten kiitoksia infosta. Pitää käydä.
    Retired
    Thruxtonin omistaneena ja noilla kolmella (Thruxton, Bonne, Scrambler) ajaneena, ottaisin nyt noista Bonnen. Bonne on ihan yhtä huono soralla kuin Scrambler, mutta ulkonäöllisesti kaikkein komein ! Fiilistelypyöränä Scrambleri menee mutta en lähtisi sorateitä hirveästi ajelemaan. Jousituksessa ei ole keulassa ainakaan säätöjä muistaakseni. Takanakin ne on huonohkot. Jos vielä kuollutta painoa lisätään taakse (lue kyytiläinen) niin ei ne ajo-ominaisuudet missään nimessä siitä parane. Tietysti rahaa sijoittamalla saa eteen ja taakse päivitettyä paremmat hilut.
    Enivei, Trumppa on aina Trumppa ja sillä saa katseet puoleensa joka paikassa *
    563+
  10.  
    Minulla on ollut 5/2008 lähtien Scrambler 900 vm -07, viimeinen kaasutinversio. Ostin uutena liikkeen esittelypyörän, olen ajanut sillä 12 000 km. Pyörä on helppo ja vaivaton ajaa, sillä jaksaisi ajaa paljon pitempään, mitä tankin koko sallii.

En ymmärrä, miksi jotkut moittivat tätä tehottomaksi. Kiihtyvyyttä ohituksiin löytyy aivan tarpeeksi, vaikka olisi toinen kyydissä. Kulutukseltaan pyörä on kohtuullinen. Matka-ajossa 80 - 100 km/h alimmillaan olen päässyt 4,2 l/100 km. Helsingistä Turkuun moottoritietä 120 km/h kulutus oli 6,2 l/100km.

Hiekkateillä ja poluilla pyörä kulkee, mutta mudassa pitää olla kunnon nappularenkaat.

Ensiasennusrenkaat (Bridgestone Trailwing) eivät olleet parhaat mahdolliset, mutta niillä pärjäsi. Uutena toki ulvoivat kovemmassa vauhdissa asfaltilla. Alkukesästä vaihdoin alle Michelin Anakeet. Selvästi paremmat renkaat.

Pyörä on niukasti varusteltu, lisävarusteet ovat kalliita. Alkuperäisen sijaan ostin Puigin miniplexin, joka parantaa ajomukavuutta yli 100 km/h tunti vauhdissa. Hinta oli kolmasosa Triumphin omasta plexistä. Kaatumaraudat ovat kalliit, mutta omaani tein talvella itse teräsputkesta, mallia otin Hepco Beckerin nettisivuilta, joka tekee Triumphin lisäksi rautoja tähänkin malliin. Pakoputkien sijainnin takia laukkujen saanti on hankalaa, mutta jatkossa teen itse teräsputkista laukkutelineet ja alumiinista laukut. Metal Mule-niminen yritys Enlannissa tekee valmiita telineitä ja alumiinilaukkusarjoja Scrambleriinkin, mutta ne maksavat aivan liikaa. http://snipurl.com/odu6l

Keskiseisontatuki pitää ilman muuta hankkia ennen pitempiä reissuja. Sitä ei valitettavasti ole vakiona.

Huoltoväli on 10 000 km eli kerran vuodessa.

Yhteenvetona voin todeta että Scarambler on hyvä, hintansa väärtti pyörä, mutta matkapyöräksi vaatii rakentelua.